A gumicsizmás alkotmány

2011.03.21. 08:04 volankombi

Az alkotmányozás folyamatáról már megírtuk és elmondtuk a véleményünket, most essék szó az alkotmányról magáról – vagy legalábbis erről a kócos kis szövegről, amit tervezetként benyújtott a Fidesz és a KDNP. Ezzel a szöveggel az a legfőbb baj, hogy nem alkotmány.

Egy alkotmányt ugyanis nem az tesz, hogy valaki föléírja, hogy ez most akkor az, és még csak nem is az teszi, kedves vulgárliberális barátaim, hogy jótanuló napközisként felmondjuk benne az alapvető emberi jogokat és – némi szabadságjogcsorbítást megengedve magunknak – meghagyjuk benne a jelenleg is fennálló intézményrendszert. Bármily misztikusan hangzik is, nagyon is helyes a bőgés Orbán Viktor részéről, amikor arról beszél, hogy az alkotmányban a magyar nemzet szellemének kell megnyilvánulnia. Ahogyan bármilyen egyesülés alapító okirata is tartalmazza az egyesülés célját, úgy bármilyen alapdokumentumnak egy bizonyos csoport – jelen esetben a nemzet – céljait, ebből adódóan pedig önmeghatározását is tartalmaznia kell. Ez volna a jelenleg hatályos alkotmányban preambulumnak nevezett rész.

A nemzet együttműködése

Egy alkotmány tehát tartalmazza az azt elfogadó, aszerint élő csoport önmeghatározását, és ennek szellemében alkotja meg együttélésének szabályait, a világról alkotott elképzeléseiből levezetve építi ki a saját maga számára legmegfelelőbb intézményrendszert. Nos, ez az, ami nem történik meg ebben a szövegben. 2011-ben járunk ugyanis, és alkotmányunk intézményrendszere (a jelenlegi tervezeté is), függetlenül attól, hogy Kúriának nevezünk-e valamit, vagy Legfelsőbb Bíróságnak, a XVIII. század végétől a nyugati kultúra által felépített hagyományrendszeren nyugszik, azóta pedig tudtommal az idő inkább előrefelé ment, mint visszafelé. Nincs tehát köze a magyar nemzet szelleméhez, ha csak annyiban nem, hogy a magyar nemzet szelleme része a nyugati szellemnek, vagy táplálkozik abból. A tervezet preambuluma a következőkben foglalkozik a kérdéssel: Szent István a magyar államot a keresztény Európa részévé tette; évszázadokon át harcban védtük Európát, és gyarapítottuk közös értékeit; nemzeti kultúránk gazdag hozzájárulás az európai egységhez – szó sincs itt arról, hogy mi vajon mit örököltünk, na persze a kereszténységen túl, de az európai polgári forradalmakról, sőt, még ’48-ról is hallgat. Ezzel szemben azzal zárul, hogy „Mi, Magyarország polgárai készen állunk arra, hogy országunk rendjét a nemzet együttműködésére alapítsuk.” Az ugye már lerágott csont, hogy fingunk nincs arról, milyen ennek az együttműködésnek a rendszere, hiszen azt még csak most alakítjuk ki, de az vérlázító, hogy rögtön az alkotmánnyal kell kezdeni a rendszer kialakítását úgy, hogy még azt sem fogalmaztuk meg, hogy mi az. Ez káosz. Ez laphúzás tizenkilencre.

Ha igaz, hogy az alkotmányban a magyar nemzet szelleme nyilvánul meg, az már csak azért is elkeserítő, mert úgy tűnik, hogy ebből a szellemből nem vezethető le semmi, hiszen a kialakított intézményrendszernek semmi köze olyan lózungokhoz, minthogy „büszkék vagyunk a magyar emberek nagyszerű szellemi alkotásaira”; a szövegben a nemzeti büszkeségen és egy nem különösebben odaillő történelemértelmezésen kívül pedig csak semmire nem kötelező általánosságok hámozhatóak ki („valljuk az elesettek és a szegények megsegítésének kötelességét”), és utalás sem esik arra a történelmi-politikai hagyományra, amibe az alkotmány helyezhető. Tetszettek volna új rendszert kialakítani.

