Félmilliós négyzetméterár a pusztában

2013.01.26. 07:30 Fent és Lent

ocska.jpg

Szegregáció, lelkivizsgálat, üresen álló önkormányzati lakások, óvodahiány – sokan sokféle problémát felvetettek már az ingatlanukat elvesztett devizahiteleseknek épített ócsai Patyomkin-falu kapcsán. Jöjjenek most a be nem tartott építési követelmények, a négyzetméterárak és az elbliccelt energiatanúsítványok annak illusztrálására, hogyan is sikerült a felelős minisztériumnak totális hülyét csinálnia magából.

Egy kis matek

Kezdjük azzal, hogy az Ócsára költött 2,3 milliárd forintból több száz meglévő épületet lehetett volna korszerűsíteni.

Tudjuk, hogy Magyarországon a háztartások háromnegyede F vagy annál rosszabb energetikai besorolású lakásban él: egy tipikus, felújítatlan panellakás F, egy gangos bérházban lévő lakás, illetve a régen épült tégla és vályog házak pedig inkább csak a G kategóriát érik el az energiatanúsítványban használt skálán.

Az épületek energiatanúsítványa hasonló a hűtőknél, mosógépeknél megszokott energiacímkéhez: azt mutatja meg, hogy az adott épület műszaki állapota alapján mekkora lesz az éves várható energiafogyasztása. Az energiafogyasztás alapján a tanúsítvány energetikai osztályokba sorolja az ingatlanokat, a legkedvezőbb A+ kategóriától a legkedvezőtlenebb „I" kategóriáig. A „C" kategória az, amelyik éppen megfelel a jogszabályban rögzített energetikai követelményeknek.

Tegyük fel, hogy ennél azok a devizahiteles ingatlanok sem sokkal korszerűbbek, amiket kényszerárverezni kellett. Ezt persze nem tudjuk, de az adatok szerint az ingatlanok átlagos forgalmi értéke 6,6 millió forint, amelyeket a Nemzeti Eszközkezelő átlagban 3 millió forintért vett meg, a legtöbbet Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből. Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy a nagy magyar átlagnál nem energiahatékonyabbak ezek az épületek.

Egy átlagosnak tekinthető, 100 nm-es, F-G kategóriájú családi ház 2,5 millió forintos energiahatékonysági beruházással - vagyis a falak, födémek megfelelő hőszigetelésével és nyílászáró-cserével – általában képes a B-C kategóriába ugrani. A 2,3 milliárd forintból tehát az állam az Eszközkezelő által megvett házak közül 920-at újíthatott volna fel, mégpedig legalább olyan minőségűre, mint amilyen az ócsai pusztaságban felépített 80 ház. És akkor a családokat sem kellett volna kiszakítani megszokott lakóhelyükről.

A-t mondtak, C lett belőle

Nagyjából az egyetlen jó dolog, ami elmondható lett volna az egyébként minden ésszerűséget nélkülöző kirakatberuházásról az volt, hogy a jelenlegi építési követelményeknél jobb minőségű házak épültek volna fel. A Belügyminisztérium építésügyekért és Ócsáért is felelős helyettes államtitkára, dr. Szaló Péter a projekt kezdetekor, 2011-ben A+ energiaosztályú épületekről beszélt, majd hamar B-re módosított. Most ott tartunk, hogy C. Az érvényes jogszabályok szerint egyébként a C kategória elérése a minimumkövetelmény minden új építésű lakóépületre nézve, vagyis ennél rosszabb minőségben jogszabályilag sem lehet építkezni. Ráadásul nem is érdemes: szakmai körökben köztudomású, hogy ezek a követelmények elavultak, korszerűtlenek, mind a mai technológiai lehetőségekhez, mind pedig a szomszédos országok kritériumaihoz képest. Igaz, valóban valamivel olcsóbb C kategóriájú házakat építeni, mint A-t, de mára tanulmányok sora bizonyítja (többek között a Belügyminisztérium weboldalán is), hogy a következő évtizedekben jelentkező magasabb energiaköltségek miatt összességében drágább a C, mint az A. Vagyis Ócsán az építkezés végül valamivel olcsóbb volt az államnak - a rezsi viszont több lesz a lakóknak.

Lehet, hogy mégis inkább D?

Az épületek műszaki leírását érdekes módon kizárólag a Máltai Szeretetszolgálat honlapján találtam meg, ezt elnézve a házak inkább alulról súrolják a C kategóriát. Sajnos ezt a sejtelmemet semmi nem tudta eloszlatni, lévén hogy ezek a házak törvényi mentességet (49/2012. Korm. rendelet) kaptak az amúgy minden új épület számára kötelező energiatanúsítvány elkészítése alól. Pedig az energiatanúsítvány jó és hasznos dolog, ezt eddig az említett építésügyért felelős helyettes államtitkár is így gondolta. Mivel Ócsán mindössze négy, nem túl bonyolult típusházról van szó, elég lett volna négy energiatanúsítványt elkészíteni, összesen kb. 150-200 ezer Ft költségen. Valószínűsítem, hogy nem a pénzről van szó, mert például a 2011 őszi építészi ötletpályázatra simán elköltöttek 4 millió forintot hét pályázó biztosan remek ötleteinek díjazására. Mondjuk az, hogy ezek az ötletek végül hogyan hasznosultak, nem teljesen világos: a közbeszerzésen végül kiválasztott tervezőiroda (Kvadrum Építész Kft.) ugyanis nem volt a nyertes „ötletpályázók” között. Egy szó mint száz, felmerül a gyanú, hogy azért nem készültek el azok az energiatanúsítványok, mert az ócsai házak nem érik el a kötelező C szintet.

Négyzetméter aranyáron

Az említett minisztérium említett államtitkársága sajnálatos módon a piaci árakkal sem volt azonnal tisztában, 150 ezer forintos négyzetméteráron szerette volna ugyanis felépíttetni az A+, majd B, végül C (D?) kategóriás házakat. Csakhogy a gonosz kivitelezők beintettek: ennyiért és ilyen határidővel köszönték, de nem kértek a projektből. Így történt, hogy a közbeszerzési eljárás első két fordulója sikertelen volt, amivel nagyjából egy évet csúszott az építkezés. A harmadik forduló sikeres volt, lett kivitelező, jöttek a közmunkások a beruházás olcsóbbá tétele érdekében, s felépültek a házikók - 300 ezer Ft/nm áron.

Persze ez csak az épületek szigorúan vett építési költsége. Ha a bekerülési költségekhez hozzászámoljuk a csatornázásra, az útépítésre és a közvilágítás megteremtésére költött állami forintokat (és miért ne számolnánk, hiszen máshol minderre nem lett volna szükség), akkor egyenesen rózsadombi, 522 ezer forintos négyzetméterárat kapunk. Ötven darab 50 nm-es, húsz darab 60 nm-es és tíz darab 70 nm-es ház épült fel ugyanis összesen a 2,3 milliárd forintból. Aki nem hiszi, számoljon utána!

ocsatablazat_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr525041552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valamit nem értek. Ha jól tudom, Már 2009-től kötelező az energiatanúsítvány készítése új építésű épületek esetében. Milyen jogon kap egy állami beruházás felmentést ez alól? Ezt én felháborítónak találom.
Amúgy igen, én is számolgattam, hogy nem volt olcsó beruházás. És igen, szükség lenne nagyon! szociális bérlakásokra. Nota bene esetleg a halódó építész irodákat is kihúzná a bajból (ha tisztességesen pályáztatott és széles körben indított programról lenne szó). Dől össze a fél belváros Budapesten, ott is lehetne pénzt költeni. Vidéken is szükség lenne, de nem ilyen csillagászati áron. És ezek szerint ilyen minőségben :(. (Majdnem 550 ezed Ft/m2 áron a lehető legolcsóbb B30-as blokktégla? Mikor már inkább a 44 cm-es lenne az alap?) Hát ennyit erről :(.
Jobb helyre is mehetett volna az a pénz az biztos! Pláne, ha az egész elsüllyed a mocsárban, mint a Gyalog galoppban a vár. A kép alapján megvan az esély rá.
@libi: na igen, teljesen irreális dolog újakat felhúzni a semmiben, mikor itt az orrunk előtt a sok lakatlan épület és lakás, és nem csak Budapesten, a vidéki városokban is siralmas a helyzet
Egyszeruen arrol van szo, hogy a hiteleseknek van lakasuk, csak nincs penzuk torlesztore. Erre mit adunk nekik? Na mit? Munkat? Penzt? Feneket. Lakast. Ami volt.

Ezzel is csak a bankokat szopatjak...

Vajk
rohat büdös náci komcsi feudális fidesmafia...

mindent szétlopnak és tönkreb@sznak...

hitvány mind (alkalmatlan és gerinctelen csürhe)
gondolom az ócskai "csé" lakások is mint a kolontáriak...
gondolom ez is... vakolatlan téglafal... organikusok kb 30-40 évvel vannak lemaradva (formailag) műszakilag talán több is...

lényeg hogy legyen rajta tulipános mintás ereszalja...

szánalmas egy ország ez !
kiru, jól utánaszámoltál..

minden szavaddal egyetértek.
durva nagyon. ezen valaki megkereste a 2,3 milliárd felét.
A közölt táblázatban a lakásfelújítás fajlagos ára helyesen 25 000 Ft/m2, ha jól számolok.
Baromság volt Ócsán építkezni. Tele az ország használaton kívüli lakásokkal, felesleges forszírozni.
Az energiatanúsítvány ügye másik dolog. Egyébként mérsékelt pénzért azt a betűt tanúsítják, amelyik a megrendelőnek szimpatikus.
@[dániel]: nem akarok kekeckedni és szarrágó lenni, de

45 454 Ft/m2

amugy a 27 Ft/m2 az tényleg nagyon karcsú lenne...
de érdemben a táblázatot nem érinti:)
@nevem van: "mérsékelt pénzért azt a betűt tanúsítják, amelyik a megrendelőnek szimpatikus"

ezt nem nagyon hiszem... értelme sincs...

csak azt nem értem aki csalni akar az miért minősít...
nincs szankció ha nem csinálsz tanusítványt...
a földhivatalban sem feltétel...

amugy azért fontos az ócskai lakások energiamérlege, mert ez a német 60as évek színvonala kb...
új házat épkézláb ember már nem épít 20-30 cm hőszigetelés nélkül...

(kivéve a fides mafiálamot, de arra meg nem vonatkozott ugysem az épkézláb...)
Éppen ma jártam arra.
Korábban azt hittem hogy valahol a falu szélén vannak a házak. De nem! Ócsa határától kb. 4 km-re a szántóföldön. Semmi infrastruktúra nincs a környéken. Na jó van egy lovarda, meg pár lerohadt régi tsz épület. Nézőpont kérdése minek nevezzük: lakópark vagy gettó.
Ha átlagban 5m Ft-os hitellel számolunk, akkor a 80 család TELJES hitelét ki lehetett volna fizetni 400m Ft-ból. Ha ezt tették volna (ami persze irreális - hiszen milyen alapon kaptak volna ekkora ajándékot az államtól), akkor is megmaradt volna 1.9 mrd Ft.

