Akik miatt nem lesz kormányváltás 2014-ben
Rendszerkritikus nézeteket vallóként számtalanszor kapom meg, hogy pont az olyanok miatt nem lesz kormányváltás 2014-ben, mint én, mert „győzni csak összefogással lehet”, „Bajnaiék mégiscsak kevésbé rosszak, mint Orbán”, vagy éppen „most nincs idő egyénieskedésekre, majd Orbán leváltása után kell tisztázni ezeket a dolgokat”. Ebben a blogposztban azt fogom szemléltetni - a teljesség igénye nélkül - egy mini-arcképcsarnok formájában, hogy szerintem kik miatt, és miért nem fogja tudni leváltani a magyar nép Orbán Viktort és az alapjaiban elbaszott rendszerét 2014-ben. Ebben a galériában elsőként a lassan véget érő 2010-2014-es ciklus legnagyobb politikai árulóira fogok koncentrálni, mert szerintem nekik volt döntő szerepük abban, hogy gyakorlatilag már a választás előtt fél évvel temethetjük a bármilyen jellegű 2014-es kormányváltásról szóló álmokat. A 2011-ben és 2012 első felében még elsöprő erejűnek tűnő civil összefogás az egész rendszer ellen az alábbi emberek segítségével szinte a semmibe szublimált. Lássuk hát az ellenzék büszkeségeit:
1. Juhász Péter
"Magyarországon eddig minden új politikai erő azt üzente a társadalomnak, hogy tessék, itt egy erős ember, bízzatok meg benne és szavazzatok rá, ő majd orvosolja az ország bajait. A mi ügyünk más. Szerintünk csak az erős civil társadalom teheti számonkérhetővé a hatalmat és biztosíthatja a jogainkat, és a probléma éppen abban áll, hogy még mindig hiszünk az “erős ember” mítoszában – holott az csak az ország putyinizálódásához vezethet és kiszolgáltat minket a bal- és jobboldali populizmusnak."
Az egykori legalizációpárti aktivista gyakorlatilag egy kis csapattal, adományokból szervezett százezres rendszerellenes tüntetéseket, aminek köszönhetően a Milla már 2011-re nemcsak az Orbán-kormány, de a harmadik köztársaság alapjáraton is hibás rendszerének leváltásának egyik fő reménységévé vált. Ezt - egy kínos alternatív köztársasági elnökös bohóckodással fűszerezve – gyakorlatilag alig több, mint egy év alatt sikerült porba rombolnia Juhinak, helyette egy apró, ötszázalékos SZDSZ-utánzat egyik kis-közepes méretű fogaskerekévé sikerült varázsolnia a Millát. Százezres civil tüntetésekből tizenötezres szoci nyugdíjasmajális lett, értelmes, mondanivalóval rendelkező aktivistákból pedig színpadon civakodó Gyurcsány, Bajnai, Kuncze, Mesterházy. Juhi egykoron a szememben egy antipolitikus, fasza tüntetéseket szervező, irtó menő aktivista volt. Mára kaptam helyette egy szürke, pártpropagandát nyivákoló, régi önmagát meghazudtoló Bajnai-csicskát, akit egyébként valami Juhásznak hívnak. Hiába no, a pénz nagy úr. Bazmeg... az MSZP-t és a Gyurcsányt.
Best Of Seggszáj:
Nem pártokban gondolkozunk, mi magunk nem válunk azzá, nem támogatunk egyet sem, és még szervezetté sem válunk, éppen azt példázva, hogy az a fontos, hogy az egyén tegyen saját magáért, és a közösségért. (...) Ne pártoktól várjuk kizárólag a képviseletünket, hanem mi magunk képviseljük saját magunkat.
Ne csináljunk úgy, minthogyha az előző kormányokat nem ugyanúgy pártok felett álló oligarchák próbálták volna meg irányítani, és ne őket szolgálták volna ki az akaratukkal. (...) Ne csináljunk úgy, hogy nem hatalmi érdekek mentén, hanem a közjóért cselekedtek volna.
vs
Juhász erre úgy reagált: mivel a választásokon pártok indulnak, fontos, hogy megmutassák magukat az ellenzéki erők.
Kedves Kollégám!
(...)kezdeményezzük azt, hogy október 23-én együtt ünnepeljünk, és küldjünk közös üzenetet a rezsimnek!
Arra kérlek tehát, hogy fogadd el meghívásomat az összellenzéki rendezvény szervezési kérdéseivel, előkészítésével kapcsolatos munkamegbeszélésre.
Juhász Péter levele Gyurcsány Ferencnek és a többi ellenzéki pártvezetőnek, 2013.10.07.
2. Kónya Péter
"(...)a társadalmi párbeszéd az MSZP kormányzása alatt is gyakran látszatpárbeszéd volt.(...) Az MSZP sem tekinthető egyértelműen baloldali, a Fidesz sem egyértelműen jobboldali pártnak, ha a kommunikációjukat, a tényleges politikájukat nézzük. Pontosabban nem kötődnek ideológiákhoz, hanem az aktuális politikai érdekeiket követik."
A másik nagy reménység, a Szolidaritás alapvetően azért indult jól, mert valóban hús-vér, hétköznapi munkások tüntetései nyomán rajzolódott ki a szervezet. Persze aztán nem kellett sok időnek eltelni, hogy kibújjon a szög a zsákból, elkezdődjenek az ocsmány hatalmi harcok. Őszintén szólva én 2012 októberében már alig lepődtem meg azon, hogy Kónya beleállt az egészbe, és hogy a húsosfazék szagára neki is rögtön vérbe fordult a szeme. Persze ez messze sem menti fel az alól, hogy benne bízó dolgozó emberek ezreit árulta el, amikor beleállt egy technokrata, multipárti és egyébként teljesen inkompetens miniszterelnök hadseregébe altisztnek. Kónya Péter szerintem pontosan az a személy, aki egy ilyen rendszerbe tökéletesen belesimulva, valahogy mindig szépen továbbsunnyog. Őszintén remélem, hogy 2014-ben nem fog neki sikerülni, mert az ilyen sunyi, saját bajtársait pofátlanul átbaszó alakoktól komolyabb gyomorproblémák törnek rám, mint az egyszeri rádiós műsorvezetőre az étolaj-tej-szűz sör-szőlő-paradicsomlé kombótól.
Best Of Seggszáj:
"Mi nem azért szerveződtünk össze, mert az a célunk, hogy hatalomra kerüljünk. Nincsenek olyan személyes ambícióink, hogy a jövőben majd képviselők, miniszterek, miniszterelnökök, vagy ki tudja, mik leszünk. A hatalomba kerülést, a hatalom befolyásolása eszközének tekintjük, de nem mindenáron elérendő célnak!"
Kónya Péter nyílt levele a Szolidaritás Mozgalom szimpatizánsaihoz, 2012.02.23.
vs
A pártot harmincan alapították, teljes neve: Együtt 2014 Választói Szövetség Párt.
Társelnökei a három alapító egyesületet képviselő politikusok: Szigetvári Viktor, a Haza és Haladás Egyesület alelnöke, Kónya Péter, a Magyar Szolidaritás Mozgalom elnöke és Juhász Péter, a Milla Egyesület korábbi vezetője.
3. Jávor Benedek
"Az MSZP omoljon össze az október 3-i választásokat követően, akkor már mindegy lesz, hogy 'hol, merre'"
Annak a pártnak a jelenlegi vezetője, amelyiknek a 2010-es MDF-SZDSZ-szövetség után sikerült új szintre emelni a politikai prostitúció fogalmát a magyar közéletben. Láttunk már temérdek hazudozó politikust a rendszerváltás óta. Láttunk már ellenzékben és kormányon teljesen mást mondó pártokat is bőven. De ilyet még nem.
Az egy dolog, hogy egy - egyébként vállalható elveket valló - pártra százezrek szavaznak, majd amikor egyes pártprominensek úgy gondolják, hogy ezek a témák kifújtak, vagy már nem menők többé, vagy nem lehet velük kormányra kerülni, akkor egész egyszerűen megpróbálják megváltoztatni a párt komplett irányát. Az, hogy ennek sikertelensége után tízesével lépnek ki a pártból és léptetik ki a tagság 20%-át egy másik pártba, az egy másik dolog. De az, hogy utána az LMP szavazóinak köszönhető, listán szerezett mandátumokat megtartják maguknak, merthogy „ez az ország érdeke”, az gyurcsányi magasságokba emeli a vastagbőr-faktort.
Jávor Benedek persze csak az egyik fő mozgatórugója a Párbeszéd Bajnaiért históriájának. Azért bátorkodtam őt kiemelni, mert iskolapéldája annak, hogy hogyan lesz egy egyébként becsületes, jó célokért küzdő, faszaságokat mondó politikusból - a pénz és a pozíciók szagának hatására - korábbi önmagából totálisan kifordult, porcelánbolti elefántként viselkedő gerinctelen szabotőr.
Best Of Seggszáj:
Ha az Együtt 2014 a MSZP-vel való koalíció előszobája, akkor nem veszünk részt benne. Nagyon problémásnak tartjuk a szövetséget a szocialistákkal.
vs
Az összefogás tehát megszületett, az Együtt-PM és az MSZP döntéshozói felelős és bölcs döntést hoztak akkor, amikor a politikát nem saját ambícióikra szűkítették le (még jó!, bár mindenki így gondolkodna), hanem az ország érdekét és a szavazatok maximalizálását tartották szem előtt.
4. Karácsony Gergely
(...)az LMP volt frakcióvezetője egy, a Debreceni Egyetemen tartott előadásában egyebek közt a következőket mondta: „Jobban utálom a szocikat, mint a Fideszt”
A PM nevű formáció elnökségi tagja, hasonlóan társaihoz, kezdő áruló. Még csak az alsóbb lépcsőfokait járja a bőrvastagító képzésnek, de azért igyekszik több évfolyamot végezni egyszerre, és ennek lépten-nyomon meg is van az eredménye. Tulajdonképpen jobban megvetem azt, amit Karácsonyék csináltak, mint a Fideszes-KDNP-s öninterpelláló, gombnyomogató droidokat. Ez utóbbiak legalább következetesek voltak, és ellentétben Gergővel és barátaival, nem köpték izomból pofán egykori elveiket, történetesen pont azokat, amiknek több százezer választópolgár bizalmát köszönhették.
A pártszakadás után nem sokkal, amikor többek között én is éles kritikával illettem az LMP árulóit, még sikerült fokozni a fokozhatatlant: hosszú blogbejegyzéseken és kommentháborúkon keresztül magyarázták a bizonyítványukat, olyan jellegű mantrákkal dobálózva, hogy "mi majd megváltoztatjuk az Együtt politikáját" meg "jobb útra térítjük őket" és persze "lesz saját frakciónk". Tulajdonképpen szinte kínosabb az, hogyha ők ezekben az irtózatos baromságokban tényleg hisznek, mintha csak simán hazudnának. Ez utóbbi ugyanis azt jelenti: az E14-PM(-később MSZP- és olykor-olykor Gyurcsány)-szövetséggel pusztán összenő, ami összetartozik. Ám ha ezek a "tisztelt" urak tényleg komolyan hittek benne, hogy majd ők aztán jól befolyásolják Bajnait, az nem csak azt jelentené, hogy komplett idióták, hanem azt is, hogy teljesen alkalmatlanok erre az egészre. Mert ugye helyzetfelismerés, tárgyalási taktika, satöbbi, mind-mind egyes alá.
