Budapest királynője: a 4-es-6-os villamos

2012.09.22. 07:21 beeni

kezdőkép.JPG

A 4-6-os villamos különleges szerepet tölt be Budapest közlekedésében és városképében. A villamos meghatározza a Nagykörút arculatát, a Nagykörút pedig Budapestét. Ez a világ legforgalmasabb villamosvonala, mely közel 220 000 utast szállít naponta. Itt közlekednek hát az ország legdrágább villamosai is, a 40 Combino darabja 1 milliárd Ft volt. Ezek Budapesten az egyedüli alacsonypadlós villamosok, és csak ezek fiatalabbak 28 évnél. A legforgalmasabb vonalé a világ leghosszabb villamosa is, a budapesti Siemens Combino Supra 54 m hosszú.

Vetélytársak többek között (a képen, sorban) a Bombardier Brüsszelben közlekedő Cityrunner (43 m), és Strasbourgban járó Eurotram (43m) villamosa, valamint az Alstom Citadis párizsi 402-ese (44 m), és a bordeaux-i 402-ese (44 m), de az 54 métert egyik sem éri el.

vetélytársak.JPG

Miért különleges vonal a 4-es- 6-os?

A VEKÉ-sek által "Szent tehénnek" becézett vonal sínjein semmilyen más villamos nem megy. Többek között ezért is akadozott a korábbi cikkünkben tárgyalt fonódó villamosprojekt: a 17-est a Margit hídtól a Széllig ( :D ) rá akarják terelni a 4-6-os sérthetetlen sínjeire, ami a 4-6-os csúcsidőben már sűríthetetlen követési ideje miatt tényleg problémás lehet.

Éjszakánként gyakran újítgatják, javítgatják a villamos sínén az apró hibákat, miközben még emlékezhetünk a 2006-os 3,4 milliárdos giga-pályafelújításra a Combinók érkezése előtt. Aztán megint volt nagy felújítás 2009-ben, és 2010-ben is, de a napokban is volt egy kisebb az északi szakaszon, és nemsokára jön a déli szakaszé. Mindez persze azért is van, mert a csúcsban 1,5-2 percenként járó 70 tonnás villamos elég durván amortizálja a sínt. De ha arra gondolunk, hogy milyen állapotban van egyik-másik külvárosi villamos pályája (1-es, 3-as, 17-es, 37-es, 69-es, stb.), luxusnak tűnik a 4-es-6-os ilyen gyakori felújítása. Ez is azt mutatja: a nagykörúti vonal különleges figyelmet élvez.

A nagykörúti lámpák váltási periódusát 90 másodpercről 60-ra csökkentették. Vagyis a körúton, a főútvonalon rövidebbek lettek a zöldek, ugyanakkor a pirosak is, a váltások pedig sokkal gyakoribbak. Az intézkedés egyértelmű nyertese a villamos lett, melynek menetideje 2-3 perccel rövidült a kevesebb várakozás miatt. A változtatást a vesztesek - az autósok - lobbijának ellenére is keresztülvitték. Az indoklás jogos: villamoson többen utaznak a körúton, mint autóval.

A Combinók már 0-24-ben járnak, ezzel ez a leggyakrabban járó éjszakai járat is egyben, és az egyetlen kötöttpályás, amely éjjel is indul.

A Combinót úgy tűnik, valamiért a graffitisek is kímélik. Talán feltűnt már az olvasóknak, hogy az ablakok nincsenek szétkarcolva, és szinte egyáltalán nincsenek firkák, míg a Combinónál fiatalabb, bekamerázott Volvo buszok némelyike ezzel nem dicsekedhet.

A Combino mint hatalmi eszköz

Budapest sugaras-gyűrűs szerkezetében a villamosvonal a legfontosabb harántirányú szerepet tölti be, közben a legfontosabb csomópontokat érinti, és a belváros jelentős részét feltárja, Budát és Pestet kétszer is összeköti. A budapesti tömegközlekedők számára szinte kikerülhetetlen járat. 

Különleges szerepének tulajdonítható az is, hogy a BKV ötmillió forintért kért fel színészeket a villamos megállóinak bemondására. Ahogy arra is emlékezhetünk, hogy az '56-os forradalom eseményeit is hónapokig lehetett hallani a villamoson. Egyértelmű hát, hogy a hatalom kezében a villamos utastájékoztatója a legjobb médium, napi 220 ezer ember hallja az ott közölteket.

Nem is beszélve az ellenőr-erődemonstrációról, hiszen a villamoson nagyon gyakran járnak ellenőrök, közterületesek, éjjel pedig biztonsági őrök (akik ugye nem ellenőrök, mert bár kérik a jegyet, nem büntethetnek). Ezzel azt sugallják, hogy a járatok keményen vannak ellenőrizve. Pedig nem mind. De ha egy megkerülhetetlen járművet nagyon ellenőriznek, ösztönzik az azt csak ritkán használókat is a bérletvásárlásra.

A Combinók megítélése

Hiába a világ egyik legmodernebb villamosáról van szó, a lakosság villamosokkal való elégedettsége megoszlik. Alapvető - objektív - probléma a járművekkel, hogy az alacsony padlós kialakítás miatt középen a kerekeknél igen szűk a hely. Ezt a problémát bizony más alacsony padlós modelleknél jobban kezeltek, pl. a jeruzsálemi Citadisnál. A BKV ezen kívül még annak idején elkövette azt az orbitális baklövést, hogy légkondi nélkül rendelte meg a járműveket, így azokat utólag kellett beleszerelni drágábban, és dupla soros ablakokat is raktak bele akkor már.

Érdekes, hogy a Combinót az emberek vagy szeretik, vagy utálják. A villamosok beszerzése körüli balhé miatt ez érthető is. Egy felmérés szerint egyszerűen arról van szó: a baloldaliak inkább szeretik a Combinókat, a jobboldaliak pedig inkább nem. Én nem szeretnék állást foglalni a kérdésben, bár külső alapján nekem jobban tetszenek a feljebb látható Bombardier és Citadis modellek, vagy az Ansaldobreda (athéni, milánói) Sirio villamosa, de Reims sokszínű villamosai is elég szépek, Marseille és Bilbao villamosai pedig viccesek. Mindez persze ízlés dolga. A Combino mindenesetre az egyik legmodernebb, Európa-szerte népszerű villamos. Megtalálhatók például Baselben, Freiburgban, Amszterdamban, Bernben is:

combinók_1.JPG

Akárhogy is, a budapesti 4-6-os vonal legendává vált, legek halmaza lett: legforgalmasabb, leghosszabb, legdrágább. A város közlekedésében betöltött kulcsszerepén kívül pedig fontos társadalmi, kulturális és politikai szereplővé is vált.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr14786533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igen,az emberek büdösek...a villamoson.....buszon,metrón,de ez a Combinokon hatványozottabb jelenség..És igen,még a 37-es és 28as vonala sem ilyen mocskos -büdös,pedig az aztán a dzsungel-járat..:)
Jól látom, hogy itt mindenféle nem hozzáértő, nem villamosiparban dolgozók, nem mérnök emberek vitatkoznak arról érzelmi alapon, hogy melyik villamos a fasza?
@gigacherry: Mérd úgy, hogy 22-es busz, 4-6 villamos, 70-es troli. Maga a villamos biztosan gyorsabb lett (Bár vannak aggályaim, mivel mostanában a MArgit krt-on a 35 km/h már rekord), de a csatlakozó járat szív néha 5-6 percet is, mert a 22-es pl nem jut be a Moszkva térre.