Egyértelmű, hogy ez egy minden ésszerűséget nélkülöző tisztán propaganda célokat szolgáló kirakat "megoldás".
Kb fél éve morgolódtam ezen, végezve egy kis számitást is:
mekk-elek.blog.hu/2012/10/18/futes_az_ocsai_gettoban

Ugyanannyiba került volna keskenyebb falazat+dryvit, mint a mostani falazat+külső vakolat. És a fűtési költségből máris megmarad 30%.
Nem beszélve arról, hogy a melegvizet villanybojlerekkel állitják elő (vagy fatüzelésű bojlerrel), ami szépen megnyomja a villanyszámlájukat.

Azt már nem is emlitem, hogy manapság 180e Ft/m2 áron fel lehet épiteni karba tett kézzel egy A, vagy A+os házat. Ennyi pénzből fullos passzivház is kijönne.
amugy ne feleggyük, ez már a harmadik "telep"

szatmár beregi árvíz
kolontár
ócsa...

amugy az első még normális volt, mert falu közben épült... meglévő szövetbe és a színvonala is korának megfelelő volt...

amugy az erkölcsi pusztulást is mutattya...
akkor még csak dupla áron ment... a mutyi...
@toki: Ez az: aki oda kerül a pusztába, az mit fog csinálni: mert ahogy a területet nézem ott még a parlagfű sem fog megteremni. Út nincs: tehát csak az költözzön oda akinek van terepjárója. Mert anélkül még a boltba sem tud elmenni...
Szégyenletes ez az ügy. Ennél gyakorlatilag csak jobban lehetett volna elkölteni ezt a pénzt. 3-5x jobban baszki, ami nem gyenge. Orbán fejéből kipattan egy emeletes baromság és a talpnyalók megvalósítják. Nincsen már senki, aki megállítaná az őrületet.
@Gera: nagy tévedésben vagy ha azt hiszed ő dönt a lopásban...

a "katasztrófa" lovagok nagyon beindulnak...
ijjenkor nincs kontrol... tudod a szöveget... karácsonykor se kérdezzük hogy a bejgli menynibe fájt...

amugy nemzetellenes vagy ha a segítő vezír imázst rombolod...

rohatt egy bagázs... de a pocakos focista az csak stróman... nem ő a legnagyobb hasonélvezője anyagilag...
@M_R: a Szeretetszolgálatos hölgy jól lenyilatkozta a rádióban, hogy ő olyat nem mondott, hogy csak a megfelelő lelki alkattal rendelekzők mehetnek be (nem hát, vmi atyának tulajdonítják a zseniális szentszöveget összetartásról meg édesf@szomról, hát máshogy abban a vákuumban valóban bajos lesz...), és a nyilatkozat végére még odakanyarította, hogy ezek teljesen jó házak, még kert is van! Hááááát, vessen ő krumplit a két négyzetméter kövecses híg sárba szerintemmeg.
Mindegy, csak menjen kifele a lóvé az ablakon, akiknek meg még van melója, azoktól meg vonogassák lefele szorgosan (akinek meg nincs annak azért nincs, mert nem akar dolgozni a ponderó). Persze.
ilyen ország nincs
@Koenigh: Az még csak hagyján hogy lakás,de mennyi üres falu is van országszerte?
Faszért nem adtak ingyen házakat ott, a hiteleseknek?
@pezsmapatkánykenguru: vaaan.... grízbegisztán...
halgasuk meg együt a grízbég himnuszt...
"az első hejezet pedig figyelem! ... nyereményeik egy egy lakás a most épülő sugárzóan szép: Grizidium Metropoliszban !"

www.youtube.com/watch?v=inKWjpacnNA&feature=player_detailpage#t=921s
@Gera: Nem.
Telkeket kellett volna parcellázni bagóért és építőanyagot adni bagóért,azt majd felépítették volna kalákában maguknak a házakat az emberek.
Ezt kellett volna_!
@hot-spot: A picsának kell bármit építeni, amikor
-ezrével állnak az eladatlan lakások Budapesten és a többi városban
-ott vannak a bebukott hitelesek házai

Az, hogy "szociális családi ház" egy világraszóló ostobaság. Ezeknek a családoknak 35 m2-es olcsón fenntartható nagyvárosi lakások kellenek, hogy talpra álljanak, abból sem túl faszák, mert még megszokják.
@Vitéz László: Ez a dolog nem lopásnak indult, hanem Orbán eszement romantikus agymenésének arról, hogy ezek a családok majd falun önfenntartó közösségeket fognak alkotni.

Egyébként ez nem nagy arányú lopás. Ez egyszerűen a totális gazdasági irracionalitás miatt kerül ennyibe. Kis méretű családi házak nagy telkeken a pusztában, úttal, közművekkel, mindezt rendesen számlával az rohadtul nem olcsó mulatság.
@Vitéz László: hogyhogy? Azt írta a szerző, hogy "Egy átlagosnak tekinthető, 100 nm-es, ... családi ház 2,5 millió forintos energiahatékonysági beruházással ... általában képes a B-C kategóriába ugrani. A 2,3 milliárd forintból tehát az állam az Eszközkezelő által megvett házak közül 920-at újíthatott volna fel". 2,5mFt / 100 m2 = 25eFt/m2
@Gera: Egy ilyen 50 m2es házhoz tartozik vagy 70 méter kerítés, 25 méter járda plusz ugyanennyi fél útpálya, közmű, közvilágítás, satöbbi, ez 1 m2 lakóterületre rohadt drága. Kis házat építeni 1 m2-re vetítve szintén drága.
@Vitéz László: Van valami fenyegetés, hogy idén már követelhető. Meg, ha kiderül a hiánya, lesz valami szankció.
Ezért előbb-utóbb az is rákényszerül a tanúsíttatásra, aki nem akarja.
A tanúsító pedig miért is ne hagyná korrumpálni magát?
Az ócsai házaknak nem az a bajuk, hogy esetleg energiapocséklók lesznek, hanem, hogy megépülnek.
"Virág elvtárs, se ajtó, se ablak?"

Így jár, akin példát akar statuálni a hatalom.
A helyi földbirtokos cselédtelepe épül állami pénzből.
Dakota indián rezervátumnak alkalmas lesz ez a telep, hasonló körülmények Amerikában is voltak.
A máltaiak már a törzsfőnökségre pályáznak.
Magyarország dakotái egyesüljetek !!!
December elejen veletlenul elkeveredtunk arra.
Nem kinn van Ocsa szelen hanem pontositva a dolgot kinn van a pusztaban es ezt szo szerint kell erteni.
Aki oda kerul annak onnan nagyon nehez lesz kitorni.
Valami sarga busz jar arra, de nem valami surun.
A vonat arra fele meg szo szerint katasztrofa.
Ami szerintem még durvább, hogy mialópikuláért kell HÁZAT építeni nekik? A sima bérlakás miért nem jó? Nyugat-Európában, ha saját lakásodban laksz, akkor már gazdag embernek számítasz. Akkor is, ha ezt hitelböl fizeted. Nálunk meg...
Remek. Orbán önleleplező pilot-projektje arról, hogy az unortodox állam milyen hatékonyan, s haszonnal tud építkezni, gazdálkodni a rábízott eszközökből. Lehet, hogy csak én nem látom a logikát, de ez a sikerprojekt egyértelmű alátámasztja a kormányfő államosítási törekvéseit, óriás vállalatok tekintetében is. Mert ha csak annyira fognak prosperálni, nemzeti vagyont gyarapítani, mint amennyire ez a projekt, akkor minden bizonnyal megéri. Valakiknek mindenképp.
Ja, és a kép láttán eszembe jutott: vajon az aszfalt út és kövezett járda költségei is benne vannak-e a házak árában?
saras képet, ennyire sarasat is, bármelyik vidéki, földutas utcáról lehet most készíteni, a mienkről is (most éppen fagy, de majd ha olvad), nem ez a baj.

a baj a négyzetméterár. luxusingatlanok készültek bruhaha.
nem értem, miért nem vettek meg nyilvánosan hirdetett 100-250 huf/m2 árú panelokat. készpénzes vevőként még alá is lehetett volna kínálni, egy kis felújításra is maradt volna keret. így nem 80, hanem alsó hangon 250 családnak lenne otthona. városban, ahol lehet mozogni, tán még munka is akad.
bassz, valaki nagyon jól járt megint. szicília, hatvanas évek.
Az elképzelést Orbán Viktor jelentette be a Blikknél tett korábbi látogatása alkalmával, hogy a szerencsétlen embereknek amerikai típusú könnyűszerkezetes házakat fognak építeni,mert olcsó és kevés költséggel fűthető. Az Építész Kamara javaslata is az volt, hogy ez egyben egy mintaprojekt is lehetne, hogy hogyan kell korszerű házakat építeni. Makovecz úr javaslatára, partvonalra került a könnyűszerkezetes építkezés, és az építész Kamara javaslata is, hanem előretört a hagyományos falusi kialakítású, fatüzeléses koncepció, önfenntartó gazdálkodással. Az ócsai telep szerintem is getto. Az épületek a világháború előtti stílusú, és műszaki tartalmú házak. A kivitelezést ismét azok nyerték, akik a beregi, majd a felsőzsolcai helyreállítást vezényelték, majd kivitelezték Devecser újra építését, nyilván mert Magyarországon Ők a "legalkalmasabbak" és felkent szakemberek. A múlt héten a sajtótájékoztatón a helyettes államtitkár, rosszul emlékezve, és valakik által rosszul tájékoztatva, téves, félre vezető (nem nevezem hazugságnak) információkat közölt a sajtóval, hogy miért ilyen házak épültek Ócsán! A könnyűszerkezetes házakról azt állítva, hogy ezen az éghajlaton nem alkalmasak. Több ezer, jól felépített, jól használható könnyűszerkezetes ház működik Magyarországon, és tízezrével Európa hasonló égövén. 2020-tól csak a közel netto 0 energia felhasználású épületek lesznek építhetőek, így ezek mennyit fognak utána érni?
+Tegyük fel, hogy ennél azok a devizahiteles ingatlanok sem sokkal korszerűbbek, amiket kényszerárverezni kellett. Ezt persze nem tudjuk, de az adatok szerint az ingatlanok átlagos forgalmi értéke 6,6 millió forint, amelyeket a Nemzeti Eszközkezelő átlagban 3 millió forintért vett meg, a legtöbbet Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből."
Erre az egyetlen részre szeretnék először reagálni. Mi nemrég vettünk egy lakást, és hitelt kellett felvennünk. A bank a hitelhez a lakást 11 millióra értékelte, mert ott az volt az érdekük, hogy a ház olcsó legyen és olcsón kaphassák meg, ha befuccsolunk. Majd kijött az illetékes, és kaptunk egy illetékbefizetési számlát 27 milliós lakásról, mert itt az volt az érdekük, hogy a ház sokat érjen, és ezért mi sokat fizessünk. A két értékelés között nem telt el, csak pár nap, közben a lakás állapota nem változott. A valós ár nyilvánvalóan valahol a kettő között volt. Innentől nekem az, hogy egy állami cég, mennyire értékel egy házat az ég világon semmit nem jelent.
A lóvé kellett valakiknek, ez egyértelmű. A Venezuelában dúló korrupció kisóvodás ahhoz képest, ami itt folyik. Felháborító!!! A logikus az lenne, ha a 2,3 Mrd-ból megvennék a bedőlt hitelesek lakásait, akik utána visszabérelhetnék. Nincs szar építkezés, kitelepítés a pusztába, igaz nincs lenyúlható lóvé sem.
És a szentséges máltai szeretetszolgálat... már régóta gyanús, Nem csoda, hogy menekül ebből az országból, aki teheti.
Szégyen ebben az országban élni!!!
Már az egy vadbarom aki kitalálta, hogy házakat építsenek ahelyett, hogy beköltöztették volna őket egy-egy üres vagy nyomott árú lakásba! Viktorkának eléggé komcsi felfogásúvá meszesedett az agya!
érdekes poszt volt, fogom terjeszteni, továbbadni.
siker story fidesz módra...
@csárli hárper:
"mélymagyar fidesz" - beszarás
nekem az "tetszett" hogy vmelyik nyilatkozatban a beepitheto padlasterrol hadovaltak, amibol gyerekszoba lehet.
csak azt elfelejtettek megemliteni, hogy a padlasterbe csak a hazon kivulrol szalmaletrarol lehet bejutni. :DD
Az odaköltözők feltehetően szegények, nem nagyon lesz autójuk. Hogyan oldják meg az óvodába, iskolába járást, a vásárlást? Hogy lesz munkája a szülőknek egy vadidegen környezetben? De még ha 80 család helyzete meg is oldódik (nem hiszem), mi van a többi sok tízezerrel?
Eszement kirakat-megoldás.
Bp 11 kerben már 7 milláért lehet venni kislakást.
Csepelen még olcsóbban.
Faszért nem vettek önkormányzati lakásokat,háztömböket?
Ez az egész ócsai faluprojekt annyira aberrált,hogy az elképesztő.Sztálinnak voltak hasonló agyament ötletei.(gyapottermelés stb)
2,3 milliárdért vettek 80 db szavazót.
Faszért nem bízták rám?
Az energiatanúsítványt nem kell favorizálni, ha elkezded számolni konkrét esetekre, rájössz mekkora baromság.

