Elkezdték kettészakítani a köztársaságot

2011.03.25. 08:00 istvanffy

Ezen a héten elkezdődött az új alkotmány általános vitája a parlamentben. Ez az alkotmányozás, bár legális, teljesen illegitim.

A Fidesz annak ellenére kezdett el önkényesen alkotmányozni, hogy technikai értelemben 2011 tavaszán nincsen alkotmányozási kényszer.

Úgy kezdtek el alkotmányozni az ellenzéki pártok tiltakozása ellenére, hogy arról előzőleg a saját választóiktól sem kértek felhatalmazást, és az új alaptörvényt nem is merik a nép elé tárni elfogadásra vagy elutasításra.

Új alkotmányt írni csak a köztársaság megerősítése érdekében lenne érdemes. A 89-es alaptörvény ugyanis kettős feladata közül csak az egyiket tudta teljesíteni. Technikai értelemben sikerült egy többé-kevésbé működő, stabil (Gyurcsány esetében sajnos túl stabil) politikai rendszert teremtenie. Másik feladatát, hogy szimbólumként is megkérdőjelezhetetlen fundamentuma legyen a köztársaságunknak, nem sikerült teljesítenie létrejötte körülményei miatt, mivel az állampárt és az akkor még népfelhatalmazás nélküli ellenzéki pártok kompromisszumából született.

A jobboldal egy része régóta úgy tekint a 89-es alkotmányra, mint kényszerű kompromisszumra, amikor nem sikerült a nagy újrakezdés a kommunisták hatalomátmentése miatt. A jobboldal abban a mítoszban élt, hogy az igazi újrakezdés még előttünk van, és úgy hiszik, hogy ez a kegyelmi pillanat végre eljött a 2010-es kétharmados győzelemmel.

Intő jel kéne hogy legyen számukra – de nem veszik komolyan –, hogy nem csak főellenségük, az utódpárt ellenzi az alkotmányozásukat, hanem az utóbbi évek válságában született, az új politikai generációt jelentő két új parlamenti párt is.

Orbán úgy kezdett el alkotmányozni, hogy az ellenzőknek semmilyen intézményi lehetőséget nem hagy ellene tenni. Egy működő demokráciában az ellenzéki pártoknak lehetőségük van vállalni azt a kockázatot, hogy kampányoljanak az alkotmányozás ellen. Franciaországban az 58-as De Gaulle-alkotmány népszavazásán a baloldali pártok ellene mozgósítottak. Az új alkotmány fölényes győzelme után ezek a pártok óriásit vesztettek a népszerűségükből és a befolyásukból. Ha Orbán lenne annyira bátor, mint De Gaulle, akkor hagyná, hogy az ellenzéki pártok megmérettessék magukat az alkotmányozás kérdésében.

Ehelyett lapítanak, és úgy hivatkoznak arra, hogy mögöttük áll a nép, hogy valójában csak 30%-os a támogatottságuk.

A Fidesz hatalmasat téved, ha azt hiszi, hogy csak azért, mert most nincs lehetőség az ellentmondásra, az alkotmányuk stabil lesz. Ha a jobboldali szubkultúra 20 évig képes volt őrizni azt a mítoszt, hogy a 89-es alkotmány csak egy ideiglenes kompromisszum volt, mit gondolnak, a másik oldal mennyi ideig lesz képes megőrizni az alkotmányuk teljes elutasítását?

Amit a Fidesz csinál, az rendkívül káros az egész magyar demokráciára. Az ellenzék innentől rendszerellenzék lesz. A szekértáborok közt eddig is elkeseredett indulatok feszültek egymásnak, de eddig legalább a játékszabályokban megegyezés volt. Mostantól már ez sem lesz meg.

Az alkotmány társadalmi konszenzus nélküli elfogadásával Orbán eddig politikai pályafutása legdurvább és legmegosztóbb lépésére készül. Azzal, hogy önkényesen saját alkotmányt gyárt, végletesen megosztja az országot, mint politikai közösséget. Az új alkotmány, létrejöttének körülményei miatt még a 89-esnél is kevésbé alkalmas a köztársaság tartós alapjainak megteremtésére.

Ami ezen a héten elkezdődött, az nem Magyarországnak, mint politikai közösségnek az újraalapítása, hanem a kettészakítása.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr982764858

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fellegibeszerzés váltja a közbeszerzést 2011.03.27. 16:54:35

  A Kormány 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelete a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről 1.     § (1) A Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, az azok vagyonkez...

Trackback: Szijjártó Péter iszik vagy drogozik? 2011.03.26. 15:08:19

  Mert, az világosan látszik, hogy nincs a tudatánál. Miből gondolom? Nos, az MTV „Az este” című műsorában március 22-én arra a kérdésre, hogy mit szól az április 9-re tervezett szakszervezeti tüntetéshez Szijjártó Egybites Péter ...

Trackback: Ezek szar alakok 2011.03.25. 15:01:11

Az elmúlt hónapokban, ahogy egyre inkább az országra, inkluzíve a kormányra szakadt a – igen, az elmúlt nyolc évből is örökölt, de a legutóbbi 10 hónapban is tovább gyűlő – fekália, úgy rajzolódott ki egyre világosabban, mennyire kisstílű, bosszúálló, ...

Trackback: Fideszes bosszúhadjárat Esztergomban 2011.03.25. 14:38:11

Nem tudja megemészteni a helyi Fidesz, hogy már nem Meggyes Tamás a polgármester Esztergomban. Ahol csak tudnak, betartanak a kétharmaddal megválasztott független polgármesternek. Még a város érdeke sem számít....

Trackback: Elterelik a Dunát Magyarországról 2011.03.25. 14:25:08

  A hír természetesen kacsa (egyelőre). De ami késik, nem múlik, ha továbbra is így állunk hozzá a dolgokhoz.   A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a hajókat kell a Dunához igazítani, nem fordítva - jelentette ki Illé...