Ne az utazás egyik szakaszát nézd! Nézd a teljes utat!
@gigacherry:

A műszaki paraméterek vizsgálata felőli véleményalkotásnak mi köze az utazásokhoz?
@azbesztos: A metrószerelvény több kocsiból van összekapcsolva.
@A csótány is ember: "Én a légkondira tippelek ..."

Én megesküszöm rá, hogy a gumi részek, főleg a csuklós-harmobnikás szaga az. A légkondi vagy légcserélő csak egyenletesebben szétteríti. És annak a záptojás szagnak tuti van köze a gumihoz használt kénnek. És még senkit nem láttam aki szerint nem büdös a Combino. Amikor "idegenek" szálnak fel először érdekes gyanakvó arcokat lehet lárni.

Fentebb valaki a hannoveri villamost dicsérte, hát szerintem elég gáz, utaztam velük eleget. Nekem a szegedi villamos nagyon tetszik, még amikor kiállították megnéztem, csak mint fentebb írták az egy új dolog ami akkor nem volt még.
Viszont a szegedi belső üllő és állóhely eloszlása szvsz sokkal jobb, ami azért lepett meg, mert a nálunk lévő alacsony-padlós buszoké is borzalmas. Ezek szerint csak tervezés és jó-szándék kérdése?
@quilaute: megnézném hogyan oldod meg, ha napi negyedmillió embert utaztat fél focipályányi hosszúságú, másfél percenként közlekedő 70 tonnás dögökön a folyamatos tisztaságot. emberek, ne legyenek irreális elvárásaitok.. a budapesti tömegközlekedés gecijó egyébként, csak új buszok és metrók kellenének, meg hatékony jegykezelés-árusítás. olcsóbb is lenne, mert kevesebben tudnának bliccelni.
@mestska:
ha villamos, akkor viszont forgalmasabb, mint a 4-es-6-os, nem?

ha már minden közlekedéses posztomban hibákat keresel, ha érdemi tévedésre hívod föl a figyelmem, azt köszönöm!

és elismerem, hogy közlekedési szakmai dolgokban egyáltalán nem vagyok annyira otthon mint te, én csak érdeklődő vagyok. viszont mindennek utánanézek, amiről írok, ezért nem kéne ennyire fikáznod a posztjaimat. de ha már a személyeskedésbe is belementünk, nálad érdekesebben és közéleti szempontból sokkal problémaorientáltabban írok, nem csak egy szűk rétegnek, a címlapot valószínűleg ezért kaptam. és lehet bulvározni az indexet, meg a Fentéslentet, de te is olvasod, jelzem!
Ha 220e. utas van, akkor miért nincs metró felvetésekre. A villamos más jellegű kapcsolatot ad a várossal, szervesebb, részletesebb, organikusabb. Leugrik, felugrik rá az utas, s ha meglát egy üzletet, akkor nem gond visszasétálni a következő megállóból.
Szerintem a Combino a 4-6 jól működik, kellemes jármű, de olyan élményem nekem sincs, hogy ne lett volna dugig. Egyébként autós vagyok 90%-ban.
nekem nincsen velük bajom mivel nem utazok rajta napi szinten (ill van bajom, az h az orra már gyári állapotban is más színű sárga volt, nem tom h ez miért nem tűnt fel annak aki átvette..)
az h ez a leghosszabb vagy sem az kb mind1, mivel az ilyen moduláris rendszerű viliknél kb akárhány egységet rá lehet kapcsolni. de az is igaz amit már sokan írtak, h a 4-6-os nem villamos feladatot lát el, mivel nagyon sok embert szállít, emiatt tud kiemelkedni a villamosok közül (pl bécsit újfajta ubahn tuti h sokkal hosszabb, csakhát az nem vili)
A Combinok szaga leginkább a hányás szagára emlékeztet. Első időkben a 40-50 utast szállító villamosokon (nem csúcsban jártam akkor) mindig azt néztem, hol a róka. Egy fél év múlva egy gépterembe 25 vadi új CRT monitor került. Ezeknek pont ilyen szaguk volt, amikor már 15-20 perce működtek. Az egész belső egy kézzel is tapintható olajszerű anyaggal volt kezelve, ez kezdett párologni és bűzleni melegedéskor. Lehet, itt is ez adja az alap szagot.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nézhetem én a teljes utat, de most a 4-es 6-osról volt szó, ami lényegesen több utast szállít, mint a 22-es.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hogy mi köze az utazáshoz?
"Hogy kell e az alacsonypadló nem tudom pontosan megitélni, de ha ennyire elengedhetetlen, akkor hogyan tudott eddig a körúton olyan villamos közlekedni, mely nem alacsony padlós volt. " - Ha utaznál a villamossal, akkor meg tudnád ítélni: Igen, kell.
Ha nem utazol a villamossal, hogyan tudsz ekkora magabiztossággal dönteni arról, hogy szükség van-e az alacsony padlós, gyors villamosokra?
@gigacherry: Bocsánat, ezeket nem te írtad, hanem Megszívtam.
@beeni: Tuniszban is villamos van. nem könnyűmetró...

a light rail nem egyenlő a könnyűmetróval.
@beeni:

én is olvasom, mert mindig meglepődök, hogy címlapos a blog, és legalább a főbb tévedéseidet korrigálni kell.

Ha utánanéznél a dolgoknak, akkor nem írnál le olyat, hogy az említett tuniszi és isztambuli vonalak könnyűmetró vonalak, nem írnád le azt, hogy mennyire népszerű a Combino, ha tudnád, hogy az teljesen más típus, nem raknál be a jeruzsálemi villamos teljesen más pontjáról referenciafotót, stb.

Mindig olyan érzésem van, hogy elolvasod a dolgokat, de nem áll össze egy kerek egésszé benned a dolog.
a legjobb a combinóban, hogy normális hangerőn lehet benne mp3-at hallgatni, viszont az elég szar, hogy ezt sok mp3-at hallgató ember nem akarja észrevenni:D
Ja igen, a 163 centiméteres magasságomhoz picit magas az ülés.
A 4-6-os villamos léte olyan eredménye a Budapestnek, amire igenis büszke lehet. Igenis poltikai alapon kezdték ki, akik ezt írják, igazuk van.