Ha jól olvasom a belinkelt műszaki leírást, a külső falon 10 cm EPS szigetelés van a téglafalon, a könnyűszerkezetes födémen 20 cm kőzetgyapot - ezek optimális értékek. Vízteres kandallós központi fűtés, a korszerű nyílászárók miatt külön légbevezetéssel. "A legalsó téglasort a hőhídhatás csökkentésére jobb hőszigetelő képességű pólusos szerkezetű falazóanyagból (pl. Ytong) javasolt készíteni." Ez is tetszik, ráadásul értelme is van - mondjuk az energetikai besoroláson mit sem javít. Azt olyasmivel lehetne javítani, mint pl. a villanybojlerbe egy Cser-féle hőcserélővel télen a fatüzelésű kandallóval csinálni a HMV-t, nyárra meg egy olcsó (csak nyári) Praktikeres napkoli a tetőre.
Amúgy nem írja, hogy C lenne, csak hogy "legalább C", ami új épület voltából következik.

-"Egy szó mint száz, felmerül a gyanú, hogy azért nem készültek el azok az energiatanúsítványok, mert az ócsai házak nem érik el a kötelező C szintet."
-Nem, különben nem kaphatott volna építési engedélyt. Az energiatanúsítvány pontosan ugyanazt a számítási metódust használja, mint amit az épületek tervezésénél használni kell. (Olyannyira, hogy csak hivatkozza azt a rendeletet) Ezek után maga az energiatanúsítvány új lakásokra csak adminisztráció, meg "lehúzás". A tanúsító nem számol semmit (azt már a tervező megcsinálta), csak kiállítja a tanúsítványt.

A 300eFt-os építési négyzetméterár sem sok, ha figyelembe vesszük, hogy ezek pici házak, fajlagosan drágábban építhetők, ráadásul az állam a megrendelő, ami bizonytalanná teszi a fizetési fegyelmet (csomó cég ment már csődbe az állam késedelmes fizetése miatt), valamint nem lehet a dolgokat szürkén intézni. Nem véletlen, hogy többszöri nekifutásra és ilyen áron sikerült csak kivitelezőt találni.

Azzal egyetértek, hogy tökéletesen értelmetlen (csak PR-okokkal magyarázható) maga a beruházás. Fogyó népesség mellett felújítani kell, nem újat építeni, de ha mégis, akkor nem a puszta közepén.
@Csavarhúzós: PR nak meg túl drága és agyament.
Ki kell rúgni a PR felelőst a fidesztől.:)
@hot-spot: Akit oda telepítenek ebbe a gettóba, az nem nagyon fog rájuk szavazni...

Amúgy tényleg a sztálini időket időző projekt. Csak akkor a "társadalom ellenségeit" deportálták ilyen kies helyekre.

Javasolnék is egy nevet: Gulag Lakópark.
És akkor még nem is számoltátok bele azt a pénzt, amit ezek az adósok befizettek volna az államkasszába, ha tisztességesen megbírságolják őket hajléktalanság miatt.
Ocsa a tipikus peldaja annak, hogy valakinek halat adunk es nem horgaszni tanitjuk meg. Azon felul, hogy parszaz embernek fedelet ad a feje fole, semmit nem csinal a jovore nezve.

Ott vannak ezrevel a lepukkant, regi, hasznalaton kivuli lakasok, hazak szerte az orszagban, kevesebb befektetessel esszerubben is el lehetett volna kolteni ennyi penzt azok felujitasaval. Igaz, az elszort hazak mindenfele nem mutatnak olyan jol, mint ez a kirakatfalu. De legalabb ez draga es haszontalan volt.
Ahogy a fotón látni...ebben az állami lágerben, még feszített víztükrű uszoda is van?!
@vénszivar: Nem, a Balatont helyezik at Ocsara.
@Tapogatott Kukorica: _Pont hogy ez az egyik leglátványosabb pénzelbaszásos beruházása a fidesz kormánynak.
A másik a szánkópálya az alföld közepén 70 millióért.
Az ellenzéknek semmit nem kell tennie,mert a fidesz saját magát nyírja ki.
@Tapogatott Kukorica: Basszus! Akkor a Siófoki vízparti telkem már csak 70-80 millát fog érni... Na majd veszek 20-25 milláért egy saját hullámfürdőt, de akkorát ám, amiben szörfözni is lehet!:)
Nav árverési oldalon is körülnézhetnének,van egy rakás ingatlan,ahova menteni lehetett volna szerencsétleneket.
És még pénzbe sem került volna...
De hát ugye menteni kell...a zsét,kifele a zsebekbe.
Arra meg pont jó.
@vénszivar: Vehetsz is.Amennyi nyugdíjemelést kaptok mostanában,simán belefér.
Csak ki ne lopja alólad a karamellizált népesség.
Én itt lakom Ócsán a telephez legközelebbi utcában. 4 km-re egy autópályán túl. A két települést egy meglehetősen nagy forgalmú út köti össze, se járda, se kerékpárút. Vasút Ócsa majdnem közepén van, tőlünk még 800 méter (a teleptől már majd 5 km). Munka lehetőség? Néhány hete egy targoncás-raktáros állásra vagy 20-an ugrottak. Üzlet? Egy kocsma a régi államigazdaság (nem tsz) mellett - neki valószínűleg nagyon jó bolt a dolog. Iskola? A városban a maximálishoz közeli osztálylétszámmal. Óvoda? Sorbanállás a bekerülésért. Bölcsöde? Most épül 24 férőhelyre. Közművek? Az autópályán innen ... Akiket ideköltöztetnek, egy másik településről, ha van is munkájuk, a bejárásuk sokkal nehezebb lesz. Már ha pestiek és nem miskolciak, győriek ... mert akkor lehetetlen a munkahely megtartása. Szóval, szerintem nem nagyon lesz, ami itt tartja majd a lakókat 2014 őszén ...
@hot-spot: "Sztálinnak voltak hasonló agyament ötletei.(gyapottermelés stb) "

és nálunk a NARANCS termelés? az smafu?
@hot-spot: "2,3 milliárdért vettek 80 db szavazót."

szerinted ezek a szerencsétlenek rájuk fognak szavazni?

kecskét kell tartaniuk...
és falopáshoz a legközelebbi erdő 80 km re van ?!?

gettólakók fides szavazók lesznek? ahh
Nem értem, hogy jön ide a tanúsítványok meg a felújítások kérdése.
Csak azt értem, hogy a kormány szokás szerint pazarló faszfej volt, gondolom ki kell lopni a pénzt ebből a projektből is.
Ennyiből kifizethették volna 500-1000 család hiteltartozását és akkor ennyi család lenne érdemben megsegítve, nem 80.
Azt most hagyjuk, hogy én erre egy fillért nem fordítottam volna. Ha már fordítottak, tették volna hatékonyan, de nem. Az itthon valami tabu dolog, hogy rohadna meg mindegyik döntéshozónk.
@Zka77: Vannak szavak,melyek jelentését nem ismeri a fidesz.
A hatékonyság és az ésszerűség is ezek közé tartozik.
De még sorolhatnánk ..
@Vitéz László: Ezt a 80 km távolságot honnan vetted?
Van egy olyan elképzelésem, hogy 80 statiszta család fog oda költözni, hogy hetente valamelyik vezér propaganda látogatást tehessen lojális riporterek hadával ...
Van a pártközpontban valaki aki néhány hasonló beruházásról, akcióról meg tudja állapítani hogy kontraproduktív lehet, ha csak a 2014-es szavazókra gondolunk ? Ha megállapította hangot ad-e véleményének? Ha hangot ad akkor mi történik?
Előre szólok: A Kossuth téri mélygarázs sem hoz hanem visz, nem keveset.
Szerintem lehetne találni 1000 józan NEM baloldalit aki segítene! Szedjem össze?
@hot-spot: még ha csak a fidesz ne ismerné, de egyik pártunk se. Ez a nagy katasztrófa, nem az, hogy most épp a narancsszín hülyék uralkodnak rajtunk.
@hot-spot: "Sztálinnak voltak hasonló agyament ötletei.(gyapottermelés stb) "
Az Rákosi agyament ötlete volt. A Szu-ban nagyon jól ment a gyapottermesztés, számos tagköztársaság vezető gazdasági ágazata volt.
@Vitéz László: Fogalmazhatunk úgy is,hogy 2,3 milliárdét vettek az ellenzéknek 1 millió szavazót.:)
Cserébe jól járt egy bratyifaszfej.
Valaki kideríthetné hogy ki a tag,aki jól járt ezzel a baromsággal.
Csak mert a nevek mindig kurvára kifelejtődnek ezekből a felderítő posztokból!
@MolnarErik: Ha annyira jól ment ,miért is maradt abba az egész,jól tönkretéve a környezetet?
Egyébként meg teli van a hócipőm a nyominger ellenzékkel is.
Mert kideríteni a dolgokat nem a kommentelők feladata lenne,hanem a buzi ellenzéké.
A világgá kürtölés és a dolgokon való rugózás sem a kommentelők dolga kéne hogy legyen.Elvégre nem mi akarunk a parlamentbe kerülni 2014-ben.
Ha csak létre nem jön az indexes kommentpárt.
@hot-spot: "katasztrófavédelmi" "csatorna"

a szokásos "kör"...

drvakondi és ...

a fides "katasztrófa elhárító egysége"

ne kérdezzétek mennyibe kerül a mentés !
itt emberéletekről van szó... megmentett sokaság:)
@diox: valószínű lesz egy sorozat is az MTV ben
"hogyan növekszik az ócsai vetés" címmel hetente beszámolnak a kiskertek fejlődéséről
@Vitéz László: Valami olyan kellene, ami 2014 áprilisig legalább virágzik :D
@Vitéz László: Kár hogy ezekbe a "kiskertekbe" max. bukfencet lehet vetni...
@lisboa09: "Szerintem lehetne találni 1000 józan NEM baloldalit "

kire gondolsz???