Trackback: Háború az önkormányzatok ellen? 2011.03.25. 14:22:18

A központosítás és az egyre direktebb kormányzati, illetve pártpolitikai befolyás kiépítésének "rendszerszintű", legerősebb ellenfele a magyar önkormányzati rendszer lehet(ne). Az egy kerületben/településen élők érdekközössége még akkor is te...

Trackback: Wittner: Horn "Gézengúz Recskabajnok" Gyula képtelen meghalni 2011.03.25. 11:08:04

 Folytatódott az új alkotmányra vonatkozó javaslatok együttes általános vitája csütörtökön az Országgyűlésben; szóba kerültek a választójoggal és a szottyadt NATO-tagsággal kapcsolatos rendelkezések is, Wittner "Királyi Fallosz" Mária...

Trackback: A diktatúra elérte a művészeti életet 2011.03.25. 10:26:45

Azt eddig is tudtuk, hogy a kormány mohósága féktelen. Egészen mostanáig mégis reméltük, hogy a civil szférát, társadalmi szervezeteket, a kultúra, a művészet érdekképviseleti szervezeteit nem éri el. Hittük, odáig nem fajulhat a diktatúra a harmadik é...

Trackback: Alkotmányos udvarló tánc 2011.03.25. 09:54:04

Még a legszárazabb szürkekardigános politikai elemző is képes mosolyra fakadni annak láttán, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszere milyen vehemensen próbálja az ellenzéket visszacsalni az alkotmányozási folyamatba. Tényleg csak az hiányzik, hogy a kor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Várúr: nem lepne meg, ha igaz lenne, hogy főiskolai tanár vagy. A hazai oktatás színvonala már évek óta kritikán aluli.
@Lengyel:

Én is ezt gondolom sokszor. Itt is viszont nagyon összemossák az emberek a dolgokat, mert pl. sztem a Baptisták, meg unitárius egyház, őróluk nem sok rosszat hallani.
Azt nevetem sokszor, hogy ha valami katasztrófahelyzet van a világon, a Baptisták rögtön ugranak hogy segítsenek, de a római katolikus egyház mindig csak akkor hallatja a hangját, ha valami támogatást meg akarnak tőlük vonni. Érdemes csak ránézni a honlapjaikra, hogy rájöjj, miről szólnak.
@NewWay: ha van munkád, de x százezer alatt keresel és már/még/egyáltalán nincs gyereked, akkor szopod a faszt, mint a torkosborz...
Ha nem dolgozol, akkor szintén, mert az árak egyre jobban elszabadulnak.
@Karnamantra:

Hali
Nem értem válaszod...
@Várúr: "Koromról: többek közt főiskolai tanár vagyok."

Ha az életkorodra gondoltál, annak nem a "főiskolai tanár" a mértékegysége. Azért, ilyen stílussal remélem maximum Albániában vagy "főiskolai tanár"! (Elnézést kérek az albánoktól!)
@NewWay:

Csak részben tudok egyetérteni veled.
A Fidesz azt támogatja, aki sok pénzért dolgozik. Aki kevésért, abba még bele is rúg egyet.
Ha önálló véleményét ki meri nyilvánítani, akkor repülhet (a Lisztferihegyről indul a járata) az álásából (álamfő után szabadon..:-))

Ami viszont tényleg jó, hogy van már szégyenlistánk és dicséretlistánk (Hódmezővásárhelyen), ennek én is örülök, szerintem ez helyes.
Képzeld, még a Médiatörvénybúl is találtam valamit,ami tetszik, nevezetesen hogy van kötelező magyar zenei kvóta. Ezt már rég meg kellett volna lépni.
Orbán Viktor levele az ellenzékhez

Tisztelt Ellenzék!

Szeretném kérni Önöket, tegyük félre az elleségeskedést, dolgozzunk együtt a haza és haladás érdekében.

Amit én szeretnék az a hatalom, nem szeretnék szégyenkezni gyermekeim előtt.

Kérem önöket üljünk le fehér asztalnál és beszéljük meg, mi is az én tennivalóm. Megtiszteltetésnek venném, ha szakértelmükkel segítenék a magyarok boldogulását.

Nagyon kérem a T. Ellenzéket engedjék, hogy hatalmon maradjak.

(Igen én osztottam meg a magyarságot, de most bocsánatot kérek!)

Orbán Viktor
A kormányzó párt nem kapott felhatalmazást a rájuk szavazóktól, mivel a programjuk nem tartalmazta ezt a lépést. Bár technikailag megtehetik, demagóg általánosítás az indoklás. Ugyanis nem arra kaptak felhatalmazást, hogy azt tegyenek ami csak éppen eszükbe jutott, hanem azt tegyék amivel kampányoltak. Ami eléggé kevés.
Annó létrejött a mitigérnek.hu kampány elemző oldal, ami eléggé részletesen osztályozza a pártok programját.. köztük a FIDESZ-ét is.
Ajánlom emlékeztetőként az összefoglaló áttekintését:
mitigernek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=31
@NA YA!: A Várúr nem egy rossz ember egyébként!
Lehet vele beszélni, nem kell basztatni.
Elnézést. Még 1 link:
mitigernek.hu/images/docs/fidesz_igeretlista.jpg

Alkotmányozás nincs ott. Bár egy veterán szakértő lehet, hogy tudta/ tudhatta, hogy az szükséges hozzájuk.
@NewWay: vagy ha brutto 90000 keresel akkor -3000. ahogy szerencsetlen ocsem, katonakent. plusz meg az adojovairast is megvaltoztattak, es mar abba sem esik bele szerencsetlen. hol elsz ember a Holdon?
@igényes:

aha...

Idézet tőle:

"Várúr 2011.03.08 20:19:33
@fakopács:
neked és a hozzád hasonlóknak tőlem egy jó kilencven kilós pofon kéne. Ha sokat erőlködsz,
megkaphatod. Éppúgy, ahogy többui elvbarátod, akinek az az érve, hogy "paraszt" vagyok.
De legalább nem ilyen takony "liberális"."