Más kérdés, hogy a posztban bemutatott képek villamosai közül - egy-két kivétellel - bármelyik külseje jobban tetszene. Ne felejtsük azonban, hogy a maradiságra - mert a kommmunizmusban bele "nevelten" - hajlamos hazai lakosság döntött róla, hogy sárga legyen! Mert ugye "a villamos, az sárga". Szerintem ezt szavazáson eldönteni volt elhibázott, hiszen a formát is szakember találja ki.
(Persze a megfelelő szakembert kiválasztókat normális országban is a nép választja.)

Azonban minden másban tényleg király(nő) a 4-6-os.

A sajátos karbantartás, amire többen utalnak, persze megint csak igen nagyon "hazai". Posztkomcsi mentalitással, amikor ugye megszoktuk, hogy ami "közös", az csak duma szinten a mienk.

Nyugaton egy takarító, karbantartó nem csak a lebukás kockázata miatt dolgozik rendesebben, hanem mert attól érzi többnek saját magát, hogy nem ad ki sz@r munkát a kezéből. Rendesen keni, amit kell, hogy tényleg ne nyikorogjon, benyúl a seprűvel oda is, ahol esetleg főnöke nem látja, eszébe jut a légkondi szűrője, stb. Azért, mert érzi "titkon", hogy az övé is ez az egész, egy kicsit érte is történik mindez.

A lámpaciklusok szapulásánál arra is kellene már gondolni, miért nem lehet az autósokat akár országos reklámkampányban arra oktatni, hogyan kell úgy indulni az zöldnél, hogy ne maradjon ki 2-3 kocsi helye teljesen fölöslegesen! Akár kétszer annyi gépjármű is átjuthatna egy zöldön, persze nyugati - másokra is tekintettel élő - mentalitással. Az "én már úgyis átjutok, le van sz@rva a sor mögöttem" mentalitású ember nem csupán kárt okoz, hanem buta is, mert nem gondol rá, hogy ugyanezzel a
felfogással más fog neki kárt okozni, akár öt percen belül.

A végére hagytam a legfájóbb különbséget a normális - nyugati - országokkal összevetve. A hazai villamos - és busz, metró - vezetők mentalitása...

Ez is levezethető a kommunista diktatúra normális fizetés helyett hamis "felsőbbrendűséget" nyújtó taktikájából, de az mégiscsak elkeserítő, hogy ez 22 év alatt sem változott. Hihetetlen, hogy egy átlagos villamos-, busz-, metró-"vezér" a mai napig valamiféle főnöknek képzeli magát, aki "nevelgetheti" az állampolgárokat, utasokat, rájuk csukhatja az ajtót, vagy "forgalmi okokra" hivatkozva fékezhet-gyorsulhat indokolatlanul durván és kedvére való stílusban üvöltözhet a mikrofonba.

Legutóbb a Margit híd felé menet "élvezhettük" pár százan, hogy hordta le alpári stílusban a - szerinte - ajtóval "szórakozó" utasokat a villamos vezetője.
Kíváncsi lennék, hány ember hangulatát határozta meg aznapra negatívan ez a primitív ember, akinek láthatólag a legkisebb kételye sem volt, hogy rossz napját büntetlenül hányhatja a mikrofonba. Persze, ha ezt a nép eltűri, sajnos ebben "igaza" is volt.

Még annyit, hogy minden relatív: nemrég pár napot Sopronban töltve ráébredtem, hogy az ottani buszsofőrök bunkóságát, embergyűlöletét - nyilván valami "jó elvtárs" főnöki védelme alatt - nehéz felülmúlni. Még a 4-6-os "pilótáinak" sem megy...
"Érdekes, hogy a Combinót az emberek vagy szeretik, vagy utálják. "

Ez tényleg félelmetesen érdekes!
Annyira imádom a villamosmániásoknak ezt a riogatását, hogy "ahol metrót csinálnak a villamosból, ott bezárnak az üzletek". Van a súlyosabb eset, aki még kattint is egy-két fotót a Kossuth pár üres kirakatáról, aztán diadalittasan retteg tovább (arra azért vigyáz, hogy a kép jobb és bal széléről levágja az amúgy nyitva lévő többi boltot). Az persze nem érdekli, hogy az Astoriától a Keletiig tele van boltokkal a Rákóczi út, nem dehogy. Ő szabályt alkot, mert a saját mániájával az cseng össze.
@d.hardman:
A középútról is biztosan hallottál már.
Szerintem például az emberi test központi fekvésű - szélektől egyforma távolságú -zónái tényleg "félelmetesen érdekesek"... :-)
@nbcee:

nézd, a témának, a villamos és a kapcsolódó városfejlesztés helyi gazdaságélénkítő szerepének elég komoly szakirodalma van. Tény és való, hogy a Rákóczi út szerepe gyökeresen megváltozott, ahogy a vásárlási szokások is, de a Rákóczi útból sokkal élettelibb utcát lehetne csinálni - tegyük hozzá, ehhez nem csak villamos kell.
Ugyanúgy csikorog mint a régi 30 éves... Margit-hídon a lámpára várva megőrül tőle az ember.
@aneurysm:
Amikor valóban a villamos csikorog, többnyire arról is a karbantartó tehet. Azonban a Margit hídon a sínnel van a baj. Szerintem ezért szokták (szakszerűen)köszörülni a síneket jobb helyeken - ott is azt kellene.
@gigacherry:

A 4-6 utasai közül elenyésző azok száma, akik kizárólag a villamost veszik igénybe.

És igen, az utas, mivel jellemzően nem utazik végig, a 30-40 mp-et nem veszi észre, ellenben azt, hogy a 22-es 5 percet áll a Moszkva tér elött, azt igen.

Egyébként a 22-el párhuzamosan van még egy pár busz, köztük agglomerációból jövő buszok is, akiknek mind betett, hogy nem jutnak be a Moszkva térre. De a 74-es troli ugyanígy araszol, vagy a 9-es busz, vagy a 15-ös busz........
@beeni:

ezt át is ugrottam elsőre:

"nálad érdekesebben és közéleti szempontból sokkal problémaorientáltabban írok"

igen, pont ezért írtam, hogy a közlekedési posztok blikkje. Szakmai tartalma nincs sok veleje, de sokan olvassák. :)

Ha megjelenés előtt átküldöd egyébként a posztokat, akkor a főbb hibákat szívesen jelzem....
@Jankove: Két évtized alatt sok mindent el lehetett bbbbarmolni. A kádár brancs a regnálása idején nem volt képes annyi kárt okozni - pedig igazán sok tahó-bunkó képviseltette magát a vezetésben - mint antalltól orbánig a mostaniak két évtized alatt.

