Veszprém megyében csak márciustól lesz útdíj
Méghozzá a februári választások után, akár nyer a Fideszes jelölt, Némedi Lajos, akár nem. Amikor Némedi Lajos azt nyilatkozta a Lánchíd Rádiónak, hogy kiáll a veszprémiek érdekében az útdíjak ügyében is, elkezdtem már én is végignézni ezeket a megyetérképeket, hogy most akkor milyen útra is kell matricát vásárolni (elnézést a polgártársaktól az eddigi közönyért, nincs autóm, de még jogosítványom se). Javítsatok ki, ha tévednék, de az eddigi sírás azon, hogy Veszprém megyén is át kell menni azoknak, akik Siófokon szeretnének hesszelni, alaptalannak bizonyult, ugyanis a fenti térképen a sárgával szedett részre azt írja, hogy "jelölt megyei és irány szerinti szomszédos megyei matricákkal használható szakaszok", tehát meglesz az Budapestről tizenötezerért is Somoggyal és Fejérrel, nem kell huszat fizetni. De mindegy is, hogy jól értem-e (update: nem biztos, hogy jól értem), a lényeg, hogy az egész rendszerben kik járnak a legjobban?
A kedves Veszprém megyei polgártársak. Merthogy nekik ezen kívül sehol nem kell majd fizetni, tehát tök fölöslegesen nyomtatják most vadul a Veszprém-matricákat, azt senki nem fogja megvenni - hacsak az ügybuzgó Némedi Lajosnak mégse sikerülne megvédenie a veszprémiek érdekeit, és esetleg, netántalán márciustól úgy változna a szabályzat, hogy mégiscsak kell például a sok helyen már most kétszer két sávos 8-as útra is matrica. Merthogy azért ez mégiscsak kicsit igazságtalan szegény Hende Csaba 86-os útjával vagy a kaposváriak elkerülőútjával szemben.
A februári veszprémi időközi választásoknak Némedi Lajos szerint nem a kétharmad a tétje. Abban viszont szinte biztosak lehetünk, hogy nem is a veszprémi útdíjak, mert azt úgyis bevezetik majd utána: ha a Fidesz nyer, akkor aljas cselvetésként és mézesmadzagként, ha nem a Fidesz, akkor pedig bosszúállásként fogja majd értékelni a közvélemény. Azt meg, hogy mennyi értelme van ennek az egész rendszerátalakításnak, nálam tanultabb autós kollégám már alaposan összefoglalta.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Zaj a gépházban 2015.01.10. 19:22:48
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Először is ezeket a matricákat -bár annak nevezzük hagyománytiszteletből- nem nyomtatják. Befizeted és a rendszer nyilván tart. Amikor áthaladsz a kamera előtt, az a rendszám alapján tudni fogja, hogy jogosult vagy-e az adott útszakasz használatára.
A veszprémi autópálya szakasz fizetős voltával is rosszul tájékozódtál. Sajnos már a hivatalos szervek is megmagyarázták, hogy az adott szajkaszon rendelkezni kell Veszprém megyei "matricával".
Oka a fidesz kormányzat logikája szerint "egyértelmű". Hogy ez mennyire így van, nézd meg, minden megyehatárt átszelő díjfizetés köteles útnál fennáll a dolog, csak itt halmozottan hülyeség.
Szóval:
Ha felhajtasz a Veszprém megyei egyetlen felhajtón, akkor bármerre mész, már csak a másik megyében tudsz lehajtani róla. Vagyis használni fogod a másik megyei szakaszt is. Ezért mondja a rendelet azt amit és ennek fényében kérlek szó szerint értelmezd. Sajnos jelenleg az a szomorú helyzet, hogy amíg nem jelenik meg az útdíjrendeletnek ezzel ellentétes módosítása, akkor Budapestről jövet Siófokra Pest, Fejér, Veszprém, Somogy megyei matrica kell. Ez bizony 20 ezer forint.
Biztos vagyok benne! A veszprémi körgyűrű miért is nincs rajta?
index.hu/gazdasag/2015/01/05/megprobalunk_kiigazodni_az_utdij-kaoszban/
www.somogyma.hu/2015/01/02/megis-negy-megye-matrica-kell-a-balaton-es-budapest-kozott/
Utóbbiból egy idézet:
"A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. által kiadott gyakori kérdésekre választ adó “kisokosa” szerint a sárga jelzésű részeken bizony rendelkezni kell mindkét megye matricájával."
Sződliget viszont tényleg ott van!
