Meghülyült az IMF? Romániában tiltja a magáncsődöt, nálunk kötelező

2012.01.08. 08:00 napon tamas

Kiszivárogtak az IMF feltételei, amelyek között vegyesen bukkanhatunk olyanra, amely az elmúlt másfél év kormányzati intézkedéseinek fő irányát vonatná vissza (a magyar háztartásokat átmenetileg tehermentesítő különadókat is vissza kellene vonni), és olyanokat, amelyek az orbáni kirándulás hátizsákjában is ballasztok, (előkészítetlenség, kapkodás). Az öreg bicskás persze szorgalmazza a kiadások „lefaragását”, az ájemefi értelemben vett megszorítást is.

De nini. Utolsó pontjában idecsempészett valamit, ami bizonyítja, hogy az IMF is megháborodott: amit a román mintatanulónak tiltott, számunkra pedig feltétel. 

A magáncsőd intézményét, amely az adóst is védi és a hitelezőnek is kielégítő garanciákat nyújtana. A "fejlett" világban  ténylegesen létező magáncsőd intézményének összehasonlításától most tartózkodjunk, hiszen, mint minden tehermegosztás esetén, az ördög itt is a részletekben rejlik. De.

Mint arra egy román blogger önérzetesen fel is hívta a figyelmet, a magáncsőd intézményét a nagyon következetes, nagyon jobban tudja okos IMF, Románia esetében tilalmasnak minősítette, mint olyat, amely az adós törlesztési hajlandóságát csökkenti, eközben nálunk (csak találgatom a tárgyalási stratégiát, de mintegy emberbaráti gesztusként), egyenesen feltételül szabta. A román magáncsődre vonatkozó tilalmat az Index is hozta, még 5-én, de úgy tetszik, sem az IMF-nél, sem a magyar sajtóban nincs kapacitás összevetni a két országra vonatkozó IMF-előírásokat.

Hát akkor talán ennyit az IMF kívánalmainak objektíve szükségszerű és messzemenően megalapozott voltáról.

Érdemes látni, hogy a felfokozott helyzetben nem csak a magyar kormány van a kapkodás és kiegyensúlyozatlanság lelkiállapotában, de a nyugat kívánságlistáit tanulmányozva ők is kibillenhettek lelki egyensúlyukból. Az ő tetteiket sem a megalapozottság vezeti, kifogásaik nem érthetőek, vagy pedig valódi indítékaikat titokban tartják. Mert elég-e az indítéknak, hogy most látják elérkezettnek az időt a leszámolásra? Igazuk lehet azoknak, akik szerint a külföldi intervenció sem kínál perspektívát az országnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr403527631

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán százezrei 2012.01.08. 21:37:01

Állnak-e még tömegek Orbán mögött? Állnak bizony. És ez az igazi nagy gáz, nem a Viktátor maga. Azt írja az újság – pontosabban a NOL.hu – hogy egy nekik nyilatkozó FIDESz elnökségi tag szerint, ha Orbán mellett szerveznének tüntetést, &nb...

Trackback: Magyarország Kormánya Holding Zrt. 2012.01.08. 17:02:28

Minden jel arra vall, hogy a magyarországi demokráciát féltő, diktatúrát kiáltó hangok erősen túlzók. Nem épül itten semmiféle bolseviki teljhatalom, nincsenek az oroszok a spájzban. Mindössze annyi történik, hogy éppen ezekben a kemény hetekben derül ...

Trackback: UTOLSÓ ESÉLY 2012.01.08. 16:23:11

 Agónia, vagy élet? Lassú, hosszú és fájdalmas szenvedés, vagy kilábalás? Nem kérdés ma már, hogy két lehetőség közül választhat a kormányzó többség - a fidesznek és ragadványának még van lehetősége válaszokat adni, de ahogy fogy körülöttük a...

Trackback: Sokáig Éljen Ferenc! 2012.01.08. 15:58:16

Most, hogy túl vagyunk az évezred legnagyobb „szeressük egymást, bármilyen különbözőek is vagyunk” partiján (ezen most teljesen elérzékenyültem, úgyhogy ha hazaértem, megdugom valamelyik macskát), ideje kicsit mögé is nézni a történéseknek!...

Trackback: Mit jelent a magáncsőd? 2012.01.08. 13:36:30

A mai napon elég sokat lehetett arról olvasni, hogy a Nemzetközi Valutaalap (IMF) feltételei között szerepel az, hogy a hazai jogrendszerben meg kell teremteni a magáncsőd intézményét. Mivel ezt jogi szabályozással lehet elérni, így feltétlenül foglalk...

Trackback: Utcára vonulni Viktorért 2012.01.08. 12:35:56

A Fidesz erőt demonstrálna, terveik szerint több százezres tömeget vonultatnának utcára Orbán Viktorért, hogy ezzel mutassák meg, hogy a Viktor mögött rejlő támogatottság valóban kétharmadot jelent. Abban biztosak lehetünk, hogy ha ez megvalósul, akkor...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.08. 12:30:32

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.08. 12:29:55

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.08. 12:27:08

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Selmeczi: Nem kell betojni, a nigériai ex-miniszter fia megmenti hazánkat! 2012.01.08. 11:50:58

- Nem kell aggódnia többé a magyar családoknak, tegnap hajnalban netezgetés közben megtaláltam a megoldást! Magyarország nem szorul rá se az IMF-re, se az EU-ra ezután! - nyilatkozta Selmeczi Gabriella szikrázó mosollyal reggeli sajtótájékoztatóján. &n...

Trackback: Felelősnek tartja magát? - az orbáni mosoly tragédiájáról 2012.01.08. 11:46:08

Egy pénteki, a HVG újságírója, Dezső András által készített, mindössze néhány másodperces videó megtekintése vélhetően mindenki számára tökéletesen elegendő ahhoz, hogy  kijózanodhasson, beláthassa, hiába is reménykedtek, spekuláltak sokan az elmú...