Vélhetően az elkövetkezendő fél évszázadban még szükség lesz villamosra és autóbuszra kishazánk településein, de mi leépítettük a sikeres gyártást. Mi a fenének az a pár tízezer munkahely, ami oda kellett, és nem sokkal jobb a kegyelmeséktől levetett ipari hulladékért milliárdokat kifizetni?

A magyar mérnökök majd egy évszázada a legjobb járműveket tervezték és a Ganz vagy az Ikarus jegyzett volt a világban. És csak úgy mellesleg a villamosok elnyűhetetlennek bizonyultak, a matuzsálemkorú buszok pedig még ma is futnak túl az egymillió kilóméteren. De nekünk combinó kell, meg stuttgarti hulladék, meg használt merdzsó és volvó.

És nem az a legnagyobb baj, hogy a demszkit és bandáját, vagy a másik brigádot kilóra megvették. Az az igazi kár nem az, amit ezekért a sz@r üzletekért zsebre vágtak- azt nem sajnálom tőlük - de az a baj, hogy a síbolt pénznél százszor-ezerszer nagyobb kárt okoztak eközben.

És a buszgyártás, villamosgyártás, vagongyártás leépítése helyrehozhatatlan bűn. Sajnos hazánk következmények nélküli ország. Marad.
@gigacherry:

Ez egyrészt jogos, másrészt mekkora a VALÓS igény az alacsonypadlóra?

Kell-e minden 4-6-nak alacsonypadlósnak lennie, míg más villamosokon nulla az alacsonypadlós szolgáltatás. Olyan villamosokon, ahol nincs párhuzamos buszjárat, vagy csak rengeteg átszállással. fedhető le a párhuzamosan busszal.

Mi lett volna, ha a körúton csak minden harmadik villamos lesz alacsonypadlós, és a fennmaradó pénzből a többi villamosvonalon biztosítjuk a járatok negyedén az alacsonypadlót?

Ne csak mozgássérültekre gondolj! Zuglói ismerőseim elköltöztek, mert a 69-en a babakocsis utazás reménytelen, kocsijuk nem volt.
@Baluci: @Rocko-: @schmittpál:
Amikor a Margit-hídtól a Petőfiig áll a dugó (szinte minden csúcsidőben) nem teljesen mindegy a ciklus hossza? Nem a ciklus hossza miatt van dugó, hanem mert túl sok az autó. Legalább a villamos és a biciklisek gyorsabban haladnak.
@B0BDobalina: a biciklisnek is ugyanúgy dugó van. mert hogy piros lámpa az neki is piros lámpa. még ha nem is képesek felfogni.
és igen, a ciklus hossza is kihat a dugóra. ha elhiszed, ha nem.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: az is költségcsökkentő lett volna ha nem 100% alacsonypadlós a villamos, hanem két szoba és egy fürdőszoba jellegben építik.
"...még annak idején elkövette azt az orbitális baklövést, hogy légkondi nélkül rendelte meg a járműveket"
Demszky számára lehet, hogy baklövés volt kihagyni azt a pár milliárdot, de pl. a bécsi villamosokon sincsenek légkondik, pedig azonos az éghajlat és az évi középhőmérséklet. Az osztrákok biztos csórók. Gondoljatok bele mennyi más értelmes dologra lehetett volna 1,6 más forrás szerint 4 milliárdot elkölteni. Amúgy Combino rulz.
A 4-6-os vonallal semmi bajom, illetve az, hogy nem értem, mirt nincs körkörösen összekötve az Alkotás úton át.

Szag: igen, érdekes, mint ahogy a 47-49-es villamosok némelyikén terjengő, átható 'fű'szag. Nyilván, az nem a villamosokból árad...? :)
kombine...

csunya,kenyelmetlen,muanyag...
az elvakult demszki fanok vedik,a normalisabbak meg szenvednek rajta...
ez van...
ha budapest közlekedése csak annyira lenne kompletten gáz, mint a 4-6-os vonal, mindenki boldog lenne...

nézzetek utána, h mi megy Szegeden, tátva maradna a szátok....
@liam devlin: ezért szeretem a fideszes és jobbikos szavazókat. Az ostobaságuk messzire világít, könnyű őket megkülönböztetni a többiektől! :D

@qccoss: Miért? Mi megy ott?
Ja, és évente átlagosan 3 hetet mennek a klímák. Erről is volt egy (talán indexes) cikk anno.
@Rocko-: Mivel rövidebbek a pirosak, ahol mindig megállok, és többnyire a zöldhullám is jobban kijön, gyorsabban haladok bringával. Te mikor bringáztál utoljára körúton?
@A fidesz a betegek kiirtására készül: buta kisfiu,ki mondta,hogy erdekel akar a fidesz,akar a jobbik???
parttagsag kerdese lenne egy targy szeretete vagy utalata???
szerencsetlen troll...
@mestska:
amúgy pont ezen gondolkoztam, hogy megkérdezzem-e, hogy ezt megtennéd-e :) szóval legközelebb szívesen kikérem a véleményed a kész anyagról megjelenés előtt.

azt viszont nem gondolom hogy minden bulvár, ami nem szakmai. szerintem igenis van tartalma a posztnak, csak engem más kérdések foglalkoztattak: hogy mitől különleges maga a vonal, és hogy milyen a villamos politikai és társadalmi szerepe
@B0BDobalina: Azt magyarázd meg, hogy ahol nem buzerálták meg a lámpákat, a Bocskai-Nagyszőlősön kifelé, ott az Alleetól kifele halad is a forgalom.

A Boráros tértől majdnem fele annyi idő alatt eljutok az Osztapenkóig, mint a Dob utcától a Borárosig.

Mondjuk az az útszéli buszvégállomás az Allee elött is megér egy misét.
@beeni:

milyen a villamos politikai és társadalmi szerepe

- Politikai szerepe egy villamosnak?
Nem a Combinokkal van gond, hanem azzal, hogy az utazóközönség nagy része korlátozott szellemi képességekkel rendelkezik...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igen, a kommunista diktatúrában és azóta is az akkor kialakult reflexek szerint. Például a szombathelyi, az egyik első hazai villamos indokolatlan megszüntetése is totálisan politikai és diktatórikus döntés volt.