Minek nekünk kultúra?

Hogyan hivatkozzunk például a kereszténységre egy olyan országban, amelyiknek a lakosságának maximum harmada gyakorolja a vallást? Kulturális hagyományként ez rendben van, de miért határozná meg magát a magyar nemzet úgy, mint akik „becsülik országuk különböző vallási hagyományait”, miközben nem ejt szót a vallásgyakorlás szabadságáról? Vagy erre utalna az, hogy „a huszadik század erkölcsi megrendüléshez vezető évtizedei után múlhatatlanul szükségünk van a lelki és szellemi megújulásra”? Meglehetősen skizofrén volna a magyar nemzet, ha valami arkhimédészi pontból felismerné saját szellemi megújulásra való szükségét, miközben éppen erkölcsi megrendülésben tocsog – és még sorolhatnánk a hasonló anakronizmusokat.

Ki volna tehát ez a „mi”, aki vall, becsül, büszke, hisz, bíz, vállal, nem ismer el, ígér a dokumentum elején? – semmi esetre sem A MAGYAR NEMZET TAGJAI, legalábbis nem minden tagja, hiába ordítják bele a világba ezt csupa nagybetűvel a preambulumban (vagy nemzeti hitvallásban vagy miben), hanem azok, akik a terv szerint aláírják majd a szöveget. Ők majd megváltanak minket, mert mi nem tudjuk, hogy mi van. Ez paternalizmus, nem pedig népfelség.

A nemzetet mondjuk nem sikerül meghatározni a szövegben, tehát nem tudjuk meg, hogy az aláírókon túl kié egyáltalán ez az új alkotmány. Azt sem tudjuk meg, hogy micsoda az a megújulás, ami történik: a logikus az volna, hogy előbb megújuljunk, azután a megújulás alapján megalkotjuk az életünk kereteit meghatározó szabályokat. Ezzel szemben ez a preambulum csupán egy adott történelmi pillanat meglehetősen egyoldalú rögzítésével foglalkozik, távlatként csak gyermekekről és unokákról papol – ezzel pedig nem lehet „bekerülni a történelemkönyvekbe”, legfeljebb nevetségessé válni az utókor szemében, és megnehezíteni a dolgát, mert egy újabb hamis réteggel távolabb kerülünk önmeghatározásunktól.

Különösen ironikus, hogy pont azok butítják le a preambulum szövegvilágát és csinálnak belőle egy katyvaszt, akik máskor kínosan ügyelnek az ún. magyar parlamentarizmus hagyományaira és a nyilvánosság állítólagosan rögzített játékszabályaira; hogy a magyar nyelv ápolásáról most ne is beszéljünk.

Technokrácia


Erre a slendrián, teljesen fölöslegesen elkapkodott és rosszkor írt preambulumra épül rá az intézményrendszer, amelynek úri nosztalgiával átitatott mesevilága olyan egymással ellentmondó hagyományokra épülő fogalmakat igyekszik összefoldozni, mint a vármegyerendszeré és az ombudsmané. Ez már a teljes szétesés, de persze ez nem különösen érdekli a Fidesz-KDNP alkotmányozóit, elvégre a poltikus teszi a dolgát, a molnár molnárkodjon, a suszter pedig maradjon a kaptafánál, olyan meg, hogy értelmiség (értsd: hazájáról felelősen gondolkodó, arról párbeszédre képes suszter), minek, azok csak bohóckodnak meg akadékoskodnak. Ennyit a nemzeti konzultációról.

A Fidesszel nem egyszerűen az a baj, hogy nincs kultúrpolitikájuk, azt még akár előnyükre is fordíthatnák: az a baj, hogy nem is igényelnek kultúrát maguk körül, gyanakodva tekintenek bármiféle hagyományra, amely körülveszi őket - alkotmánytervezetük alapján még azokra is, amelyekre hivatkoznak. Ettől még az intézményrendszer működni fog, elvégre ahhoz lényegében csak annyiban nyúlnak hozzá, hogy az embereiket minél hosszabb ideig bebetonozzák.