Trackback: Felelősnek tartja magát? - az orbáni mosoly tragédiájáról 2012.01.08. 11:44:51

Egy pénteki, a HVG újságírója, Dezső András által készített, mindössze néhány másodperces videó megtekintése vélhetően mindenki számára tökéletesen elegendő ahhoz, hogy  kijózanodhasson, beláthassa, hiába is reménykedtek, spekuláltak sokan az elmú...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@J.László: Jogos a kritika, dehát a valóság túltesz még rajtam is. Lásd STGM veretes sorait, kicsit feljebb.
@Pipas: minden vallásban van valami képtelenség, amiben hinni kell. Vagyis még nem kötelező, bár a KDNP már erősen dolgozik rajta.
@stgm: nem ismerem minden hülye előéletét, köszi az érdemi kiegészítést. Jellemző.
@waszabi: végre egy józan, okos hozzászóló. Tökéletesen helytálló, amit írtál.
Érdemes tájékozódni és megérteni a dolgot mielőtt blog-ot írunk nagy mellénnyel...

www.jogiforum.hu/hirek/23164
@zum trucc: Aha, a közgazdaságtanban is van egy halom képtelenség, amiben hinni kell. Pölö abban, hogy xy próféta előre látja a jövőt és a kinyilatkoztatása alapján a semmiből lehet értéket teremteni. :)
@Cylon Brother Cavil: Igen, odáig egész érdekes volt, hogy Róna elmondta az első mondatát: "A NEM megkezdődő tárgyalásokra reagált a piac" (a forint romlásával - nem is értem). Nahát, ez a zillető igen tájékozott valaki ájemef-ügyekben, még a zájemefnél is tájékozottabb, lásd: Christine Lagarde már várja Fellegi Tamás "pénzügyminiszter" jövő heti látogatását és a tárgyalásokat. Akkor most ki hazudik, b+?
@Pipas: Igazad van, amit leírtál, az minden (bulvár, hazugság, öndicséret), de nem közgazdaságtan. A közgazdaságtan az nem ez. Valami más. De létezik.
@Jofiu: bocsánat, azt hittem jobban érezhető volt az irónia a kommentemből. 100%-ig egyetértek veled. :-) Ezért írtam, hogy a "szerző" Nobel-díjas lehetne... Full gáz ez a cikk.
@gyomirtó: szinte mindenki hazudik, meg megmondja a tutit, pedig fingja sincs. Ez a Róna ez a legkártékonyabb alakok egyike egyébként.
Akire adni lehet mostanában: Mellár, Bod Péter, Heim, Palócz, Oszkó, Simor (!). A többi svindler.
@zum trucc: Lehet, hogy létezik, de én még nem találkoztam vele. Pedig ismertem pár embert, akik papíron közgazdászok voltak. :)
@alfacharlybravo: ja amúgy a tudszoc. másról szólt és teljesen elavult, hiteltelen baromságok halmaza. Én egyetemen, öt évig tanultam közgazdaságtant, sok baromságot és néhány értelmes tárgyat. Volt tudszoc is, meg torna, honvédelem, na a tud. szocot nagy ívben....igen, eltaláltad, leszartuk, mert az már akkor is látszott, hogy baromság.
@Pipas: Használd a gyomirtónak/nyomirtónak adott listát, ezeket az embereket érdemes komolyan venni.
A postolóval ellentétben én úgy gondolom, hogy bedőlt hitelek vonatkozásában Románia pillanatnyilag még jobban áll, mint Magyarország.
Az IMF vélhetően főszabályként nem tartja kívánatosnak a magáncsőd intézményét, de súlyos esetben megengedi.
Miután OV elindította a végtörlesztési lavinát, beszartak a bankok és inkább engedik a magáncsődöt, persze mindezt IMF diktátumként kommunikálják.
A manyupot sem nyúlták volna le, ha nem ütköznek ellenállásba. Sajnos ma már mindenki csak arra emlékszik, hogy lenyúlták, az előzményeket elfelejtik.

Azért nem jó unión belül ilyen elutasító és agresszív intézkedésekkel belegabalyodni egymás pénz- és belügyeibe, mert ha valaki fuldokolni kezd, akkor másokat is magával ránthat. Nem csak Magyarországnak, az EU-nak is bőven van még mit tanulnia. (Azért én remélem, hogy bedől ez az egész szarhalom, pedig tudom, hogy akkor nagy szívás lesz.)

Addig viszont örömködjünk azon, hogy jön az IMF és a hitelből fizethetjük még egy darabig a hiteleinket, aztán csőd, de hátha másnak kell majd eltakarítani azt a szart...
@zum trucc: Látom, humorból nem tartottak előadást az egyetemen, de még szemináriumot sem....
@flippant: Köszönöm, de ismerem a cikket.
Ne reménykedj, itt nem lesz Izland2.
Itt húsz éve dolgoznak a liberálisok - abszolút sikeresen - a nemzet megosztásán. Egy generáció már felnőtt ebben a légkörben. Így nem lehet... Még a dédunokáink is adósrabszolgák lesznek. (Még az enyémek is, pedig nincs hitelem, nem is volt soha.)
Az első tévedés ami megtéveszti az embereket a név. IMF nem egy nemzetközi non-profit szervezet mint az ENSZ hanem privát bankok és cégek által létrehozott szervezet nemzetközi céljaik eléréséhez. Nem segiteni akarnak egy országot hanem gazdaságilag leigázni. Ennek megfelelően a feltételeik is változnak országról országra. Javaslom mindenkinek megnézni a következö részletet: www.youtube.com/watch?v=JcbMW5Y5HxY a 24-45 perc között (persze az egész film érdekes)
@prolee: sőt, bünti járt érte, engem többször sarokba állítottak. Vagyis, ha nem jön be a humoros poén, annak legalább két oka lehet. Az egyik a poén. Amúgy én nem találom, hogy már eszmét cseréltünk volna, nem tudom értelmezni a kritikád. De ettől az még persze akár jogos is lehet.
Későre jár, nem kizárt, hogy amúgy "legendás" humorérzékem ki-kihagy már. Akkor pardon.
Amúgy bedőlt hitelből Magyarország/Románia secko jedno, nem volt egyikünknek sem ilyen. De nálunk félő, hogy az "unortodox undokok" miatt lesz. A románok rutinosan és szakszerűen kezelik a maguk hiteleit.
@CrossWare: Anyádat akarják leigázni, a céljuk az, hogy fenntartsák a pénzügyi világ normál állapotát. Ami mindenkinek, nekünk is érdekünk. Csak a hülyék IMF-ellenesek. Meg a komcsik, meg a nácik. Te melyik vagy?
@zum trucc: A egész világnak tele a hócipője az egész pénzügyi világgal... Ha még nem vetted volna észre. :)
@Pipas: Tudom, hétezer légy nem tévedhet.
@lariflari: Én úgy látom, ugyan azok "rinyálnak" most is az IMF ellen, mint akkor. Nem látok különbséget.