@Pistike_:
Nem a Combinokkal van gond, hanem azzal, hogy a villamosvezetők és főnökeik nagy része korlátozott szellemi képességekkel rendelkezik...
A villamos igenis gyorsabb lett, mivel nincs normális észak buda-dél pest összeköttetés, az egyetlen járható útvonal a Nagykörút.
A lámpaprogram a Boráros tér-Margit híd budai hídfő között 3-5 perc menetidő csökkenést jelentett,
most kevesebb (az aktuális lassújelek miatt)
Általában azt jelenti, hogy egy korábbi 17-est érek el, ami miatt kevesebbet kell várakoznom a hóban fagyban, szélben.

Meg kell említeni, hogy idén volt szerencsém a PESÁ-hos illetve Franciaországabn Alstom Citadis villamoshoz is, maradjunk annyiban, hogy a Combinónak nincs szégyenkezni valója a későbbi típusokkal összevetve sem, arra az extrém terhelésre amit kap tökéletesen bevált.

BKV takarítás színvonala és az utazóközönség viselkedése sajnos sokkal balkánibb, mint máshol.

A szigetüzem jellegét a Jászai kihúzó és a Török utcai vágánykapcsolat újbóli rendszeres használata pedig megszüntette tulajdonképp.

egyébként bármennyire is szeretem a Ganz Csuklsót sajnos igaz, a TW6000-esek műszakilag messze megelőzik azt, ugyanakkor a TW-k igazából gyorsvasúti szerepre lennének optimálisak. (Pl. Csepeli Gyorsvasút, vagy például egy Boráros tér-Soroksár vonalon) kiváltva esetlegesen a túlterhelt buszjáratokat.

A Budapesti villamoshálózat komolyan fejlődött az elmúlt években, nem csak az UV-k kivonása a Combinok és TW6000-esek beszerzése, hanem a korábbi típusok korszerűsítése folytán is. Aki pedig az ICS eltűnésére játszik rossz lóra tesz, kb. 148 van még állományban, kivonásuk előreláthatóan sem fog megtörténni pár nap alatt, főleg, hogy újabb (régi-új) vonalak nyitása is elképzelhető.

Nagykörúti pálya: 1995-1998 között szakaszokban újult meg, tervezett élettartama 15 év, ezt akkor is elmondták. (számoljunk utána, ez letelt.)

Kétségtelen a kőbányai villamosok Élessarok-Kőbánya Liget tér között sokkal rosszabb pályán járnak, de hozzá kell tenni, lépésben (gyalog gyorsabb) és arra a vonalra EU pénzt kértek.

2006-ban csak a felsővezeték-rendszert alakították át.
kis javítás: 25 földi évem alatt egyszer találkoztam ellenőrrel a 4-6 vonalán, és bármilyen típusú járművön is kb max ötször (persze a metrót leszámítva). Hogy kit ellenőriznek és hol azt nem tudom.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Igen. Ahogy a Nemzeti Színháznak, a közraktárak helyén épült bálnának, stb. is van politikai szerepe. Néha elég szerencsétlen, néha jól sikerült az a szerep.

Lásd:
liam devlin 2012.09.23. 17:17:41
@liam devlin: nem kell mondani, messziről látszik rajtad. :D
@vakapad: A Wikipedia szerint 31 megálló, 2-15 perces követési idő és 320 ezer utas naponta: en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_modern_tram

És 59 méteres, vagyis még egy pesti rekorddal kevesebb.
@GoreX:
Ha 3-5 perccel lett gyorsabb a 4-5, akkor hogy érhetsz el eggyel korábbi 17-est, ami 10 percenként jár?
@online távmunkás: A fényképeken én két egymáshoz kapcsolt villamost látok, nem egyetlen kocsit. Szóval ez nem dönti meg a rekordot.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Egyszerű:
Margit hídra érkezés tipikusan x8 ról, x4 -re módosul ((+/-) 2 perc).
(x8: 08, 18..., x4: 04, 14...)

A 17-es indulása pedig: x8.
(Látható, hogy a 44/46-os érkezéssel elérhető a "korábbi" villamos, míg a lámpaprogram előtt 48 as beérkezés 10 perc bosszankodást jelentett, tekintve, hogy általában láttam épp a 17-est elindulni...)
Az már más kérdés, miért nincs ott egy zebra...
@Panther V.: sokszor 0-val.
Kiszállok, odanézek ... és épp indul.
Nem vagyok pesti, mégis örüéök, ha Budapest szépül és büszke lehetek valamire. A Combino ilyen, nem kell miatta szégyenkezni. Amit én szégyellek az a befejezetlen négyes metro és lerohadt vagonok a 2-es, 3-as metróban. Ugyanígy szégyellem a lepusztult Várbazárt, az igénytelen modern épületeket. Amelyik meg jó lenne, mint a CET, azzal meg szarakodnak.
A villamos meg sárga, ez Budapest hagyománya, nem kel új színen agyalni.
Én is inkább azok közé tartozom akik utálják, de kezdem a jó dolgokkal.

pozitivumok:

-tetszetős modern külső design, jó ránézni
-halk üzem, troli féle elektromotor gyorsulás hang amit szeretek
-éjjel is jár
-jó hogy egyben van az egész és nem kocsikra bontva, mert így könnyebb kicselezni az ellenőröket
-jók a belső jelzőgombok
-jó az elektronikus led információs fény cucc kívül-belül
-a csengő és egyéb hangok jó minőségűek

negatívumok:

