Két elit közül a pad alá

2011.12.22. 08:11 volankombi

Az MSZP elbukott. Az SzDSz elbukott. A Fidesz elbukik. Mi lép a helyére? Jobbik? LMP? Új formációk?

Nem is volt az olyan régen, hogy egy bizonyos szerző álnéven értekezett a féltudású magyar elitről (egyébként érdekes módon ebben a folyóiratban továbbra is menő az álnéven vagy név nélkül írt véleménycikk), és arról, hogy „új utat kell találnunk, lehetőleg nélkülük. A nyolcvanas évek hamis tanulságaival meg nem fertőzött következő generációnak át kell lépnie a mai magyar eliten.” Szerző egyébként érdekes és sok szempontból megszívlelendő elemzésében nagyvonalúan elsiklott egy olyan társaság felett, amely szintén magának követelte a vezetést, és amely ki is várta sorát: 2010-ben kétharmaddal nyert a Fidesz-KDNP, az ún. „jobboldal” Magyarországon, amely elméletileg a keresztény, nemzeti ésatöbbi jelzőkkel illetett értelmiség politikai akaratát képezte. Részünkről nagyvonalúan eltekintve most Hoffmann Rózsa iskolaigazgatói tevékenységétől, valamilyen szinten ez még talán (és pont a közoktatási törvény szellemiségére) igaz is lehet. De miközben azt látjuk, hogy maga a gépezet, a gyorsnaszád is recseg-ropog az utolsó pillanatig módosítgatott költségvetéssel, szédülve a saját maga által diktált tempótól, és tehetetlensége egyre inkább a demokratikus intézményrendszer felszámolása felé sodorja, a magát, akárcsak a liberálisok, azokkal szemben elitnek és az igazság birtokosának tekintő konzervatív értelmiségi réteg az elmúlt másfél évben egyre inkább kihátrált Orbánék tekintélyelvű és technokrata kormányzásának támogatása mögül. Napjainkban lehetünk szemtanúi annak, ahogy villámgyorsan múlik el a „történelmi lehetőség”, a magyar demokrácia megújítása a friss erővel, mely nyolc éven keresztül azt hajtogatta, hogy képes volna jobban kormányozni, mint az ún. balliberális elit, és van benne ehhez elegendő szellemi kapacitás. Mit mondjunk: megpróbálták, és nem lett jobb tőle.

Mindeközben sajnálatos módon a Magyarországon liberálisoknak nevezett klub sem tudja megújítani magát – ha újfajta programot lát, zsigerből komcsizik, ha az IMF keménykedik, azonnal bepisil, ha az EU birodalommá akar válni, hallelujázik. Legifjabb tagjai továbbra is a kilencvenes évek retorikáját viszik, megspékelve egy kis bázisdemokráciával és újgenerációzással. Sajnos attól még, hogy eltelt a legutóbbi másfél év, ugyanúgy hiteltelenek maradnak közéleti szinten azok, akik a végsőkig kitartottak Gyurcsány Ferenc és társai mellett, mint azok, akik az utolsó pillanatokban kiléptek a koalícióból a történelem szeméttelepére, esetleg részt vállaltak a „szakértői kormányzásból” – ezáltal mind komoly szerepet vállalva a Harmadik Köztársaság válságának kibontakozásában. Ezeknek az embereknek az esetleges újbóli hatalomra kerüléséről azok a görögországi és közel-keleti katonai puccsok jutnak eszembe, ahol a köztársaság érdekében rendet teremteni óhajtó vezérkar átveszi a hatalmat, majd lényegében ugyanazokat a koponyákat interjúvolják meg arról, hogy most akkor tulajdonképpen hogyan is legyen, mint akik a megdöntött és börtönbe pucolt kormányzatnak is súgtak. Vagy az eggyel azelőttinek.

De itt volt a Fidesz, ha valaki egyáltalán bízott a Fideszben, és voltak sokan, akik azt mondták, legalább próbálják meg akkor ők – mostanra viszont már semmiképp sem lehetnek illúzióink: minden formáció kipróbálta magát, és biztosan állíthatjuk, hogy jelenleg nem lelhető fel Magyarországon olyan gazdasági és szellemi elit, amelynek nimbusza nincs megtépázva és képes lenne az ország vezetésére.

Nem akarok statisztikai bűvészkedésekbe fogni, de ha figyelembe vesszük, hogy tízegynéhány millió magyar él a bolygón, és nem mindenki végezhet közülük a Harvardon, de még az ELTÉ-n sem, akkor könnyű belátni, hogy a magyar szellemi elitnek az utóbbi években hihetetlenül felgyorsuló devalvációja után alig akad ember, aki hiteles lehetne: kifogytunk. A nyolcvanas évekből kinőtt, kilencvenes és kétezres években egymással csatázó értelmiség szinte minden tagja légüres térbe került, és a politikai vélemény vákuuma, amely 2010-ben győzelemre juttatta a Fideszt, mára általános szellemi válsággá nőtte ki magát.