Technikai kérdést csinálni egy ország alapdokumentumából úgy, hogy közben fennkölten magyarázunk mindenféle szellemekről, na az viszont nem valami elegáns dolog. Az új alkotmány tervezete egy nemzeti giccsre épülő szemenszedett bunkóság. De legalább iPaddel készült, mert az menő.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr582753148

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A demokrácia diadala 2011.03.22. 09:33:11

  Mert mi másnak nevezhetnénk azt, hogy a Földrajzinév-bizottság nem a kormány által javasolt „Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér” elnevezést javasolta a repülőtér nevének, hanem a "Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ...

Trackback: Új alkotmány - a szimbólumokon túl 2011.03.21. 12:37:38

Ténytár A minap napvilágot látott alkotmánytervezettel kapcsolatos viták során az abban foglalt szimbolikus kérdések kerültek a média

Trackback: Tetszik az új alkotmány? - de őszintén! 2011.03.21. 12:08:00

Sok weboldal éppen most szavaztatja a népet az új (tervezett) alkotmányról, hogy tetszik-e vagy sem, miért pont mi maradnánk ki? :-) Pedig a kérdés nem is olyan egyszerű: a tervezett szöveg egy elég erős jogi szöveg, amit lehet, hogy tud értelmezni az ...

Trackback: Mit kíván a magyar nemzet? 2011.03.21. 11:41:00

Mit lenne jó beírni a Kérdések az új alkotmányról című kérdőív 13. pontjában a háromsornyi üresen hagyott helyre? A Fidesz-kormány Kérdések az új alkotmányról elnevezésű szórólapja tegnap volt itt terítéken, amiatt, hogy a kérdések megfogalmazása miatt...

Trackback: Hétszilvafás alkotmány 2011.03.21. 11:39:53

Van benne vármegye, termékenységi cenzus és Kúria. Jár-e majd alanyi jogon a hét szilvafa, lesz-e füstadó, pallosjog és első éjszaka joga? Február 28-án terítették a "Kérdések az új alkotmányról" elnevezésű szórólapot. Nyolc nap alatt a Post...

Trackback: A Schmitt–Lázár-tengely 2011.03.21. 11:19:07

Schmitt Pál nem hülye – ezt mindjárt az elején szögezzük le. Amikor a minap kipattant államfőnk legújabb nyelvi ámokfutásának híre, sokan nem így gondolhatták. Kéretik revideálni ezt az ítéletet! Schmitt Pál csak a dolgát végzi: amikor bohócot cs...

Trackback: Még egy gondolat az alkotmányról 2011.03.21. 11:13:32

 Nem tudom, hogy ki látta az Elnök emberei című sorozatot, de van a hatodik évadban egy rész, amikor fehérorosz követség érkezik a Fehér Házba, hogy az ország alkotmányát készítsék elő, és ott találkoznak Toby Zieglerrel. Kisebb vita alakul ki arr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A magyar nyelv vedelme :)

a kormanyzo part volt elnöke aki most közt. elnök egyetlen mondatot sem tud magyarul leirni.

alkotmanyt sert?
"A magyar nyelv védelme". Két helyesírási hiba egy mondatban :) Ha tudom magamról, hogy béna vagyok, akkor tartok magam mellett egy magyartanárt...
@PokerKevin: Utóbbihoz fel kell ismerned azt, hogy béna vagy. Minden itt kezdődik.
A legújabb megszorítás: L betűből csak egy használható szavanként. :))
Esetleg kezdődhetne emígyen:

"Isten kegyelme velünk.

1. § A királyi méltóságnak a közönséges keresztyén hit éltető erejéből táplált munkássága sikeresebb és derekasabb szokott lenni más méltóság munkáinál.

2. § És mivelhogy minden nemzet az ő tulajdon törvénye szerint igazodik, azért Mi is, országunkat Isten akaratából kormányozván, mind a régi és mostani császároknak példájokra, tanácsi elmélkedésből szabtunk módot a mi népünknek, hogyan élne tisztességes és háboruság nélkül való életet: hogy valamint meggazdagittatott isteni törvényekkel, azonképen világi törvények alá is vettetett légyen; hogy a mennyi előmenetelt nyernek a jók az isteniek által, annyi kissebbséget szenvedjenek a gonoszok és bünösök emezek által. Valamelyeket pedig elvégeztünk, a következőkben jegyeztük ide alá."