Best Of Seggszáj:
(...)minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a baloldali zöld politikának önálló frakciója legyen a következő országgyűlésben. (...) Mi nem azért hoztuk létre a PM-et, hogy legyen egy szervezet, amin átzsilipelhetünk az Együtt 2014-be. Nem adtuk el Bajnaiéknak az arcunkat matricának.
vs
Felhatalmazást adott a Párbeszéd Magyarországért (PM) elnökségének a párt legutóbbi taggyűlése arra, hogy szükség esetén akár közös szervezetként induljanak a jövő évi választásokon az Együtt pártjával.
Következő posztomban majd a totális kudarc katalizátoraiként működő ellenzéki komédia pártvezetőivel fogok foglalkozni.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.03. 14:13:07
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hány részesre tervezed ezt a tematikus poszt-sorozatot? Ha ügyesen adagolod, kitart a választásokig :)))))))))
Ugyanúgy tüntek el, foszlottak a semmibe,mint a bajnai "messiás" hadserege !!! nem érdekes ? megérne egy blogot...
Ez valamiféle tudatosságra vall.
Amit ön mond, hogy egy NAGY ellenzék majd leváltja orbánt, olyan módon, hogy minden pásztor a saját birkját majd maga mögé hadrendbe állítja... nem jött be.
Ez a módszer kb ahhoz hasonló, hogy van valamilyen betegségem, kinyitom a gyógyszeres dobozt, és az összes gyógyszer, ami ott van összeöntöm, beturmixolom, és lehúzom.
mondjuk az furcsa, hogy minden ellenzékkritikus blog abban egy véleményen van, hogy Orbán rendszerét le kell váltani. Tud valaki mutatni nekem olyan blogot, ami azt vallja, hogy az ellenzék szar, a Fidesz is szar, de kevésbé, ezért inkább nyerjen a Fidesz.
Se Orbán, se Bajnai, se Mesterházy, elég a Jobbikot lenácizó mindenféle színű cionista bérencekből, akik eladósítják a hazát, kiárusítják a nemzeti vagyont és kiszolgálják az amerikai-izraeli imperializmust.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
"Egyébként a cikkíró miért gyurcsányozik állandóan ? Ő legalább megmondta az igazat"
Titkos frakcióülésen a bűntársai között megmondta hogy végig hazudtak és nem csináltak semmit, de nem a tévében vallotta be a népnek, ahhoz sunyi gyáva volt.
lexarom ! ennek az országnak már harangoztak !
orbán és a fideSS mafia bevezeti a népét a paradicsom ba
(leves)
Biztos, hogy nem ezek miatt, ezek ismeretlen alakok. Be lehet vallani, bárki van itt olyan, aki emlékszik pld. Karácsony kettő mondatára? Bárkit ezek közül felismernének a körúton? Biztosan nem.
Viszont vannak akikre és amikre mindenki emlékszik. Az arrogáns és korrupt SZDSZ-esek, a mártiriuszozó Kuncze, az "okos" Horn Gábor, aki szerint a HírTV nem tényező, miután az ország 90%-a azon nézte, hogyan veri szét Gyurcsányék rendőrsége Bp. népét.
A "megélhetési bűnözés" örvén a vidéket szétlopó cigányok, miközben liberálisok hada (e blog szerzője szerint is) nem kell ezzel foglalkozni, mert nincs cigánybűnözés, akár te is lophatsz.
És a sok-sok baromság, liberális ostobaság, a hatalmas korrupció, végül a gazdasági csőd 13%-os inflációval, az államadósság 30%-s növekedésével és az IMF hitellel, amit "természetesen" majd a köv. kormánynak kell visszafizetnie.
Először elment egy rakás szoci, meg az szdsz nagyja. Ennyi.
Ha megnézed akkori hozzászólásaimat, bizony ez a helyzet. Én hittem neki az első 2-3 hónapban.
Magyarok ezek? Én ezekről soha nem is hallottam. Ezek is politikusok volnának?
Ugye ezek nem indulnak a választáson?
Választható új, hiteles politikai arcok még nem értek meg , inkább csak 2014-re, és a fiatalok sem elég aktívak hogy több szavazatot adjanak a még le nem szerepelt pártoknak.
Most az elit uralkodik , jobban mint bármikor és többség bizonytalan , apatikus vagy megfélemlített. Sok ember már nem hisz abban , hogy jobbra fordulhat a sora, ha leváltják Orbán nagypolgári rendszerét , így el sem megy szavazni.
Az ellenzék nagy hibát követett el: közös fellépésre lett volna szükség és nem részleges baloldali megállapodásra.
Többet nem fognak tudni hibázni, Orbán eltörli őket egyenként 2014-után. Egyúttal megszünteti a pártok egyenlő versenyén és váltógazdálkodásán alapuló politikai rendszert.
Hát kár, hogy ez a reveláció nem a 2010-es választások előtt tört rá az emberekre. Mert akkor a nagy semmire szavaztak (ti. nem létező kormányprogram), hogy a szocikat eltüntessék...
szóval két sec alatt dobod a linkeket a pozitív posztokról, ahol ott van, hogy akkor mi. ezt a posztot meg kidobjuk a kukába, és el is felejtjük gyorsan, hogy ötéves csúfolódó gyereket próbáltál játszani, pedig akkoriban te is megtanultad, hogy az milyen undorító.
Kik miatt, és miért nem fogja tudni leváltani a magyar nép Orbán Viktort és az alapjaiban hibás rendszerét 2014-ben?"
És a kényszeres és méretes hablaty helyett egy egyszavas válasz nem jutott az eszedbe, vazze?
Mármint hogy: A VÁLASZTÓK MIATT ????????
Ugye milyen egyszerű?
1. " Ez utóbbiak legalább következetesek voltak, és ellentétben Gergővel és barátaival, nem köpték izomból pofán egykori elveiket, történetesen pont azokat, amiknek több százezer választópolgár bizalmát köszönhették." Ők már sokkal korábban izomból pofán köpték magukat, amikor vad liberálisból álszent ókonzervatívvá változtatták a profiljukat;
2. A szerző kihagyta a "főkolompost", Mesterházy Attilát. Ő (és a mögötte állók) fúrta-fúrták meg Bajnai Gordon ernyő-szervezetét, amikor nem álltak be alá, hanem igyekeztek magukhoz ragadni az ernyő nyelét. Ez lesz az igazi oka annak, ha 2014-ben nem lesz teljes összefogás, ami elengedhetetlen az Orbán-rezsim leváltásához. Mesterházy személyes ambíciója (amit a mögötte álló háttér-emberek rendre táplálnak) felül kerekedett a józan belátáson. Azon, hogy sem az MSZP, sem Mesterházy nem elegendő a kormányváltáshoz. Én őt (őket) tartom sokkal bűnösebbnek, mint a szerző által elparentált epizód-szereplőket.
Nem véletlen, hogy senki nem kér belőlük.
Ezeken a nímandokon az égvilágon semmi sem múlik, a szavazók 2010 óta nem akarnak liberálist látni a hatalomba. Tökmindegy mit mond Karácsony, vagy akár a többi, eleve meg sem hallgatják őket. Elkapcsolják a TV-t, eltekerik a rádiót, nem önmagukban ezek hiteltelenek, hanem a pártjaik azok.
hvg.hu: Ha esetleg kormányra kerülne az Együtt 2014, elvállalná-e a belügyminiszterséget?
K. P.: Korai erről beszélni. Számomra egy viszonylagos kényszerpálya lett a politikai pálya. Katonaként leszereltek, munkanélküli vagyok.
hvg.hu: Ha most munkanélküli, akkor miből él?
K. P.: Élem fel a saját tartalékaimat.
hvg.hu/itthon/20121031_Konya_part_is_alakulhat_Szolidaritas#utm_source=hirlista&utm_medium=aggregator&utm_campaign=hvg
A munkanélküli tartalékait felélő Kónyának nem cél a hatalom meg a pozicó
Áááááááá..... dehogy
Az ilyen irrealisták gyönyörűen tudnak blogokat írni, meg rajtuk kívül álló okok miatt, azaz mázliból egy ciklusra bejutni a parlamentbe (és aztán azonnal ki is esni), de nulla esélyük van az ország dolgaiba egy kicsit is beleszólni, azokon javítani. Dicséretes fiatalos hév megpróbálni kompromisszummentesen politizálni, de ha egyértelmű hogy úgy nem megy, akkor már ostobaság kitartani a működésképtelen módszer mellett.
Éretlen gyerekfejjel persze minden fekete és fehér....
Egyszerüen azért mert a fidesz jobb náluk a legtöbb ember számára.
Nem Orbánt Gyurcsányt vagy Bajnait kell leváltani hanem Magyarországot. Kijelenthetjük hogy a demokrácia nem életképes Magyarországon. Sőtt kifejezetten káros a magyar nép számára. Legalábbis mostani formája melyet a titkosszolgálatok a politikai maffia és a zsidó lobby ural.
Rendszerváltásra van szükség méghozzá abból is a véresebb fajtára. Az egész jelenlegi "elit" (inkább lehetne őket tolvajoknak nevezni) mehet a húsdarálòba.
A hvg.hu megkereste Rogán Antalt is, tőle azt szerettük volna megtudni, mennyire tartja jogállami normákkal összeegyeztethetőnek azt, hogy egy politikus délelőtt mond valamit, amire egy bíróság délutánra megváltoztatja az ítéletét. Egyelőre nem kaptunk választ a kérdésekre.
Azért lett ez így mert megálmodta a Felcsút Nostra azt a választási rendszert amiben megkerülhetetlen ellenzéki oldalon az mszp. Az egész poszt arról szól hogyan dörgölödzött végül mindenki az mszp-hez de még véletlenenül sem kérdezi meg miért tették.
Szvsz a focistával azt kell tenni amit ő tett az országgal: no 2/3, a parlamentben legyenek csak narancsok, vörösök és a széljobb.
Aztán majd magyarázkodhat miért paktál le és akkor miért nem paktált le korábban...
O.K., a felsoroltak és a jövőben felsorolandók valóban khm. nem a legkövetkezetesebb és nem a legalkalmasabb politikusok. Valóban nem érdemes és nem is lehet tőlük várni egy szellemiségében új politikai kultúrát.
...De kíváncsi lennék arra a valóságban is működő megoldásra és e megoldás képviselőire is, amely/akik a te véleményed szerint belátható időn - mondjuk egy parlamenti cikluson - belül eredményt produkálnának! Ha bevégezted az alkalmatlanok & árulók listázását, erre is tér ki, mert úgy korrekt, ha valaki nem csak nemeket tud mondani, hanem konstruktív megoldást is képes adni!
"eredményt produkálnának"
Attól függ, mit tekintesz eredménynek. Mert ugye mindennek van egy ráfordítása, és van egy hozadéka
Tegyük fel az ellenzék megnyeri a választásokat, de azon az áron, hogy csontig elkötelezi magát a szponzorai mellett. Ki kell szolgálnia Soros bácsi helyi érdekeltségeit, újabb gyanús Lauder ügyletek, na és persze újra nyakunkba veti a lasszóját az IMF
Megéri? Ezeknek igen, a magyar választóknak nem. Nem is fognak rájuk szavazni a zemberek
Ami Juhászt és Kónyát illeti, én már a kezdetektől fogva nem értettem, minek kellett ezekkel Bajnainak közösködnie. Minél előbb meg kellett volna alakítania a pártját, aztán alaposan megválogatnia, kit vesz be a csapatba és kivel fekszik össze. A millás szavazók így is, úgy is melléálltak volna, Juhásszal vagy nélküle. Ehelyett sikerült egy rakás hülyét és seggnyalót bevonnia az E14-be és beállni az MSZP mellé új SZDSZ-nek, csak azért, hogy alulról szagolgassák az öt százalékot. A tízet pedig még sámlira állva se érjék el. Gratulálok!