Egyébként szerintem az igazán üdvös az lenne, ha nem lenne szükségünk rájuk. Mondjuk mert nem kurták volna el már megint. El kéne adni a BKV-t, meg MÁV Startot, a Postát, meg a többi pénznyelőt a picsába, és csökkenteni az adókat, meg a nyugdíjakat, mert IMF ide, vagy oda, itt hosszútávú fejlődés nem lesz, amíg ezt nem teszik meg! Csak ilyen húzd-meg-ereszd-meg-IMF-jön/megy.
@Bélabáttya: Lévén az IMF az ENSZ egyik alapszervezete én ebben nem látok problémát... Hogy nem fizetés esetén kaphatnak ingatlanokat? És?
Most ugrott be valami! Lehet hogy rémkép de! Azt mondja "nemecsek ernő áruló":Hogy nem fizetés esetén kaphatnak ingatlanokat? És? Kérdés hogy ezeket az ingatlanokat ki birtokolja? És ki adja el?Nekik. Miért van most ez az államosítási törekvés a kormány részéről? Valaki nem tudná folytatni? Túl gyanakvó lettem.
@laci_52:
"A bankok a gazdaság parazitái"
Hmmmm.....
Ha veszel fel hitelt, kényszerítenek?
És még a brókerek is támadnak.
@torró: nemecsek alighanem a vörösingesekre gondolt, meg a belföldi lakáshitelesekre, akiknek az ingatlana a fedezet. Amúgy úgy kellenek a bankoknak az ingatlanok, mint üveges tótnak a hanyatt esés.
@MikeBoy: Csak akkor addig abból a hitelből éltünk, amit most törlesztünk. Hitelből meg minden hülye tud élni. Bajnai sem a világot váltotta meg, hanem még jobban eladósított. Annyira tökös az sem volt, hogy szélnek eressze a segélyen élőket, az állami alkalmazottak egy részét, 30 40 50 éves nyugdíjasokat. Pedig állítólag ő "szakértő" kormányt vezetett. Persze az senkinek nem jut szébe, hogy előtte volt mindenféle miniszter és hozzájárult az elkúráshoz a böszme idején.
@Nzoltan: Ezzel együtt ő volt az elmúlt 90 év legjobb miniszterelnöke, és nyilván lesz is még. Pénzügyminiszternek Bokrost kellene megnyerni. További javaslatok?
@Nzoltan:

Itt most a nagyságrendek lesznek a lényegek.
Ha 50% a hiány (ami már a kényelmes/de minimum a sokkal jobb kategória) a mostani 80% helyett, akkor az hány %-kal enyhíti az adósságtörlesztést évente? Normális gazdaságpolitika mellett kb. 5%-os állampapírhozamokat feltételezve?
Vagyis a költségvetés kiadási oldala mennyivel javul?
Egy példa. A manyup is terhelte a költségvetést, és meg is lett szüntetve. Kb. 2-2.5-%-ot jelent ez a költségvetésnek. Ennyivel csökkent a kiadási oldal terhe.
@zum trucc:

Torgyán a földművelő.... :))
Hm, ez csak alátámasztja kedvenc elméleteim egyikét... Vagy többet?
Valaki kurvára szórakozik velünk!
@laci_52: Az IMF a nemzetközi pénzügyi egyensúly oldalán van (ezért találták ki), ehhez természetesen a bankok "egészsége" is szükséges, de az IMF elsődleges célja nem a bankok érdekérvényesítése.
@Dour,: Ez az, hogy nem kényszerítenek. Egyszerűen csak mára már olyan a pénzpiac szerkezete (amit a bankok alakítottak hosszú időn át), hogy megmozdulni se tudj hitel nélkül, tehát magadtól mész hitelért, nem kell kényszeríteni.

(Ne plazmatévében gondolkodj, hanem lakás, vagy vállalkozás indítása, vagy tehát bármi, amivel pénzt keresel.)
@zum trucc: Surányit és Oszkót is javaslom a leendő kormányba, és nagy hálával tartozunk Simornak országmentő kitartásáért.
@Megfigyelo: Vagy inkább nem nyílt célja.
Nem fura, hogy pont a különadókat kaszálná el az IMF? Amit a bankok szépen nyereségként kivinnének az országból?

Balf...ék kormányunk van, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének más szopatások is.
@Megfigyelo: Meg az országmentő offshore-ozásért is.
@MikeBoy: De a manyup lenyúlásának egy-két évtized múlva rettenetes böjtje lesz...
@Megfigyelo:

Az most más kérdés.
Szerintem egyébként most is van böjtje.
@Megfigyelo: Ha nem nyúlják le, akkor meg már lazán államcsőd lenne... Mondjuk ez is azért van, mert sok-sok éve nem volt olyan kormány, aki a költekezés helyett tartalékolt volna.
Fasz tudja, ha kurva szarul megy a szekér, akkor nem szórom a pénzt...
@ColT:
Semmi furcsa nincs benne. Minden normális ország igyekszik megerősíteni a bankrendszerét. (persze ott nem szocialista kormányok váltják egymást)

@Megfigyelo:
Már most is van. Összement az állampapírpiac.
Mostanában gomba mód szaporodnak a kormányt támogató, mosdató blogok.
A Fidesz felfedezte a zInternettet?

@Megfigyelo: 5 év múlva kezdődőtek volna az első kifizetések, ezért már akkor jelentkezni fog a hiány.
@Megfigyelo: Oszkó tuti jó tipp. Simor is. de azért 3 pénzügyminiszter már sok a jóból.
A magánnyugdíjpénztár lenyúlását a tízparancsolat sem javasolja: "Ne lopj".
@MikeBoy: jót nevettünk vidéki versenyzőnk javaslatán, én bírtam az öregurat, olyan hülye volt. Meg festette a haját.
@ColT:lejárt lemezeket kéretik az ócskapiacra... a különadó ugye visszamenőleges volt, ez vele a gond.
Annyit szopat a kormány, hogy a többiek fasza már el sem ér hozzád.
@ColT: Először is ahhoz, hogy mit csinál Simor a magánvagyonával, amit nem közszolgálatban szerzett, senkinek semmi köze. Másodszor Ciprus nem off-shore, hanem az EU tagja, és az EU lányege az áruk, személyek, szolgáltatások és TŐKÉK SZABAD MOZGÁSA. 2004. május 1-e óta Ciprus minden magyarnak ugyanúgy deviza- és vám-belföld, mint ahogy előtte egy nyiregyházinak Sopron belföld volt. Harmadszor Simornak igaza volt, hogy ha nem tartja itthon a vagyonát, akkor nem vetődhet fel annak a gyanúja, hogy az MNB kamatok stb. megállapításánál saját személyes érdekrire lehet tekintettel.
Minden támadás Simor ellen aljas eszköz volt csak az MNB feletti -- az EU jog által tiltott -- kormánybefolyás megszerzésére, és Simor tényleges ügyeihez semmi valódi köze nem volt.
@THY Rokk 'n' Troller: OK, már 5 év múlva, de aztán egyre inkább...
@ColT: államcsőd "lenne"? Van, hajszál híján. A kormány abszolút hozzá nem értése legalább 25 forintot rontott az árfolyamon. Nekem nincs devizahitelem, én "csak" benzinben stb. fizetek a barmok miatt, de még így sem örülök. Nagyon nem.
@ColT: Nem kellett volna olyan gavallérosan csökkenteni a gazdagok -- és gazdagabbak -- adóját.
@Megfigyelo: az intézkedés csak a probléma elodázására volt jó.