Bocs, de ez az a tipikusan náci mentalitású, de a náci jelzőt magának hevesen kikérő kis csótányféleség, amilyenekkel mostanság tele a net, meg a középiskolák egy része...
@Várúr: Nem szeretnél esetleg beszélgetni írásban velem itt? Beszélhetünk máshol is, ha szeretnéd.
@gyilkos fűegér: :DDDDDD
Akkor már, csak egy hangos ütemes taps fogja fogadni...
@igényes:

Elképzelhetetlen ez a levél.
Orbán Viktor tévedhetetlen.
@Boli: mondasz valamit. azt kifelejtettem a felsorolasbol es ide kivankozik meg, hogy buzi is kellene, h legyek. csak hogy teljes legyen a felsorolas. Eddig voltam mar mind kulon-kulon egyes hozzaszolasokban. Igazabol okuk nem volt soha ra, de ez az uccso mentsvara altalaban azokra, akik a fidesz elvrendszere menten mozognak (ami nem mondom, h rossz, csak nekem masok az elveim), hogy aki ellent mond a partpropagandanak, akkor az vagy cigany vagy kommunista vagy libsi vagy zsido. Vagy esetleg buzi. en most igy osszegyurtam egybe.
"de eddig legalább a játékszabályokban megegyezés volt. "
Mondjuk ezt sem vettem észre eddig.
@Várúr: nos a tanár számomra nem jelent sokat ugyanis aki érti a szakmáját az csinálja. 98-ról volt szó, nem 2006-ról. Ja visszakanyarodva ahhoz amit tanítassz, hosszútávon szerinted a belső fogyasztás élénkítése és a munkahelyek teremtése hogyan fog összejönni? Hitelből mint eddig? Mert az eddigi intézkedések nem vezetnek egyáltalán a belső fogyasztás élénkítéséhez... Az export teljesítmény növekedését sem éppen szolgálja, ugye amiből a valós növekedés származhatna. És azt sem látom, hogy legalább ráutaló magatartásuk lenne az importkényszer enyhítésére. Nos tanár úr?
@igényes: "A Várúr nem egy rossz ember egyébként!
Lehet vele beszélni, nem kell basztatni."

Te vagy a testőr? Egyébként én nem mondtam hogy rossz ember, csak sötét!:)
@Várúr: "Öt héten át munka nélkül veszi fel a fizetését az mszp-színtársulat és a biciklis lmp."

Viktorod 8 évig vette fel munka nélkül, B+
@d-evike: d-evike 2011.03.25. 14:30:21 @igényes:

Elképzelhetetlen ez a levél.
Orbán Viktor tévedhetetlen.

Nem probléma, hogy mit hisz magárol. Lényeg a haza, a haza pedig a jó és aranyos adófizető.

Orbánnak minden nap fohászkodnia lenne szükséges: Dolgozni, dolgozni és gyarapodok.

Nekem mint alulművelt embernek nem érthető, hogy az orbáni jobbágy, ha henyél miért jó ez orbán gazdámnak?

Szeretném, ha a gazda kivezényelne engem is az árvízsújtotta területre, szeretném, ha a gazda csízmáját a kolontári bauxittól tísztíthatnám és rögtön utána csízma államtitkár lehetnék, nettó, nem netto 500 ezerért.

Szeretnék TeK vezető lenni, hiszen ott ültem a vezér mellett néhány évet. Iskolai végzettségem nincs hozzá, de nem baj. Vállalom.
@Grigorij Pantyelejevics: @gyilkos fűegér: @blah:
Latom ti szeretitek a meddo vitakat :) en inkabb meghagyom Varurat a feher kopenyes embereknek.
@Katapán: téged kellene bebetonozni nyakig viktorékkal
@igényes:

Én is adófizető állampolgár vagyok, aki ráadásul még oda sem adta a nyugdíjpénzét!

Ha OV olyan "igényes" volna, nem is fogadná az én mocskos ballibsi járulékomat és adómat.
De úgy tűnik nem finnyás.

Igaz a Soros pénze is jól jött neki egykoron hogy ma elmondhassa, hogy Angliában tanult!!!
@Publius Decius Mus: '(az ellenzékiek) kollektíve elhagyták a munkahelyüket sokan (a parlamentet) és felveszik a fizetésüket is a mi adóforinjainkból...'
Orbán apád fisszafizette a 3 évi fizetését amikor a lábát sem tette be a parlamentbe?
Amíg nem addig a pofád alaphelyzen barát.
A kettősmérce és csak a narancsföldön szokás, jólnevelt demokratáknál nem.
Kérmém ha a fentiekkel pontosítanád a megjegyzésedet, valahogy így:
Igen, Orbán is úgy viselkedett mint a mostani undok ellenzék, hozzájuk hasonló abban hogyan kell felvenni a fizetést munka nélkül...
Azt azonban csak én kérném, hogy a fizetéseket és egyéb téritéseket csak egyszer tessenek felvenni, nem úgy mint a fidestes barátaid akik mostanság annyira elfoglaltak, hogy észre sem veszik hogy dől a lé a számlákra.
Ha ezért leköpted a vezéreidet és is állaok melléd az ellenzék köpködésében.
Addig csak egy szerecsenmosdató és szemellenzős pártházi irodistának tűnsz.
Nos, mi a javaslat?
@gyilkos fűegér: Te azért vagy érdekes ember, mert nem tudod felfogni (nem bántólag írom hidd el), hogy nem ezt kell szaporázni, amit te írsz.

Amennyiben te szereted a hazádat, nagyon kérlek változtassál a nick néven! Legyél te!