mikovec megmurgelt már... hogy menynire sajnálom
hogy nem élhette meg a fidesmafia bukását...
és tejjes összeomlását...

rohat feudális mocsok, aki egész életében harcolt a moszkoviták brüsszeliták elen stb...

a komcsirencer meghurvolta... (álami volgával és párttitkár tanácselnökök megbízásaival)
@M_R: Mák vagy kender ...
@M_R: "a "kiskertekbe" max. bukfencet lehet vetni... "

cigánykereket ?!?
@diox: Hülye vagy?
HÁT RIZS!
Évente 3x arathatnak RIZST!
@diox: "A két települést egy meglehetősen nagy forgalmú út köti össze, se járda, se kerékpárút. Vasút Ócsa majdnem közepén van, tőlünk még 800 méter (a teleptől már majd 5 km)"

Tiszta ügy: ne csak ne legyen depressziós aki oda akar kerülni, de legyen két autó a családban: az egyikkel az apuci jár be dolgozni Budapestre/Kecskemétre/Nagykanizsára, a másikkal meg az anyuci oviba/bölcsibe hordja az apróságokat és beugrik Kecskemétre bevásárolni. Tipikus devizahitelt fizetni nem tudó családmodell :)
@hot-spot: Az a helyzet, hogy a kép nem igazán jellemző állapotot mutat. Az nem mocsaras rész, az a város túloldalán lévő Turjános ...
majd beköltöznek a "svejciek"
@diox: Vadkenderre gondolsz? Az tényleg jövedelmező. A padlástérben is remekül lehet termelni, nem csak a kiskertben.
@M_R: Felettébb életszerű :D
Röviden,ennyit tudnak fideszék.De lopni valószinüleg sokkal jobban.
@M_R: "a másikkal meg az anyuci oviba/bölcsibe hordja az apróságokat "

szerencsére erre a kocsira nem lesz szükség...
ad1) nincs ovi bölcsi
ad2) a zasszonyálat heje otthon a családi TŰZ őrzése !!!!
de ebben az esetben ezt tejjesen konkrétan ércsd...
a fatüzelést rakni kell... a radiátort meg lopás ellen kell őrizni...
@Vitéz László: Őszintén szólva, én ettől tartok, a beköltöztetett családok után jönnek a kevésbé jószándékú önkéntes lakásfoglalók ...
Pest megye velencéje...

a mogyoróországi SVEJCI kolónia...
@diox: Szerintem is biztosan ez fog bekövetkezni.
@Vitéz László:

ad1) nincs ovi bölcsi

Kecskeméten vagy Budapesten van. vagy ahonnan ideköltöztek. Lehet hogy Kazincbarcikára kell hordani a gyerekekeket :)

d2) a zasszonyálat heje otthon a családi TŰZ őrzése !!!!
de ebben az esetben ezt tejjesen konkrétan ércsd...
a fatüzelést rakni kell... a radiátort meg lopás ellen kell őrizni...

Majd felvesznek egy bejárónőt. Fussa rá...
@M_R: bejárónőt???

a dakoták ingyé bejárnak majd...
mondom én hogy őrizni kell azt a családi tűzhejet...
meg a tvt amin meg még svejcihitel is van...
@Vitéz László: Akkor felvesznek biztonsági őröket is. Ezek a devizahitelesek tele vannak zsével :)
amugy én is azt hiszem hogy a gettó lakókat majd megmenti egy heji földbirtokos és ÉHbérért megengedi hogy a főggyén dolgozzanak... de az is lehet hogy beképődíjat fog szedni...
@M_R: a magyar magyar gárda az ingyé is megvédi a zembereket !

főleg a svejci spekulánsokat !
Alapvető tény: 2002-ben a devizahitel-állomány 20 Mrd forintnyi volt (átszámítva) itthon, 2010-ben 2000 Mrd.

Aki olyan okos, hogy a kormány tervében (ahol véglegesen, amúgy 500 család befogadására alkalmas lakóövezet megépítése szerepel) csak a rosszat látja, az gondolkozzon el azon, hogy miért az Orbán-kormányt hibáztatja, ha bármi módon próbál segíteni a bedőlt hiteleseken...Ti ezen háborodtok fel, mások azon, hogy egyáltalán miért kell megmenteni őket, hiszen maguknak köszönhették, és mégis a mi adóforintjainkon kapnak lehetőséget az újrakezdésre.

Ne felejtsétek el, a házak az állam tulajdonában maradnak, tehát állandó bevételi forrást jelent majd a bérleti díj (ami szerintem, igen méltányos).

Lehetne sorolni pro és kontra az érveket az építkezés ügyében, de: a nyomott árú lakások megvásárlása, szanaszét az országban, és azoknak a kiosztása a rászorult családoknak sokkal nagyobb adminisztrációs terhet, bürokráciát igényelne (hiszen azok is állami lakásokká válnának), mint így, nem mellesleg nem lehetne igazságosan beosztani az igénylőket. Ez egy út, és nem hibáztatni kellene érte a kormányt, hanem örülni, hogy valamit tesz. Sok-sok hiba vezetett el a devizahitelesek mai helyzetéig, de a mostani kormány ezért nem felelős.

De azért folytassátok, gondolom jó acsarkodni... :(
@Vitéz László: Vagy ha vadkender-termelés lesz akkor betépődíjat :)
@jobbdemokrata: nem maguknak köszönhetik az eladósodást !!!!

hanem a fidesmafiának... az első rezsim alatt
LAKÁSHITEL lel oldották meg lakhatásukat !
és most a fidesmafia megmenti őket másoccor is...

akit eccer a fides megment annak anyni...
@diox: Szerintem az ócsaiak is ettől tartanak.De hatalmas előválogatás van,úgy tudom,volt is erről egy blog pár napja ami pont ezt feszegette,Máriablog.
@jobbdemokrata: "Lehetne sorolni pro és kontra az érveket az építkezés ügyében"

mielőtt elhuztál elfelejtettél sorolni PRO érveket...
elég lenne egy is egy eygsejtű fideszombitól elfogaggyuk...
Az IMF-hitel előtörlesztése nem annyira bizalomjavító, mint inkább prevenciós lépés lehetett. Néhány dátum mindenesetre érdekesen alakul.

Devizapiaci szakemberek szerint az IMF-hitel törlesztésének két héttel előbbre hozatala elsősorban nem azzal magyarázható, hogy a kormányzat a jó adós képét akarta erősíteni. Az előtörlesztésről a nemzetgazdasági tárca által kiadott közleményben szereplő egyik mondatot tartják árulkodónak.

Eszerint: "Az esedékes IMF-törlesztéshez kapcsolódó piaci kockázatok megszűnnek". A szakemberek felhívták a portál figyelmét néhány dátumra. A törlesztés eredetileg február 12-én vált volna esedékessé, a kormánypárti parlamenti frakciók évadnyitó találkozója pedig február 5-7-ig tart. Ezen, illetve ezt követően derülhet ki valami a leendő jegybankelnök személyéről is.

Az elmúlt időszakban is látszó hisztérikus reakciók alapján pedig gyanítható, hogy a piacok erőteljesen reagálhatnak arra, ha nem tartják megfelelőnek a kijelölt személyt. Az NGM mostani bejelentésére is jókora forintgyengülés mellett került sor.

Ilyen simlis, sunyi, és aljas a mi nemzeti szar kormányunk!

Elég volt belőlük, készülj a kormány és rendszerváltásra!
@jobbdemokrata: " nyomott árú lakások megvásárlása, szanaszét az országban, és azoknak a kiosztása a rászorult családoknak sokkal nagyobb adminisztrációs terhet, bürokráciát igényelne"

Ráadásul el sem lehetne lopni a pénzt mimt itt ahol az "építési vállalkozó" szép kis hasznot tett zsebre.

"Sok-sok hiba vezetett el a devizahitelesek mai helyzetéig, de a mostani kormány ezért nem felelős."

Á, dehogy, hiszen ők csak a EUR meg a CHF árfolyamának emelkedéséért tettek sokat... Az elmúlt 2.5 évben soha nem volt még csak közelében sem az árfolam a 2010 áprilisinak. Most mennyi is az EUR? 298 Ft. Muhaha.. Értem én hogy megfizetnek a hülyeségeidért...
@jobbdemokrata: unortodox gazdaságpolitika nélkül az árfolyam valószínűleg kedvezőbb lenne, sőt az erős felhatalmazással, kiszámítható gazdasági környezetet lehetett volna teremteni, a befektetők nem kifele vinnék a pénzt. Segítettek a jobb módú adósokon úgy, hogy a szegényebbek terhei tovább nőttek. És végül, ebből a pénzből az adósokat a saját környezetükben kellett volna megsegíteni. Több család járt volna jobban ...
@jobbdemokrata: "Sok-sok hiba vezetett el a devizahitelesek mai helyzetéig, de a mostani kormány ezért nem felelős."

:)))))))))))))

a támogatott lakáshiteleket nem a fides találta ki?
ja ez nem ez a kormány hanem az előző fides
azért a mostani konzervatív fides nem felel mi?

agyatlan zombi! ptrovokatőr!
Ez az Ócsa "projekt" egy rettenet.
b+ enynire hüjét... akkor segítek:

"3 gyerek, 3 szoba, 4 kerék"

az utóbbi a "lakásmegoldás II." (ócsa) esetén négykerékmeghajtású telepjárót jelent...
@diox: Segítettek a jobb módú adósokon úgy, hogy a szegényebbek terhei tovább nőttek.
válasz erre;
Itt a pont!
Ettől ment csődbe az egész kibaszott ország,hogy viktor megerősítse a felső 10 ezret,és az arisztokráciát.
Ebbe döglött bele az összes kisvállalkozó.
És ebbe fog beledögleni maga a fidesz is!
Rosszul számol a cikk. 1 ház felépítési költsége Ócsán kb 8-8,5 milla, haverokanak komáknak szétosztott kb 20 milla.
@Vitéz László: A Kedves Vezető megmondta: senkit nem hagyunk az út szélén... a terepjárójában pityeregve :)
@hot-spot: én ócsai vagyok, de csak a magam nevében beszélek :) Nem az első idetelepülőkkel lehet baj, ők hitelt vettek fel - remélem nem plazmára - tehát dolgoztak, volt munkahelyük, volt valami jó szándék körülményeik javítására.
ijjenkor télvíz idején csak kéne valami szórakozás a telepeseknek is...

mijjen messze van az alföldi 70 millűás himalája ?

de legjobb lenne a gettónak egy saját szánkódombot építeni...

lehetne a neve pl : "szenvedés, vagy gyötrelmek" dombja...

fel mehetnének kilátóként is üzemelne, hogy legyen perspektívá lyuk....
@hot-spot: A felső tízezret, azokat a napi életben meghatározó szereplőket (cégvezetőket, vezető alkalmazottakat) akik sok ember életét, gondolkodását befolyásolják. Ők nem is a lakásukat, hanem a befektetési ingatlanjaikat menthették meg.
nincs vasút a telepen?

nem baj ! a közgép szivesen megépíti párszáz csilliárdért !
@Vitéz László: _De messze van a Duna is,azt is oda kéne terelni.
Megoldás?
Gözgép?:)
@hot-spot: lemegyek az ócskai gettóba egy mobilbankkal...