Ettől függetlenül ne legyen Veszprém megye fizetős, és a többit is szüntessék csak szépen meg! Ugyanúgy szüntessék meg a 30%-os KGFB adót, és kamatostul fizessék vissza! Addig amíg az üzemanyagon ott a horribilis adó és útdíj, költsék azt az utakra!
www.portfolio.hu/vallalatok/energia/ennyit_adozol_a_benzin_utan.146727.html
Mindenesetre több mint 50% az adó az üzemanyagon. Még a gyenge forint mellett is olcsóbb Ausztriában az üzemanyag mint itt. A gázolaj meg még olcsóbb kint mert olcsóbb mint a benzin. Csak itt drágább. Nooormálisak "ezek"?
Szóval bőven van adó az üzemanyagon, hogy abból fejlesszék az utakat mindenféle plusz sarc nélkül. Persze ha Magyarország mégsem teljesít olyan jól mint hazudják, akkor minden bevételre szüksége van a költségvetésnek a hiány pótlásához...
TEgnap OV elmondta, hogy a korszerűsítésnek ez az ára.
Ezek a fideszes fiúk úgy szokták...
@Mitya Ivanov: igen annak a resze lesz majd 45 ev mulva. Ahogy nezem az M8 nem opcio meg, a fehervartol a 83 utig viszont par even belul elkeszul a regi 8-as beleertve az uj vp elkerulot, es a varpalotait is. Jelenleg a vp-palota kozti jelenlegi szakasz ujitasa folyik, illetve herendtol ajka fele is megy a munka.
A feljebb emlitett 710es resze lesz egyebkent az m8-nak, de tudomasom szerint 2020-ig nem kezdik el osszekotni a pentele hidat a regi 8-assal (jelenlegi tervek szerint valahol veszprem alatt csatlakozna a mostani 8-ashoz)
Ugyanez ervenyes a 8-asra is ahol 2x2 sav van.
Foutvonal mindketto, a kitablazasok szerint is, nemcsak papiron, meg elmeletben.
Látom túl ortodox a gondolkodásmódod!
Az a fizetős út, amelyikre a NER azt mondja, hogy fizetős.
Jártál a '80-s, '90-s években Görögországban? Láttad, ott milyen utakra kellett "autópálya" díjat fizetni?
A világ tele van fizetős alagutakkal, fizetős hidakkal. Mi akadálya lenne a budapesti dunahidakon hídpénzt szedni, sőt a Vár alatti alagútért 500Ft-ot kérni?
Ez csak elhatározás kérdése! Elhatározzuk, hogy megcsináljuk és megcsináljuk!
Ugy latom itthon kovetkezetesen ott kell fizetni ahol az adott ut autopalya, vagy autout minositesu (savok szamatol ez fuggetlen). A veszpremi szakaszok jelenleg nem azok az M7 kivetelevel.
Azt hogy ezeket mikor fogjak atminositeni, vagy fojak e egyaltalan az mas kerdes. De ahhoz nem eleg csak az, hogy mostantol a 710-es legyen autout, mert az autoutra ervenyes szabalyokat jelenleg az az ut nem teljesiti.
A mostani 8-as felujitasa ebbe az iranyba megy es amint keszen lesznek vele, kirakjak az autout tablat es hupsz mar fizetni is kell majd ra. Mondjuk jovo januartol. Nem vegig, mert a veszpremi es a palotai elkerulo meg nem lesz kesz jovo ilyenkorra, de fehervar-inota, petfurdoi elagazas-veszprem nyugat, majd a veszpremi elkerulo vegetol a 83-as uti csomopontig tuti utdijas lesz.
Olvasom, hogy ma reggel a szent ember A Kossuth rádióban igehirdetés közben azt találta mondani, hogy egy autópálya szakaszra két matrica márpedig hülyeség! Mint tudjuk ha a szent ember reggeli miséjén ilyet mond (lásd internetadó), akkor az ügy rendezve vagyon. Az államapparátus teszi a dolgát, mert a szent az szent és ez az ember egyre szentebb...
Ebben a szentben egy Kádár János veszett el... :-D
Az M2 meg egy sima kétszer egysávos út, mégis fizetős lett.
A ferihegyi repülőttére menő 500 méteres elkerülő szintén egy sima kétsávos út, mégis fizetős lett.
A veszprémi elkerülő max. akkor nem lenne fizetős, ha EU-pénzből épült volna, de mivel már rendszerváltáskor is megvolt, ez nem áll fenn.
Es azt is leirtam hogy nem a savok szama a lenyeg, nem az alapjan fizetos valami. Ha autopalya, vagy autout, akkor fizetos lett, mindegy hogy hany savos. M2 meg autout. Kesz.