:D
Eljutottunk odáig, hogy engem (minket) nem érdekelne, hogy ki mit csinál vagy mit 'dolgozik' (lopik), ha nem lenne egy olyan csekélyke problémánk, hogy kb. november óta imitt-amott van munkánk (nem, sajnos nem brókerek vagyunk, építőipar - azon belül épületgépészet, egy kisebb team):-(((

És az hogy munkánk nincs, az egyik rossz, de a másik az hogy mivel bármikor beüthet bármi, azt a luxust sem engedhetjük meg magunknak, hogy telefonon-interneten-autón stb takarékoskodjunk, mert ha elvágjuk a külvilággal összekötő szálakat, akkor aztán tényleg b.szhatjuk...

Elismerem, nagy hiba volt kétkezi szakmát tanulni, erre hosszú távon építeni, netán eladósodni, mert ugye akinek nincs valutája svájcban, az ha nem is semmit, de mindenesetre annyit ér, mint amit most fel tud mutatni... de mit tudunk felmutatni holnap, amikor elment az AVH???

Örülünk, hogy ilyen fontos 'informatikai' kérdésekkel foglalkozik a T. Bagázs, mint átnevezés/áthelyezés, de talán most többre mennénk egy 'létrehoz' funkcióval, illetve amennyiben az nem működik, akkor 'delete'+'upgrade'...

Sajnos mindenki nem shortolhat, mert a tőzsde (meg a kártya) egyik nagy igazsága, hogy ha az egyik nyer, akkor egy/több valaki veszít...

Szlovákiába (vagy opcionálisan bárhova máshova) sem mehet mindenki, mert vagy az öntudat, vagy a 'röghöz kötöttség' miatt van aki maradni kénytelen...

Tehát a 'jólét' nagy kérdése: (l)enni, vagy nem lenni??? Részünkről nem lenne akadály...

Utána azt írnak az alkotmányba amit akarnak... DE CSAK UTÁNA!!!
Túl lihegitek a dolgot. Volt egy kommunista dikta-tórá-ból ránk maradt alkotmányunk. Ezt szerettétek. Mi meg nem szerettük. Most lesz egy másik alkotmányunk. Lehetne erőteljesebben magyar, de ha nem, akkor is százszor jobb a réginél. A nemzeti hagyományokon gúnyolódni pedig nagyon nagy tahóság.
Miért is kell új alkotmány?
Milyen jogtechnikai, államberendezkedési, intézményi változások kényszere váltja ki, az új alkotmány szükségességét? Mi az a fő koncepció, vezérelv ami halaszthatalan indokot jelent?
Bármelyik szavazóképes képviselő, feltette magának ezeket a kérdéseket?
@HÚÚ: Esetleg olvasd el a két alkotmányt...
Mármint az eredeti 1949 évi XX-ast, meg a '89-es upgrade-et.
Aztán mondd, hogy kommunizmusból maradt vissza a jelenlegi.

És ne mondd, hogy mankó nélkül hagylak:
www.1000ev.hu/index.php
@HÚÚ: a nemzeti hagyományokon ezzel a szöveggel a tisztelt Fidesz-KDNP frakció gúnyolódik, nem pedig én.
@HÚÚ: Huh de magas labda... kik azik a "Ti"? Es vajon hanyan vagytok? Bele mertek menni egy "ketharmados" nepszavazasba, he?
@HÚÚ: Ez egy lózung, amit hangoztatnak. Nem több!
@HÚÚ: A nemzeti hagyományokért - talán Neked ez újdonság - se egy szeget, se ennivalót nem adnak, de még a tőzsdén sem jegyzik!

Egyenlőre az jobban izgat, hogy hova a vérbe lett egy csomó lóvé meg munkahely az elmúlt 21 évben, és mikor lesz helyette másik!!!

Te is b.szhatnád a nagy 'dikta-tórát' (beteges!), meg a nemzeti hagyományaidat, ha apád-anyád koldus lett volna az Nagy Magyarhonban... de mivel itt írsz, ezek szerint mégiscsak kitermelt ez a fene nagy diktatúra Téged is...