"A 2011-ben és 2012 első felében még elsöprő erejűnek tűnő civil összefogás az egész rendszer ellen az alábbi emberek segítségével szinte a semmibe szublimált."
A kulcsszó itt a "tűnő". Mert tény, hogy a Milla komoly tüntetéseket tudott összehozni, de az összes elért eredményt zárójelbe tette az első békemenet. Olyan volt Orbánéknak mint egy falat kenyér, ekkortól indult be igazán a gőzhenger. Onnantól már nem igazán volt átütő ereje egyik ellenzéki tüntetésnek sem, pláne, hogy a kormányoldal bármikor képes volt kétszer annyi embert utcára vinni.
Másrészt pont az volt a baj, hogy az a civil összefogás nem is igazán az egész rendszer ellen alakult, hanem kezdetektől fogva kifejezetten a fidesz rendszere ellen. Talán ez volt a fő "taktikai" hiba, ami az ellenzék jelenlegi gyengélkedését okozza. A fideszes szavazói keménymag összezárt, innentől kezdve nem nagyon volt hely és mód (ami azt illeti politikusi tehetség se nagyon) arra, hogy esetleg a fidesz bomlasztásával létrehozzanak egy új (a nagy összefogásba bevonható, kiábrándult jobboldaliaknak alternatívát jelentő) jobbközép pártot. Márpedig a magyar szavazók többsége egyértelműen jobboldali, legalább egy részük megnyerése nélkül nem lehet Orbánékat leváltani.
Utána kezetrázhat Gyurcsánnyal igen én is bevallottam.
Gyurcsány nem bevallotta, hanem a párttársai kiszivárogtatták egy szűk körben elmondott beszédét, hogy megszívassák.
Meg már megint senki se beszél arról hogy mint tenne az országért az emberekért hogy mindenkinek jobb legyen. Csak arról szól az egész hogy le kell nyomni a politikai ellenfelet.
Erről szólt a "rosszabbul élünk mint", a bukott-baloldal, az elmultnyolcév. Az orbánrezsim stb. Semmi mással nem törődnek csak hogy hogy hol tudnak belerúgni a másikba. Mondjuk amíg a választók ezzel foglalkoznak a háttérben simán lehet lopni.
Mindenkii el van foglalva azzal hogy vérig sértették. Eszükbe se jut hogy nem ezért küldtük őket oda. És ezt az Antall kormány kezdte aki sok ígéretes orosz ajánlatot lesöpört az asztalról mondván hogy veletek többé nem. Ők se voltak képesek túllépni polgári sértettségükön és a hazáért tenni valamit.
Meg minden újonnan létrejött párt valahol kötődik a nagy pártokhoz, vagy a már megszűnt volt pártokhoz. Igazi civileket még véletlenül se engednek a porond közelébe. Politikusmaffia. 1989-óta. Vagy demokráciának látszó törvényuralom.
Najó.. a különbség azért annyi, hogy egy ország irányításába jobban bele kéne tudnunk szólni mint az időjárásba, csak többnyire ez senkit sem érdekel.
Akik miatt a kormányváltás elmaradhat, azok azok szavazók, akiket nem zavar az általános dekadencia és kilátástalanság, az, hogy az államot megszállta a maffia, a rezsim a velejéig korrupt, a demokratikus intézményrendszert kiüresítették, évtizedek óta nem tapasztalt méretű a nyomor, a gazdaságot tartós leszakadó pályára állították, a humántőke legértékesebb része menekül innen.
Ne kenjük másokra.
Így igaz.
A magyar választási rendszernek van egy nagy furcsasága: az a párt, mely a legtöbb szavazatot kapja, nyeri a választást.
Márpedig jelenleg a Fidesz van az első helyen az összes közvéleménykutatásban.
Persze, tudom, hogy Bajnai szerint antidemokratikus, hogy nem ő lesz aminiszterelnök az ő 4 %-ával, dehát ez van...
szóval akkor mi is az igazságtalan az új választási rendszerben?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/09/a-magyar-ugy-jovoje.html
Jó reggelt! Ez a való világ. Itt a grál-lovagok és üde szüzek sajnos eléggé ritkák (léteznek, de ritkák; a politika köreiben pláne).
Ha majd leszámolsz a naiv elképzeléseiddel a "faszaságokat" beszélő keleteurópai politikusokról, akkor majd rájössz, hogy okos ember csak és mindig az aktuális legkisebb(nek látszó) rosszra szavaz és nem a "legfrankóbbra". Aki egy-egy pártot/politikus önmagában "jónak" tart, az csalódni fog. Ez nem erről szól.
Sokkal többet lehet megtudni egy-egy alakulatról abból, amit tesznek(tettek), mint abból amit mondanak.
"a magyar szavazók többsége egyértelműen jobboldali, legalább egy részük megnyerése nélkül nem lehet Orbánékat leváltani."
Ez akkora igazság, hogy aranyba kéne foglalni. A baloldalon senki nem jött erre még rá??? Meg is érdemlik amit kapnak. Egy rakás idióta.
Pedig létezik olyan hogy nemzeti érzelmű balolal. Urambocsá' még keresztény balolal is létezik. Esetleg?...
Ehhez teljesen új emberek kellenek, a klientúra viszont egyelőre kevesebb kockázatot lát a régi emberekben. 2014 után ejtik őket végleg. Azért Gyurcsányról, Bajnairól, de még Meseházyról sem fogja elhinni senki hogy keresztény nemzeti munkásmozgalmi ember...
Mert léteznek biz. sarokszámok.
A másik oldalon meg a duma van, amit te is sorban felböfögtél, persze minden tény és szám teljes mellőzésével.
Ha vetted volna fáradtságot és nem reflex szerűen válaszolod betanítod leckédet akkor most nem tűnnél akkora nagy F....oknak.
Konkrétumokat én kértem és nem személyeskedtem, de hát elfogadnom a MÁSSÁGOD.
Különösen vicces, hogy ezek a figurák szokták kikérni OV-tól, hogy 3 év alatt teljesen ellentmondjon magának. Nekik 3 hónap alatt is sikerül.
A képviselői helyek többségét egy egyfordulós, relatív többségen alapuló egyéni körzetes rendszerben osztják ki. Magyarul ha a Fidesz-KDNP jelölt kap mondjuk 30%-ot, a 4 nem Fideszes (mondjuk Jobbik, LMP, MSZP, Együtt 14) jelölt hiába kap 5-20% között a világon semmit nem kapnak (a kompenzációs listára a világon egyedülálló módon a nyertes szavazatait is továbbviszik). Tehát a Fideszt legyőzni csak közös jelöltekkel lehet, hiába nem szavaz rájuk az ország 70%-a.
Egyrészt nem feltétlen kell ezekben az arcokban gondolkodni, meg lehetne próbálni nyitni egy-két új arccal az új hanghoz, másfelől ne hiszem hogy a keresztény munkásmozgalom a jó alap idehaza. Egy "szakértő de a kiszolgáltatottakkal szolidáris, büszke arra hogy magyar de európai, keresztény de toleráns" irányvonal viszont sokaknak bejönne.
A fafejűen ateista, milliárdosként proletár, világpolgár jelenleg isssssszonyat módon vékony réteghez tud csak szólni (=baloldali hívők).
Az a gond hogy ez a fidesz.
Minden megteszünk, hogy a bankok, telekommunikációs cégek, biztosítók, stb. ne tudják az emberekre áthárítani a külön adókat.
Volt szerencsém 1985-ben politikai továbbképzésen részt venni. Tanáraim nyilván pártfeladatként még buzgón gyalázták az európai szocialista pártokat. Az főelvtársak elfelejtették nekik megmondani, hogy ők már megkötötték az átmentésükhöz szükséges alkut nyugattal. Szekeres elvtárs lelkesen biztatta hallgatóit itt van már a szocialista jólét.
Gazsó Ferencet vagy Pozsgai Imrét olvasva nyilvánvaló kik árulták el a 800 ezres párttagságot. Ám a baloldali maszlag még hat, megfűszerezve a liberális kábítószerrel.
"Orbán eltörli őket egyenként 2014-után. Egyúttal megszünteti a pártok egyenlő versenyén és váltógazdálkodásán alapuló politikai rendszert. "
Egyetértek!
Ki fog siklani az összes vonat, mert Orbán betiltja a pályaudvarokon a váltógazdálodást
tegnap egy fideszes nyálas kis takony (rogán) elböfögte magát, hogy ez nem illik a fidesz kampánytervébe.
ma rezesovát visszavitték a börtönbe.
magyarországon nincs jogállam, ha egy fideszes takony böfögése felülír egy bírói döntést. te pedig, drága blogger úr meg vagy őrülve, hogy ilyen embereken köszörülöd a nyelved ebben rémületes helyzetben? mennyit fizet neked a csüngőhasú diktátor, hogy a gerendát ne vedd észre a diktatúra szemében, te kis szaros blogger gecike?
3 havi munkanélküli segély, ott, ahol átlag egy év melót találni? Úgy vernek át ágazati törvényeket egyik napról a másikra, hogy senkivel sem egyeztetnek?
Ilyen csak itt történhet meg...
Az ország a lakosság csak addíg érdekes amíg a fejpénzt át nem utalják. Utána elsődleges cél a szavazat megtartása újabbak szerzése bármi áron.
Anno szívárványszínű mámorban úsztunk hogy végre eltörlik az állami árakat, itt a szabad verseny. Ezek felvették a "megérdemelt" sikerdíjat a privatizációért, és a visszaállamosításért is. Aztán csak a mezei fogyasztó nem válogathat csak a nem látfontosságú mondjuk telefonszolgáltatók között. Ugyanúgy csak egyvalakitől veheti a gázt villanyt távfűtést mint az átkosban. Nem versenyzik senki azért hogy gázt adjon el nekem ha úgyis mindenki csak a moltól vehet gázt hazánkban. (tudom nem, ez csak egy példa) ÉS elérték hogy a mezei kisnyugdíjas a szolgáltatóra haragszik, eszébe se jut hogy a balfék politikus által létrehozott balfék törvények teszik az egészet ilyenné.
Úgyérzed a bank kicseszett veled, miközben lehet hogy pont a forintárfolyam az ami miatt rossz helyzetbe kerültél, az a forintárfolyam ami jelentősen képes kimozdulni egy-egy nyilatkozat hatására is.
Érdekel még valakit az hogy itt szeretnénk jobban élni? Vagy csak az számít hogy együtt hörögjük szidalmainkat honfitársaink szemébe, ezáltal növelve a biztos szavazók táborát?
Egyébként 2014-ben bárki is nyer, nagy lesz a pofára esés. A Manyup pénzeket felzabáltuk, gazdasági növekedés meg semmi.
A választóknak már nem kéne a sok ígérgetős maszlagot beszopni, össze kéne magunkat szedni, oszt csinálni valamit. Csak az a baj, hogy már túl sok volt a csomag(Bokros, Bajnai, Matolcsi), és a frász jön már az emberekre ezektől. Pedig sajnos mindhárom szükséges volt. Közben viszont elszegényedett egy réteg, akiktől már nem tudom mit lehetne elvonni, miközben az elit továbbra sem hajlandó lejjebb adni, lásd egysávos adó. stb stb
Csakhogy az új fideszes választási törvény pont ez ellen jött létre. Így most az egymást rühellő ellenzéki pártoknak közösen kellene indulniuk.