@zum trucc: 2009. január végén 287 Ft volt a 95-ös benzin literje a "kagylós" kúton. 3 év, 42% áremelkedés.
@ColT: A bankok behozták a tőkéjüket, abból itt csináltak pénzügyi infrastruktúrát és hiteleket helyeztek ki, ami létfontosságú volt a magyar gazdaságnak. Amíg "kapitalizmust játszunk", a bankoknak ezekután törvényes joga, hogy kivigyék a profitjukat. Ezt elvenni tőlük (a standard, minden cégre egyformán érvényes adóztatáson felül) közönséges bankrablás...
@Megfigyelo: Te miért bízol egy olyan miniszterben, vagy MNB vezérben amelyik nem meri otthon, saját valutában tartani a pénzét? Nem túl bizalomgerjesztő.
@Lord_Valdez: Hát itt se szocialista kormányok váltják egymást, hacsak nem tekinted a Fideszt egy nemzeti-szocialista pártnak...
@zum trucc: A háttérhatalomnak nem érdeke Hazánk államcsődje. Jobb nekik egy folyamatosan tejet adó tehén mint egy döglött tehén.

A görögöket is már lassan vagy 2 éve szopatják mégse hagyták náluk se az államcsődöt
@Nzoltan: Hát közrejátszhatott az is, hogy tudta, mire lehet számítani, ha a Fidesz hatalomra kerül... Egyébként azóta hazahozta a vagyonát, hogy ne kössenek bele, és most nyilván ő sem örül, hogy leértékelődött, mint ahogy én se. (Bár az enyém nagyságrendekkel kisebb, öregségemre csak szükségem lesz majd rá...)
@Lord_Valdez: Nem szocialista: mindenben a gaydagoknak kedvez, és belerúg az elesettekbe.
@flippant: Nekem is ez jutott az eszembe.

Az azért elgondolkodtató, hogy a kormány és az MNB kb nem is beszél egymással/elbeszél egymás mellett, bizalmatlansági válságot generálva. Mintha a cél nem lenne közös.
@flippant: No de a görögök az eurózónában vannak...
Egyébként a "háttérhatalom" kifejezés nagyon csúnya asszociációkat ébreszt, de ha egyszerűen a nyugati világ vezetőire gondolunk, akkor nyilván nemcsak egy görög, hanem egy magyar államcsődhöz sem fúződik különösebb érdekük, legfeljebb az a kérdés, hogy mennyit ér meg nekik, hogy ne következzék be. Pláne, hogy a magyar kormány sportot űzött abból, hogy őket leköpdösse, most meg segítséget kér...
@Nzoltan: Hát nem mindenben közös a cél: az MNB független jegybankot akar, a kormány meg az ellenkezőjét.
Független jegybank...

Nem tudom de Simorka meg az Eus központi bank, meg az IMF kudarcot vallott, mert nem tudják stabilan tartani a Forintot.. mégsincs náluk ejnyebejnye...

Szerintem az összes vezetőjét ki kellene dobni... a kudarc miatt... nem igaz, hogy senkinek sem kötelesek elszámolni...
Szánalmas, amikor valaki az "ennyit" szócskát próbálja alkalmazni végső érv helyett.

Ez minden esetben arra vall, hogy az illető azzal próbálja véleményét alátámasztani, hogy az erre alkalmasnak vélt ponton hagyja abba a gondolkodást. Nehogy akár véletlenül is eszébe juthasson bármi, ami mégiscsak más megvilágításba helyezné a tárgyat.

Tegyetek ti is eme érvelési kultúrát mérgező nívótlan szokás terjedése ellen!
@Megfigyelo: Ha orbi nem tudja lenyulni a MNB-t,úgy mint azt tette a magán.nyp tagogok SAJÁT(tuljdonú) vagyonkájával.Akkor az ÉN,aTE,a MI zsebünkben,megtakaritásainkban fog turkálni.!!!
Más:
Midön valaha a bokross-csomagocska megérkezett az ország cc.80-90% vónyított,s vélem ha akkor valamelyest türt volna ez a barom-birka nemzet mostanság cc.östhereih-hez közeli álapotok lennének.
Most viszont csődős-halál vagy EB+IMF.
@CrossWare: "ENSZ hanem privát bankok és cégek által létrehozott szervezet nemzetközi céljaik eléréséhez."

Ez szimpla hazugság.
@Con Storm: "Nem tudom de Simorka meg az Eus központi bank, meg az IMF kudarcot vallott, mert nem tudják stabilan tartani a Forintot.. mégsincs náluk ejnyebejnye... "

És hamarosan a sötétség...
Ha Te ezt így kikövetkeztetted, akkor nagy a baj!
Meg kell nézni, hogy Romániának ki adott kölcsönt és ki adott Magyarországnak. Nekünk az osztrák, olasz és német bankok közel 90 milliárd Eurót adtak. Ezt "visszavárják" a magyaroktól mindenáron, ezért van feltételként szabva a magáncsőd nálunk. (ami azt jelenti esetünkben, hogy nincs olyan, hogy nem fizetsz. Fizetsz, csak kisebb részletekben, tovább, amíg a kölcsön le nem jár).

Nincs az IMF-fel probléma, tudják mit miért csinálnak.
@ColT:" (Ne plazmatévében gondolkodj, hanem lakás, vagy vállalkozás indítása, vagy tehát bármi, amivel pénzt keresel.)"

Látod, micsoda ármány?
Véget ért a feudalizmus, és a kommunizmust is megfúrták a bankok!
Csak a saját hasznuk érdekli őket!
Nem értem, amúgy neked nincs otthon pár milliárdod? Minek kéne a hitel? Vállalkozz!!!