Amúgy érdekelne, hogy ez a mostani gyalázatos Alkotmány mégis milyen NAAAGY dolog véghezvitelében akadályozott meg bárkit is (amit az új majd orvosolni fog)???
Ha veszek Ipad-ot alapból van rajta alkotmány tervező alkalmazás?
Aszondi, hogy nem özsmergyük elllll, a komenyista alkotmány jogfolytonosságát. OK. Csakhugy az ami alapgyán mostan vezényelnek. Tehát így az új alkotmány noncence, mert ha nem ösmerik el, akkor nem legitimek, és nem hozhatnak új alkotmányt...
@HÚÚ: "Túl lihegitek a dolgot. Volt egy kommunista dikta-tórá-ból ránk maradt alkotmányunk. Ezt szerettétek. Mi meg nem szerettük."

Lószart, papa. Részetekről tavalyig fel sem vetődött a probléma, hihetőleg azért, mert nem is tudtátok, mi az az alkotmány. Egyébként meg meséld el, mi a baj a mostanival. Konkrétan, nem azt szajkózva, amit a pártközpontban mondanak. Ha 1949, akkor kérem az általános szabályt: minden rossz, ami 1989 előtti, vagy csak amiről a Vezér azt mondja? Ha kommunista az a szegény alkotmány, akkor kérem belőle a kommunista szellemű kitételeket idézni.

Azt, hogy "bocs, hülye vagyok, csak szajkózom, amit a HírTVben hallottam" viszont egyszerűen csak mondd úgy, ahogyan szoktátok ("nem ereszkedem le odáig, hogy ilyenekkel vitázzak").

"Most lesz egy másik alkotmányunk. Lehetne erőteljesebben magyar, de ha nem, akkor is százszor jobb a réginél."

Igazi magyar alkotmány lesz: szánalmas és alattomos fércmunka.

"A nemzeti hagyományokon gúnyolódni pedig nagyon nagy tahóság."

Pontosan akkora, mint valakinek a kedvenc focicsapatán gúnyolódni.
@HÚÚ:

Nagy ismereted lehet alkotmányügyileg. De leragadtál 1989-ben. Mert ugyan a számát megtartotta, de azon kívül, talán még a főváros megnevezése ami közös a sztálini alkotmánnyal.
@BruceTheHoon: rosszul látod a kommentmunkás(ok) szerepét és helyzetét.

ő(ke)t azért küldi a pártközpont, mert védeni kell a kondér becsületét. ennek a fizetett-fideszesnek is van már vagy 45 hozzászólása.

válaszolni a trollkodására és főként érvelni neki, ugyan minek?
@kukahontas:

Meg kell venni az Applestoreban biSZtos! :)
Nekem az tetszik a legjobban, hogy iPad-en keszult. Az iPad szerintem nem epp az irodai alkalmazasokra lett tervezve, nem azert meno, mert word dokumentumokat szerkeszthetsz rajta. Egyszer mar kifejtettem valahol, de ez szerintem inkabb arrol, szol, hogy nyomot hagyni. Hogy Orban Viktorbol ne egy Szell Kalman legyen - ki ismerte SzK-t OV SzK terve elott? - hanem egy Batthyany, Tisza, Kadar, nevek, amik ilyen vagy olyan okbol megmaradtak az emberek fejeben.
@kukahontas: Nem.
Sőt alapvetően az iPad miatt alkotmányozgatnak most bőszen. Hogyan is történt?

- Főnök (ov)! Kéne pár iPad, most ez a menő.
- Aztán hogyan magyarázzuk meg a zembereknek akik nem vitték ilyen sokra, mert nem megélhetési politikusok?
- Hát......., izé......., összedobok rá egy programot amivel marhára jól lehet majd alkotmányt írni.
- Na jó akkor vehettek, de akkor itt most alkotmányozás lesz (Rúzsa Sanyi után szabadon).
@BruceTheHoon: "Igazi magyar alkotmány lesz: szánalmas és alattomos fércmunka."