-az alacsonypadló miatt és a szar kerék elhelyezések miatt eszméletlen mód rángat az ICS-khez képes, mindig már előre mosolyra húzódik a szám amikor egy nyugger még a fékezés előtt elkezd elindulni az ajtó felé. garantált a csetlés botlás-borulás, de még 24 éves létemre is egyszerűen irritálónak és durvának érzem a gyorsulás-lassulás-forduláskor fellépő erőket.
-nincsenek szélesre nyitható ablakok emiatt nincs rendes és a legolcsóbb féle léghűtés, mint a régi ICS-ken. több szempontból is jobb a sima széles ablakos hűtés szerintem, pl az legalább cseréli a levegőt, amíg a légkondi csak keringeti az elhasznált össze izzadt-össze fingott levegőt, és fertőzésveszélyes is, valamint nyáron megfázás veszélyes is. az ICS-ken sosem volt melegem, és soha nem is fáztam, mert a nagy sebességes levegő járja át legjobban a szerelvényt, nincs az a légkondi ami annyi légtömeget tudna megforgatni, és pláne teljesen energiamentesen, mint egy nyitott ablak. valamint érzésem szerint a fűtése is határozottabb volt az ICS-knek. szal maga ez a fing-izzadtság szag gyomorforgató és felér egy kínzással a melegebb nyári napokon, volt hogy inkább lesétáltam 3 megállót is, mert nem volt gusztusom egyszerűen felszállni rá.
-az alacsonypadló miatt szűk és rosszul elosztott a hely, emiatt feltorlódik mindenki az ajtóknál, és persze mindig a farkad vagy a segged oda kell nyomni valakihez hogy betudj jutni a belső részre, ahol még akadna is hely.. többször láttam már, hogy az ajtóknál nyomorogtak az emberek amíg belül lett volna még egy csomó hely, de nyilván senkinek sincs kedve bemenni oda, mert olyan az egész mint egy varsa.. bejutni még csak-csak bejutsz, de onnan időben leszállni és kiférni már kihívás tud lenni, és a segg-fasz dörgölést meg sehogy nem tudod szinte elkerülni. ezért én abszolút annak a híve lennék, hogy minden szerelvényen csak az utolsó blokk legyen alacsonypadlós, és a rokik, nyuggerek, árut cipelők szépen mehetnének mindig oda, de ne szívjon már mindenki a kisebbség miatt. combino után felszállni egy ICS-re kb megváltás szintű, és megdöbben az ember, hogy jéé egy villamoson lehet ennyi hely is?
-a textil székek kényelmetlenek és nem lehet őket rendesen tisztítani, vagyis nyilván lehetne, de nagyobb költséggel, és tisztítógéppel.. a régi sima szivacsos műbőr ülések kényelmesek is voltak és könnyen is lehetett őket tisztítani.
-jah az alacsonypadló miatt a kerekek úgy belógnak, hogy normálisan leülni se lehet, mert vagy összeér a lábad a veled szembeülővel, vagy szimplán végig a hideg műanyag cucchoz ér, amikor először felszálltam, nem akartam elhinni, hogy komolyan ez volt a legjobb megoldás, amit össze tudtak hozni a Siemensnél.
-belülről nehéz kideríteni, hogy 4-esen vagy 6-oson vagy, a led-es cuccon kiírja néha, de nem elég gyakran, többször volt már, hogy kérdezte valaki a Borárosnál, hogy ez most 4-es vagy 6-os.
-a fehér mű fények és a fehér kopogós hideg műanyag falak miatt, valamint a zöld fémvázak miatt, tiszta laboratórium hangulata tud lenni éjszakánként ha kevés az ember, egyáltalán nem barátságos.
-az ajtók külső nyomógombjának működését az emberek sosem fogják megtanulni, mert gyökerek.. :D

szóval, én mindig fellélegzek és megkönnyebbülök, szinte elmorzsolok 1-2 könnycseppet amikor valamiért egy ICS jön a kombino helyett, bár sajnos már nagyon régen volt szerencsém hozzájuk..

:(
@online távmunkás:

Hát, nekem is van egy jó kis honlapom, az török, aszerint az a 2 perces járatsűrűség valahogy nem igazolódik. Mintha 10 - 15 perc lenne inkább:

www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/zeytin_tram.html

Baromi sok villamos kellene 2 perce követéshez 31 kilométeren. És ha a derék wikipédiás a 2 perces követési idő szerint számolta, akkor igaza lehet, ennek ellenére vannak fenntartásaim.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Valószínűleg arra korábban is haladt. Ha úgy gyorsabb, bátran szállj fel a villamosra.
"A legforgalmasabb vonalé"

A legforgalmasabb vonaláé
@FeroxX88: Lógsz rajta és utálod. Gratulálok!
Nem szeretem Demszky-t de a 4-es 6-os az mostanság nagyon fasza.
Gyors (a kocsihoz képest mindenképp), azonnal jön a következő (minden megállóba éppen 1 végig a vonalon, a csúcsban).
Szóval ez jó cucc.
@mrbloodbunny:

irigység? Mire kellene irigynek lennem? Az index címlapra? Meg sem tudom számolni, hányszor volt a saját blogom index címlapos....
@vakapad: Azért hoztam fel wikipédiás példát, mert a poszt szerzője is a Wikipédiára hivatkozott. Egyébként az a török honlap valójában egy amerikai cégé :)

Itt azt írják, hogy 2009-ben vagyis még a felújítás és összevonás előtt 5 perces követési idő volt:
www.istanbultrails.com/2009/08/getting-around-in-istanbul-by-metro-tram-and-funicular/
@B0BDobalina: A kocsimat is feltehetem a villamosra? Vagy meghosszabbítják a villamost Göbölre?
Vitézy és a VEKE nagy örömére visszahoznám a különböző helyen tárolt UV típusú villamosokat. Majdnem alacsony padlós, szellős - rosszul záródik az ablaka, a súlya a legkisebb, és legjobb a fék mechanizmusa.
Nagyon jó.
A síneket tényleg eléggé amortizálta.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A vesztesek közé tartoznak még sok helyen az átkelni kívánó gyalogosok"

Azokra a gyalogosokra gondolsz, akiknek immár nem kell lemenni aluljáróba kalandtúrára egy átkelésért? :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Megpróbálhatod feltenni. Nem tudom hol van göböl, de én biztosan nem járok oda levegőt szennyezni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Az új körúti lámpaprogramnak nem az a legfőbb értelme, hogy a villamos 2 perccel gyorsabb lett. Hanem az, hogy egyenletesebben közlekedik. Korábban egy lámpaváltáson nem volt villamos, majd kettőn egymás után igen, ezzel összhangban minden második szarrá volt tömve, és mögötte relatíve szellős volt a következő. Most egyenletesebben járnak.

120 másodperces ciklussal minden lámpára át kellene mennie egy villamosnak, vagyis a vonal zavarfeloldó-képessége egzakt 0 volna - egy lámpát lekésne a villamos, mögötte rögtön borul minden a végállomásig...
@somewhat damaged:
NEM!
Azokra, akik nem érnek át a zöldön.

Rövidebb ciklus = rövidebb gyalogos zöld = nagyobb balesetveszély

@B0BDobalina:
Idióta életszemléleted van. Már megszoktam, hogy ez a végső érv: Én nem megyek oda szennyezni.

Tudod az élet nem csak helybenjárásról és biciklizésről szól.

@Comandante en Jefe:

120-as ciklusban 60 mpig van zöld az egyik iránynak. Egyszerűen a villamos terv szerint a lámpa elejére ér oda, és akkor még ugyanabban a lámpában el tud menni, ha valami apróbb zavar van.
A jelenlegi buzult verziónál annyira hajta rövid ciklus, hogy a Mechwart ligetnél pl simán rácsöngettek múltkor a babakocsis anyukára.