A lakosság 40%-a notórius nem szavazó.
Ők nem fognak hőbörgésre felbuzdulni és az urnához járulni, és nem fognak nyilvánvaló baromságokat ígérgetőkre se szavazni. A lokálpatriotizmus oldalfüggetlen.
Túlságosan néha úgyérzem erőszakkal ki van hegyezve ez az egész az OLDALakra.
Rohadtul nemérdekel hogy ki jobb vagy baloldali amíg rám nem akarja erőszakolni a nézeteit.
Szóval amíg mocskoskommunistázással, fasisztázással, hazaárulózással egymást hergeljük, sértegetjük, attól nem lesz jobb senkinek se. Ettől nem lesz nagyobb a GDP és nem lesz jobb az összefogás.
Igen ki kellene végre állni megmondani hogy ki mit akar, és nem pedig hagyni hogy a politikus rágja a szánkba mit is akarunk.
De úgyis nyer a Fidesz, és majd az ő nyakukra is ráömlik a trágya mint az mszpnek a gyurcsánybeszéd, aztán lehet nyugodtan elmúltnyolcévezni..
Felhívnám a sok okos figyelmét arra, hogy jelenleg Magyarországon parlamenti demokrácia van. Ez pedig azt jelenti,k hogy alapvetően pártok vetélkednek a parlamenti helyekért, akár tetszik, akár nem. Négyszázezer ember a választópolgárok öt százaléka, épp, hogy elég lenne a parlamentbe jutáshoz, És erősen kétlem, hogy tényleg tudott volna a Milla vagy akármelyik ilyen szervezet ennyi embert mozgósítani.
Apró megjegyzés: amikor Bajnai meghirdette, hogy társadalmi szervezetként az ő jelöltjei és listája lehetnek az ellenzéki összefogás jelöltjei és listája, hogy az egyes pártoknak ne kelljen saját arculatukat feladni, a FIDESZ azonnal módosította a választási törvényt, hogy ezt megakadályozza, valamint megemelte a pártszövetségek bejutási küszöbét.
"a demokrácia arról szól, hogy ... a választások után koalícióba összeállnak "
Országonként más a modell, van ahol a sokszínűséget emeli ki a választási rendszer, van ahol a működőképességet
Most jót szórakozunk azon, hogyan cicóznak egymással a "baloldali" pártok, de ha ugyanezt csinálják a választás után, amikor már kormányozni kéne, akkor bizony ajkunkra fagy a mosoly. Akik nem bírnak megegyezni választás előtt, hogyan tudnának akkor, amikor a konkrét pozíciók elosztásánál már vérre megy a játék?
Én az ország stabilitását többre értékelem az egymással rivalizáló politikusok egójának túltengésénél
Az a legnagyobb baj hogy az elmúlt évtizedek alatt egy pártaktivista se keresett meg azzal a céllal hogy megtudja mit vár a választó képviselőjétől.
Az ajánlószelvényért kuncsorgáson kívül sose kerestek. Vagy megkérdeztek bárkit is arról hány új stadiont és átépített közteret szeretne? Az hogy egy afrikai állam költségvetésének összegéből építünk egy méter autópályát akár az alföldön is az nevetséges. A visszahívhatóság lenne az erkölcsi minimum. Az lenne az első rendszerváltás.
Minden tette Orbán érdekében történt, még azon sem csodálkoznék, ha anno a NAV botrány haszonhúzóitól kapott volna pénzt az MSzP, és Ő erre célzott mikor azt mondta, "azt jobb ha nem tudják", majd egy fideszes Horváth kirobbantja a botrányt.
Így voltak Kádárral is egy darabig. Mondjuk elég sokáig, úgyhogy Orbán Viktornak is van még jópár éve, mire méltó helyére, a történelem szemétdombjára kerül.
A sameszek, sikkasztók, végrehajtók (Lázár, stb.) meg börtönbe, mint Zuschlag.
Persze addig annyit hazudozhatnak, lophatnak, csalhatnak, amennyit nem szégyellnek.
Hajrá Fidesz, Hajrá Orbán Viktor!:)
Ha valaki megkérdőjelezi a gazdasági eredményeket, akkor egyből elmúlt 8 éveznek, csak nem veszik észre, hogy ez azért is van, mert akkor nem volt pofájuk ennyire az ellenkezőjét mondani, plusz bejátszott egy világválság is, de el is kúrták, ez is tény. Fideszünk pedig rendesen belesegített ebbe, elég ha a fideszes önkorik eladósodására utalunk.
Az emberek beveszik a rezsicsökkentést, nem veszik észre a 0 forintos számlák megszűnését, hogy 100 ezer a minimálbér, de embereket 8 órában dolgoztatnak 47 ezerért, s képesek a közmunka hatékonyságáról beszélni, elképesztő centralizálás, államosítás, a civil szféra letörése, a közszféra megfélemlítése és pártalapú pozícióosztogatása, a külföldiek kiseprűzése megy végbe, amelynek célja a hívek gazdasági pozíciókkal való jutalmazása, lezüllesztették a közmédiát pártpropagandává, a miniszterelnök hatalmának semmi korlátja, az AB, a közt. elnök a legfőbb ügyész szánalmas beosztottakká silányultak, s mindez Fidesz-híveinket nem zavarja. Átalakítják azt a választási rendszert, amely 2/3-ot biztosított nekik. Vajon tényleg azért, mert annyira nem volt jó?
Gondolkodni kellene kedves Fidesz-hívő elvtársak! Az ország leszakad az évszázadok óta vágyott európai felzárkózásról, elhúznak a románok, bolgárok is, a lengyelek, csehek már látótávolban sincsenek, s mi majd inkább Belorussziával, meg Azerbajdzsánnal, Kazahsztánnal fogunk barátkozni. Így van kedves Fideszesek, szavazzatok Orbánra, Harcoljunk csak az Eu-val, fikázzuk őket, lépjünk ki, szólitsuk fel őket lemondásra, s talán csatlakozhatunk pár év múlva a Putyin által újból összegründolt új Szovjetunióhoz is. Ner-ek, meg Alaptörvény asztalok után már nem lesz min csodálkozni, ott ismerős lesz minden, ami a civilizáltabb világban nem szokás.
Kádár is simán nyert volna 1978-ban.
Sztálin is évtizedekig volt, jaj de bölcs is volt az orosz nép. A nevével a szájukon haltak meg jópáran. Orbán tisztességes versenyben, egy átlagosan normális és alkalmas ellenféllel szemben Nyugaton simán veszítene, de talán nálunk is.
Csak Orbán nem játszik tisztességesen, s nincs is alkalmas ember ellenfélként.
Orbán se alkalmas az ország vezetésére, csak a hatalom megszerzésére. Ha valóban a tettei magukért beszélnének, ha valóban annyira jó lenne, ahogy azt nekünk bemesélik, akkor nem lett volna szükség a média megregulázására, a választási rendszer átalakítására, a közszféra semlegességének eltüntetésére, híradóban a kormány iránti ömlengésre és az ellenzékiek folyamatos szapulására, a háborús retorikára. De a hatalomért mindent.
Most folyik Magyarország kivezetése az európai kultúrájú országok közül, s a nyugati keresztény hagyományaink ellenére csatlakozunk az ortodox, bizánci-balkáni hagyományú, autokrata politikai kultúrákhoz. A szomszédban éppen azért tüntetnek az ukránok, mert az Eu-hoz akarnak közeledni, mi meg vissza Etelközbe. Az ország olyan fokú átalakítása folyik, bizonyos csoportok politikai és nem teljesítményalapú gazdasági jutalmazásával, a normál kiválasztódás akadályozásával, egyfajta kasztrendszer kialakításával, a társadalom kettészakításával maffiszerűen megszervezve, ami több szempontból is simán hazaárulás.
Gyurcsány 4-5 év alatt egyetlen egy tüntetésen megveretett pár embert. Súlyos hiba volt. Látványosabb, s megint jobban lehet vele hülyíteni a népet. Az nem tűnik fel senkinek, hogy 2007-ben 2008-ban miért nem vertek meg senkit okt. 23-án? De a lényeges dolgok elfedésére ez nagyszerűen alkalmas. Hiszen az AB jogkorlátozását szépen megmagyarázzák mondvacsinált módon, pedig ez sokkal súlyosabb az országra nézve.
Ha egyszer mégis sikerülne helyreállítani a demokráciát, az biztos, hogy ki kellene találni valamit, hogy ne lehessen visszaélni a joggal. orbán kitűnő elrettentő példát ad arra, hogyan kell nem demokrata módon az írott szabályokat mégis betartva lebontani a demokráciát. Sajnos ez van, ha valaki nem gondolkodik demokratikusan és hatalomhoz jut. Hitler is így kezdte. Ott is egy gyenge, fejetlen hatalom után jött az erős ember, de mi lett belőle. Garanciákat kell kitalálni arra, hogy egy ember kezében ne koncentrálódhasson ennyi hatalom. Mert nem az ilyen országok vitték többre.
Másik ok, hogy amott jóval több a választék, ezért az emberek bizonytalanabbak, de ettől még lehet, hogy a végén mégis csak elmennek. Most a választék miatt bizonytalanok, s ezért a szavazásban is. Az sokat elmond a Fideszről, hogy azt az érdekük, hogy minél kisebb legyen a részvétel, ezért számolnak be oly élvezettel az ellenzéki konfliktusokról, erősítve a bizonytalanokat abban, hoyg ezek is csak olyanok. S ez részben igaz is. De egyszer talán felnő az ország oda, hogy ott nagyobb a baj, ahol nincs ilyen, mert mindenki kussol. Ha minden marad, az egész országgal ez lesz a helyzet. Sajnos elkezdődött.
"A visszahívhatóság lenne az erkölcsi minimum. Az lenne az első rendszerváltás. "
Hazai viszonyok között ez is csak arra lenne jó, hogy a pártok egymás embereit próbálják kibuktatni a két választás közötti időszakban. Még egy eszközt kapna a kezébe a már amúgy is túltengő rivalizálás
Amíg ennyi a cél, hogy kormányváltás bármi áron addig remélem nem fog történni semmi. Talán ideje lenne felébredni és elzavarni az egész parlamentet.
"A Fideszt valóban a szavazói miatt nem lehet leváltani, s azért, mert a magyar emberek jelentős része, egyszerűen nem demokrata"
Ha a fidesz ellen szavaznának, akkor persze rögtön demokraták lennének, de ezt a buta népség valamiért nem akarja. Le kell váltani a népet, és akkor demokrácia lesz itt
Le lehet számolni egy illúzióval, nincs már szükség ellenzéki választási szövetségre, mert nincs esély demokratikus választásra. A Fidesz bevégezte művét, megszüntette a demokráciát, ocsmány banánköztársasággá változtatta a rendszert, gátlástalanul használja hatalmi eszközeit, az általa megszállt állam erőforrásait és intézményeit.
Radikálizálódni kell, sokféle formában és hangon tiltakozni a hatalom ellen és ennek mára gátjává vált az ellenzéki kényszerszövetség, amely a hatalom csapdája volt. Minden párt önállóan fejtse ki mit akar, szervezkedjen és csak ügyek mentén fogjon össze. Minden sérelmet szenvedett csoportot meg kell szólítania valakinek. Már rég nem kellene a parlamentben sem ücsörögni, fenntartva a demokrácia látszatát, a választásra pedig bojkottot kell hírdetni. Ezzel a hatalommal becsületes párt nem egyezkedik.