"ócsó kedvezményes (svejci) hitelt vegyenek!"
Egy szó mint 100,a PR falu leszerepelt és vele együtt a fidesz is.
fidesz=Sztálin és Rákosi
Még hogy a szocik a kommentisták?Hát a fenét!
Ezeknél nagyobb kommunista vívmányokat egy történelmi szereplő sem gyártott.
@jobbdemokrata: Jó lenne ha Neked lenne igazad, de ha csak 2% aki azonosul elgondolkodtató. Nem "dékás-patásorbánozókkal" kell ezt megvitatni!
Ha mar halalfaszara kell oket kitelepiteni valamiert (ideologialiag nem vagyok tul kepzett) akkor mar szep hosszu sorhaz is lehetett volna. Fajlagosan olcsobb es a puszta helyett egymast futik a szigeteletlen lakasok. Parcellat is ugyanugy lehet mogotte osztani a zsellereknek.
Hello!

Egyetlen fideszdroid kommentet sem olvastam amiben lehülyézték, lehazugozták volna a poszt íróját, vagy a többi (többféleképpen, és szerintem jogosan) háborgó kommentelőt.

Elfogytak volna, vagy még a legelvakultabb fideszdroid is belátja, hogy ez egy céltalan pénzel....szós, haveroknak pénzt hozó, a célnak abszolút nem megfelelő rossz minőségű értelmes koncepciót nélkülöző modern gettó építés volt?

Igaza volt valakinek aki azt írta, hogy az a baj, hogy nincs már aki megállítsa az őrületet.
Ez az igazán nagy baj, és ez amúgy teljesen pártfüggetlen dolog.

Amúgy az igazi pofára esés az lesz, ha a kutya nem akar majd odaköltözni és gettósítani a családját, vagy ha egy éven belül jönnek majd a hírek a lázongó gettólakókkal kapcsolatban.

Ez így gáz. Sok pénzért gáz, és pont azokkal basznak ki alaposan akiken "segíteni akartak".

"Frigyes"
@Mercel: szerintem az átlag fides szavazó "polgárosultabb és modernebb mint a fidesmafia országrontó/hazaáruló/nemzetvesztő "vezetői"...

most nagyon hitványra sikeredett a mafiakormány...
kormáynzásról pedig szó sincs... csak a rontás és lopás

totálisan alkalmatlan gerinctelen = HITVÁNY mafiabanda...
Nem tudom,de mint ha gyurcsány agyából életképesebb és némileg sokkal hasznosabb ötletek pattantak volna ki.
Hogy miért nem tudta megvalósítani őket az már megint más kérdés.(kormányzati negyed pl)
Bizonyára nem volt ilyen diktátor mint emez.
Üzletembereknek kell kormányozni és gazdasági szakembereknek.Képzett szakembereknek,nem idióta jogészeknek.
@Mercel: Nem akart ez segíteni,pont leszarja a devizásokat és a problémájukat is.
Egy PR-t akart,ami látványos.
Ez egy látványosan balul elsült PR falu.
@hot-spot: valószínűleg nem könnyű úgy kormányozni, hogy a saját háta mögé is állandóan sandítania kell :D És közben egy olyan ellenzék liheg a nyakába, amelynek semmi sem drága, "minél rosszabb az országnak, annál jobb a fidesznek" szemlélettel ott tett keresztbe az országnak, ahol lehetett ...
Ezek tuti az ócsai házak?
Nem a vörösiszap másnapi felvétele?
@diox: Nekem a szocik sokkal képzettebbnek tűnnek.
Szinte minden téren.
A fidesz ellenzékben jó,ugatásban jók.
De semmi másban.
Mesterházy Attila

[bevezető szerkesztése]
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
1992-től a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemre járt, ahol 1995-ben Általános közgazdasági szakon kiváló Közgazdasági záróvizsgát tett, 1997-ben kitüntetéses közgazdasági oklevelet szerzett Nemzetközi kapcsolatok főszakirányon, Európa, illetve Európa tanulmányok II. mellékszakirányon. 1997 szeptemberétől a BKE Nemzetközi Kapcsolatok PhD-programjának ösztöndíjasa Európai Unió szakosodással, ahol a kutatási területe Az EU regionális és támogatási politikája volt. 1999. január 12-én summa cum laude minősítéssel tette le a doktori szigorlatot a Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetemen. 2004-től doktorandusz hallgató a Testnevelési Egyetem doktori képzésén. Felsőfokú angol és spanyol nyelvtudással rendelkezik.
@hot-spot: Hmm,hmmm hát,ízlelgessük,ízlelgessük....
@hot-spot: nem volt ennyi ötletelés, vagy ha volt másnap vettek be egy gyógyszert és elmúlt a fejfájás. Most nincs aki, egy percig is elgondolkodjon egy hajmeresztő terv értelmén. Utoljára szoci oldalon Horn idején volt ilyen kapkodás, kitalált valamit, aztán másnap rohangált a miniszter, államtitkár korrigálni ...
900 m2-es telekre 50 m2-es ház?
5 %-kos beépítettség??
300.000.-/m2 építési költség+telek+közmű, vaskályhával?
A kár forintosítható...
a számonkérés egyik tétele!
@hot-spot: népieschen szólva: kicsit tökösebb gyerek kellene ...
@diox: Nekem nem volt eddig annyira szimpatikus a meseházy,de most lehet hogy jobban utána nézek.
Elképzelhető,hogy a szocik tanulnak a saját hibájukból?
@diox: Nem tökösebb kéne,hanem okosabb és szakmailag rátermettebb.
Beindult a maszop agitprop is kozben ugy latom :-)
Ide már zsenik kellenének, hogy megmentsék az országot a lecsúszástól és a morális válságtól.
Itt nem a nokiásdoboz játszik, ezek talicskával tolják el a pénzt.

Aztán meg a fene nagy szakértelem: fityeszidiótákkal telekúrt államigazgatás.
@hot-spot: 10 deka külcsin felér egy tonna elmélettel :D
2006-ban Orbán behaknizta az országot: Ode fogunk állni Gyurcsány ferenc elé és megkérdezzük: Hol a pénz? A népek össze-vissza pisilték magukat a gyönyörtől. Eljött a minszterelnöki vita és OV megkérdezhette volna, ehelyett Fletó lehajolt hozzá, talán barackot is kapott és rákacsintva megkérdezte: Ugye nem akar egy hazugsággal nyerni Elnök úr? És hümmögve visszament a sarokba OV ... kutyaharapást szőrével ...
@diox: Erre emlékszem.Ez volt a televíziós vita Vitya és Fletó közt,amikor Vitya azt mondta,hogy 100 ezer legyen a minimál bér.És Fletó ekkor kérdezte meg tőle,hogy ugyan miből ?És nem tudott rá mit válaszolni.
Fletó amúgy nagy mókamester volt és talán az egyik legszórakoztatóbb miniszterelnök Torgyán után szabadon.SSS
SZÉPEK EZEK A HÁZAK !NEKEM TETSZENEK !

VISZONT...EZ AZ ENERGIATANÚSÍTVÁN EGY NAGY KALAP SZR. EZ VALAMI OLLAN KITALÁCIÓ, MINT A GÖRBE, EGYENES UBORKA ! PIHENTAGYÚAK AGYSZÜLEMÉNYE !
KI A FSZT ÉRDEKEL AZ ENERGIATANÚSÍTVÁNY ?
EBBEN AZ ORSZÁGBAN SOKAN ISZNAK A MAI NAPIG IS ARZÉNES VIZET ! ENERGIATANÚSÍTVÁNY.....SOKAKNAK NINCS WC-JE...ENERGIATANÚSÍTVÁNY.., SOKAN MEGFAGYNAK, MERT NEM TUDJÁK KIFIZETNI A FŰTÉST...ENERGIATANÚSÍTVÁNY..., SOKAN JÁRNAK NERCBUNDÁBAN.., MÁSOK SZAKADT KABÁTBAN...ENERGIATANÚSÍTVÁNY...,SOKAN ESZNEK PÁRMAI SONKÁT, MÉG TÖBBEN PÁRIZSIT...,VAGY AZT SEM...ENERGIATANÚSÍTVÁNY..., NE RÁZZUK MÁR A RONGYOT AZ ENERGIATANÚSÍTVÁNY-BIZNISSZEL, MERT A VILÁGON SOK MILLIÁRD EMBERNEK NINCS IS LAKÁSA, SÁTORBAN ÉL VAGY BARLANGOKBAN....
PERCEMBERKÉK CSAK DIREKT NEHEZÍTIK A VEGETÁLÓ TÖBBSÉG ÉLETÉT A HÜLYE ENERGIATANÚSÍTVÁNY-KITALÁCIÓIKKAL !

A HÁZAK JÓK, AKIKET ILLET MAJD BEKÖLTÖZNEK OSZT KÉSZ.

...ugye, hogy lehet olcsóbban is lakásokat, házakat építeni ????? :)
@kvadrillio: kvadri, ez csak álom,nem a valóság,ne húzd fel magad.Aludj tovább szépen!:)
Ez az egész "devizafalva" ügy tökéletesen szimbolizálja a fideszt. Minden porcikája bűzlik a dolognak, nincs egyetlen pozitív érv sem a megvalósítás mellett. DE AKKOR IS MEGCSINÁLJUK! A regisztrációnál ugyanez ment. Nevetséges.
Megint egy csomó pénz megy a levesbe, amit értelmes dolgokra lehetne felhasználni. Sajnos tényleg szervilis, aljas emberekre lett bízva az ország és az nem túl vigasztaló, hogy a demagóg faszságokat beszopó fideszhívő agymosottak ugyanúgy szopnak, mint a normális emberek. Az ellenzék pedig kapja be. Ennyi szart a fidesz már ezerszer kihasznált volna, ezek meg csak ülnek a jó kis melegedőben.
Remélem felhúznak még kétszáz házat Ócsán és a komplett parlamentet kiköltöztetik oda...
"Orbán Viktor szerint „ma a Magyarországra érkező pénzek nagy részét ellopják.” "

(2007. szeptember 20.)

szerencsére ennek vége ! már nem "ők" lopják...
@hot-spot: na ugy latom a szociknal berkommentelo felvetel volt :)
te komolyan gondolod, hogy ez egy eletszeru hozzaszolas volt? :D

kicsit ird at ezeket a sablonokat, es torekedj arra, hogy ne hasznald az osszeset egy topicban
Mellesleg rühellem, hogy emberek között kellene választani - ez nem elnöki/kormányzói/királyi rendszer ...
Kirakatberuházás, mi? Az idióta liberális agyaddal képtelen vagy felfognai, hogy ez azok számára készült, akik már semmilyen segítséget nem tudtak igénybe venni, hogy ne kerüljenek 2 gyerekkel az utcára???
A magukat baloldalinak hazudó szoci kormányok soha egy darab házat nem építettek a rászorulóknak.
A Fidesz vezette kormányok viszont 3
-szor is megtették ezt. Először a tiszai árvizek után 98-2002 között, aztán a vörösiszap katasztrófa után, végül pedig most, a szocik által okozott devizahitel kataszrófát követően.
"Török gyerek megvágta, magyar gyerek gyógyítja..."
Egyébként meg hiába támadtok minden fronton, mindenre lőve, semmilyen eszköztől vissza nem riadva, 2014-et el fogjátok bukni, és ezt ti is érzitek a lelketek mélyén.
Ha a padlástérben nincsen lakóhelyiség, miért nem laposabb a tető?
@es2300: A szociknak egyáltalán nincs szükségük bér kommentelőkre,sem más fizetett hülyeségre.
Az emberek egyszerű érzelmi alapon fognak szavazni kb így;
Mikor volt nekem jobb érzésileg?Szocik vagy fidesz?
Előbbi?
Na akkor ide az x-t és ámen!
Ennyi.
@sánta vas: :))) megmentei azokat akiket tönkretett a fidesmafia 1998-2002 es lakástámogatási rencerével...

agyatlan ! emléxel még? 3 gyerek, 3 szoba, 4 kerék...
neked menyni van?