Alapvető tényekkel nem vagy tisztában: a világ leggazdagabb vállalatai is vesznek fel hitelt. Miért? Gondolkozz!!!
Szerintem az IMF és Orbi is bekaphatja. De ami a lényeg, és senki sem veszi észre, hogy a képen szereplő macska maga Schrödinger macskája, és szimbolikusan - a mikrovilágban uralkodó törvények hétköznapi szemlélet számára különös - idegenszerűségén keresztül mutat rá arra, hogy a szuperpozíció elve alapján elképzelhető, hogy a részecskék (IMF) egyidejűleg több helyen, különféle állapotokban lehetnek.
A fejvédő pedig sztaniolból készült.
@Fumar Mata: Schrödinger volt a történelem egyik legnagyobb nőcsábász fizikusa, tényleg sorozatban varrta le a nőket. Azt hiszem, kijelenthető, hogy a képen szereplő alak nem ő, kizárt, hogy ez a pali képes volna erre.
@VRbagoly: A macska Schrödinger-é, nem a fej.

Tudod, egyszerre több helyen is van. Vö: a macskák kilenc élete.
@THY Rokk 'n' Troller: A benzinár emelkedésének okai: adóemelés és a forint értékvesztése. Köszönd a kisembernek.
@flippant: Nem gondolkodsz elég finom különbségeket érzékelve. Az Eurótag esete más. De minket sem akarnak "bebuktatni" Ha egy mód van rá, akkor nem. Ha a kisember tovább görcsöl, akkor persze...
@Con Storm: Nem ezek tehetnek róla, hanem a kormány, sorry.
@HP514: A magáncsőd mellékszál, önmagában tuti nem elég a csőd elkerüléséhez.
@prolee:

nem csak a te állításodból de sok másikból is következik egy értelmezés, amit én a poszt keretei között nem fogalmazhattam volna meg kellő alapossággal, de úgy látszik a velem vitázó kommentelők úgy gondolják, hogy: mégiscsak volt értelme annak, hogy Orbán Viktor először gumicsizmájával belelép a bankok belébe, mert ennek utána a bankok és az IMF is érdekeltté válik egy finomabb, de az adóst jobban védő kompromisszumban. Egy olyan kompromisszumban ami egyébként védi annyira az adóst, hogy az eggyel periférikusabb romániában, már tilalmas legyen. Tökéletesen arány és realitásvesztett az, aki ebből az IMF bölcsességére következtet, ez az IMF hideg cinizmusát mutatja. Merthogy ezen érvelés szerint az IMF is csak a pofonból ért. Hát akkor üdvözletem nektek a gazdasági szabadságharc barrikádján. De az irónián túl: a poszt utolsó bekezdése pont arról szól, hogy helyrehozhatatlanul elmérgesítette a helyzetet a felek (mindkét fél) háborús magatartása.
@VRbagoly @Könnyen elkaptuk, uram!
Jaja, a macska Schrödingeré, de a másik verzióból is kihozhatunk egy közepes összeesküvés-elméletet. Lehet, hogy valóban azért volt nőcsábász, mert egyidejűleg több helyen, különféle állapotokban volt. Isteni adomány. De mit kapunk mi a blüsszeliektől?
Hogy a posztnak teljesen igaza van-e, azt nem tudom. Szemléletében azonban egyetértek vele.

Az utóbbi hetekben sokan úgy tekintettek az IMF-re, a hitelminősítőkre, a "közgazdászokra", mintha valami mércét jelentenének, mintha meg kéne rettennünk, ha összevonják a szemöldöküket, mert akkor tuti, hogy mi szúrtunk el valamit. OK, félnünk kell a hatalmuktól, jó velük nem nagyon összeveszni, de azért olyan mércének tekinteni őket, hogy a minősítésüket a kormány vagy az ország hiteles értékelésének fogadjuk el, és csak azért követeljük a kormány/Orbán/stb. lemondását, mert ezek leminősítettek minket, az igen káros szemlélet. Számtalanszor bizonyosodott be, milyen bénák ezek a szervezetek, mennyire nem tudják a válságot kezelni, mennyire a saját érdekeiket érvényesítik.

Ők egy hatalmi ág, sajnos, túl erősek, de senki nem választotta őket, nem is tudni pontosan mindig, kik az igazi irányítóik. Óvatosabban kellene velük bánni, mint a mai kormány teszi, de azt se szabad hagyni, hogy korlátlan tekintélyük legyen. Pedig most sokan beleestek ebbe a hibába: akik amúgy is utálják Orbánt, most csak addig látnak vak gyűlöletükben, hogy "valaki nagyhatalmú csoport is utálja Orbánt, beállunk a kórusba, ami ezt a csoportot hirdeti az igazság letéteményeseként, így saját kis belpolitikai célunkat is előmozdítjuk". Csakhogy ezzel Orbánéknál is rosszabb urakat segítenek nyakunkra ülni, de úgy látszik, mindegy, csak lenyomhassák a gyűlölt Törpét és esetleg saját kis pecsenyéjüket is sütögethessék.

Szóval: Orbánék sok gyagyaságot csinálnak szerintem is (főleg a patetikus, nosztalgiázó dumájuk zavar), de hogy megpróbálnak szembemenni a pénzügyi körökkel, azt még akkor is támogatom, ha a saját bőrömön is érzem a negatív hatásait most. Csak lehetnének kicsit óvatosabbak, akcióik előtt kereshetnének külföldi szövetségeseket, hogy ne csak mi legyünk lővonalban.
@napon tamas:

"Tökéletesen arány és realitásvesztett az, aki ebből az IMF bölcsességére következtet, ez az IMF hideg cinizmusát mutatja."

Tudod az az arány vesztett akkor még egyszer, ha egyből nem esett le (és ez te vagy) aki egy vitatható pontot a 9-ből így vezet be.
"Meghülyült az IMF?"
Érted? Ezen maximum vitatkozhatsz aztán a vitában alul is maradhatsz. Akkor meg jobb lett volna, ha nem nyitsz erről blogot ilyen silány negatív propaganda szöveggel.

Ez meg itt:

"De az irónián túl: a poszt utolsó bekezdése pont arról szól, hogy helyrehozhatatlanul elmérgesítette a helyzetet a felek (mindkét fél) háborús magatartása. "

Megint egy röhej. A kormányunk háborúzik itten egyedül meg néhány vakhangya drukkol, aki el is hiszi ezt.
A magáncsőd a Te csőd!
Ami pedig a YouTube.