Legyen példa Ukrajna! Remélem, nem igaz, hogy ebben az országban olyan gyáva nép él, amelyik csendben tűri, hogy apránként megfosszák összes jogától.
Mindegy is, szavazz rá. Nagyon szurkolok, hogy elérjék a 4.9 %-ot.
Mondd csak, végiggondoltad már egyetlenegyszer is, hogy ha Gyurcsány 2006-ban lemond, akkor egyrészt nincs FiDeSz 2/3, másrészt most ő lehetne a miniszterelnök-jelölt, és nem is rossz esélyekkel?
Erre egy klasszikust idéznék:
"Lehet tüntetni a Kossuth téren. Majd megunják. Hazamennek."
Ahogy közeledik a választás, egyre inkább előjön az Index valódi küldetése: kicsit fanyalogni a Hatalom legnyilvánvalóbb hulyesegein, de mindenekelőtt sárba taposni az ellenzéket.
"Aaron" nyilván nem szabadidejében írta össze ezt a szép hosszú cikket, hanem jól meg fizették érte.
Gratulálok!
Polgártársak, azért mindennek ne döljunk be...
:-)
seggfejek.
A seggszajsag mellett.
A sajtobol legalabbis ez latszik, hogy mi van a valosagban, azt nem tudnam megmondani.
Mindenesetre en nem olvastam vagy nem tudok olyan ervelesrol, ami megvedhetne, megindokolhatna tetteik jogossagat.
Vissza kell adjak a mandatumokat az LMP-nek. Egyertelmu.
Szemmel látható az LMP-közeli emberkék igyekezete, hogy látszólag mindkét oldallal szemben állnak, de valójában inkább Orbán ellenzékét gyalulják nagy szeretettel, hiszen politikai hasznot ebből remélhetnek.
Akinek tetszik az orbáni népnyúzás, az alkotmány, a közmédia tönkretétele, a korrupció állami szintre emelése, az csak nyugodtan tapsikoljon itt és majd 2014-től nézze meg, mit főzött.
1: az a tény, hogy minden söpredék szavazhat, még azok is akiknek a nagy része két számot se tud fejben összeadni ( az ország negyede ), egy másik része pedig alapvető gazdasági fogalmakkal sincs tisztában ( az ország fele ). De ez a parlamentáris demokrácia hülyesége.
2: az a tény, hogy lehet, hogy a fidesz programja borzasztóan szar, de az ellenzék, mint olyan, még csak egy borzasztóan szar programmal SEM rendelkezik. A fentiekből kimaradt egynegyed, választásra alkalmas csoport számára reális alternatívát nem tudott felmutatni az ország. EGYET SEM.
Bárkire szavazok a szélsőjobbtól a szélsőbalig, aki a szavazásig képes konkrét gazdasági, szociológiai, demográfiai elképzeléseket letenni az asztalra mindenféle ideológiától függetlenül. Olyanokat, amik szerintem jó irányba mutatnak. De az magában nem érv, hogy az orbán fasz. Én is tudom magamtól.
De ez egyszerűen nem sikerül senkinek. Akkor meg?
Shiffer hiányzik, ő nem áruét el benneteket?
Szánalmas vagdalkozás.
Ennél csak jobban lehet kormányozni, még Gyurcsány idejében is jobban mentek a dolgok, az a szomorú helyzet.
Mindenesetre a jelenlegi ellenzék profizmusát dícséri, hogy ennyi ügyből nem tudtak összehozni egy tüntetéssorozatot. Ott volt október 23. Miről szólt utána a közbeszéd hetekig? Nem arról, hogy takarodjon a Zorbán, hanem arról, hogy mit mondott a Gyurcsány, meg hogy szegény Attilába belefojtották a szót.
Sokan vannak azok akik azt gondolják, hogy a miniszterelnök jelöltről a választást megelőzően értelmetlen beszélni. Ami miatt én mégis fontosnak tartom, az azért van. mert úgy gondolom, hogy a választást meg kell, hogy előzze az éppen tevékenykedő és a helyére aspiráló vitája. A választó csak e vita alapján képes eldönteni, hogy melyik lehetőséget válassza. A vitában a tevékenykedő miniszterelnöknek meg kell védenie mindazt, amit előző győzelme után tett, amit jelenleg tesz és a jövőben tenni kíván. A helyére aspirálóknak elegendő arra szorítkozniuk, hogy ők győzelmük esetén mit kívánnak tenni. Mivel az 2010-es választást ilyen vita nem előzte meg, meglepetéseinket teljesen érthetőnek kell tekinteni. Persze kérdés, hogy van-e garancia arra, hogy az ilyen vita nélküli hatalomra jutás a jövőben nem fordulhat elő. Sajnos ilyen garanciát még az alaptörvényünk sem tartalmaz. Ami az aspirálókat illeti, nyilvánvaló, hogy nekik nem a múlt és jelen dolgaival, hanem a jövő tennivalóival kell foglalkozniuk. A választók tisztában vannak a múltbeli és a jelenlegi eseményekkel (erről köteles a mindenkori hatalom és ellenzéke gondoskodni), és azt várja, hogy betekintést adjanak a jövőben ( a következő választásig) várható eseményekbe. Amint látható, a hatalmon lévő miniszterelnöknek megadatik, hogy felmagasztalja a múltbeli és a jelenlegi ténykedését, ugyanakkor az ellenzéknek nem adja meg azt a lehetőséget, hogy ezeket a ténykedéseket kritizálja (rászorítja őket, hogy csak a jövővel foglalkozzanak). Felvetették, hogy az ellenzéki oldalon azért került elő a miniszterelnökről szóló vita, mert a leendő miniszterelnök jelöltek a sikertelenség kockázata miatt nem is akarnak jelöltek lenni. Én azt hiszem, hogy a jövőbeni tennivalók kiforratlanok, vagy a megteendő lépéseket a jelöltek valamiért elfogadhatatlannak találják. Kétségtelen, hogy a „békés belenövés” feltételezte azt, hogy a „belenövők” mindegyike valamit enged a saját gyakorlatából, de a „szocializmus” bukását a kapitalizmus a saját győzelmeként értékelte és gyakorlatát ennek megfelelően alakította. Az így kialakított gyakorlat eredményét a mostani válság és munkanélküliség mutatja, Ami a jelenlegi miniszterelnök szempontját illeti, világos, hogy neki egy tapasztalatlan és kevésbé vitaképes partner sokkal jobban megfelel, mint egy tapasztalt és vitaképes ellenfél. A 2014-es választást szerintem a FIDESZ fogja megnyerni, nem azért mert az eddigi és a jelenlegi tettei erre felhatalmaznák, hanem azért mert az ellenzék nem mutat előremutató perspektívát. Ökölvívói gyakorlat, hogy addig a regnáló bajnok megtartja címét, amíg a kihívója nem mutatja be egyértelműen a fölényét, vagy nem üti ki a bajnokot.
Tetszenek a gondolatai.
Utálom ezt leírni, de tényleg ráférne már az egész képmutató brancsra egy figyelmeztető jellegű népfelkelés a véresebb fajtából, csak hogy tudják, hol a helyük. Sajnos nagyon olybá tűnik, hogy mifelénk ilyen elrettentő példákra időről-időre szükség van. Nem tartunk még ott, hogy a "becsület" kifejezést értelmezni tudják, pláne hogy alkalmazzák a saját tevékenységükre, azt meg leshetjük, hogy a szép szóból értsenek. Pedig folyamatosan próbálunk jelezni: ami késik...
Az az ürge Orbánnal felérő szinten gyagyásodott meg, úgyhogy mára szerintem simán már el is hiszi, hogy minden tények ellenére még eljátszhatja a gáncstalan lovagot.
Ami a többit illeti, Orbánéknak a több ezer milliárdos megszorítás ellenére nem sikerült csökkenteni az adósságot. Most tehát az a különbség, hogy nem a maradék megy a saját zsebre, hanem az egész, méghozzá állami segédlettel, ha kell, ügyészséggel és törvénnyel, akár alkotmánnyal megtámogatva.
Amiről te beszélsz, az a diktatúra. Attól, hogy a demokrácia még nyomokban létezik, az államkapitalista (= kommunista) jelenségeket az Orbán-kormány naponta bizonyítja. Teljes iparágakat tesznek tönkre és sajátítanak ki, csakhogy hűbéreseiket kiszolgálják.
Vajon meddig fognak még Orbánék takarózni Kálmán Olgával, miután rátették a kezüket a teljes közmédiára és a privát média jó része is a zsebükben van?
Elnézést, de a program alatt nem azt értem, hogy mindent másképp csinálunk majd.
Arra gondolok, hogy jövőre x milliárddal többet szánunk valamire és ezt innen és innen csoportositjuk át.
Aztán majd én eldöntöm, hogy ez tetszik-e.
Nem, a 30%os rezsicsökkentés sem program, csak a hülyéknek szánt kapkodás.
A 30%-os rezsicsökkentés pedig valódi program, ami teljességgel megvalósítható és koherens. De számos más területen létezik részletes programja az Együtt-PM-nek, a szociknak is létezik egy nemrég megjelent programjuk.
Egy ilyen program nélkül viszont kénytelen vagyok feltételezni, hogy megint ész nélkül megy mindenki a falnak, mint a hülyék. Lásd a fidesz adócsökkentése. Jól hangzott? Jól. Mi lett a kivitelezéssel? A hajára kenheti a csóró réteg.
De ha azt mondod, hogy egy ellenzéki párt képtelen konkrétumokat kitalálni, konkrét hatástanulmányokat készíteni és arra építeni a programját, akkor ne akarjanak kormányozni, menjenek homokozni a többiekkel. A 30%-ról meg itt ne nyissunk vitát, az ellenzék egyetlen felelős cselekedete az lehetett volna, ha a 10%-ot is megtámadja.
Mi választottunk folyamatosan ilyen embereket. Tehát inkább egy kis önvizsgálatra lenne szükség társadalmi szinten.
Leszámítva persze a két időszakot leíró jellemzők meglepően nagy közös metszetét (elmúlttizenkétév), aminek az elítélésével kapcsolatban én, az egyszerű választópolgár elképzelni sem tudok olyan meggyőző garanciákat, amik miatt a fidesz helyett másra szavaznék - ha nem kerülgetne eleve a rosszullét a narancsosoktól. Engem nem kell meggyőzni, a bizonytalan tömegeket viszont igen, és a nyeréshez nagyon ütős érvekre volna szükség.
Ehelyett csak gyűjtik tovább a rossz pontokat, megy a sumákolás a NAV ügyben, egymást gyepálják, forognak mindenfelé mint a szélkakas, tiszta kabaré, szórakoztató, de valahogy nincs kedvem nevetni. Feladták ezek már rég, szar az egész.
Eleve nem is lett volna lehetőség a mocsok gazdagok szlogen bedobására, ha sikerül úgy csinálni, hogy mindenki jobban jár. Ha százalékosan történik a csökkentés, akkor aki többet adózik, többet nyert volna, aki kevesebbet, az meg nem. Senki bele nem tudott volna kötni.
De akkor nincs ellenségkép, nem lehet megosztani a választókat, az meg milyen már.