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mert ez a magyar magyar forma:))) hagyományos PARASZTHÁZ parasztoknak... tulipános ereszszegéjjel...
@diox: Pedig pont a Mária blog firtatta pár napja a tényt,miszerint VÁLOGATÁS van ezekbe a házakba.Válogatás,mint a Való Világba!
@sánta vas: 2014-ben a fideszmaffia bukása borítékolható.
Tényleg nem építettek házakat a szocik,mert nem voltak ennyire hülyék.Ellenben építettek jó sok utat szerte az országban,ezzel is fellendítve a távolabbi településeket is!
Hát ennyi baszd meg!
igazabol ez igy egyre viccesebb, hogy most mar tudnak irogatni egymasnak a szoci meg fideszes berkommentellok :D

az igazan elelmes ember persze ide is - oda is dolgozik, sajat magaval veszekszik
Ócsánál 1db kérdésem van csak. Mi került ott egy kis pöcs házon 38millió forintba? Hogyan sikerült ennyiből kihozni? Ugyanis átlag 1 ház költsége kb. ennyire jön ki...
Hagyták a beruházókat építeni plázákat meg irodaházakat,ezzel is munkahelyeket teremtve,tele volt Bp darukkal és mindenütt túrták az utakat.Lehet hogy demszki is egy görény volt,de hogy volt mozgás és munka meg péítkezés a fővárosban az biztos,nem úgy mint most.Felújítottak épületeket (nyugdíjasházakat és műemlékeket) ezzel is munkát adva embereknek,támogatták a panelszigeteléseket a korszerűsítést.
Ezek meg baszki csak a gőzgép,gőzgép,gőzgép ...
Aztán hogy mi lett a pénzből amit a gőzgépbe lapátoltak, arról más sosem hallunk többé!
@Vitéz László:

kedves részedről, hogy egysejtű Fidesz-zombinak nevezel, de nehéz elfogadni egy ilyen "kőkemény kritikát" attól, aki a helyesírással sincs tisztában.

Amúgy a támogatott lakáshiteleket a Fidesz találta ki. Forintban. Lényeges különbség! Az MSZP beszüntette. Ezért jöttek a devizahiteles vásárlások.

@M_R:

"Ráadásul el sem lehetne lopni a pénzt mimt itt ahol az "építési vállalkozó" szép kis hasznot tett zsebre."

Amit írsz nem tény, csak rosszindulat...

"Az elmúlt 2.5 évben soha nem volt még csak közelében sem az árfolam a 2010 áprilisinak."

Ez pedig kamu, ráadásul ne feledjük a 2008-as árfolyamokat.

@diox:

A spekulációs tőke megy ki az országból, ami nem hátrány, sőt...Befektetők hidd el, fognak jönni, és az, hogy megváltoznak a gazdaság alapjai az országnak jobb. Nekünk kell kiszámítható jövő. Azért mert az unió tagjai vagyunk, és egy globalizálódó világban élünk, lehet arra törekedni, hogy picit függetlenedjünk a külső hatásoktól. És most ez történik.

Amúgy a magyar gazdaság 2006-ban került lejtőre, és akkor még sehol nem volt a gazdasági világválság...
@sánta vas: Mit szólsz ahhoz a megoldáshoz, hogy nem játszunk a forint árfolyamával, hogy a módosabb polgártársak napok alatt kisebb vagyonokat nyerjenek az átváltáson? Mit gondolsz arról az kétségtelenül ortodox elképzelésről, hogy nem borítgatunk fel 1/4 évente gazdasági megállapodásokat, hogy magánjogi szerződéseket nem bírálunk felül kényünk kedvünk, de leginkább anyagi érdekeink szerint?
És már sokszor leírták itt is, ha helyben segítették volna bajba jutottakat, kevesebbe került volna és hatékonyabb lett volna ...
@jobbdemokrata: Kiszámíthatóság egy olyan rezsimtől, amelyik visszamenőlegesen törvénykezik?

Egy olyan rezsimnél beruházni, amelyik kizsarolja a saját polgárai pénzét?
@jobbdemokrata: hello... gondolom ez vmi külföldi karvaj tökös áskálódás lehetett, nem egy (fidesmafiás) álami bank:

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20020201foldhitel1.html
@egysmás: megvédték a nyugdíjat is...

VÉDELMI PÉNZ...

ez is az ócsa is... amig ez tart addig nem lövetnek közéd...
@jobbdemokrata: ezt komolyan gondolod? Te befektetnéd a pénzedet, ha nem tudhatod, mikor veszik el Tőled mondvacsinált okokkal? A tőke mindig spekulatív, hiszen ki az a hülye, aki veszteséget szeretne magának? El kell ugyan ismerni, valóban vonzhatjuk a befektetőket. Alaposan megnyírbálták a munkaválallók jogait, a szakszervezeteket pedig súlytalanná tették ...
@Vitéz László: Jah, a legjobb, hogy egész ágazatokat tiltanak be úgy, hogy előtte még csak szabályozni akarták.
Aztán Orbán szarul ébred és betiltja.

Ez kell a kiszámíthatósághoz!
Ez az ország érdeke!

Ahogy az is, hogy az energiaszolgáltatókat tönkre akarják tenni, hogy majd olcsón "megvásárolhassák".

Ez is teljes mértékben az ország érdeke.
@egysmás: de ha az aki birtokolja az energiaszolgáltatót, nem is akarja eladni, mivel lehet rábírni? Erővel? Egy német céget? Aligha. Magasabb ajánlattal? Erről lehet beszélni, hiszen üzletemberek. Csak így nem lesz olcsóbb ...
@diox: Ezek nem üzletemberek,hanem jogászok.
@hot-spot: A németre gondoltam :D
@diox: Miért is kell megvenni?

Főleg azon az áron, hogy először tönkretesszük a céget, és leírjuk az országot?
@diox: Mint ha valami olyasmi kijelentést tettek volna,hogy ellenállhatatlan lesz az ajánlat és nem lesz más választásuk a cégeknek mint az eladás????
Vagy valami hasonló rejtett fenyegetés volt a kijelentésben.
@egysmás: hogy ne csak a MOL árfolyam veszteség érje a zembereket :D
"senkit nem hagyunk az út szélén" böfögte a vezér, baszki itt még út sincs...
@hot-spot: szerinted egy német céget mivel fenyegetnek meg? Felépítjük hipp-hopp Bős-Nagymarost?
@hot-spot: Mellesleg ez a szófordulat a Keresztapa óta ismert ...
@jobbdemokrata: jó reggelt, ezek a házak átlag 38 millába kerültek. az egytizedét ha érik. van még kérdés? (van. ki járt jól?)
@diox: Mondjuk jogilag ellehetetlenítik a működését.Hoznak pár idióta törvényt és már is veszteséges az Elmű vagy a többi.
Ennyi.
@kutya vacsorája: Nyilván a több ezer devizahiteles,nem?
@hot-spot: és ezt a békát szó nélkül lenyelnék a németek? Különben akkor miért stratégiai partner a Microsoft? Ha valahol tényleg jelentkezik a globalizáció (jó és rossz tulajdonságaival), akkor az a számítástechnika. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy a külföldi tőkést siratom, olyan mértékű jogbizonytalanságot eredményez a dolog, ami a mindennapi életet nehezíti. Lassan azt sem lehet tudni, valyon a zöldnél lehet átmenni az úton, vagy változott ez is ...
@hot-spot: ... és a mondat második fele: miközben több százezer meg rosszabbul járt ...
A csatornázás meg az egyéb közművek bevezetése mehetett akár EU-s pénzből is, nem tudom, hogy így volt-e, de nem adnám hozzá, egy az egyben a ház négyzetméter árához. Ha te veszel egy telket valahol, akkor sem vernek még rád pár milliót, mert ott vannak a közművek az utcában. Arról nem is beszélve, hogy a közművek igénybe vétele nincs ingyen onnantól, fizeted a havi rezsit.

A 300 forint négyzetméter ár meg tényleg nem kevés, de azt azért figyelembe kell venni, hogy kis méretű házak, ahol tudvalevőleg magasabb a négyzetméter ár. ettől függetlenül valószínüleg nagyon jól járt valaki az építéssel.
@jobbdemokrata:
""Ráadásul el sem lehetne lopni a pénzt mimt itt ahol az "építési vállalkozó" szép kis hasznot tett zsebre."

Amit írsz nem tény, csak rosszindulat..."

A tények makacs dolgok. Nézd már meg hogy egy Ócsa-kategória településen mennyibe kerül egy családi ház? Mert nem 30 millába... Talán a felébe, de inkább harmadába. Akkor mekkora is a haszonkulcs? 200%?
@tede: :))))

ojjan aranyosak... biztos nem lopnak:))))
@Vitéz László: Tudod egyáltalán mit jelent a devizahitel?
@tede: én hozzáadnám, mert a szennyvíztisztító telep az autópályán túl van és amúgy senkinek sem jutna eszébe sok-sok pénzért átsajtolni egy csövet az M5 alatt. Ahogy az burkolt út sem mindennapos a szántón ...
@tede: szerinted, ha eus pénzből csatornáztak, akkor az már nem is számít?

:o
@jobbdemokrata:

" lehet arra törekedni, hogy picit függetlenedjünk a külső hatásoktól. És most ez történik."
- Ez a duma arra emlékeztet, mikor az oroszoktól való gázfüggés mérséklése volt az indok a MOL-vásárlásra. Lehet, az oroszok már nincsenek a MOL-ban, de hol fakad a gáz?

"Amúgy a magyar gazdaság 2006-ban került lejtőre, és akkor még sehol nem volt a gazdasági világválság..."
- Miben nyilvánul ez meg? Mi volt az, ami lejtőre tette az országot?
@diox: Egyébként valószínűleg olcsóbb lenne építeni egy új szennyvíztelepet, mint öt kilométer csövet lefektetni, autópálya-átfúrással...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Én emlékszem hogy töménytelen munkahely szűnt meg,valami hitelezési problémák miatt.
Az ingatlanlufi az csak utána jött.
Vajon mi lesz a telep neve 30-40 év múlva?

Mer ugye van Wekerle, meg vannak az oncsák (ez volt egy régi program ilyen telepekre). Ez mi lesz?
Az volt már, hogy Ócsáról a tömegközlekedés nem igazán versenyképes? Igaz, jobb, mint tíz éve, de messze van az elfogadhatótól.

Ócsa lakossága kb 10000 fő. Távolsága Bp-től 30 km.
Átlag 40-60 percenként jön a busz, 30-60 percenként a vonat.