Aki nem tudja fizetni a hiteleit, az büntetésből bankreklámokat fog nézni!

www.youtube.com/watch?v=KN8YgUNS1m4
www.youtube.com/watch?v=Ke6exIzmrWk
www.youtube.com/watch?v=chssZdh_SKE
www.youtube.com/watch?v=1cFPd0k_sb0
Schrödinger macskája nem több helyen, különféle állapotokban létezik, hanem egy helyen (egy zárt dobozban) és két (bináris, egymást kizáró) állapot szuperpozíciójában: egyszerre élő és halott... mindaddig, amíg ki nem nyitja valaki a dobozt (ami ugye a mérésvégzés szinonímája a gondolatkísérletben).
@neoteny
Így-így és pont a mérés adja a pofont a szuperpozíciónak, merthogy a derék macsról egyértelműen kiderül, hogy hótt-e vagy se.
Aki még Occam borotváját is belefűzi vendégem egy viceházmesterre...
@Fumar Mata:

"a derék macsról egyértelműen kiderül"

Hogyan? Ez a gondolatkísérlet lényege: mindaddig amíg ki nem nyitják a dobozt (mérést nem végeznek), a szuperponált qvantumállapotok állnak fenn; ahhoz, hogy "eldőljön", él-e vagy döglött a macska, ki kell nyitni a dobozt... mérést kell végezni, amely mérés dekoherálja a qvantumállapotokat és klasszikus (makroszkopikus) jelenséggé teszi azt (a két szuperponált állapotból már csak az egyik létezik).
@neoteny
Jogos, pontatlan volt: nem a mérés ténye, hanem a mérés eredményének megismerése borítja a szuperpozíciót. Így is jár a vice.
@MikeBoy:

1. de akkor az is az, aki szerint az IMF bölcs volna?
vagy csak én, aki egy meglehetősen vitatható pontra tettem föl kérdést. és olyannyira nem látom rá a választ, hogy az ájemefre erős jelzőt voltam kénytelen használni, hogy fösse le kellően a helyzet abszurditását. te azonban, a világért sem gondolkodsz el a kérdésen, nem, te a kérdés intonációjával vagy rettenetesen elfoglalva, inkább azzal, minthogy megérteni próbálj egy nyilvánvaló ellentmondást, vagy a nyilvánvaló ellentmondás ténye téged megakasztana, zavarna, arra kérdést tennél föl, szóval mindazt az elmemunkát elvégeznéd amit egy felnőtt ember szokott, ha a világ dolgait értelmezi.

2. a vakhangya elhiszi a háborúzást, amit egyedül a kormány csinál, vagy nincs háborúzás, amit elhisz, vagy mindketten háborúznak (ahogyan én állítom) de ők elhiszik, hogy egyvalaki háborúzik és drukkolnak?

Csak megerősíteni tudom: mindkét fél iszonyú szar helyzetbe manőverezte magát a csökönyösséggel. A kiindulópont, történetesen pedig a hiánycélhoz való IMF/EU ragaszkodás volt, az ős csököny.
@Fumar Mata:

Köszönöm; idd meg az egészségemre ugyanis én túl messze vagyok ahhoz hogy éljek kedves ajánlatoddal.
Kb harom honapja liertam - amikor meg a kiebrudaltuk duma volt hype-olva kormanyzati oldalrol,- hogy lehet puffogni az imf/eu parosra ( akkor szo nem volt alkotmanyos, jogszociologiai, demokraciaval, mnb fuggetlenseggel kapcsolatos elvarasokrol ) - hogy a piacok mar akkor azert vettek kevesbe allampapirt, mert ok mar akkor azt vartak volna el meglevo helyzetkent, amit az imf csak egy jovobeni igeretnek es celnak a kormany reszerol.

Az imf tehat akkor igenis engedekenyebb volt, hiszen azt mondta, ha baj van akkor x ev alatt alakits ki egy olyan rendszert ( ktvgetesi palya, valos szamok, realis gazdasagpolitika ), amivel a piacrol finanszirozhatova valsz majd. Es persze a penzeket is visszaadod hiszen ez nem ajsndek...Ez korabban is igy tortent.

Azota a kormanyzat semmi mast nem csinalt, mint meg jobban eltavolodas a piaci elvarasoktol gazdasagi jellemzoket tekintve, es x ponton ellehetetlenitette az orszag eu es imf targyalasi poziciojat.

A kormany olyan helyen villogtat 2/3-ad kartyat, ahol ez senkit nem erdekel, ebben a formaban. Sot, jelenleg a gatak nelkulire kialakitott rendszerben ez a legnagyobb bizonytalansagi risk egy kinti vizsgalo szamara.

Pedig lehetett volna ezzel az eros hatalommal igen-igen jol elni, csak hat egyreszt pokhendi idiotak szamara ez nem realitas, szamukra a nemzet kepzelt ellensegeitol, valojaban finanszirozoitol a megmentes volt a cel.

Aki pedig az mnb intervenciora acsingozik, az tul sok echo tvt nez, jelenleg meg annyi ertelme lenne, mintha siman elegetnenk a penzt. Semmi koncepcio, semmi irany, meg egy imf egyeztetesen se vagyunk tul olyan szinten, hogy latni lehessen valamit a felek szandekairol es magyarorszag lehetosegeirol.

Akkor az elvisethetetlenseg elott felesleges, hiszen aznapra, masnapra visszaalna az arfolyam, mindenki tudja mennyi love van erre az mnb-nel, szepen felorlodne egy honapon belul.

Kosszepen, meg sok ilyet echotvs idiotak, gondolom zavarja a bayer csodalokat hogy meg nem mindenkinek ment el a jozan esze intezmenyi szinten, masreszt meg gondolom azert az elvakult papagajkorusnak jol jon a szanalmasan primitiv osszerskuves-elmeleteik fenntartasahoz es eletben tartasahoz az ujjal mutogatas lehetosege... Ha mar mas nincs akkor itthon az mnb-re, a vilagban meg mindenkire, foleg az imf-re.
@karnak: "jelenleg meg annyi ertelme lenne, mintha siman elegetnenk a penzt"
Miért? A MNYP-vagyonnal nem ez történt?
@napon tamas: "A kiindulópont, történetesen pedig a hiánycélhoz való IMF/EU ragaszkodás volt"
8 éve túlzott deficit eljárás alatt áll az ország. (Igen, még Medgyesivel kezdődött) és erre Viktor odaállít a fejesekhez, hogy tudom, hogy ez, meg az, de szeretnék a haveroknak egy csomó pénzt kiszórni, lécci-ne-de-tényleg. És menetrend szerint kiröhögték.

