A 3-as metrót nem lehet pótolni
Mint az nemrég kiderült, a 3-as metró felújítása nem került fel a Brüsszelbe küldendő projektlistára. És ahogy már megírtuk, a metró állapota aggasztó: mind a vasúti járművek, mind az infrastruktúra elöregedett, rekonstrukcióra szorul. A metróvagonok felújításáról döntés született, és a pályázatot is kiírták. Azt még nem tudjuk, hogy mi lesz magával a vonallal: vagy saját - fővárosi vagy állami - forrásból kéne fedezni a felújítást, vagy az el fog maradni. Ha fel lesz újítva, akkor is a projekt a megvalósítás útjára legkorábban 2016-ban léphet. Mi történne akkor, ha addig ne ajd isten baleset történne, vagy az ettől való félelemben, vagy a felújítás elmaradása miatt Tarlós ígéretéhez híven leállítaná a metrót?
Ekkora kapacitást nem lehet pótolni
A 3-as metró az ország legforgalmasabb tömegközlekedési eszköze, 626 ezer utast szállít naponta. Egy metrószerelvény kb. 900 férőhelyes, és csúcsidőben 2 percenként követik egymást. Ez azt jelenti, hogy mivel egy csuklós busz kb. 100 embert tud vinni, 1,5 percenként, azaz minden lámpaváltással 6 csuklós busznak kéne megjelennie a megállóban, hogy az utasokat el tudják szállítani! Ennyi szabad busza és járművezetője nincs a BKK-nak, de ha lenne, akkor sem férne el ennyi busz egymás hegyén-hátán. A teljes vonali pótlás tehát lehetetlen.
A város közlekedése ellehetetlenülne
Tegyük fel, hogy kevesebb busszal megpróbálják. Emlékezzünk csak a legutóbbi hétvégi metrópótlásra a Deák tér és Lehel tér között: a csuklós buszok egymást érték, és a két végállomáson végig körbe sorakoztak járó motorral, elfoglalva 1-1 sávot a Lehel utcában és a Kiskörúton. Képzeljük el ugyanezt hétköznap, teljes vonalon! Először is végig buszsávot kéne kijelnölni, de ha ezt nem teszik meg, a rengeteg pótlóbusz akkor is óriási dugót csinálna, ellepné az egész belvárost, rombolná a városképet, és óriási szennyezést bocsátanának ki. A 3-as metró bezárása megbénítaná az egész város életét, bármivel is közlekedjen az ember, arról nem is beszélve, hogy a pótlóbuszra várók között folyamatos bosszúságot, konfliktusokat és utaslemaradást is szülne.
Budapest a metró előtt
Sokan még emlékezhetnek, hogy villamos közlekedett a Váci úton, a Bajcsyn, és az Üllői úton is. A metró megépülése előtt a dél- és észak-pesti buszok és villamosok a belvárosig jöttek, kint szétágazva, de a közös vonalon együtt, és így volt megoldva ennek a hatalmas térségnek a közlekedése - rengeteg másik járattal. Ma azonban erre nincsen lehetőség, ugyanis a metró megépülése után sajnos végig felszedték a villamossíneket az említett utakon, és a megmaradó villamosokat visszavágták a Határ útig (42, 50, 52), Újpestig (12), vagy a Lehel térig (14). Éppen azért, hogy az utasokat átpakolják a metróra - tehát a metró kiesése esetén megint nem maradna más, mint a buszok.
Nincs alternatívája
A 3-as metró egész Észak-Pest, és az északi agglomeráció, valamint Dél-Pest, és a déli agglomeráció népességét összegyűjti, valamint az egész belváros észak-déli tengelyét kiszolgálja:
A 3-as metró által lefedett terület (ráhordó járatok a külvárosban, rágyaloglási távolság a belvárosban)
A metró kiesésével át kell, hogy alakuljank a tömegközlekedési szokások, néhány alternatív járat utasforgalma - 30-as busz és 14-es villamos Újpestről, 9-es, 23E, és 99-es busz Dél-Pestről hirtelen megnövekedne, valamint megnőne a vonatok városon belüli szerepe - pl. Kőbánya-Kispestről és Rákospalota-Újpestről a Nyugatiig. De a metró szerepét semelyik másik járat sem lenne képes viselni, az adott területek közlekedésének nincs releváns alternatívája. A fent jelölt területekről való bejutási idő sokszorosára nőne, a tömegközlekedést használók száma rohamosan csökkenne, az autóforgalom hirtelen megnőne, miközben azt pont az érintett vonalakon közlekedő pótlóbuszok tömegei akadályoznák. A metró bezárásával káoszba fulladna egész Budapest élete.
Úgyhogy inkább újítsuk fel a 3-as metrót!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.15. 14:39:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Milyen érdekes, hogy a szerző nem tartotta fontosnak megemlíteni, hogy folyamatban vannak a nagygenerál tervezési munkái.
index.hu/belfold/budapest/2014/08/11/a_fomterv_tervezi_a_3-as_metro_felujitasat/
Ahogyan az is, hogy az új városvezetés nekilátott azoknak a munkáknak az elvégzéséhez, amik már a nagygenerálig sem várhatnak:
2014 november: Deák tér - Lehet tér
index.hu/belfold/budapest/2014/11/27/hetvegen_sincsere_miatt_nem_jar_a_3-as_metro/
2014 nyár: Nagyvárad tér - Köki
www.bkk.hu/2014/07/a-juliusi-hetvegeken-potlobusz-jar-az-m3-as-metro-helyett-kobanya-kispest-es-a-nagyvarad-ter-kozott/
És ugyebár most dec. 23-án zárul a járműtender.