1 000 000 munkahely!
Én bevállalom 100 000 munkahely

OK?
@salamander: Kicsit felreerted a dolgokat. Nem csoda, mert Orban szavai mast jelentenek nekunk es mast jelentenek neki. Lasd adocsokkentes vagy a nyugdijak vedelme.
Hogy ne kelljen sokat olvasnod, roviden:
Azert kell Orbannak uj alkotmany, hogy belerakhasson olyan dolgokat, ugy bebetonozhassa a hatalmat amikhez mar a 2/3-ad sem eleg, amik mar a mostani Alkotmanyt is athagjak. Pld valasztojogi valtoztatasok; az hogy az Orszaggyulest hatbatamadhatja a Koltsegvetesi Tanacson keresztul.
Ez a valodi ok. Minden mas hazugsag.
Az alkotmanyozasi kenyszert neked lehet hogy azzal a sok suletlenseggel adjak el amit leirtal. Valojaban a Magyar KOZTARSASAG nagyon is jol elvolt ezzel az alkotmannyak; nem voltak alkotmany-ellenes tuntetesek se most se maskor, a NEP nem kezdemenyezett nepszavazast a megvaltoztatasarol, es a valasztott kepviseloinek sem szerepelt a programjaban hogy ha rajuk szavaznak, biz' uj alkotmany csinalnak majd, es azota sem merult fel olyan korulmeny ami alkotmanyozasi 'kenyszert' vagy valsagot idezett volna elo.
Lehet hogy sok embernek vannak ellenerzesei valamivel szemben, amit at lehet iranyitani a 'komcsikra' vagy 'libsikre' - vagy a ciganyokra - vagy mas tobbe-kevesbe mesterseges ellensegre, es ha valamire ezekutan rafogjak hogy az 'komcsi' vagy 'sztalinista' akkor azt a valamit el kell pusztitani - na de ez a rakosizmus, ez a sztalninizmus! Ne tegyetek ilyet!!!!
@Chazz Reinhold: két bibi van az érveléseddel.
1. A fidesz állítja azt, hogy "az emberek" nevében cselekszik. Ez legfeljebb az őket továbbra is támogatókra vonatkozhat, hiszen ha a többieknek is tetszene, amit csinál, akkor nyilván ők is támogatnák. A támogatók pedig 30% alatt vannak, tehát a maradék 70% teljes joggal kéri ki magának, hogy az ő nevében alkotmányozzanak (államosítsanak, korlátozzák a sajtószabadságot, pártállami időket idéző módon rugdossanak ki nyelvészeket, stb. stb.)
2. A pártot nem választók elsöprő többsége nem apolitikus, nem szarik az egészre, hanem egyszerűen nem talál értelmes választást. Ha a) egy vödör szart rádborítok b) megfürödhetsz a pottyantós wc-mben a lehetőség, de olyat is mondhatsz, hogy "kösz, egyiket sem", te melyiket választanád?
@d-evike: Tanulmányait megszakította! Angliában soha nem végzett, bizonyítványa sincs. Orbán Viktornak nincs semmiféle angliai egyetemi diplomája. Az iskolalátogatás nem diploma!

Annyira bosszantó ez az egész Wittner, Schmitt, Orbán diploma.

Ki a fasz ez az Orbán? Utolsó mondat! Tanulmányozta, erre büszke, baromság!

Orbán Viktor életrajza

Orbán Viktor 2003 májusa óta a Fidesz Magyar Polgári Szövetség, a legnagyobb jobbközép szervezet elnöke, 2002 októberétől az Európai Néppárt alelnöke, 1998-2002 között a polgári kormány miniszterelnöke, a szabad és demokratikus Magyarország megteremtésének, a rendszerváltoztatásnak egyik kulcsalakja.

1963. május 31-én született Székesfehérváron, gyermekkorát Alcsútdobozon és Felcsúton töltötte. 1977-ben családja Székesfehérvárra költözött, ahol 1981-ben a Teleki Blanka Gimnázium angol tagozatán érettségizett. 1981-1982-ben sorkatonai szolgálatot teljesített Zalaegerszegen.

1983-ban az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának hallgatójaként a Jogász Társadalomtudományi Szakkollégium (1988-tól Bibó István Szakkollégium) egyik alapító tagja. 1984-ben több társával megalakította a szakkollégium társadalomelméleti folyóiratát, a Századvéget, amelynek egyik szerkesztője volt.

Az egyetem elvégzése után, 1987 és 1989 között Szolnokon lakott, innen járt Budapestre, első munkahelyére, a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium Vezetőképző Intézetébe, ahol 1987 novemberétől 1988 márciusáig szociológus gyakornokként továbbképzések szervezésében vett részt. 1988 áprilisától a Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa, majd 1989-90 között az oxfordi Pembroke College-ban az angol liberális politikai filozófia történetét tanulmányozta
2007-2010.orbanviktor.hu/dynamic/sajtoanyag/OV_eletrajz.doc
@Várúr:
"A teljes nyögdíj- és adórendszer átalakítása" -> mnypt pénzek lenyúlása, az emberek 85%-a kevesebbet kap, hatalmas lyuk az államkasszán,
"a banki és egyéb különadók," -> gyereket a fürdővízzel, azaz beruházások leállása,
"az oktatás folyamatban lévő reformja", -> mindenki hangosan röhög a kormány (KDNP) javaslatán,
"a párhuzamos tömegközlekedés átszervezése" -> semmi nem történt,
"a parlamenti és önkormányzati létszámcsökkentés" -> semmi nem történt,
"a kiadások drasztikus visszafogása" -> semmi nem történt,
"az állami fizetések kétmillás maximálása" -> minden állami vezető kijátsza
"a vezetők fizetett szabadságának kemény megnyirbálása" -> pénzügyileg nem jelent semmit, mert a szabadság is fizetett volt,
"a legatyásodott önkormányzati iskolák és kórházak állami irányítás alá (vissza)vétele" -> semmi nem történt, csak szöveg,
"a pazarló gyógyszerkassza, a hamis rokkantnyögdíjak és a MÁV ingyenjegyek felülvizsgálata" -> szintén csak szövegelés történt,
"az irtózatos (és ellopott) filmtámogatások visszavágása" -> másnak adása, "közigazgatási létszámcsökkentés" -> és egyben növelés a saját rokonokkal
@igényes:
Társaloghatunk, akár itt is, ha lesz alkalom rá. De ha kérhetem, érvek mentén. Lehetőleg ne úgy, hogy miattam alacsony a magyar oktatás színvonala. Vagy egyéb gyalázkodások. Mert ha egy felnőtt (nem diák) érvek helyett a szemembe mondaná, valóban lecsapnám, mint mondjuk Grigorij nevű a szovjet nyírfásban a taknyot. Olyan személyeskedve írnak, mintha egy Sherman tank védené őket. Pedig csak a névtelenség növeli ekkorára az arcukat - meg az elképesztő tudatlanság.
@Várúr: Kedves Vár Úr! Én szívesen megyek minden elé. Én inkább az igazságot szeretem, vannak tapasztalataim, melyeket nem csak itthon, hanem külföldön is szereztem. Nyitott vagyok mindenre.
Vége, vége, vége mindennek!
Magyarország sorsa megpecsételődött.
Császárság lesz! A tömegbe lövetnek. A nyugdíjasokat gázkamrába küldik! Valamint a többieket is. Akik nem értenek egyet.
A szegényeknek kötelező lesz átadni minden ingó valamint ingatlan vagyonukat az államnak.
És lesz még aknazár a határon, kötelező Orbán kép a falakon, meg rendőrállam a javából.
Kéretik nagyon félni !
A polkok pokla csak most következik.