Ezzel vitatkoznék. Nem magyar, hanem fidesz alkotmány lesz ez...
@Gulogulo:
A rozsomáknak - aki, emlékszem, soha nem adja fel -már megint igaza van.
@idelle: "válaszolni a trollkodására és főként érvelni neki, ugyan minek?"

Most, hogy lenyugodtam, már tudok erre válaszolni: mert hülye vagyok. Elkapott a hév.
@kovi1970: "Ezzel vitatkoznék. Nem magyar, hanem fidesz alkotmány lesz ez..."

Először is, ebben igazad van. Mondás visszavonva.

Másodszor: sajnos viszont a Fidesz eredeti magyar termék. Efölött nehéz napirendre térnem.
@sas70: Figyelem-eltereles? Erofitogtatas? provokacio? Sajat jovojenek megalapozasa? Egyseges magyar nemzet vegleges feldarabolasa?
@BruceTheHoon:
"Másodszor: sajnos viszont a Fidesz eredeti magyar termék. Efölött nehéz napirendre térnem."

Sajnos tényszerű megállapítás. Ebben minden benne van. Nekünk magyaroknak irtó klassz érzékünk van ahhoz, hogy kiket választunk vezetőinknek. Vajon nagy eleink mindezt látva mit gondolnának?
A kérdés költői.

Alkotmányozási kényszer nincs, aki ezt állítja, az nem evszi észre, hogy ettől sokkal, de sokkal fontosabb teendői lennének az uraknak. A zembereknek pedig meg kellene ismerni/hallgatni néhány egyetemi tanár alkotmányjogász véleményét.
Kicsit rendet tenne a fejekben.
Szerintem.
@kukahontas: Alapból nincsen, de ingyenesen telepíthető a CreaCon (Create Constitution TM). Eddig leginkább Dél-Amerikában volt népszerű.
@HÚÚ:úúúúúúú, de nagy barom vagy!:-)))
Lázár szerint az új alkotmánytervezetet a nagy többség támogatja a kiküldött kérdőíveken. Ezt előre borítékoltam.
Már megint hazudnak?
@Roy: Nem, még mindig. De az eredmény ugyanaz.
@Roy: Nem, dehogy!
A visszakuldok 100%-a tamogatta az uj alkotmanyt!
Jobb, mint Szaddam 99,9%-a!!!:-)))))
@Roy: Igem mert aki ixelés helyett kommentet írt, vagy képeket rajzolt rá, az nem vihető be a gépbe, mert arra nics felkészítve a program...
"az alkotmányban a magyar nemzet szellemének kell megnyilvánulnia"

Akkor a dánok alkotmánya a Hamlet?
@RAMBO: Vazzeg! Én azt hittem, hogy az alkotmány alaptörvény, ami a jogrend alapja. Erre kiderült, hogy kiáltvány! :-))
@RAMBO: "Akkor a dánok alkotmánya a Hamlet? "