Gondolom abba egyetért mindenki, hogy a 3-as metró nem az elmúlt 4 évben jutott idáig. Ahogyan azzal is, hogy a nulláról nem két perc megszervezni egy teljes felújítást, és járműcserét.
pontosan: elkezdték a felújítás tervezését. azaz még a kivitelezés közelében sem járunk, és semmi konkrétumot nem mondott még senki, csak azt, hogy megígérik, hogy meglesz. de ha nem EU-s forrásból, akkor mégis miből, a hitelképtelen főváros, vagy a BKV adósságát is nemszívesen kinyögő állam fogja azt a min. 100 milliárdot még kifizetni? eleve: mi épült itt nem uniós forrásból 2004 óta?
Namost ha addig nem lesz metró, egyáltalán, és ezt a főváros valamiképp "elviseli", akkor tkp tökmindegy.
Nem kellett volna lerohadni hagyni, a bkv-t, meg nem lopóüzemnek meg nyugdijasfoglalkoztatónak kellene fenntartani, minimális emberi személyzet elmáködtet egy ilyen vonalat normálisan, a nagy létszámú jómunkáseberek épp ahhoz kellenének, hogy éjjeli üzemszünetben sint cseréljenek, alagutat slagozzanak, kerékpárt, forgóvázat cseréljenek, a tartalákba tett 1-2 kocsin a napi javítások mellett szép lassan nagygenerált végezzenek.
Na ez az ami ma már nincs, szándékos károkozás, lerohasztás, lopás, maffia mindenhol.
"mi épült itt nem uniós forrásból 2004 óta?"
Ez:
www.wssz.hu/images/WsszFullPicture/108905.jpg
A bkv-nál tiltja valami a takarítást, vagy mi az oka, hogy a 3-a metró vastagon mocskos?
És mikor átvették a kormányrudat sem avval foglalkoztak, hogy na akkor itt vannak a csontvázak kedves választók, allert, achtung, nagy a baj..!!..igy és igy lopták szét előttünk pl a bkv-t, ekkor és ekkor lesz súlyos baleset, ezért KELL muszáj jágyárat, adót, mindent emelni, hitelt felvenni, négyes átadását eltolni, akármi.
Nem, dehogy.
A békákával, a szervezeti önrejszolsással, a csókosoknak kiosztott pozíciókkal, futár kijelzőkkel, molbuborékokkal, látszatrejszolásokkal, az eddigi 2kézzel lopáshoz képest 200kézzel lopással foglalkoztak továbbra is.
Tarlós az egyetlen aki persze rinyált, mindvégig..nem véletlen.
Ő a végső felelős, ő látja mekkora a xar, egyszerűen azért mert ő ül ott, neki kell ellapátolni és függöny mögé szórni az egyre kilátástalanabb kakahalmot, a hitelből visszafizetett hitelre még felveendő hitelt és hitelt és még......ő látja a napi működéseket, tehetetlen semmiből semmi következő agyatlanságokat, elképesztő folyamatokat, hihetetlen nagyságú bajokat.
Nomeg neki kell odaállni majd a mikrofon mögé aztuán is először, ha a hiradó óriási metróbaleset után elevenen szénné égett embereket mutat majd egyszer... neadjisten...ne történjen meg.
Az állomásai Mészáros Lőrinc villája - Orbán háza (csak VIP megálló TEK által őrizve) - Pancho Aréna - Puskás Fociakadémia - Kisvasút - Helikopterleszálló (VIP megálló TEK által őrizve) - alcsútdobozi reptér (VIP megálló TEK által őrizve) állomások közt fog közlekedni.
Sőt, lesz 5-ös metró is végre valahára: az Alcsútdoboz körüli Orbán-Mészáros-Simicska és haverjaik földjeit köti össze, hogy amikor egymás birtokait látogaják meg, akkor ne sározzák össze se a lábukat, se a 4x4 jeepjeik dísztárcsáit.
Magyarország jobban teljesít!
Vajon a hanyatló, dekadens Nyugaton van olyan ország, ahol a miniszterelnök falujából lesz a főváros, és metrót építenek benne? Na, ugye!
Hát akkor minek akarjuk mindig a hanyatló és dekadens Nyugatot majmolni?
:D :D :D
Mindenképpen szakaszosan lesz, de az is sok bosszúság és dugó.
Ha meg felverik és aláalapoznak, az már egy rendes, állandó villamospálya..
Egyébként azt is össze lehetne ütni pikpakk, csakhát itt a dolgok ugye nem igy mennek, nem az számit mi a jó a városnak és a közlekedőknek, az az utolsó utáni szempont.
ezt a 25. evnel is tudtak, a 26. evnel is es igy tovabb
valasz.hu/itthon/tovabbi-jarmuvek-terhetnek-vissza-45175
"A gyártótól kapott jelentésben az állt, hogy Oroszországban 30 év, illetve 3 millió kilométer futásteljesítmény után selejtezik a kocsikat. „A kocsiszekrény szilárdsági paraméterei 30 év üzemeltetés után oly mértékben leromlanak, hogy azok a biztonságos üzemeltetést veszélyeztetik" - ismertette akkor a főpolgármester a gyártó közleményét."
Lásd metró, M0 fizetőssé tétel stb. stb. stb.
Ennek a söpredéknek már rég a történelem szemétdombján lenne a helye, Hitler, Sztálin, Rákosi és társaik mellett.
Itt nem számít az emberélek, úgy sincs nekik munkahely és csak terhelik a TB-t is!