Lehet pár évig többet keresel az egykulcsos adóval, de utána a munkahelyed kivonul az országból (ha tud).
Akkor most boldog vagy?
Valódi felelősségrevonás nagyobb horderejű ügyekben ebben az országban még nem volt, ilyen zuschlag szintű kishalakat dobtak néha a vádlottak padjára, a köz legnagyobb megelégedésére. Az ezermilliárdok meg csak szublimálnak tovább.
Amúgy is kell valamivel fékezni a szakképzettek elvándorlását, nem tudnék hirtelen jobb azonnali módszert az egykulcsos adónál.
Ha megpróbálod végiggondolni, nem igazán a "mocsok gazdagok" az új elem a magyarországi "politikai érvelésben" - hanem a "tróger szegények".
Én legalábbis nem emlékszem, hogy Orbán második eljövetele előtt bármelyik párt, bármelyik kormányzat ilyen nyíltan és rendszeresen az alsóbb rétegek pofájába tolta volna: a sanyarúságotokról magatok tehettek, nem is támogatunk benneteket, nehogy továbbadjátok ezt a fertőzést.
Mert ugyan mi másról szól az eleve jobbmódba született gyerekek adózáson keresztüli preferálása a csórókkal szemben?
IGAZI RENDSZERVÁLTÁST, a fidesz-szoci maffia nélkül!!
Addig "jobb", amíg a rendszerbe szépen belesimuló Ati/Feri prédikálgatja az "igazságosabbságot", meg amíg ezek a fentlent gyerekek az árulóikon szipognak - "osztályharcos" szervezkedés helyett...
Tényleg ennyi kellene csak és akkor legalább valami remény lenne...
A Fidesz programjával nem az a probléma, hogy nem volt konkrét, hanem az, hogy pont az ellenkezőjét valósította meg és elhallgatta, hogy az adócsökkentés csak a felső 20%-ra vonatkozik. És ezenkívül még számos mindent elhallgatott és az ellenkezőjét tette. Konkrétan Orbán a választások előtt még ellenezte az egykulcsos adót.
A 30%-ról meg igenis lehet vitát nyitni, mert az lenne a valódi rezsicsökkentés. A fideszes rezsicsökkentésről számtalan helyen elmondta az ellenzék, hogy hazugság és rengeteg hátulütője van. Azzal azonban nem kampányolhat, hogy a polgárok fizessenek többet, pont ez benne a csapda.
De akkor vegyünk egy más opciót.
Tegyük fel, hogy a semmiből előkerül egy új csapat a palettán egy széles körben elfogadható, kidolgozott programmal, ismeretlen arcokkal, tiszta múlttal.
Mennyi az esélyük?
ez így nagyon sovány. talán a rendszerváltás óta az eddigi leggyatrább teljesítmény. és már nem lehet emúttnyócévezni, mert ez az emúttnégyév...
Nem tud különbséget tenni a dolgok között és ezért kitalálja, hogy semmi nem jó és senki nem alkalmas semmire.
Talán az LMP-n kívül esetleg a JOBBIK.
Elképesztő, amikor valaki politizálni akar, de nincs hozzá meg a tudása !
Sajnálod a minimálbéren tengődő vagy fideszes közmunkából élő szegénytől azt a pár ezer forintot? Inkább legyen picit több luxus a gazdagok BMW-jében? Ez nem csak igazságtalan, de közgazdaságilag is agyrém, szemmel láthatóan a matolcsyzmus a szakadék felé rohan. De te csak nyugodtan kampányoljál mellette.
Másrészt nem mindegy, hogy ki vándorol el: ha nem pótolható szakképzettek, azzal mindenki szív, kevesebb az adóbevétel, csökken a fogyasztás, oda települnek a gyárak, ahol nem csak nyolc általánost végzett embereket kapnak kilóra. Az egykulcsos ennek a rétegnek kedvez.
Az meg a legocsmányabb hazug propaganda, hogy bruttó 200 ezerrel - aki az ellenzék szerint már gazdag - BMW-t vesz bárki is. De te csak maradj nyugodtan abban a hitedben, hogy Simicska SZJA-t fizet.
Nos, pontosan a szakképzettek és a vállalkozó kedvűek vándorolnak ki, tehát igen, mindannyian szívunk emiatt. Az egykulcsos nem kedvez ennek a rétegnek, különösen nem a fiataloknak és egyedülállóknak.
Bruttó 200 ezerrel simán rosszabbul jársz, ha csak nincs két gyereked. Senki nem mondta, hogy ők gazdagok, a progresszív adózással ők is jobban járnának, ahogy az adózók 80%-a. A többiek viszont arányosan fizetnének többet, tehát az átlagjövedelem közelében minimálisat.
Minden normális országban progresszív adó van,elmondanám még.
Simicska SZJA-t is fizet, ha van esze, mert jobban jár vele. És ez mentség, hogy a tőkét még kevésbé adóztatják meg?
Továbbá hozzátenném, hogy például Angliában az összes elvonás a legmagasabb kulcs mellett akkora, mint nálunk egyetlen kulccsal. Teljesen rossz megközelítés a jól keresőkre még több terhet pakolni, ha kétkulcsos akkor egy alacsonyabb kulcs kell, vagy még inkább járulékcsökkentés, aminek a fedezete a bürokrácia leépítése, állami kiadáscsökkentés és kevesebb lopás lenne.
Simicskát meg azért hoztam fel, mert sok nagyeszű szerint miatta lett egykulcsos. De akkor te már level 2 demagóg vagy.
a magyar nép Orbán Viktort és az alapjaiban hibás rendszerét 2014-ben? .... "
Csak a nép tudja leváltani ORBÁN VIKTOR - t , de a többség NEM akarja leváltani , ezért nem lesz kormányváltás . ORBÁN VIKTOR rendszere pedig jó .
Az egykulcsos adó eszköz az egyenlőtlenség csökkentésére??? Jézusmária irgalmazz, ez már nem level 2, ez level 10 szintű habonyárpádizmus.
ez így nagyon sovány. talán a rendszerváltás óta az eddigi leggyatrább teljesítmény. és már nem lehet emúttnyócévezni, mert ez az emúttnégyév... "
Ja, hogyne.Az ilyen barmok mint te, főmúsoridőben fröcsögitek hogy nincs szólásszabadság, meg diktatúra van..
A jó qrva anyád, az.
Azért írtam programozót, mert ott annyi a költözés, hogy felmondod az iroda bérletét, aztán csak pislogsz, hogy nem hogy két kulccsal nem adózik, hanem semmit se, és a fogyasztása is ment a levesbe, az iroda kisegítő személyzete meg mehet közmunkában földet kapálni.
És ez éppenséggel független a mindenféle belharcaiktól, vélhetően a DK-tól a Szolidaritásig húzódó paletta minden támogatója végül le fog szavazni 'Orbán elzavarására', és jó eséllyel így, vagy amúgy, ez körzetenként egyetlen baloldali jelöltet fog jelenteni.
A már meglévő (de 2010-ben részben kiábrándultan távolmaradó) baloldali-liberális szavazók saját univerzumán kívül ugyanis a baloldali-liberális narratíva tökéletesen hiteltelen.
A baloldal politikusai erről nem beszélhetnek, a követőik pedig nem értik.
A csapda, ami a baloldali-liberális kurzus romjaira rázárult pedig pontosan ebben rejlik: a diktatúrázós, cenzúrázós, jogállamfelszámolós, gazdaságiösszemlásozós világvége-blődli, és az ekré szőtt militáns, radikális hőzöngés egyben tartja ugyan a baloldali bázist, de ugyanakkor el is zárja a 'bizonytalanoktól', vagyis azoktól, akik többé, vagy kevésbé elégedettlenek a kormánnyal, de jobban taszítja őket az a baloldali narratíva, amelyik a választási küzdelmet a Jó ("demokraták", ájrópaiak, akármik) és a Rossz (Orbánsátán, diktatúra, fasizálódás) harcaként állítja be, hogysem felüljenek erre a vonatra - csupán azért, hogy 'elkergessék a Zorbánt'.
A magukat függetlennek,meg rendszerkritikusnak mondó csoportocskák látszólagos támogatottsága sosem voltönálló - a Milla, vagy a még egyben lévő LMP mindenféle utcai performanszaira ugyanazok mentek ki, akik a 'tömeget' adták a többi baloldali gyűlésnek is.
Ezenkívül a juhászok, kónyák meg karácsonyok sem csak úgy, villámcsapásszerűen 'világosodtak meg', hogy márpedig ők nem is annyira rendszerkritikusok, mint amennyire valami pozícióra vágynak az MSZP/Bajnai oldalán. Karácsony egyenesen Gyurcsány Miniszterelnöki Hivatalából szegődött lehetmásnak, Kónya, Juhász,meg a többi megjegyzésre semérdemes wannabe sem 'a zegész politijai elittel' szemben indult,csupán az általános baloldali kiábrándultságban megülték a 'le a bukott MSZP-s bivalyokkal' hangulatot. A támogatóik viszont mindig is ugyanazok voltak, akiket némi orbánozással szimplán be lehet állítani bármiféle, tetszőleges összetételű 'összefogás' mögé.
Márpedig ezek egyszerűen kevesebben vannak, mint a Békemeneteket látva a kanapén helyeslően bólogató Fidesz-szavazók.
A 'közepet', a 'bizonytalanokat' viszont 2010 óta senki nem volt képes semmilyen formában megszólítani, ez a kezdetektől fogva csak egy reményvezérelt illúzió volt. Ők jövő tavasszal ugyanúgy otthon fognak maradni, ahogy évek óta bármelyik vasárnapon otthon maradtak volna.
Mert nem kajálják sem a 'Magyarország jobban teljesít', sem a 'Fidesz tönkreteszi az országot' című propaganda-narratívát.
Úgyhogy,miután meggyőződéses szavazóból egyszerűen a Fidesznek van több, marad a kormány, nem kizárt, hogy újra kétharmaddal.
Oszt' jónapot.
A lényeg, hogy viszont országon belül rendkívüli módon növeli az egyenlőtlenséget és ez már most látszik. Nem véletlen, hogy a szlovákok is visszatértek ebben az évben a progresszív adózáshoz.
index.hu/chart/2013/04/16/magyarorszag_jobban_teljesit/
Meg a vollner!
Pont ez a gondom, a kormány se csinálja meg. Akkor meg minek van kormány? Hozhatnanak döntéseket betanított majmok is.
Nincs rá pénz és idő? Bakker nem disszertációt kell írni, csak annyit, amiből látszik, hogy húsz percet gondolkozott rajta valaki, akinek ez a munkája.
A választás egy tender, aminek a nyertese geci sok pénzt fog kerni tőlem és 4 év a husegido.
Telefont se veszek úgy, hogy nem ismerem a konkrétumokat, nem hogy pártra szavazzak így.
"sárba taposni az ellenzéket."
Ez nem sárba taposás, hanem iszapbirkózás, ha nem vetted volna észre
"De számos más területen létezik részletes programja az Együtt-PM-nek,"
Minden fiatalnak lesz munkahelye, 2015 januárjától pedig elérjük a németországi bérszínvonalat
Hát ez nagy mondás. Valóban, magyarul megmondva, mert kevesebben fognak rájuk szavazni, mint a másik oldalra.
Nos, a hozzád hasonló "langyosoknak" is köszönhetjük, hogy a nép nagyobb része még nem látja át, hova vezet az orbáni rendszer. Mert szerinted - ezek szerint - a Fidesz nem teszi tönkre az országot, minden a legjobb úton megy, amit az ellenzék állít, az hazugság.