Más hasonló távolságú és lakosságszámú településről a busz 5 percenként jön reggel, illetve ahol vonat is van, ott kb 15 percenként jár mindkettő.
Töménytelen munkahely kezdett megszűnni és nagyon rövid idő alatt.
Majd a hitelesek nem tudtak törleszteni és jött az ingatlan lufi.
Emlékszem én egy bankban dolgoztam akkor és a kis kockafej bankos gyerek azt mondta,hogy kizárt,hogy az európai kontinensre is átgyűrűzzön az Amerikai válság.
Nem telt bele pár hónap és itt tombolt.
Majd megszűntek a 13.havi bérek és nyugdíjak.
Az index elkezdte számolni,hány ember lett munkanélküli.
Visszagondolva minderre,az egészet nem tudom máshoz hasonlítani mint egy dominóhatáshoz,ami azóta is tart,csak lassult egy kicsit.
A bratyizás és a mutyizás innen vette igazán kezdetét a munkahelyeken.A fidesz amikor az egykulcsos adót behozta,a belső fogyasztás szinte azonnal megszűnt létezni.Mindezt tetézte a forint gyengesége és a magas CHF árfolyam.Most ott tartunk,hogy lassult egy kicsit a gazdasági zuhanás,ellenben egészségtelen lett a szerkezete.A mutyizás már nem csak az állami vállaltok sajátossága hanem beférkőzött a vállalkozó szférába is.
Az IMF.
Amikor Felvettük az IMF hitelt,utána kezdtek megszűnni a munkahelyek.
Szinte azonnal.
Mint ha a befektetők megijedtek volna.Vagy hazaszaladtak volna Amerikába.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az állomás a teleptől 5 km-re van. Napi 3 pár buszról áradoznak a helyi vezetők ... De ennek csak akkor van jelentősége, ha a beköltözőknek Pesten van állásuk. Ugyan a polgármester helyettes úgy véli, az ideköltöző munkaerő csábítani fogja a befektetőket ...
@hot-spot: "Aztán hogy mi lett a pénzből amit a gőzgépbe lapátoltak, arról más sosem hallunk többé! "

dehogynem hallunk.
amit a gozgepbe pumpaltak az ment egyenesen a hajokurtbe (kormany kommunikacio => szazadveg).
aztan naponta halljuk a sok baromsagot.
Eseménysorozat szerint kb ez történt;

1-Amerikai válság,a piramis összeomlik
2-átgyűrűzik Európába az euro megremeg
3- a forint gyengül
4-IMF segítség a forint miatt
5-a gyenge forint miatt és még ki tudja mi miatt,a cégek elhúznak az országból vagy tönkremennek
6-ennek következményeként a hitelesek nem tudják fizetni a hiteleiket
7-mindeközben a kormányváltás történik,mely szintén sok befektetőnek nem tetszett vagy nem kedvezett.
8-az új kormány meg akarja erősíteni a burzsoá réteget a Brazil példa okán vagy önnön okok miatt.
9-a belső fogyasztás drasztikusan visszaesik
10-ha nincs kereslet nem kell kínálat sem, a termelés is visszaesik
11-minden értékét veszíti,legyen az ingatlan,autó,munkaerő,diploma vagy arany,mindennek zuhan az értéke
12-átalakulóban lévő gazdasági szerkezet ....jelenleg itt tartunk.
Mi lenne ha az állam létrehozná a Nemzeti Ingatlankezelő Vállalatot és ez a cég átvállalná az összes "svájcifrank" hiteles tartozását. A volt adósok bérelhetnék a volt ingatlanukat.
Az összes hitel megszerzése után Polt Péter hivatala bűncselekménnyé minősítené a svájci
frank hitelezési rendszert és vissza kéne állítani az eredeti állapotot. A NIV. visszafizetné a
bankoknak az eredeti tőke összeget, természetesen az eddig befizetett kamatokat levonva
belőle mivel az törvénytelen volt. Hogy egy kis hab is legyen a tortán, a bank vezéreket, a
PSZÁF vezetőit és az MNB vezetőit 10 év szigorítottal megkínálni.
@hot-spot: 13-as pont;
2013.leértünk a gödör legaljára.Aki csődbe akart menni,az már csődbe ment.Aki el akart menni az országból az már elment.
Nekem most állott víz szerű a jelenlegi állapota az országnak.
@hot-spot: Most egy kicsit igazat kell adjak neked
@diox: "Ugyan a polgármester helyettes úgy véli, az ideköltöző munkaerő csábítani fogja a befektetőket ..."

Ja. majd. Egyszer. Talán. 1, 2 vagy 5 év múlva. És addig: mindenki 'suspend' módba teszi magát családostól, hogy ne kelljen addig se fűtésre, se kajára költeni. Lehet hogy építeni kéne agy nagy hibernátort is.
Csak azt tudnám, miért kellett zöldmezős beruházás? Sokkal jobb lett volna egy lepusztult területet kitakarítani és oda építkezni, azzal a városkép is szépült volna és nem kellett volna újabb területeket elvenni a környezettől.
@Távmunkás: nem természettől...

ez már kultúrtáj volt !

TERMŐFÖLD

arra ugysincs szüksége a közgépnek... dógozni ki akar ?
@Valószínűtlenségi Hajtómű: ugye milyen fasza a visszamenőleges törvénykezés!

Mellesleg államcsőd lenne egy ilyen lépés után.
Ez a történet arról szól, hogy a Pest megyei közgyűlés elnöke, aki Ócsán lakik, juttatott egy "kis" pénzt Ócsának.
Állami szintre emelt korrupció és lopás, - éppen úgy mint a szocik idején. :((
@egysmás: Kósza ötlet, ha nem lehet finomítani, csiszolni, el kell dobni.
De az tény, hogy addig ezek az emberek nem fognak "fogyasztani" amíg a hitelük le nem jár.
Nem kéne visszamenőleg törvénykezni,azok a bűncselekmények még nem évültek el.
@Vitéz László: Ha nem is közvetlenül, akkor is a természettől veszik el. A termőföldre feleslegesen házakat építenek, aztán cserébe újabb földterületeket nyilvánítanak termőfölddé.
Elég komoly probléma, hogy folyamatosan nő a beépített területek mérete, miközben egyre kevesebben lakunk az országban és sajnos a beépített területek között sok marad romosan, inkább a mezőre építenek...

A Közgépet ne érdekelné a termőföld? A Nyerges-Simicska páros igencsak érdekelt a mezőgazdaságban, emlékeim szerint 4 állami gazdaság került hozzájuk a 2002-es kormányváltást megelőző napokban...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: sőt a helyzet rosszabb. Ócsa 10-15km-re van Pest határától. a telep kinn van Ócsa közig.határánál az M5-ösön túl a vasútállomástól kb. 5 km-re. Gyál szerintem közelebb van. A vonatút pedig Kőbánya-Kispestig 45-50 perc. (metró) Ez egy szántóföld/rét volt. Ócsán szerintem nem sok vizet fognak zavarni...

Ez egy gettó, egy drágán felépitett nyomortelep lesz. Cselédlakások.

@bankvezér: ahogy mondod

A cikkel egyetértek.
@béla a görög: " telep kinn van Ócsa közig.határánál az M5-ösön túl "

Miből fognak megélni az oda deportáltak? A házak közötti terület ahhoz kicsi hogy komolyabb növény és/vagy állattenyésztésre rendezkedjenek be - nem is szólva arról hogy nekik eddig maximum egy virágládájuk volt a balkonon 3 tő muskátlival. Bárhová "bejárni" onnan szinte lehetetlen autó nélkül.
@Távmunkás: csak a támogatás "lehívás" miatt gyűjtik a termőföldet... b@sznak dolgozni rajta...

amugy érdemben természetesen mindenben egyetértek veled...
nagy természet károsítást visz végbe ez a pocsékló kormány
nyilvánvalóan megüresedő (akár) barna de már meglévő belterületeken kellene építkezni...

enyni eszük még a komcsiknak is volt... rákosinak is...
a KÖZMŰ miatt is... ha nem is öko megfontlásból...
ledózeroltak és hejette sűrűben építettek....
@Távmunkás: nemcsak közmű hanem
INFRASTRUKTURA
@jobbdemokrata:

Így van, semmi szükség acsarkodásra. Ha neked például vannak érdemi érveid arra a bejegyzésben felvetett problémára (állításra), hogy mi szól amellett, hogy 80 új házat építettek fel abból a pénzből, amiből 920-at lehetett volna korszerűsíteni, azzal rögtön lenyugtathattad volna mindazokat, akik nem találják ezeket az érveket, meghökkennek - a te megfogalmazásodban acsarkodnak.
Simán leszerelhetnéd a többi acsarkodót is; én nem olvastam végig a kommenteket, de azért annyiból, amit igen, néhány kérdés kitűnt a fent már jelzetten kívül, ha már az első kérdést megnyugtatóan megmagyaráztuk volna (korszerűsítés vagy új építés):
- miért egy infrastruktúra és közlekedés nélküli területre kell felépíteni egy ilyen telepet?
- ha telepet építünk, miért kicsi, különálló házakat építünk, sorház/blokkház helyett, amik sokkal gazdaságosabbak lehetnek?
- ha megvan az érvünk a különálló házra, annak miért kívülről, létráról megközelíthető (gyakorlatilag kihasználhatatlan) padlása van?
- miért kaptak mentességet az energiatanúsítvány igazolása alól?
- ha adott izolált helyen és a környékén nincs munka/óvoda/ iskola elég hellyel, hogyan fognak kikapaszkodni szorult helyzetükből?
- mennyiben segíti emberek talpraállását, hogy kiszakítva addigi közegéből, teljesen új élethelyzetbe dobják (pl. Budapestről vidékre, rokonoktól, barátoktól (=segítségtől) messze, más életritmussal)?

Nyilván még rengeteg kérdés adódik, csak néhány példát emeltem ki. Ha azt válaszolod, hogy erre nem neked kell tudni a választ, teljesen igazad van; nem is azért kommenteltek ide emberek, hogy tőled kapjanak választ. Az viszont furcsa, hogy neked nem merül föl problémaként, sőt acsarkodónak látod azt, akinek igen, hogy egy állam vezetése nem a zsebpénzével szórakozik, hanem közpénzt költ, tehát nekik válaszolniuk KELL ezekre a kérdésekre. Ha én magánemberként úgy döntök, hogy havi 10 000 forintot költök rászorulókra, és beállok arra, hogy nem 50 koldusnak adok 200 forintot, hanem (teljesen önkényesen választva, pusztán a szimpátiám alapján) egy embert támogatok a teljes összeggel, mert annak legalább már lesz látszata, ez szíven joga és senkinek nem tartozok elszámolással. Akkor sem, ha ezt úgy akarom megvalósítani, hogy a teljes összeget mondjuk lottóra költöm, hogy majd a nyereményekből finanszírozom szegényt. Ilyenkor lehet rólam gondolni, hogy ésszerűtlen vagyok, de a magam pénzével gazdálkodom. Az állam döntéshozói azonban beszámolási kötelezettséggel bírnak a téren (is), hogy milyen indokok alapján költik éppen az adott módon a köz pénzét.
@bohuš: egy apróságra sejtem a választ: a padlásfeljáró azért kell, hogy kívül legyen, mert ezeknek a házaknak kicsi az alapterülete. Egy normális méretű, belső lépcső legalább 3-4 négyzetmétert elvesz a lakótérből. Ha pedig olyan a födém, akkor a tulaj bármikor faraghat rá egy lehúzható létrás padlásajtót.
Egyébként önmagában nem tragédia, ha egy padlás csak kívülről közelíthető meg, elvégre nem napi ötször kell felmászkálni oda.
@9mmPara: "Egyébként önmagában nem tragédia, ha egy padlás csak kívülről közelíthető meg, elvégre nem napi ötször kell felmászkálni oda."