Kérlek, magyarázd el nekem, hogy miért baj, hogy az IMF/EU elvárja, hogy ne költsünk már többet, mint amennyit beszedünk? Egy rendes családi költségvetésnél elfogadható szempont, akkor az államnál miért nem? Erre még soha nem kaptam választ, de megköszönném, ha kapnék!
Egyértelmű a cél a nyugat részéről Magyarországot megsemmisíteni! Elő kell készíteni a terepet a metélteknek amikor menekülniük kell izraelből legyen hová! Ezért tanítják náluk a Magyart az iskolákban! Sajnos ehhez találnak itt élő férgeket akik tevőlegesen segítik az ország tönkre tételét!Még csak hazaárulóknak se lehet nevezni ezeket az élőlényeket mert nekik Magyarország csak a szálláshelyük de nem a Hazájuk!
A gyúrcsótány és libajnai esetében napok alatt megvolt a készenléti hitel amit aztán azonnal le is hívtak pedig tagadták, hogy igénybe veszik. Most többek között ezt is a nép nyakára zúdítják csak azért mert reklámban az orsós likud vitya független Magyarországot hirdet holott valójában ugyanolyan helytartóként funkciónál mit az elődei! Ennyit a "demokrata" nyugatról! Aki nem tetszik nekik azt eltávolítják a palettáról és ezek ugatnak a demokráciáról!
@Megfigyelo:
Most sikerült pár ilyen húzást csinálniuk, de ennek ellenére izig-vérig azok.
A plebejus politika, a tőkeellenesség, a ne zemberekkel fizettessék meg és társai.

@Con Storm:
A jegybank célja az infláció 3% környékén tartása. Nem az, hogy az árfolyamot stabilan tartsa.

@Flúgatlan:
Ők a valósággal akarnak szembe menni. Tudod, a gazdasági törvények pont olyanok, mint a fizika törvényei. Ha valaki közli, hogy éjszaka le fog szállni a Napra, akkor azt minden fizikus kiröhögi. Pont, mint ahogy Matolcsyt is.

@töreki:
Áh, hagyjuk...
Gondolom ezzel az írással már többen találkoztak, de jó lenne, ha kerülne ide esetleg néhány tisztázás is.
Mindenesetre elég megdöbbentő az írás - ha teljes terjedelmében igaz.

A HVG archívum szerint 1982. május 6-án lettünk IMF-tagok.

Amikor a D-209-es botrány kipattant (a 2002-es parlamenti választások után), akkor azzal védekezett Medgyessy Péter frissen megválasztott
miniszterelnök, hogy ő mindig a KGB ellen (a világ egyik legerősebb, ha nem a legerősebb titkosrendőrsége!) harcolt, és milyen jót tett
azzal, hogy közreműködésével beléptünk az IMF-be. Hát most már látjuk, mekkora jócselekedet volt, akárki is volt az elkövető! Lassan harminc
esztendős a tagságunk ebbe az országokat, földrészeket ellehetetlenítő szervezetbe, és most már igencsak a végét járjuk!

Medgyessy Péter a kémbotrányból sikeresen kimászott, de mi az IMF karmaiból soha nem tudunk kiszabadulni, mert amint a tőkébe törlesztünk, azonnal leértékeli a forintot, és azt követően könnyen lehet, hogy még többel tartozunk, mint a törlesztés előtt. Ebből kaptunk a közelmúltban jókora adag ízelítőt!

Medgyessy amint szóba hozta miniszterelnökként, hogy az SZDSZ (az MSZP örökös koalíciós partnere) tele van korrupciós ügyekkel, még talán három napig volt miniszterelnök. Csillag István SZDSZ-es gazdasági miniszter nagyon megsértődött, és Medgyessynek rövid úton távoznia kellett, de utazó nagykövetként még egy ideig utazgatott az
adóforintjainkon. Utazásairól nem őrzött meg semmit a történelem.

Medgyessy miniszterelnöksége alatt tartották a népszavazást Magyarország EU-tagságáról és maga a csatlakozás is erre az időszakra esett (2004. május 1.)

Annak ellenére, hogy a diktatúra idején is jókor volt jó helyen, vezető szerepét megőrizte, és még azzal is megfejelte a szerencséjét, hogy többszörös milliárdos létére jelenleg a gazdasági válság ellenére havi másfél millió forint nyugdíjat utalunk a számlájára. Nálunk az
iránt nem szokott senki érdeklődni, hogy ki miből lett milliárdos?
Érdekes ország érdekes vezetőkkel.

Az IMF-be történő belépéshez valójában volt-e köze Medgyessynek, annak ma már igazából nincs jelentősége. Ami napjainkban történik velünk,
annak szálai visszavezetnek 1982-ig.

Kivonat az 1982. évi 6-os számú Törvényrendeletből:

"Az 1982. évi 6-os számú Törvényrendelet (Tvr.) 9. cikkelyének 2. szakasza alapján az IMF Magyarországon 1982. óta napjainkig korlátozás nélkül vásárolhat ingatlanokat, lakásokat, házakat, cégeket, üzemeket, vállalatokat (egyszóval mindent, ami megvehető és privatizálható adósság fejében). Amennyiben annak a kifosztásnak fokozatai, hát ez annak egy kemény lépcsőfoka!

A Tvr. 9. cikkely 3. szakasza mentesíti az IMF-et hazánkban mindenféle
bírói és hatósági eljárás alól Magyarország területén, magyar bíróság, az IMF semmiféle ügyletébe nem avatkozhat bele. Sőt még az IMF megvásárolt tulajdonait bérlőkkel szemben is teljes ez a jogvédelem, az IMF viszont bárkivel szemben kezdeményezhet bírósági eljárást Magyarországon. (Ezt nevezik a művelt Nyugaton demokráciának.)

A Tvr. 5. szakasza alapján az IMF irattárai teljes mértékben sérthetetlenek és az IMF semmiféle adatszolgáltatásra nem kötelezhető semmiféle hivatal részére Magyarországon.

A Tvr. 6. szakasza alapján az IMF minden vagyona és követelése mentes bármily nemű korlátozástól, rendszabályok, ellenőrzések és bármilyen természetű moratórium alól hazánkban. A Tvr. 8. szakasza alapján az IMF valamennyi kormányzója, ügyvezetője, helyettesei, bizottsági tagjai, képviselői, tanácsadói, tisztségviselői és
valamennyi alkalmazottja is mentesül mindenféle jogi eljárás alól Magyarországon; kivéve, ha arról az IMF önként lenem mond.

A Tvr. 9. szakasza alapján az IMF valamennyi vagyona, jövedelmei, követelései és ügyletei teljes mértékben adómentességet, vámmentességet és illetékmentességet élveznek Magyarországon."

A Törvényrendelet teljes terjedelemben itt elolvasható:

jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=4897.7423
@Lord_Valdez: "Tudod, a gazdasági törvények pont olyanok, mint a fizika törvényei."

Ha-ha-ha!

Ezt ugye, te se gondolod komolyan! OK, vannak bizonyos ember alkotta szabályok, megállapodások, van "ortodoxnak" kinevezett viselkedés. Nem is állítom, hogy a kormány mindent jól tesz.