Még az a szerencse, hogy a szocialisták megcsinálták.
Amit ígértek...
Az utóbbi 60 évben...
@Várúr:

Amit én tudok őseim nem bizonyosan magyarok, de nyomaik datálhatóak egészen 1823-ig. Itt már ugye feltételezhető és elfogadható, hogy ősöm 1800 környékén már élt. Mindenképpen élt, mert én sem lennék, sőt éltek az ősei is.

Én elvárnám a nagy magyarság miatt ugyanezt Orbántól. Kövér László, számomra elfogadható, de Rogán, Gulyás, Deutsch, Pozsgai, Lázár ezek már nem. Ráadásul ismerné a nevemet, hát nem éppen Orbánosra sikerült vagyok.
@Várúr:
"érvek helyett a szemembe mondaná, valóban lecsapnám, "

Ebből is csak úgy süt a tanári intelligencijja... :D
Úgy imádom, az ilyen verekedős, kopaszlelkű humanoidokat... :DDDD
@Kármentő: És van valami igazság, mert a hatalom, ha fél tudja nincs igaza, ezért egy szűk kört fizet meg. Al-Gaddhaffi egy jó példa erre is.
Nagyon jó poszt...egyetértek.

Ez az alkotmány sosem lesz az ország alkotmánya, ez a jobboldal egy részének pártalkotmánya slussz.
@Várúr: Tisztelt Uram, az érzékenységét tiszteletben tartva, a következőkre hívnám fel a figyelmét: esetleg elgondolkodhatna azon, hogy (természetesen képletesen), nem a száz szembejövő barom megy a forgalommal szembe az autópályán, hanem Ön! Az agresszív megnyilvánulását tekintve, pedig tényleg riasztó lenne, ha Ön valóban oktatóként dolgozna!
A cikk megállapításaival a magam részéről tökéletesen egyet értek.
A helyzet viszont nagyon hajaz a fáraók gyakorlatára.

Az új fáraó levésette az előző nevét a falról, és helyébe a sajátját vésette és így tovább és így tovább -így állt bosszút az elődjén. A vicces az, hogy egy átlagos fáraó 2-4 évig uralkodott átlagban - pont mint most. II Ramszesz volt a kivétel a maga több mint 80 évnyi korszakával.

Konklúzió: a társadalom nagyon lassan fejlődik DE az emberi viszonyok és természet nem igen változik - 0 evolúció - így ki fogunk halni.

A fidesz elfelejtett valamit (pontosabban OV) ami ma előny az holnpa qrva nagy hátrány lesz. Minél jobban kilököm az ingát az annál nagyobb sebességgel és lendülettel tér vissza.
@Álamfő álomás következik:

"érvek helyett a szemembe mondaná, valóban lecsapnám, "

Nem értelek én! Mi a bajod Várúrral?

Gondoljál csak bele, mit is írt? Lecsapnám!
Ellenben keresi itt az index oldalán az ellenérveket, mert nem agresszív. Lecsapnám, nem azt jelenti lecsapom!

Az én környékemen nagyon sok zsidó embertől elvették a házát a Rákosiék, meg kitelepültek innen Budáról, de ezek nincsenek példáúl a Wittnerek között a mai országházban. (nem vagyok zsidó, de osztályfönököm az volt! (Szerettem!)
Ilyen az élet!
@igényes: "Amennyiben te szereted a hazádat, nagyon kérlek változtassál a nick néven!"

Ezt nem tehetem meg a rajongóimmal! Különben is már készen vannak a pólók.

:-D
@igényes: Általában az érdeklödő emberek keresik az igazságot! Nincs itt Orbán, sem Rogán, sem Deutsch! Máshol vannak! Pénzt keresnek!
KÖZBEN ÉHEN HALUNK!

MIT ADJAK ENNI A HÁROM GYEREKEMNEK, ALKOTMÁNYT?

MUNKÁT!

ADÓCSÖKKENTÉST!

BENZIN ÁR CSÖKKENTÉST!

A FRANKHITELESEK SEGÍTÉSÉT!
@anyahajókabinajtóhajtogató: Mondjuk a három gyereket növelők elég szép adócsökkentést kaptak. Bezzeg a CapsLock-ot azt megtaláltad.
@szekertabor: Akkor légyszives magyarázd meg a következö idézetet:
"Hát az meg végképp nem tartozik az én munkámba, hogy egyes zavart gondolkodású embereknek megfejtsem a titkát, hogy mit gondolnak komolyan, mit nem. Én azért tartozok felelősséggel, ami a saját szándékom, meg azért, amit tettem, meg tenni szándékozok Magyarország érdekében. És ezek között a tervek között nem szerepel a magyar közjogi rendszer felforgatása." (2009. november 25.Orbán Viktor, az MTV Ma Reggel című műsorában)"
@anyahajókabinajtóhajtogató:
Az EUR/HUF árfolyam most pont annyi (266 Forint 1 EURO), mint 1 éve volt, az előző kormány alatt.
@MiKeyRuLeS:
""A teljes nyögdíj- és adórendszer átalakítása" -> mnypt pénzek lenyúlása, az emberek 85%-a kevesebbet kap, hatalmas lyuk az államkasszán,"

Ki találta ki ezt a baromságot, hogy az emberek 85%-a kevesebbet kap?