Kivéve ha - mint azt az okooos, ügyeees valamelyik állami főkolbász kitalálta, a padlástér ideális lehet gyerekszobának :)
@9mmPara:
" Ha pedig olyan a födém, akkor a tulaj bármikor faraghat rá egy lehúzható létrás padlásajtót."

Nem tulaj - bérlő. Engedély nélkül még virágládát sem tehet az ablakba...
Na ezt nevezem cikknek!
Tényszerű, adatokkal és érvekkel!
Maximálisan egyetértek vele.
@Holding:
A tényszerűségről:
A négyzetméter árak 170-190 eFt/m2-esek. A beruházás további (infrastruktúra) költségeit butaság a ház fajlagos költségeként számolni! Az infrastruktúra 500 házas telepre lett tervezve és megépítve.
A tényleges problémákról elég kevés szó esett és esik. A kommentelőknek egyszerűbb a hazugságokból levezetett politikai ideböfögés, mint a helyzet megismése. Annak ellenére, hogy szinte minden tényadat fellelhető a neten! A TV2 riporterét pl. az sem zavarta, hogy a projektet irányító tábornok nevét hibásan közölte, pedig az oda volt írva egy táblára az egyenruháján!
Na így!
Vízteres kandallóval, villanybojlerral tapasztalatom szernt művészet lenne "C"-re tanúsítani. (Tanúsító vagyok)
@kérődzőgiliszta: A számítás ott nem teljesen pontos hogy a telekre számított értéket nem veszi külön. Azon kívül viszont az infrastruktúra kialakítását minden építőipari beruházásnál bele kell számítani a házak és telek értékébe arányosan mivel egy projektről beszélünk!
Ha a telkeket külön vesszük, a kép alapján akkor is vagy 400.000-es ár jöhet ki. És az építés alapköltségét jelentősen csökkenti hogy nagy mennyiségű, azonos kinézetű házról beszélünk. A közművek kiépítése meg "bagatel" összeg. Lásd Hódmezővásárhely egy külső utcáját aminek lecsatornázása kb 13-15 millió lett volna burkolat felszedéssel és rekonstrukcióval együtt!
Magyarán ha elkezdjük szakszerűen lebontani a számokat akkor lehet szépíteni de ha utána néztél akkor te is tudod hogy amit te talán nagy költségeknek érzel azok kivitelezése a valóságban nem sokat változtat az elég magas alapáron...
@Holding:
Ajjaj! Ilyen az amikor félművelt mekmesterek igyekeznek tőrőlmetszett hazugságokkal hangulatot kelteni!
Egy épület négyzetméterárába az épület költségei tartoznak bele! A projektköltségeket is ki lehet fejezni a megépített négyzetméterekre vetítve, de az nem az épület, hanem a projekt négyzetméterára/fajlagos költsége.
Jelen esetben az épületek négyzetméterára épület mérettől függően 170-190 eFt/m2 volt. A projekt bruttó összköltsége kb. 2,4 milliárd forint. Ez az összes költséget tartalmazza, a belterületbe vonástól, a útépítésig, a forgalmi csomópont kialakításáig, víz,- csatorna kiépítésig, az elektromos ellátás kiépítéséig, a közmunkával járó összes járulékos költségig.
Ha ugyanezeket az épületeket egy előzetesen kialakított, közműves telken kellett volna elhelyezni, akkor a fajlagos költség az általam megadott (170-190 eFt/m2) lett volna! Ez pedig nem magas, hanem arányos az épület meglehetősen alacsony igényszintjével! Annyiban nevezhető magasnak, amennyiben egy viszonylag kis alapterű épület fajlagos költségei mindig magasabbak egy nagyobbénál.
Az a baj, hogy a projekt ellen fröcsögők ezekbe a félremagyarázott számokba igyekeznek belekapaszkodni, nem pedig a projekt valós problémáiba. Ugyan néhány bejegyzésben ezekről is szó esett szőr mentén, de ezek sokkal bonyolultabb kérdések, sokkal alaposabb tudást igényel az értékelésük, mint néhány buta, kiforgatott szám kapcsán ideböfögni valami fikázást.
@kérődzőgiliszta: Kérlek mindenképp mellékeld a bizonyítékot a 170-190ezres lakás négyzetméter árakra! Lévén írásod alapján te rendelkezel ilyen bizonyítékkal!
Úgy gondolom az, hogy melyikünk állítása hozzáértőbb a témába(nincs építész cégem ami lakóparkok kivitelezésével foglalkozik de kötődöm az iparhoz...) kb ettől függ! Én egy hódmezővásárhelyi példát vettem alapul aminek a költségbecslése hivatalos de az árak máshol sem térnek el nagyon(ha akarsz rákereshetsz).
Tőled még csak tippelést olvasta... Várom az adatbázisod ami alapján érvelsz. A személyeskedést meg kérem kihagyni, pláne ha csak dobálózol a számokkal!
@Holding:
Ajjaj!
A bizonyítékokkal nem én rendelkezem! Azok közhiteles adatok. A beruházást ui. közbeszerzési eljárással adták vállalkozásba. Az ajánlattételi dokumentumok tartalmazzák a hiteles adatokat. Keresd meg ha érdekel!
A számokkal te dobálózol!
Azt is leírtam korábban, hogy a közművesítés keresztmetszete a teljes 500 lakóházas kiépítésre készült el.
@kérődzőgiliszta: Nah amikor számok kellenek akkor hirtelen már másra mutogatsz.
Kérlek legközelebb mielőtt úgy állítod be a véleményed hogy amögött hivatalos adat van jól gondold emg mert lehet hogy olyan kellemetlen helyzetbe kerülsz mint most és kénytelen leszel beismerni hogy fogalmad sincs az adatokról, csupán blöfföltél!
Ami valljuk be, elég kínos a részedről!
Én tényekkel, adatokkal támasztottam alá érvelésem, te meg olyan iratokra(közbeszerzési iratok) mutogatsz amiről saját bevallásod szerint sincs elképzelésed sem hogy mi lehet benne és soha nem is láttad!
Ez azért neked elég ciki...
@Holding: Kib@szottul szánalmasan érvelsz! Semmilyen adatot és forrást nem közöltél, csupán agyatlanul ajnároztad a cikkben leírt butaságokat.
Mivel a munkát közbeszerzés útján adták vállalkozásba, a dokumentációbab egyértelműen szerepeltetni kellett az egyes épülettípusoknak költségeit, a megadott árazatlan költségvetés beárazásával.
Ha egy csótánynál több eszed lenne, akkor feltételezhetted volna, hogy láttam ezeket és ez alapján írtam, amit írtam! Ha viszont azt képzelted, hogy most szépen beszkennelem és feltöltöm ide ezeket, akkor nagyon hülye vagy!
@kérődzőgiliszta:
Idézet tőled:
"A tényszerűségről:
A négyzetméter árak 170-190 eFt/m2-esek. A beruházás további (infrastruktúra) költségeit butaság a ház fajlagos költségeként számolni! Az infrastruktúra 500 házas telepre lett tervezve és megépítve. "

És egy másik:
"A bizonyítékokkal nem én rendelkezem! Azok közhiteles adatok. A beruházást ui. közbeszerzési eljárással adták vállalkozásba. Az ajánlattételi dokumentumok tartalmazzák a hiteles adatokat. Keresd meg ha érdekel!
A számokkal te dobálózol!"

Nah most akkor ki is állít és ki is "dobálózik a számokkal"?
Ha személyeskedni és káromkodni akarsz, tedd meg nyugodtan, én a részemről számokkal, tényekkel és bizonyítékokkal dolgozok! Nincs szükségem rá hogy mocskolódjak és káromkodjak a másikra!
"Számokkal dobálóztál" majd utána kifaroltál mögüle hogy azok csak a hivatalban találhatóak és te nem tudhatod.
Az érveid szétporladtak és már csak a "ki.baszott", "csótány" és hasonló jelzőid maradtak!
Ha te vagy az építtető akkor mondd azt... :)) Bár a stílusod akkor is jellemez!!!
Ha meg nem akkor egyszerűen legyen annyi vér a pucádban hogy beismerd az igazságot: fogalmad sincs az építési költségekről és csak mondtál egy számot amit tényként akartál beállítani!
Hidd el, a korrektséget a két lehetőség közül többre értékelik mint hogy káromkodással és mocskolódással viszed le a szinvonalad...
@Holding: Ugye, amikor kifogytál az érvekből, jön a személyeskedés! Semmilyen számot nem írtál le, nem neveztél meg semmilyen forrást!Nincsenek se tényeid, se bizonyítékaid!
Én pontosan megírtam, honnan ismerhetőek az építési adatok, mik azok hiteles forrásai. Ezekről addig, amíg meg nem említettem, fogalmad sem volt.
Én nem csak egy számot mondtam, hanem a tényeket, amelyeket fájt megismerned! Ellenben ezzel szemben semmilyen tényadatot nem tudtál felmutatni, csak a rágalmaidat! Ha tudod a szerinted pontos költségeket, nevezd meg azokat a forrásaiddal együtt!
Hogy az egészről fingod sincs, az jól látszik abból, amiket írsz! Szerettél volna egy kicsit fröcsögni az ócsai beruházás kapcsán.
Sajnos így működtök! Ebből nem lesz változás sem 2014-ben, sem azt követően!
@kérődzőgiliszta: írtam adatot és, önnel ellentétben, én az önét is elolvastam! Kérem ne hazudozzon vagy legalább OLVASSON VISSZA!!!!!!!
Többször megkérdeztem hogy ön HONNAN ISMERI(???) az adatokat amit leírt ha azt soha nem olvasta??? Láthatóan:
1. Nem olvasta el a kommentjeimet mert olyanokat állít ami hazugság!
2. Olyan forrásból van adata amiről állítja hogy úgy tudja hogy soha nem nézte meg! Ha igaz az állítása akkor vagy építtető cég alkalmazottja vagy a hivatalban dolgozik és így bármikor betekinthet azokba! Részemről kizártam hogy hivatalos úton többszöri kérésre magánemberként kikérte mert azt nem adják ki csak így :))
3. Amit ír az blöff és ön is tudja hogy nem igaz!

De részemről befejeztem az önnel való társalgást mert valami ordenáré módon káromkodik, személyeskedik és mocskolódik! Én tartom magam egy szinthez és minimumnak tekintem hogy ELOLVASOM AMIT A MÁSIK ÍR!!
Sajnálom, túl mélyre süllyedt ahova én már nem megyek maga után.
További jó dagonyázást...
Szerintem az ócsai devizahiteles lakópark kapcsán azt a kérdést kell feltennünk, hogy ennek az egésznek mi a franc értelme van? Ez valami modellprogram? Most 500 családdal kezdik, és országos szintűvé akarják kiterjeszteni? Tehát ez a Fidesz programja, hogy a pusztában új házakat épít közpénzből az állam minden eladósodott embernek? Vagy mi? Vagy ez csak egy ilyen egyszeri segély, hasra ütés-szerűen most, 2013-ban, és nincs folytatás? Aki most hozzájutott egy ingyen házhoz, az jól járt, ez után már senki más?

Mindkét válasz rossz. Hogy segít ez, a kurva drágán pusztába kitelepítése ezeknek a családoknak akár az ő, akár mások devizahiteles problémáján?

Van olyan fideszes, aki akár egy darab elfogadható érvet tud mondani ennek a programnak akár egyetlen egy apró kis részletére is?
süti beállítások módosítása