Egyébként a rövidebb ciklusban hamarabb bukik a villamos egy lámpát. Rengetegszer látom a Budai hídfőnél, hogy egyenletlenül jönnek.
@B0BDobalina: Csillagom! Valószínüleg te nem vagy autós, mert a lényeget nem értetted meg!!! Ha egy kocsisor folyamatosan haladhat és nem kell 40 méterenként megállnia, akkor sokkal kevesebb az esély, hogy dugó alakul ki. Én nem a klasszikus, péntek délutáni autóáradatról beszéltem, hanem arról, hogy a nap minden szakában egymás hegyén-hátán állnak az autók, mert ahogy elindulnak, a következő sarkon megállhatnak. Pénz, üzemanyag, idegeskedés... Minden 2 azaz kettő/!/ perc előnyért a villamosoknak... ÉRTELMETLEN!!!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szerinted arról szól az élet, hogy Bp-en évente 2000 ember hal meg -gyakorlatilag kinyírjátok őket - és 100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt? Arról, hogy az elmúlt 25 évben 10-szeresére nőtt Bp-en asztma előfordulása? Európában csak Bukarest előz meg minket, de ott legalább foglalkoznak a kérdéssel. Igen, szó szerint erről szól az élet, vagy inkább a halál! mek.oszk.hu/10800/10851/10851.pdf
@Baluci: Valószínűleg te nem érted a lényeget: ha nem hiányzik a pénz-, és üzemanyag-pocsékolás és idegeskedés, kerüld el a körutat és/vagy emeld ki popsidat az autódból. "...a nap minden szakában egymás hegyén-hátán állnak az autók", ahogy álltak az áthangolás előtt is, mert sokan vannak.
@B0BDobalina: Cukorfalatom! És merre kerüljem el?... Igaz, van még egy lehetőség, a Kiskőrút! No, kedves barátaid a "Város szive"-program keretében azt is szétcseszték. A Deák tértől a Szabadság-hidig 30 méterenként zebra és lámpa van. De a csúcs az lesz, ha majd elkészül az Országház mögötti sétány a rakparton. Az egyetlen, még néha működő utat is ki akarják csinálni. Jó is lesz az...
@Baluci: Ha nem tudod elkerülni, jöhet a B terv. A kiskörte tök jó lett, alig várom, hogy a Duna is visszakerüljön az autóktól a lakosokhoz. Már csak dugódíj kéne, de nagyon.
@B0BDobalina: Én is csodálkozom, hogy az üveget visszaváltják, de a jó kis parafadugót - ami korlátozottabban áll rendelkezésünkre az üvegnél - nem.

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2012.09.24. 11:12:03

@beeni: "nálad érdekesebben és közéleti szempontból sokkal problémaorientáltabban írok"

Nézd, kb 10 éve publikálok, és én is most kezdem érezni, hogy sajnos az én sszakmai, mérnöki jellegű sítlusom sokaknak értelmezhetetlen, ez így oké is, lelked rajta, legyél olvasmányos.
Azonban az olvasmányosság se Téged, se mást nem jogosít fel tévedések leírására. Szerintem. És istenments, nem fogok soronként javítgatni meg okoskodni az írásodon.
@B0BDobalina:

"Szerinted arról szól az élet, hogy Bp-en évente 2000 ember hal meg -gyakorlatilag kinyírjátok őket -"
- Jelents fel előre megfontolt szándékkal kényelemből elkövetett gyilkosságért!!!

" és 100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt?"
- Tehát 10 év alatt Budapest teljes lakossága megbetegszik? Ezt a hülye számot te sem hiszed el,de azért öntudattal ideírod.

" Arról, hogy az elmúlt 25 évben 10-szeresére nőtt Bp-en asztma előfordulása?"
- Az asztmának mi köze a kipufogógázhoz? Sokkal inkább veszélyeztetettek a régi bérházban élő szegényebb néptömegek, kiknek nincs elég jövedelmük, hogy rendesen fefűtsék a lakásokat, ezáltal állandósul a dohos párás levegő a szobákban.

- Komolyan kérdezem, szerinted én úgy indítom a reggelemet, hogy ma hova menjek szennyezni? Ennyire korlátolt vagy, hogy azt hiszed, örömömben járok be a városba? Szerinted nem inkább naponta itthon hevernék a net elött, vagy olvasnék a kertben ücsörögve egy könyvet, ne adj Isten ágyból fekve egész nap csak filmeket néznék?
Sajnos muszájból járok a városba. Ahogy megtehetem, hogy ne járjak be, ígérem nem fogok. Vásárolni se vásárolok már a városba, és ügyet is csak annyit intézek ott, amit máshol nem tudok.
(Tudtad, hogy megyei munkaügyi bíróság a Thököly úton van? Hogy oda eljussak, keresztül kell mennem a Rákóczi úton, mert a nulláson de még a Hungárián is eszméletlenül nagy kerülő?)

- Tekerj tovább, engem nem zavarsz, de ne erőltesd rám a marhaságaidat, vedd tudomásul, hogy nagyon sokan rá vagyunk kényszerítve, hogy odaszennyezzünk neked. Ha ez nem tetszik, költözz el. Mellettünk van is eladó ház 26-ért.
A kutya nem jár ide szennyezni, leszámítva a '''sok köcsög kirándulót, akik itt élik ki hétvégén a zöld iránti vágyukat''', faszért nem maradnak otthon, itt zajonganak nekem, meg eldobálják az üditősüvegeket a kert mögötti erdőben.
Ja te nem jársz máshova szennyezni, te gubbasztasz a négy fal között. Értem.
@B0BDobalina: Hát, nekem elfogytak az érveim! Megharaplak... :D
@B0BDobalina:

" kerüld el a körutat"
-Merre? Konkrét javaslatokat várok!
Dob u. Bocskai út
Oktogon Margit híd
Nyugati Pu Moszkva tér
Moszkva tér Blaha
és Boráros tér Király utca viszopnylatokra. ezeken gyakran járok.

"...a nap minden szakában egymás hegyén-hátán állnak az autók", ahogy álltak az áthangolás előtt is, mert sokan vannak. "
Áthangolás elött délelött 10-kor sosem volt dugó pl a Margit krt-on, most nem lehet a Margit utcából kijutni.
Áthangolás elött a Fekete Sas utcában a sor sosem ért le a Bem térre, még a Tölgyfa utcáig sem ért, azóta mát kétszer volt a Bem téren.
Áthangolás elött a Nyugatiig lehetett haladni a Jászaitól, azóta ez a táv 3-4 piros lámpával járható. Ami érdkees, mert közben a villamos velünk párhuzamosan halad, tehát itt egyértelműen a szopatás a cél.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A 120s-es ciklusokkal talán a legtöbb helyen kényelmesebb lenne elérni a lámpaváltást, bár nyilván nemm mindenhol a vonal mentén. De lámpabukás akkor is előfordul. És HA előfordul, akkor AZONNAL gyűrűzik végig az egész vonalon, végállomástól-végállomásig, mert egyik villamos sem tud az előzőtől haladni. A 60 perces ciklusban 2 lámpát kell bukni ahhoz, hogy a mögöttes kocsi érintve legyen, és négyet ahhoz, hogy a kettővel utána jövő stb.