Nemde úgy van esetleg, hogy a Fidesz miután rátette a kezét a kétharmadnak köszönhetően minden erőforrásra, médiára és kitalált hozzá egy olyan demagóg eszközt, a rezsicsökkentést, amellyel sikerrel megvezeti az egész népet? Hogy a választási rendszer átalakítását folyamatosan úgy rendezi át, hogy egymásnak ugrassza az ellenzéket? Áááá, dehogy. Itt "wannabek" harcolnak az elismert, köztiszteletben álló nemzeti politikusokkal.
www.hazaeshaladas.hu/ftp/elso_tanulmany/tanulmany.pdf
"A lényeg, hogy viszont országon belül rendkívüli módon növeli az egyenlőtlenséget és ez már most látszik."
Akkor nézzük meg,pontosan mi is az az 'egyenlőtlenség', amit növel.
Van 1.8 millió munkavállaló a privát szférában (a közszféra szja-ja gyakorlatilag olyan pénz, amit az állam az egyik zsebéből a másikba pakol). Az egykulcsos bevezetése előtt ők progresszíven adóztak, azaz minél nagyobb jövedelmet értek el, annál nagyobb hányadát fizették be a közösbe. Önmagában az egykulcsossal nem jártak rosszabbul, miután az 'egy' kulcs alacsonyabb lett, mint a korábbi legalsó. Ami miatt egy jövedelemhatár alatt rosszabbul jártak, az a jóváírások, gyakorlatilag az adóelengedések kivezetése volt. Ugyanis korábban ők még a legalsó kulccsal sem adóztak, hanem még annál is lényegesen kevesebbet. Ennek különösebb köze a 'progresszív' adórendszerhez nemvolt, ez gyakorlatilag burkolt szociális transzfer volt. Nem véletlen, hogy az egykulcsos rendszert lényegében a posztszovjet-blokk többsége vezette be - azok a gazdaságok, ahol a (privátszféra-beli) foglalkoztatottság, a belső fogyasztás, és a nvekedési potenciál alacsony.
A középjövedelemmel rendelkezők ettől függetlenül a számtalan újonnan bevezetett adóval, szociális, oktatási és egészségügyi lefaragással ennek ellenére rosszul jártak, nem is kicsit.
Tényleg hülyeség, egyenesen Bajnai szájából. Nem az első és nem az utolsó
És Nyugaton hányszor nyertek programmal?
Én Roosewelt New Deal -jére emlékszem. Azonkívül a 2 kezemen megtudom számolni, hogy hányszor nyertek a pártok programmal...
"Nos, a hozzád hasonló "langyosoknak" is köszönhetjük, hogy a nép nagyobb része még nem látja át, hova vezet az orbáni rendszer. Mert szerinted - ezek szerint - a Fidesz nem teszi tönkre az országot, minden a legjobb úton megy, amit az ellenzék állít, az hazugság."
Szerintem a Fidesz nem teszi tönkre az országot, ez az ország Fidesz nélkül is tönkre van menve. A messinaisztikus hevület, hogy ti. 'azok' tönketszik az országot, a 'mieink' pedig megmentenék, alapvetően illúzió, vagy még inkább nettó hülyeség, ami viszont alkalmas arra, hogy a lebutított szlogenekre vevő, érzelemvezérelt szavazótáborok minden érdemi tartalomtól függetlenül lelkesedjenek emezért, és teljes erőből gyűlöljék amazt. A rendszerváltás óta szarabbnál szarabb kormányok váltják egymást (előtti is minősíthetetlenül szar volt a kormányzat, csak nem váltogattuk a garnitúrákat), és ha valami tisztán látszik, az az, hogy a mgahtározó problémákkal senki nem tudott semmit kezdeni. Az, hogy széles rétegek látják amostani kormányzást 'a legkisebb rossznak', csupán annak a következménye, hogy a 2002-2008 közötti masszív elkúrás minden tekintetben mélypont volt. Valójában azonban 2010 óta sem folyik más,mint egy alapvetően elkúrt gazdasági-politikai struktúra foltozgatása. Önmagában nem lenne döntő, hogy az ellenzék nem képes semmiféle értékelhető road map-et nyújtani a kilábaláshoz, mert valójában a mostani kormány sem tud. Úgyhogy egyszerűen az dönt, hogy többen hiszik el a Fidesznek 'vakra', hogy képes a szarból ostort fonni, mint az ellenzéknek (ugyancsak 'vakra'). Akimeg egyiknek sem hiszi el, az 'bizonytalan' illetve 'nem szavazó'. Jelen állás szerint ez a többség, hívőből viszont egyszerűen a kormánypártoknak van több.
"amit az ellenzék állít, az hazugság"
Igen, amit az ellenzék állít, annak az elsöprő többsége hazugság. És ez nagyjából független attól, hogy amit a kormány állít,annak is az elsöprő többsége hazugság.
"Úgy van, a progresszív adózás szociális transzfer, méghozzá annak a legegyszerűbb formája. Pont ennek megváltoztatása miatt növekszik az egyenlőtlenség, méghozzá egyre jobban."
Bizony. Ugyanakkor az 'egyenlőség' szinten tartása, vagy növelése olyan költséget jelent, amit a jövedelemtermelő rétegek nem bírnak/bírnának el. 1.8 millió ember éppen, hogy el tud tartani másik 8 milliót a jelenlegi szinten, és a jelenlegi szint annyit jelent, hogy ez a szint nem, vagy csak egészen minimálisan képes növekedni. Terheld meg még jobban azt az 1.8 milliót, és még többen csomagolnak össze, még kevesebben sütik a tortát,amiből te 'egyenlően' osztogatnál.
A másik pedig, hogy azok számára se kedvező az egykulcsos adó, akik kivándorolnak. Éppen ezért is növekedett meg ebben az időszakban a kivándorlók száma, következményeképpen a csődöt mondott matolcsyzmusnak, amely egy szikrányi új munkahelyet nem hozott.
Van valami számszerű saccod arról, hogy az 1.8 millió összterhelése mennyivel lett kisebb - (vagy nagyobb...) - az szja átrendezésével?
"Roosevelt entered office without a specific set of plans for dealing with the Great Depression; so he improvised as Congress listened to a very wide variety of voices"
en.wikipedia.org/wiki/New_Deal#New_Deal_.281933.E2.80.931938.29
"Nem a határon túli magyarokkal kellene törődni, hanem a határon belüliekkel bazdmeg."
Ezek után meg pláne nem értem. Itt lehet a kulcsa az ellenzéknek, hogy miért gondolják ez emberek, amikor nyilvánvalóan rosszul jártak, hogy mégis a Fidesz a kisebbik rossz, vagyis a jobb nekik.
"Nos, aki nem látja be, hogy a fideszes rendszer milyen minőségileg új szinten teszi tönkre az országot, azzal nem érdemes vitatkozni."
= aki mást gondol, amit én, azzal nem érdemes vitatkozni.
Ez is egy álláspont, de nem az enyém. Szerintem éppen azzal nem érdemes, sőt, nem értelmes vitatkozni, aki ugyanazt gondolja. De kétségkívül sem a jobb-, sem a baloldal (hát még a széljobb) hívei nem vitatkoznak egymással. Csak egymás arcába ordítjátok a magatok mantráit.
index.hu/belfold/igazamiigaz/2012/02/22/valoban_2_6_millio_magyar_tartja_el_a_tobbit/
Teljes félreértése a politika lényegének a poszt.
Szó nincs arról, hogy xz politikusok miatt szegény magyar nép nem tudja leváltani orbánt, pedig hű de szeretné.
Az a társadalom, amelyiket meg lehet etetni a rezsicsökkentési marhasággal, amelyik birkaként tűrte a trafik ügyet meg a száz másikat, az ugyan nem akar semmit. Leginkább tenni nem akar.
A magyar társadalom egyrészt szeret elleni mint a befőtt, szereti az erős államot, és szereti a kiszámítható elnyomást. Szereti hinni azt, hogy az állampárthoz tartozás az ha nem is biztosít csodálatos életet, de mindenképp kényelmesebb, mint a csóringer ellenzékiekhez tartozás.
És orbán ezt pontosan érzékeli.
Úgyhogy nagyjából lehet készülni egy 20 éves NER etapra.
A magyar társadalom elvan ezzel a félállamszocialista-félnemzetikeresztény katyvasszal.
Az index nem baloldali, egyrészt, másrészt a közölt grafikon tény. Ha szerinted nem, cáfold meg. A "Mo jobban teljesít" meg habonyárpádizmus, hazug kormánypropaganda. Némely dologra igaz, de annál sokkal többre pedig nem. Még arra sem, amivel büszkélkedni szoktak, mint adósságszint és munkahelyek száma. Túl sokat nézed a köz(gép)médiát, az a te bajod.
"...és, akkor mi van?"
Semmi különös nem lesz, csak haladunk tempósan visszafelé a paternalista társadalmi berendezkedés felé, és az ország beleássa magát a fejlődésképtelenség posványába.
Más semmi nem fog történni.
felhívnám a figyelmedet arra az apróságra, hogy a közalkalmazottak, a köztisztviselők, továbbá a központi költségvetés által finanszírozott, de magáncégeken keresztül teljesített mindenféle szolgáltatások és termékek foglakoztatottjainak szja-tehét is de facto a központi költségvetés fedezi. Lehet érvelni amellett, hogy ez valójában nem tisztán eltartotti viszony (hiszen pl egy rendőr, egy tanár vagy egy adóellenőr munkája össztársadalmi szinten benne van az előállított éretékben), de tisztán fiskális szempontból a költségvetéstől teljesen független privátszférából származó szja bevétel elég jól leképezi az 'eltartó/eltartott' arányt.
Ez a lista nem lehet teljes nelkule.
Ezt ismerem, de ez egy egy kukkot sem szól arról, hogy a versenyszféra és a költségvetési szféra egymáshoz képesti terhelése hogyan változott.
Figyelj te degenerált. Engem csak az érdekelne, hogy miért gondolod, hogy a Fidesz a kisebbik rossz? Azt nevezik kisebbik rossznak bazdmeg, amit ismersz és nem vált be. A többit jelenleg nem ismered, mert nem ők szoppattak négy évig bazdmeg. Ezért írtam. Kössél bele nyugodtan bazdmeg Úgy sem jut el az agyadig, mert ez neked már magas úgy vettem észre.
Talán nem szellősen kellene olvasni. Nem írom le mégegyszer bazdmeg. De azért kiemelem belőle neked a lényeget, hamár szellősen olvasol bazdmeg.
Őszintén szólva nem érdekel ki lesz kormánypárton. Így is, úgy is, fel kellene gyújtani az egész Parlamentet. Úgy szar itthon minden, ahogy van. Egyedül a kisebbik rosszat tudjuk megválasztani, ami a Fidesz. Egyik párt sem jó. Önös érdekek dominálnak náluk, szarnak az egész népre. Attól nem lesz alacsonyabb az élelmiszer ára, hogy a politikusok plakátjait nézegetem az utcán. Ki nem szarja le. Most őszintén, hogy ki van kormányon? Elmentek a kormánypárttal a picsába, mert semmire sem jó. Hova lett az igazság bazdmeg? Ellett adva.
Remélem eljutott már a pörgös agyadig végre, hogy teljesen mindegy, ki van kormánypárton bazdmeg.