Azt azonban gondolom, hogy a jelen gazdasági berendezést egyáltalán nem a fizika törvenyihez hasonló, objektív szabályszerűségek alakítjak, hanem érdekcsoportok huzakodása és a "szabályokat" a nagyobb hatalmú, vagy a manipulációhoz jobban értő szervek diktálják. Óriási hiba, ha a neoliberális vagy akármilyen címkéjű gazdaságpolitikáról úgy gondolkozunk, mint az embertől független törvények hiteles feltárójáról. Ez egyszerűen annak az érdekkörnek a kiszolgálásához, uralmuk bebetonozásához vezet. Nem szabad őket tenni a mércének.
Nabazmeg!

Románia mint hivatkozási alap, mint etalon, mint követendő példa. Aztakurva.
Remélem emlékszik Orbán: ha jön az IMF, ő megy.
@gyomirtó:

Pontosabban azt mondta, hogy nem engedünk, de leülünk tárgyalni!
Biztos az álhír tévében láttad...
@Flúgatlan:
Flúgos dolog a törvényszerűségeket tagadni...
@töreki: Ja, mert a nyugatnak erre áll fel. Mit neki az iráni atom-program, a közelkeleti konfliktusok, Egyiptom radikalizálódása, Észak Korea forradalma, Obama azzal kel, azzal fekszik hogy végre valamit kitalálhasson, amivel jól megsemmisíti az országot úgy, hogy nem dob rá atombombát. Ezért reggel betelefonál a Wall Streetre a haverjainak, hogy figyejjetekmá, van itt ez a kis ország, 10 millió lényezettel, te ez annyira veszélyes ránk nézve, hogy meg akarjuk semmisíteni, jó lesz. És a nagyorrúak dörzsölgetik a kezüket, még a fogukat is kihegyezték, és a félhomályban lefele bigyedt ajkakkal halkan suttogják egymás között: na, ma is jól megsemmisítgettünk, fasza csávók vagyunk.

A másik lehetőség, hogy beteg vagy, és hülyeségeket beszélsz.
@prolee: igazad lehet, emlékszem, hogy az szdsz kezdett hazaárulózni, kisajátította a magyar jelképeket, mint a himnuszt, a kokárdát; elvéve ezzel a jó érzésű konzervatív magyar érzelmű emberektől a magyarságuk iránti büszkeségüket... mióta az szdsz ezt csinálja én sem vagyok olyan büszke magyarságomra, mint voltam... szemét libsik!
@gigabursch:
Ennek megcáfolásán már túl vagyunk.
Mellesleg összehasonlíthatnád az általad belinkelt és kiemelt szöveget és akkor te magad is látnád, hogy a kiemelt rész nem is létezik.

@Flúgatlan:
A kommunisták is ezt hitték, de a valóság győzött.
Orbán is ezt hiszi, de a valóság nyomott egy nagy kokit a fejére.

A gazdaság alaptörvényei évezredek óta változatlanok. Azóta birodalmak és eszmék váltották egymást, de a gazdasági törvények nem.
És nem embertől függetlenek. Sőt, magából az emberi természetből táplálkoznak. Változtak az eszközök és a technikák, de az emberek nem.
Egy a kőbaltáját elcserélő ősember pontosan ugyanazon motivációkkal rendelkezik, mint egy reneszánsz kereskedő, vagy egy tokiói bróker.
@Lord_Valdez:
Nos, rákerestem - hátha bennem van a hiba - de van és létezik, az általam bemásolt tartalommal.
Hatályos 1990. dec. 31-től.
(hogy előtte mi volt, azt nem találom)

Szóval, hogy korábban mit veséztetek ki és az alapján mire jutottatok szintén nem tudom, de tényleg kíváncsi vagyok rá, így vagy linkkel, vagy bármi mással, de ha megosztod velem is - úgy azt megköszönöm előre is.
@gigabursch:
Akkor nem voltál figyelmes.
Már maga az IMF szó sem szerepel benne egyszer sem.
Pl.:
"5. szakasz. Irattárak mentessége
Az Alap irattárai sérthetetlenek."
szemben
"A Tvr. 5. szakasza alapján az IMF irattárai teljes mértékben sérthetetlenek és az IMF semmiféle adatszolgáltatásra nem kötelezhető semmiféle hivatal részére Magyarországon."

"2. szakasz. Az Alap jogállása
Az Alap teljes jogi személyiséggel és különösen arra vonatkozó képességgel rendelkezik, hogy:
(i) szerződéseket köt;
(ii) ingatlan és ingó tulajdont szerez és efölött rendelkezik;
(iii) bírói eljárást kezdeményez."
Szemben
"Az 1982. évi 6-os számú Törvényrendelet (Tvr.) 9. cikkelyének 2. szakasza alapján az IMF Magyarországon 1982. óta napjainkig korlátozás nélkül vásárolhat ingatlanokat, lakásokat, házakat, cégeket, üzemeket, vállalatokat (egyszóval mindent, ami megvehető és privatizálható adósság fejében). Amennyiben annak a kifosztásnak fokozatai, hát ez annak egy kemény lépcsőfoka!"

Ezek rohadtul nem ugyanazok.
@Lord_Valdez:
Az elsőre csak annyit mondok, hogy amit leírtál, az szón szerint tény, viszont a jogértelmezés egy kemény dió, és simán kijön belőle az amit beemeltem. A jogszabály [kiemelve] ALAPJÁN.
Szerintem...

A második meg teljesen egyértelműen tartalmazza azt. Szintén a jogszabály alapján.

Azon lovagolni, hogy a jogszabályban nem egy angol kifejezés rövidítése, hanem annak egy magyar szakfordítása szerepel - szerintem fölösleges.

De legyen neked igazad és tévedjek én, de félek az általam is elolvasott szövegértelmezésben rejlő veszélytől!
@gigabursch:
Az IMF-nek nem kellenek magyar ingatlanok, egy helyi székházat leszámítva. Cégekről meg aztán tényleg nincs szó.
@hamisnero: "ez (magáncsőd) itt és ma egyébként pont a jelentősen eladósodott, de még fizetni szándékozó embereknek jelentene reményt, és - kapaszkodjatok meg - a bankoknak is. előbbi jelentős áldozatok árán, de megtartaná a lakását"

Nem tarthatná meg.

A magáncsőd "csak" annyit segítene neki, hogy amikor a bank elvitte a lakását ami már kevesebbet ér mint a hitel ami rajta van, jelenleg élete végéig fizetnie kellene a fennmaradó részt, magáncsőd esetén pedig csak X ideig és onnantól tiszta lap.
süti beállítások módosítása