Igen, a körúti pörgésben előfordul, hogy rácsengetnek a babakocsis anyukára, ahogy a metrón, és minden nagy tömeget mozgató eszközön is. Nem jó, de nem láttam még más megoldást (a szó nélkül rácsukást nem tartom annak).
@Comandante en Jefe:

Ma több hosszabb utat tettem meg a 4-6-al.

Idegesítő, hogy Magyarországon a villamos egy kitérőn csak 10-el mehet át.

Idegesítő, hogy vannak olyan szűk ívek, jellemzően a szigeti, ahol gyanútlanabb ember elvágódik.

Idegesítő, hogy sok helyen, ahol középperon van, a bevezető íveken időt bukik a villamos.

Idegesítő, hogy a németeknél a Combino simán gurul, nálunk ugrál.

Idegesítő, hogy nálunk rengeteg pályahiba van, ezeket csak ideiglenesen tákolják meg jellemzően.
(32-esek terén a síntörés külön bónusz!!!)

- 7 alkalommal utaztam ma, majd minden alkalommal volt lámpabukás, de amit jobban meg tudok itélni, és idegesítőbb, az a lámpa elötti lassítás. Az esetek 70%-ban a villamos korán ér a lámpához, és em,iatt lassít, majdnem állóra, majd gyorsít.
Tudom visszatáplálós, de ezért egy nálunk fejlettebb demokráciában már valakivel kifizettetnék a sok gyorsítás költségét.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Tehát nem szállítasz semmit, használd bátran a villamost. Meg fogsz lepődni, mennyi időd és pénzed marad.
@B0BDobalina: Használtam.

Viszont amint látom, a körút megkerülhetetlen.

ÁLtalában nem mindig tudom használni a villamost. Amikor tudom, olyankor azzal járok. Ma túlzásba vittem egy kicsit a cikk hatására.

Megérkezem pl kocsival a Moszkva térre. Innen elmegyek kora délután a Wesselényi vonalába, majd innen tovább a XI, esetleg a XXII. kerületbe, majd onnan haza. Ilyenkor hadd ne rohangáljak vissza a kocsimért. (Mondjuk ma ezt tettem. +50perc volt. Minimum.

Úgyhogy lécci meséldf már el merre lehet a körútat kikerülni, vagy legközelebb hallgass!!!!
Nem tudom a konkrétumiokat így nem tudok válaszolni, próbálgasd.
Esetleg kérdezd azokat, akik szerint a "kis utcákban" kellene a körút helyett biciklizni.
@B0BDobalina:

Ahhoz képest elég könnyelműen dobálózol jó tanácsokkal, mint kerüld ki.....

Legközelebb tudatlanként ne adj tanácsot!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Konkrétan nem tudom, mikor merre szoktál járni a körúton, és szállítasz-e valamit, mert nem voltál hajlandó válaszolni, és ezek után még én vagyok a tudatlan...
De ha már rázod a pofonfát, jöjjön egy idézet tőled: "100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt? - Tehát 10 év alatt Budapest teljes lakossága megbetegszik?"
- Tudhatnál esetleg szorozni vagy osztani, alsós anyag.
- Tudhatnád, hogy Budapest lakossága nem 1000000, kb. 4. osztályos anyag.
- Tudhatnál pl. mondatokat értelmezni, megfogalmazni és helyesen leírni, ez is alsós anyag.
- Tudhatnád használni a webes útvonaltervezőket, a 10 éves unokaöcsémnek pl. egész jól megy.
Lehet, hogy a faludban te vagy az agymenő, és hozzászoktál a parancsolgatáshoz, de az itt megismert képességeidhez szerintem több szerénység illene.
@B0BDobalina:

Biciklis!

Merre lehet kikerülni a körutat?

Erre nem tudsz választ adni, mert értelmes kerülőút nincs.

A számtanpéldádhoz: Lehet, elütöttem.

Webes útvonaltervező nagyon okos, csak éppen nem képes alternatívát dobni a körútra.
Pár viszonylaton egyébként létezik kerülőút, ezeket én tudom, de te, aki dobálózol jó tanácsokkal, továbbra sincs fingod róla, merre lehet e körutat kikerülni.

Okulj!

Moszkva tér- Mechwart liget, ha a Szilágyiról jössz a János kh-n kívülről. -Érdemes kerülni

Nyugati-Aradi u.(Oktogonig már nem érdemes elmenni.) - Pont azt a szakaszt lehet kikerülni, ami halad.

Király u.-Blaha ha a Király Nagymező környékéről indulsz. - Egyéb esetben nem érdemes kerülni

Margit híd - Moszkva tér, ha a Szilágyi fele mész tovább. - Érdemes kerülni

.

Az alapprobléma, hogy odavetettél valamit, és amikor konkrét javaslatot kértem a te saját felvetésedre, akkor elkezdtél terelni, de amit kértem: Konkrét kerülőutakat a felsorolt viszonylatokra, arról fogalmad sem volt.

Szép álmokat.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ahhoz képest, hogy szerinted nincs értelmes kerülőút, egész sokat ideírtál. Vannak még kerülőutak (vagy inkább levágások) a délebbi részeken is, úgy látszik arra kevesebbet jársz. Ha autóznom/teherautóznom kell, és teljesen beáll a körút, és is használom ezeket. A Király-Blaha viszonylatban nem a Nagymező környékét, hanem konkrétan az Akácfa utcát érdemes megpróbálni, a Wesselényi, vagy a Dob u-ra felé attól függően, merre mégy utána. Korábban egyébként nem ezeket a szakaszokat kérdezted.
Az az alapprobléma, hogy itt sírsz, mint egy kisgyerek, hogy rossz neked a körúton, és amikor azt mondják, akkor ne menj oda, itt sírsz, mint kisgyerek, hogy hova menjél.
olyan sokan irtak ezt a franya atallitast hogy az autok szenvednek...
hat kapjak fel azokat a kurva sineket, es ketoldalt a parkolo autokat tessekeljek kiljebb a jardara, oszt maris lenne 2*4 sav ahol siman elferne a busz :)))
a sok csimota aki utazni akarna az meg uljon autoba, persze mindenkeppen az arkadositast folytatnam, a sok belvarosi majom huzzon le a faszba a fold ala... sot csinalnek gyorsforgalmikat is 80 km/h-val, gyalogoknak meg nem engednem hogy egyik oldalrol a masikra atmenjenek, minek maszkalnak ezek az ut egyik oldalarol a masikra? a szent autosok kozlekedni akarnak hat ertsetek mar meg eztet!!!
@B0BDobalina: ha meg megemlitened neki hogy egy kellemes kis dugodij javitana a szamaranyokon akkor meg azert fog sirni...
süti beállítások módosítása