Az emberek 10-20%-a kap kevesebbet, a többiek ugyanannyit, vagy jobban járnak az új adórendszerrel.
@Álamfő álomás következik:
"@NewWay: ha van munkád, de x százezer alatt keresel és már/még/egyáltalán nincs gyereked, akkor szopod a faszt, mint a torkosborz..."

Ha 300 ezer alatt keresel,
ÉS minimálbér felett keresel
ÉS nincs gyereked
ÉS nem vagy állami alkalmazott
akkor valóban abban a 10-20%-ban vagy, akik szívnak.

"Ha nem dolgozol, akkor szintén, mert az árak egyre jobban elszabadulnak. "

Gondolom a világpiaci árak (élelmiszer, energia) emelkedése is a kormány bűne, ugye?
@NewWay: Rájöttem miért is fáztunk rá! Mi magyarok ráfáztunk, mert Orbán Viktor kapott egy Lap Topot. Ez a titka az egésznek.

Szövegszerkesztés!

kérem követni az utasításokat!
1. Írjátok be a Word-be: Bevételem (Orbán Viktor beüti kisebb nagyobb sikerrel.) - a betűk nagysága 12
2. Rendszergazda mondta neki: 26

Érdemes kipróbálni!
Miért kell ismét szoci kormány?

1/Nagyszerűk voltak
2/Kádár alatt jobb volt
3/Mi volt a kérdés?
4/Nem lopnak, nem csalnak, nem hazudnak
5/Üldöznek és nagyon félek

+1/ Mer ezek álam az álmokban
Teljesen nyugodt vagyok!
Igen, ha valaki dolgozik, van eredmény!

hetivalasz.hu/uzlet/felcsut-titokzatos-milliardosa-30264
Egyetértek teljesen ezzel a cikkel. '89-ben az alkotmányt egy szűk kör csinálta, akik máig a politikában vannak mind, tehát egyikük sem ellenezhette őszintén, legalábbis a rendszer alapjait nem. Mostantól viszont az alkotmány egy szűk elit sajátja lesz csak, mindenki más viszont kiszorul belőle. Nagyobb lesz a megosztottság tényleg...
@d-evike: Kedves Évi!

Orbán Viktornak nagyon sok a problémája. Remélem te viszont megértő vagy. Viktor testvérei (kettő van neki) nem értenek vele egyet. Tudod mekkora tragédi lehet, ha a család széthúz? Viktort apukája sűrűn pofozta mert tiszteletlen volt anyukájával szemben. Gáspár és Áron csak figyelték Viktort. Viktor megkapott mindent, amit a szocialisták nyújtani tudtak. Sajnos a két testvér nem kapott semmit. Későn születtek. Ármin ma azért már önszorgalomból tehetős emberré vált, alelnök lett.
@mendson:

LOL

Írj be a gugliba bármilyen témát (bármilyet!), biggyeszd mellé, hogy: orbán viktor, ha nem dob ki minimum két, egymásnak tételesen ellentmondó idézetet, kutya legyek.

(Jobberéket ezzel lehet a falra felkergetni...)
@Kármentő:
Ki akar szovi kormányt? Miért hiszed, hogy nincs más alternatíva?
@NewWay: "Gondolom a világpiaci árak (élelmiszer, energia) emelkedése is a kormány bűne, ugye?
"

Ilyet senki sem mondott, de hogy is volt ez a gázártámogatós móka idején? Nem a mostani kormány (akkori ellenzék) szövege volt, hogy a kormány felemeli a gázárakat?

Egyébként ha belegondolsz, a dolgozó emberek több, mint 50%-nak nincs gyereke, ugyanis még ha valakinek kettő is születik, modjuk két év különbséggel, azok 20 év alatt felnőnek, és utána már nem jár a támogatás. Lehet, hogy téged meglep, de olyan emberek is élnek és dolgoznak ebben az országban, akik már felnevelték a gyerekeiket, és olyanok is, akiknek még nincs, sőt olyanok is, akiknek nem is lehet. Nem csak olyanok, akik direkt nem is akarnak, hogy elfogyjon a magyar.
@gyilkos fűegér: Neked lenne feladatod is fiam!

Légy tényközlő és linkeljél, ne utasítsál, mint most én teszem veled szemben/érdekedben. Vezetői típus vagy! (Én is!)

Pozitív választ kérek, mert kiruglak, mint a szart! (nem komoly, több munkát fiam!)

Nem értettem! Hangosabban a választ!
Ekkora marhaságot....mert bazzzeg az előző kommunista koholmányba aztán marha sok beleszólás volt mi? Bírom, mikor ordít az egér ( bocs a plagizálásért) Mégis olyan sabil volt, hogy vannak párosujjúak, akik visszasírják - vagy legalábbis marasztalnák. A róka hordjon el!
@Szűcslaci:
Az előző kommunista koholmány alapján Viktor most az úr.
Szar poszt, igazi bértollnoki okoskodás. Ki írta? Senkiházi Atis?
1. Ki az a hülye, aki visszasírja a toldozott-foltozott 49-es "alkotmányt"? A kisebbségben levő ellenzék. A nemzetrontó Maszop és az szdsz B csapat.
Véleményük teljesen érdektelen. Örüljenek, hogy nincsenek börtönben és van még szavazati joguk. Remélem nem sokáig.
2. Az előző alkotmányhoz sem volt közötök, akkor miért nem pofázott az, aki most ugat?
3. Megosztottság? A szocik és a szadesz sokat tett érte, húsz éven keresztül.
@vauvauvau: Lévai Anikó a szolnoki zsidó közösség tagja volt, tudjuk, hogy ma Orbán felesége. A Család elzavarta Viktort Szolnok városából, vajon miért?
Márpedig stabil lesz az alkotmány akár tetszik a blogírónak akár nem . Ennyi .
@igényes:

Mindent én csináljak??? Nekem néha dolgoznom is kell! (Nem ezt) :-D
Egér!

Haragszom rád! (Nem nagyon, kicsit!)