No igen, de ő királyfi volt. Itt (egyelőre) még nincs szó erről. Nem is értem, mirét maradt ki a kérdőívből...
Sok huho semmiert. Beszeljenek vegre arrol, hogy mikor emelik a minimalbert, mikor lesz a korhaz tiszta es uj epulet, ahol megfizetett orvosok dolgoznak akiknek nem kell penzt adnunk. Mikor lesz minden vallalkozo es becsuletes adofizeto? Mikor lesz vegre egy olyan magyar politikai elit amely nem a kifogasokkal kezdi hanem a megoldasokkal? Alkotmany, mediatorveny, kettos allamp., csupa-csupa olyan dolog amitol az emberek eletszinvonala nem emelkedik. De persze a cel a szavazok szamanak az emelkedese nem az eletszinvonale. Orban meg egy elmebeteg akinek pszichologushoz kellene menni, mert valami nemzeti hosnek hiszi magat aki harcol es gyoz a forradalomban.De, hogy ennyien isszak a szavait, na az mar veszelyes. Nekik mindegy mi tortenik a megelhetesukkel, a lenyeg a nagy magyar ontudat, nemzet, haza, bla-bla fogalmak hajtogatasa. Rohej!
@Zébácsi: Pedig páran királylánynak vagy királyfinak érzik magukat! (némelyik még hezitál, nam nem a királyon)
@HÚÚ: Gondolom otthon minden este felolvastad az alkotmányt a családnak és megbeszéltétek milyen boldogtalanok vagytok ,mert az országnak egy olyan alkotmánya van amit ti nagyon nem szerettek,de most végre eljött a boldogság ideje:végre nem a sok mocskos kommunista stb.(kinek ízlése szerint)alkotmánya van (lesz) a népnek.Most minden nagyon jó ( a seggünk ki lóg) de van "Nemzeti Együttműködés " (igaz az ország felével senki nem akar együttműködni) van Köztársasági Elnök (nem létező köztársaságban )van nyugdíj(majd nem lesz )van államadósság visszaszorítás (igaz már most az éves hiány 83% áll)van igazságos új adórendszer (600 milliárdos lukkal)van média törvény (végre kisöpörtük a szocikat a médiából)-máshonnan is van Ferihegy helyett Liszt Ferenc amivel nem az a baj,hogy Liszt Ferenc van szabad március 15.- ke(csak nincs miért ünnepelni kivétel a rajongóknak)van munka hely teremtés (január február -94.000)van nagy többség által támogatott alkotmányozás 8.millióból 900 ezer (13%) és annak a nagy többsége(Igaz én is meg sokan mások se támogatták de azt nem olvasta el Lázár úr)Szóval lehet kiállni és hazudozni mindenfélét, aki ezt akarja hallani az úgy is ezt hallja csak meg , a többiek meg úgy is le vannak szarva vagy jó pár millióan a Nemzeti Együttműködés keretein belül. "Lényeg ,hogy mi minden felforgattunk (még azt a kevés jót is)és mi tévedhetetlenek vagyunk és csak mi tudjuk mi a baj és mi a megoldás"- a többi mind hülye szoci libsi stb, ízlés szerint, meg "nuggerek" akik pár forint ígéretért vissza szavazzák a szocikat,akik tönkre teszi a mi szép új világunkat (mint az elmúlt nyolc évben igaz voltak ,hozzá statiszták is akik most persze dicsekszenek ,hogy milyen jól sáfárkodtak a pénzükkel-vagyis az adó fizetők pénzével)
@gorcsev54: Annak idején a fáraó (illetve Ámon főpapja) megmondta mi a frankó. De sokáig tehette, mert volt mit enni. Ja és mindig! Mindig volt mit enni...
@HÚÚ: Fogadjunk, hogy mostanság érlelődött meg benned az érzés: Nem szeretem a hatályos alkotmányt. Tényleg! Húsz éve ez zavart!
@d-evike: Arról nem is beszélve! Hogy ha lesz új alkotmány, akkor azonnal kolbászból lesz a kerités...
@Gulogulo: Ez alapján három év múlva semmisíteni is lehetne.
Szerintem jó, ha ez benne marad, talán hasznunkra lesz.
ez nem alkotmány,ez egy foscsomó!már az eleje rosszul kezdődik.istván meg kereszténység,elmehetnek a picsába.istván nem szent volt,hanem megélhetési politikus.eladta az országot a papoknak,ezer éve szopunk
HÚÚÚÚÚÚ de magasról leszarom a törpe majom tákolmányát!/dakota darukezelő közmondás/
@Zébácsi: Mi meg olyan bénák vagyunk, hogy a sokkal több erőforrást sem tudjuk úgy elosztani, hogy ne legyenek nagyon szarban az alant lévők.
„A Szentháromság és oszolhatlan egység nevében. Endre, Isten kegyelméből Magyar-, Dalmát-és Horvátország, Ráma, Szerbia, Galícia örökös királya. Mivel mind országunk nemeseinek, mind másoknak is Szent István királytól alapított szabadsága némely királyok hatalma által, kik néha haragjukban boszút állottak, néha gonosz emberek hamis tanácsira is hallgattak, vagy saját hasznukat keresték, igen sok részben rövidséget szenvedett: nemeseink fenségünk és elődeink füleit gyakor ízben verdesték kérelmeikkel és folyamodásaikkal országunk javítása iránt. Kik tehát tartozásunkhoz képest az ő kérelmöknek mindenben eleget tenni akarván, megadjuk mind nékik mind országunk egyéb embereinek a szent királytól megadott szabadságot; és országunk állapotának javítására tartozó egyéb dolgokat is űdvösen rendelünk eképen: Rendeljük, hogy évenként a szent király ünnepét hacsak némí súlyos foglalkozás vagy betegség által nem akadályoztatunk Székesfehérvárott tartozunk megülni. És ha mi jelen nem lehetünk a nádor kétségkivül ott leszen helyettünk s képünkben meg fogja hallgatni az ügyeket. Minden nemesek, tetszésök szerint, szabadon oda gyülekezzenek.