Valóban, a ha kötőszó, ellenben ilyen szabály nem létezik, akármennyire is bizonygatod. "Éssel/háttal nem kezdünk mondatot", ezt szokták emlegetni, de ez is hülyeség, amely még az irodalmi nyelvre se igaz.
www.nyest.hu/hirek/hattal-kezdjuk-a-mondatot
"A link nem tény, a gazdaság növekedett." Csak nem az alkotmányba írtátok ezt is? A tényt kell cáfolni, ha az szerinted nem igaz, erre azonban nem vagy képes, csak ilyen bődületes kinyilatkoztatásokra.
Dehogynem. Meglehetősen gyakran kezdünk kötőszóval mondatot, és ez ellen még a legbigottabb preskriptív nyelvészeknek sincs 'szabálya'.
"Ezt ismerem, de ez egy egy kukkot sem szól arról, hogy a versenyszféra és a költségvetési szféra egymáshoz képesti terhelése hogyan változott."
Ezt most nem egészen értem, kibontanád?
Valóban vannak olyanok, akiket még nem ismersz, de mindig csak azok közül lehet választani, akik már voltak kormányon?
Értem én, hogy szerinted fel kellene gyújtani az egészet. Az biztos segítene. Csak azt nem értem, hogy ha egyértelműen rosszabbul jártál a Fidesz alatt, mint korábban, akkor miért ők a kisebbik rossz?
@Sweet And Full Of Grace: Aki kötőszóval kezd mondatot , az hibásan ír . A szabály az hogy kötőszóval NEM kezdünk mondatot .
"Egyedül a kisebbik rosszat tudjuk megválasztani, ami a Fidesz."
Egy demokrácia alavetően nem így működik.
Oké, magyarországon még nincs igazi demokrácia, nincs valós, a társadalomba beágyazódott demokratikus kultúra.
Erre még várni kell pár évtizedet.
Addig meg marad a NER meg a pangás.
"azaz előjönnének egy jó választási programmal."
Tudod hány embert érdekelne?
Megmondom.
Talán ha százezret. De valszeg fölébecsültem.
1. Légyszíves idézd azt a helyet, ahol bizonyítják, hogy a linkelt Index cikk adatai tévesek. Ha nem tudsz ilyet, hazudsz.
2. Légyszíves, idézd az a helyet, ahol le van írva az a szabály, hogy kötőszóval nem kezdünk mondatot. Ha nem tudsz ilyet, hazudsz. A mellékelt nyelvtudományi cikket szemmel láthatóan nem olvastad, pedig megéri.
Akik négy évig szopattak, azokat nem ismered? A többit jelenleg nem ismered, mert nem ők szoppattak négy évig bazdmeg. Vagyis a többi pártot nem ismered. Nem írtam oda hogy párt, de neked oda kellett volna külön. Degenerált.
"..de mindig csak azok közül lehet választani, akik már voltak kormányon?" A helyzet változott. Nem tudod, hogy cselekednének ebben az országhelyzetben, ezért nem ismered őket. Akik meg nem voltak kormánypárton, azok nem is lesznek bazdmeg. Hiába a rúgkapa bazdmeg, mert az lesz kormánypárton, akinek több pénze van bazdmeg. Eljutott?Sajnos ennyi időm volt rád denerált, szellősen olvasó barátom. Figyelj jobban legközelebb, lehet akkor nem teszel fel több idióta kérdést bazdmeg.
Más semmi nem fog történni."
Ne máááárrrr! Ez olyan, mint egy hitvita. Elfogadom, hogy más (kisebbségben lévő) véleményed van, osz't jóóóónapot. A kutya ugat, a karaván halad. Barátkozz meg a gondolattal. Arról nem is beszélve, mennyi jó mosogatói és csicska állás van Ángliában...
Ne reménykedj. Orbánt mint magyar miniszter elnök, még minimum több mint 8 évig fogod kritizálni. Ez a dolgod.
Te írtad:
"1.8 millió ember éppen, hogy el tud tartani másik 8 milliót a jelenlegi szinten, és a jelenlegi szint annyit jelent, hogy ez a szint nem, vagy csak egészen minimálisan képes növekedni. Terheld meg még jobban azt az 1.8 milliót, és még többen csomagolnak össze, még kevesebben sütik a tortát,amiből te 'egyenlően' osztogatnál."
Én úgy tippeltem, hogy az általad emlegetett 1.8 millió a tisztán piaci szereplők, a versenyszférában foglalkoztatottak száma. És hogy azt bizonygatod, hogy az általános - minden szférában ugyanúgy érvényes szja-átrendezés (egykulcs bevezetése, jóváírás eltörlése) a versenyszféra terhein könnyített - illetve a progresszív adózás visszahozása a piaci szféra nemzetközi versenyképességét rontaná.
Én meg azt kérdezem, hogy ezt a hatást miből olvasod ki.
A megadott forrás ilyen bontást nem tartalmaz.
"Ez olyan, mint egy hitvita."
Ez nem hit kérdése.
Maga a rendszer erre van kódolva.
Ha egy ország arra kondicionálódik, hogy a lojalitás nagyobb érték mint a tudás, ha az erőforrásokhoz való hozzájutásnál nagyobb előny az uralkodó párthoz fűződő viszony, mint a tehetség, az innovációs készség, és az üzleti hozzáértés, ha egy komplett ország elhiszi, hogy a közgazdaságtani alapok a rezsicsökkentésnél nem számítanak, ha egy ország tapsikol a nemzeti mázzal leöntött gazdasági koncepciók nélküli államosításoknak, akkor az biz azt jelenti, hogy marad a pangás a mocsár.
Nem értem a szerzőt, miért ezekkel a jelentéktelen mellékszereplőkkel kezdte a cikksorozatot (remélem) ?
Szvsz a rengsor a következő:
1. a még mindig közutálatnak örvendő gyurcsányt a mai napig nem küldték el a halál f*szára (az összes dem. ell.-i tömörülés)
2. az mszps öregeket a mai napig nem küldték el a halál f*szára
3. nem kértek bocsánatot öszödért, 2006-ért
3. a libás nem próbálta meg az mszp/gyurcsány nélkül
4. bár sz*r a fidesz, de náluk legalább vannak olyan rétegek, akik legalább azt hiszik, hogy történt valami az ö érdekükben (pl. akik legálisan dolgoznak és gyereket vállalnak)
5. a fidesz egyszerüen nem kúrta úgy el, mint a szocik.
Az lmp-s/juhászos/karácsonyos bohóckodás csak hab a tortán
Nem tartozik szorosan a témához, de megkérdezném a "demokratikus ellenzék" rajongóit, hgoy mit szólnak az ukrán fejleményekhez! Szabad nekik gyújtogatni meg mindent összesz*rni/h*gyozni a parlament körül? Vagy egy (szerintük) jó célért ez megengedett? Tényleg érdekelne a véleményük.
a magyar nép Orbán Viktort és az alapjaiban hibás rendszerét 2014-ben?"
Azért nem olyan nehéz erre a kérdésre válaszolni; a választók miatt nem lehet leváltani...
A sok birka miatt, akik ra szavaznak. Ketfele tipusat ismerem ezeknek. Az egyik ket szamot sem tud osszeadni, igy kivalo alanya a fideszes demagogianak. A masik pontosan latja, hogy Orban a szakadekba viszi az orszagot, de ugy gondolja, hogy addig is, amig a szakadekig erunk, az o kis penzecskeje (egykulcsos ado, rezsicsokkentes stb.) legyen rendben.
Ezért:
www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20131118_fidesz.html
A baloldali szavazótábor törzse most áll kihalás alatt, az MSZP szavazók több mint fele 55 év feletti. Nekem ez az év képe :)
Aki az élete nagy részét nem a szocializmusban élte, az már nem fogékony az MSZP/DK ideológiára
van még egy kategória is: aki legálisan dolgozik és családot szeretne..
Talán a közmunka című rabszolgamunkára ítéltek közt?
Vagy azok közt, akiknek a munkahelyét a közmunkával veszik el?
"hol találsz ezek közt _értelmes_ embert, aki a fideszre szavazna?"
meg fogsz te még lepödni..
Vannak fideszdroidok, ez nem kérdés, sokan is. De vannak értelmesek is, akik látják, hogy nekik, esetleg a gyereküknek jobb ma a fidesz, mint bárki más a placcon. Nem jó, jobb.
Kevés jó dolga vana fidesznek, de az egykulcsos adó, a családi adókedvezmény és a segély csak munkáért alapelvek, amikért a legtöbbet szidják öket, az mindenképpen jó. Lehet, hogy sok értelmes családos nem fog leszavazni a fideszre, de ha az ellenzék mindezt eltörli, akkor rájuk se fog, az tuti. A plebsnek meg elég a rezsicsökkentés, úgyhogy szívás van a bal oldalon..
A "segély munkáért" szépen hangzik, épp csak egy ordas hazugság: munkavállalói joguktól megfosztott droidokként kezelik a segélyre szorulókat és kötelezik őket olyan munkára, amit más szívesen elvállalna, ha munkabért és munkavállalói jogokat kapna. Na aki ezt nem fogja fel, az nekem ne pofázzon, hogy ő értelmes ember!
az egykulcsos adó lényege nem az, hogy most többet keressél (bár gondolom ennek mindenki örült, aki kapott belöle), hanem az, hogy lássad, hogy ha többet/jobban dolgoznál, akkor többet tudnál hazavinni.
A jófej munkaadó meg azért nem tartja vissza esetleg a fizuemelést, mert úgyse te kapnád meg a nagy részét.
A szolidaritás szép és jó, de ha az nem elég szolidáris, ha tíszer többet keresel akkor tízszer többet adózol, akkor semmi sem az.
Nálunk nem arról szólt a többkulcsos adó, hogy aki gazdag azt jól kopasszuk meg, hanem arról, hogy aki legálisan keres(ne), azt jól kopasszuk meg.
És akkor csodálkoztok, hogy mindenki lelép..
Ennyi
Barom vagy, akit jól megvezetett a fideszes söpredék.
Szajkózzátok csak, hogy fizessenek a gazdagok, meg szorgalmazzátok csak, hogy a családi adókedvezményt majd átalakítjátok családi pótlékká!
Az emberek többsége persze emlékezni fog arra, hogy ki is volt gazdag a ti definíciótok szerint, meg kinek is volt jó a családi pótlék!
@álfirkász: Mondatkezdés nagy betű . Ilyen nincs , hogy " .... anonímand .... " . Igen élek , nagy bánatodra . :) ;) :D A ténnyel tudsz valamit kezdeni amit a mocskod pofádba toltam te anonim , vagy csak személyeskedni próbálsz úgy ahogy nem lehet ? :D
A Gyurcsány nyilvánosan soha nem vallotta be hogy hazudott, ha nyilvánosan megkérdezik, azóta is letagadja és azt állítja hogy ő nem hazudott.
"És hogy azt bizonygatod, hogy az általános - minden szférában ugyanúgy érvényes szja-átrendezés (egykulcs bevezetése, jóváírás eltörlése) a versenyszféra terhein könnyített"
Nyilván könnyített, de egy percig sem állítottam, hogy a közszféra dolgozóinak kárára.
"illetve a progresszív adózás visszahozása a piaci szféra nemzetközi versenyképességét rontaná."
A baloldal az szja emelését tervezi, ami nyilván rontaná a privátszféra versenyképességét. Kivéve a bankokat, energetikai és telekom-vállalatokat, amelyek ágazati különadóinak eltörlését fedeznék az szja-emelésből.