Óriási bocsánat:

Viktor
@igényes:

Na jó, ne mondd, hogy nem csinálok semmit:

Orbán a népszavazásról, 2007:

orbanviktor.hu/cikk/a_nepszavazas_megnyerte_az_els_337_csatat

És 2010-ben:

http://nol.hu/lap/mo/20100726-orban_es_a_nepszavazas"
@sprenczl: Ez a sz*r ami készül meg csak neked fog tetszeni.
@sprenczl: Te egyébként mít is beszélsz? Emlékszem, hogy szerettek volna eladni egy lovat Kunhegyesen, nagyon nagy paraszt vagyok!

Teljesen hásonlított az orbáni piáchoz. Meg tudod-e koncentrálni Győzike? Wittner Marit nem én csináltam fel (Igaz!), de egyébként tényleg nem szeretném bántani Marikát, aki nagyon kedves volt mindenkihez és vérzett is. Elfogsdom, hogy Orbán Viktor eszményképe. Teljesen megértem, hogy van egy hős asszony!

Marika 1937-ben született, ismeretlen apától, anyukája a keresztények hítvallása szerint dadusnak adta, két év után már állami gondozásba kerülhetett a WM. Anyuka tovább dolgozott. WM 13 évesen meglátta anyukája szép orcáját, talán Felcsúton, de ez nem biztos. Anyuka rögtön benyomta őt egy kommunista otthonba, de a bátor lány már ezt nem nagyon vette jó néven. 1954-ben egy kis gyakorlás után therbe esett és azonnal a Rákóczi téren landolt. Fiúgyermeke, vagy leány született 1955-ben. Gyorsan mellőzte a szopatást és rohant a férfiakat támogatni. nem volt szőke, nem volt veres, egyszerűen setét volt a takintete. Egzotikus volt!

A fegyveres rablások után iszkolt gyermek nélkül Ausztriábas, majd visszajött és kapott halált, de mégsem, mert ....., nos végül kapott nyugdíjat is. Ez a lényeg!!!!! Nyugdíjat kapott Orbán Viktor eszménye! Hajrá!
@Várúr: Nem olvastad el figyelmesen a posztot. A probléma megmarad. Olyan alkotmány születik, amit a fél ország nem fog a magáénak érezni.
Tartósítjuk a társadalom kettéosztását. Jó ez?
@gyilkos fűegér: Most úgy néz ki, hogy a Prof. Dr. Schmitt Páltól nem fogsz semmiféle kitüntetést kapni! Ne is álmodjál oklevéről minimum 19 hibával. Mit képzelsz? Azért Te dolgozzál, tessék figyelni a híreket, hol lesz lecsó, libamáj, kolbász, vagy esetleg hús! Ingyen mérik ezeket Kötcsén!
@nu pagagyí: Ne basztasd már a Vár Úrat! Lát ám Ő! Tényeket, ha közölsz vele, egyáltalán nem agresszív! Te is csak a tényekre szorítkozzál!

Amit én szeretek: Orbán = Orbán

Palacsinta = Palacsinta
@nu pagagyí:
A posztot figyelmesen elolvastam. Különben nem reagáltam volna rá. Honnan veszed, hogy "a fél ország nem fogja a magáének érezni" ? Megszámoltad az ellenzőket? Fél ország csak azért, mert a blog "a társadalom kettéosztásáról" fecseg? Annyit lehet tudni, hogy a felnőtt lakosságon belül közel egymillióan küldték vissza a kérdőívet, tehát az alkotmányozást a magukénak érzik. A többi üres találgatás.
El kéne már felejteni ezt a köztársaságot
@Várúr: Nem haragszol rám, gondolom én!

8 millió ki, be 900 ezer, aligha 2/3-ad.
@Várúr: Nem vagyok egy seggnyaló, de szerintem jobb vagy mint a Szájer, meg a Rogán, meg a Gulyás, Deutsch, na és a rekedte hangú Orbánnál mindenképpen. Én ezt komolyan gondolom. Te szóba állsz a pártonkívűlivel is.
@igényes:
Páran még azt sem értik, amit leírok. Érvek helyett személyeskednek, sértegetnek. Majd ártatlan szemeiket levesestányér nagyságúra nyitják, mikor visszaszólok. Pofátlan agresszivitásra mégis mit várnak? Hogy kis buksijukat megsimogatom?
Másik megjegyzésedre csak annyit: mindegy, ki milyen származású. Gr. Teleki Pál néhai miniszterelnök szerint "magyar az, aki magyarként cselekszik és érez". Én pl. anyám révén félig kun vagyok. Apai felmenőim közt van osztrák is. Ami számít: hogy vannak, akiknek fontos az ország, mások sírnak-rínak-vinnyognak, semmi nem jó nekik, legyen alkotmányozás, családi adó, erősödő forint, bármicsoda. Közben egy ép gondolatuk nincs, hogyan tovább? Nyolc év alatt az ország torkig adósodott, erre Orbánoznak. 9 hónap alatt kellett volna rendbetenni? Ők mit tesznek az állandó rinyáláson kívül? Mint a hallgatóim egy része: nem tanulnak, nem sportolnak és mindenre találnak valami buta kifogást. Elhízott kiscsajok, lusta kövér srácok, szüleik nyakán élősködők, örökké a neten lógók... és mindig ők a legelégedetlenebbek és a leghangosabbak.
Mára ennyit, üdv.
Sziasztok! Lényeg nekem egy Kupa kellene! Orbán nagyon távol áll a néptől!
@igényes:
Bárki értelmes emberrel szóba állok, ha érvel. Senki se tévedhetetlen, természetesen én sem vagyok az.
@Várúr: Lényeg, hogy te nem fogsz fosztogatni, meg osztogatni nem arra érdemes embereknek. Nekem vannak jobbró és balról, középről is barátaim, van is érték bennük, A sok érdekes ember nem ismeri fel, hogy szép a sárga rózsa, vörös rózsa, fehér rózsa. Mi is a különbség: Semmi! Mindegyik szúrós, ha nem kezeljük szakszerűen. Mindegyik szép is lehet, lehetne.