(I. p.) Akarjuk azt is, hogy sem mi, sem utódaink bármi időben le ne tartóztassák s el ne nyomják a nemeseket valamely hatalmasnak kedveért, hanem ha előbb megidéztették és törvény rende szerint elmarasztaltattak..."

Na ez jó sokáig jó volt...
@Gulogulo: Az a baj ,hogy "sokan" most is azt hiszik ,hogy itt a "főpap".Nem szeretek minősíteni,de nem veszik észre, hogy csak egy "hangember" van itt egy csomó utánzóval.És ez enyhe kifejezés volt.-Na most aztán lehet "nyóc évezni" meg "libsizni"engem.Pedig..............ajaj,hogy nem szeretem őket.
Itt szinte minden kommentelő egyetért, nem kell az új alkotmány. Mi következik ebből? Semmi, mert lesz.
@regress: "istván meg kereszténység,elmehetnek a picsába.istván nem szent volt,hanem megélhetési politikus.eladta az országot a papoknak,ezer éve szopunk "

Neked az a 2-es is sok volt töriből. De lefordítom a nyelvedre: Akkoriban a kereszténység volt a Zúnió. Aki nem lépett be azt jobban szivatták. Tedd le az érettségit, nemes életcél lesz.
@Publius Decius Mus: Lehet hogy akkor a kereszténység volt az unió de azóta eltelt némi idő. És a (kultúr) európai államok szekularizálódtak. A kereszténység kialakulása után kb 500 évvel alakult ki az iszlám vallás és jelenleg kb ott tart ahol a keresztényég 500 éve. A vallás társadalomformáló szerepe felett eljárt az idő.
Sajnálom de én nem tudok egy olyan alkotmányt (alaptörvényt) magaménak érezni amiben ennyit kereszténykedünk és istenet emlegetünk.
Ez nem egy jövőbe mutató alkotmány hanem egy retro sz@r.

De nem ez a fő baj vele, ezt lesz@rom, hanem az hogy igazából egy célja van a 9 éves legfőbb ügyészi, média"rendőrségi" stb. mandátumokkal, az alkotmánybíróság, előző alkotmányhoz képest csökkentett szerepével, a kettős állampolgárok szavazati jogával, a mindenen túllépő (gyerekes anyák) dupla szavazati joggal, a KT és a Közt. elnök adott esetben feloszlathatja az országgyűlést. Bebetonozni ennek a pszichopata, bugris parasztnak a hatalmát.
@Publius Decius Mus: "Itt szinte minden kommentelő egyetért, nem kell az új alkotmány. Mi következik ebből?"

Leírjuk a véleményünket. Mi következik ebből? Hogy ez a véleményünk :)
@HÚÚ: Milyen hátrányod származott a régi alkotmányból? És mi jó származik az újból?

Ez a nesze semmi, fogd meg jól, pusztán azért kellett, hogy Orbán megmutassa, melyik kutya b...ik (Megsúgom, mindig az erősebb!), és megszabaduljon 1-2 kötelezettségtől. Majd hivatkozik rá, ha alkalma nyílik, hogy nincs az alkotmányban, ja, hát megvolt a lehetőség, tetszettek volna élni a javaslatokkal. Mindenesetre annyi kiderült, hogy az úgymond 2/3-nak a fele sem küldte vissza a kérdőívet. Igaz, őt nem zavarja, de nekünk némi támpontot nyújt a későbbiekre nézve.
Bár lehet, hogy addig elad minket rabszolgának, hiszen ki akadályozná meg? :)
süti beállítások módosítása