Nem vagyok jobbos, de látok értéket, nem vagyok liberális, de látok értéket, nem vagyok balos, de látok értéket. Lehet magyar vagyok?
@igényes:
Dehogy haragszom. Egymillió valóban nem kétharmad. Ennyi embert érdekelte a kérdőív, és ez se kis szám. A többiről semmit se tudunk. De bocs, aki nem nyilvánít véleményt, aki nem szavaz, stb. az utólag ne ugasson. Különben is akik nem küldték vissza a kérdőívet, egyáltalán nem biztos, hogy az alkotmányozás ellen vannak. Lehet, messze van a posta, más dolguk van, leszarják az egészet, mittomén.
@Várúr: Nekem koromnál fogva is az Antall Józsi, Göncz, Gálszécsy, Boros, Kupa, Bajnai, de még a Salamon is befér, na meg M . Péter is halkan. Salamon kiesett a berkeimből. Én talán még Kövért is tisztelem valamennyire, mert van nézete, de nem értek egyet vele.

Megvetem a Hagyókat, Hunvaldokat, Lázárokat, Szijjártókat, Kósát pedig egyenesen nemmzetrontónak tartom.

Nos ebből kiderül valami, lehet nem egyezel velem, de agresszív nem leszek!
@qwertzu: Mondjuk a munkanélküli 3 gyerekes szülők milyen adócsökkentést kaptak? Amikor volt munkám akkor is minimálbérre jelentettek be vagy arra se, abból mennyi az adócsökkentés?
JA ÉS HA MEGTALÁLTAM AKKOR MI VAN???
@Várúr:
Ennyit a zemberek nagy többségéről, akik állítólag még alkotmányozásra is felhatalmazták a vezírt.
@Várúr: "A szövegtervezetben szó nincs vármegyéről és alispánokról."
"F. Cikk
(1) Magyarország fvárosa Budapest.
(2) Magyarország területe vármegyékre, városokra, községekre tagozódik. A városokban kerületek alakíthatók."

Ha nem olvastad volna.
Én nem küldtem vissza a kapott alkotmány-totót,többek között azért sem,mert olyan hülyeségeket írnak benne, hogy ... gyakorolhassák gyermekük szavazati jogát." Azt, ami nincs?
@ossuser1: "Amugy, ha orban megtehette, hogy eveken keresztul nem jart be a Parlamentbe, csak mert a majom gyurcsany ott volt (es asszem sok mas vezeto fideszes politikus), akkor sztem az LMP is megteheti, hogy egy hetig tavol van."

Eddig ez az első válasz a hozzászólásomra, ami nem a zsigeri mocskolódásra épül, ezért megéri viszontválaszolni rá. Engem az ellenzék távolléte az ülésteremben nem különösebben zavar. De tessék már mondani, a FIDESZ ellenzékben nem terjesztett be a kormánypárti törvényjavaslatokhoz számtalan módosító javaslatot? Nem vett részt a bizottsági előkészítő munkában? Nem vett részt a szavazásokon? De bizony beterjesztett, de bizony részt vett. Éppen ez az egykori magatartása legitimálja azt az elvárását, hogy ha a mostani ellenzéknek van konstruktív javaslata az alkotmányozásban, akkor tegye meg.

Persze, ha valaki ötlettelen, akkor kényelmesebb sértődötten duzzogni...
@Joebacsi70: "Az alkotmány szövege változatlan marad,mert a gond nem ezzel van"

haha

Ha szerinted nincs gond az alkotmánnyal, mások szerint népszavazást kellene róla tartani, akkor adj választ két egyszerű kérdésre:

Ha mondjuk a maszop aláírást gyűjtene és kezdeményezne egy népszavazást, akkor:

A beadástól számítva mi az a legkésőbbi időpont, amikorra ki lehet tűzni a népszavazást?
1, 5, 10, 100, 1000 év?
Sikeres népszavazás után, meddig köti a törvényhozás kezét a népakarat?
1, 5, 10, 100, 1000 év?

Sorolhatnám még az érdekes dolgokat, de felesleges.
Ennyit a maszopos propagandáról, hazudnak reggel délben este.
@szekertabor:
"De tessék már mondani, a FIDESZ ellenzékben nem terjesztett be a kormánypárti törvényjavaslatokhoz számtalan módosító javaslatot?"
Igen, beterjesztett. Mondjuk nem abban az időszakban, amikor a parlamenti ülésekre nem jártak be. Amiket pedig benyújtottak, azok olyanok voltak, amiket most kormányon ők is gondolkodás nélkül lesöpörnek. Lásd például a benzin jövedéki adójának módosítását. Vagy vedd elő azt az több, mint ezer pontos módosító javaslatát a fidesznek, amit benyújtottak anno, és nézd meg mennyi az, amit most megvalósítanak belőle?
@2llkedő: Ez jól hangzik, csak éppen a tényeknek nem felel meg, amint arról te is meggyőződhetsz, ha utánaolvasol. (www.mkogy.hu/fotitkar/tvalk/20_beny_tvjav.htm)
A valóság ezzel szemben az, hogy az elmúlt ciklusban az ellenzék konstruktív aktivitása végig nagyobb volt, mint a rendszerváltást követő bármelyik ciklusban. A Fidesz nem a parlamenti munkából vonult ki, hanem Gyurcsány Ferenc felszólalásairól, ami nagy különbség. Ugyanitt el is olvashatod a benyújtott javaslatok szövegét.
Az országgyűlés honlapját egyébként nem haszontalan dolog böngészgetni, mivel a sajtó időnként hajlamos a tények elferdítésére, a jegyzőkönyv viszont megbízható.
@szekertabor:
A jelzett helyen ez található:

Hiba - error

Error 404. URL=/fotitkar/tvalk/20_beny_tvjav.htm).
@szekertabor:

"Ugyanitt el is olvashatod a benyújtott javaslatok szövegét."

Azt is megnézted, hogy mit valósít meg belőle a jelenlegi kormány?
@2llkedő: Elnézést, a zárójel nem tartozik az URL-hez.
süti beállítások módosítása