A rendszerváltás után felnőtt generációnak szembe kell néznie a ténnyel, hogy szülei generációja önmagát tette hiteltelenné és gyilkolta le különböző frakciókba csoportosulva – ami maradt ebből a megtépázott társaságból, azok részletkérdésekre kiterjedő szakmai tudások, nem pedig egy komplex víziót körülbástyázó, friss szellemi erőtér.

Alternatíva persze van a Parlamentben és azon kívül is: a jobboldali értelmiség radikálisabb szárnya támogathatja még a nyomokban Zagyva György Gyulát is tartalmazó frakciót, amely azonkívül, hogy buzgón kontráz rá az autokrata rendszert kialakító kormányzatra, nemigen csinál semmit (oszlassuk fel az MSZP-t); és ott van az LMP is Schiffer András kockás zakós felháborodásaival, mely egy letűnt korszakot juttat eszünkbe, Scheiring Gábor kissé nyomasztó páneurópai ökofalvával, meg egy ellenzéki tüntetéssel, amely annyira veszi figyelembe a magyar nép kultúráját, hogy azt december 23.-ára hirdeti meg (reméltük, hogy legalább a Westendben tartják majd). Ezek az újabb kísérletek, különösen az eleddig elég határozatlan és többféle ideológiát magában foglaló LMP-t tekintve, inkább a magyarországi gondolkodás töredékességére hívják fel a figyelmet, nem pedig egy kialakuló egység előképét adják. Ha másra nem, arra mindenképpen jó volt az elmúlt másfél év, hogy a magyarok tükröt tartsanak maguk elé – de jó pár évébe fog kerülni a magyar társadalomnak, amíg kiheveri ezt a csapást, és rengeteg munkájába az újonnan szerveződő, újgenerációs pártoknak és mozgalmaknak, amíg magabiztosan, a nép által hitelesítve vehetik kezükbe az ország sorsának irányítását.

ui. volankombi = Szőllőssy Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr1003481104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jézuska és Télapó 2011.12.23. 15:55:10

... igaz történet nyomán ... írta: Gáspári Marianna  

Trackback: Szecesszió 2011.12.22. 20:10:48

Ahol a beleszólás lehetősége megszűnik, szükségszerűen közös értékeink ellen, szűk lobbicsoportok (a családtagok és a haverok) érdekeiben folyik a kormányzás és a társadalmi intézmények működtetése. Ahol a mégoly áttételes képviseleti rendszeren keresz...

Trackback: Magyarország így kényszerítette térdre Európát!!! - exkluzív videó Brüsszelből 2011.12.22. 11:23:01

Nem Merkel vagy Sarkozy fogja megmondani, hogy mi történjen Pannónia kies tájain, hogy mit egyenek vagy mibe öltözzenek országunk prominensei! Kitől vegyenek radarblokkolókat ezután, ha éppen úgy hozza kedvük! Miért is szólhatna bele bárki, ha esetleg ...

Trackback: "Ez a harc lesz a végső?" - egy gazdasági szabadságharc margójára 2011.12.22. 11:19:41

Tényleg nem volt senki, aki legalább sejtette volna, hogy rejlik némi veszély abban, ha épp az áramszolgáltató hibaelhárítóit kezdi baszogatni egy lélegeztetőgépen lévő ember? Cél ugyan lehetett volna bizonyos önállósodás, de amennyiben komolyan e...

Trackback: A kormánynak mennie kell 2011.12.22. 10:39:43

Gyors leszek és egyszerű: ennek a kormánynak mennie kell. Nem kell aggódni, a Fidesz folytathatja, ha akarja, de valószínűleg már most elég kevesen vannak, akik szerint muszáj lenne ugyanúgy folytatniuk, mint eddig, erre akár egy népszavazást lehet épí...

Trackback: Az ország újjáépítésétől az ország újjáépítéséig 2011.12.22. 10:10:25

A Standard & Poor’s (S&P) hitelminősítő magyar idő szerint szerdán este a befektetésre nem ajánlott, pénzügyi zsargonban bóvlinak nevezett kategóriába sorolta Magyarországot....

Trackback: Kutyáért ad tűzifát a jászapáti polgármester 2011.12.22. 10:04:49

Nem lennék a környékbeli kutyatulajdonosok helyében, miután az utcákról elfogytak a kóbor ebek. Pócs János polgármester, fideszes országgyűlési képviselő 50 kg tűzifát ad minden befogott állatért. Az esti híradóban hangzott el a hír, amely szerint a p...

Trackback: Vásárhely megint szegényeket aláz 2011.12.22. 10:02:38

Lázár "annyit is ér" János városában úgy osztják a közmunkásoknak az élelmiszersegélyt, mintha karácsonyi ajándékot adnának át. Szerintem pedig ajándékcsomagnak nevezni a rászorulók élelmiszer segélycsomagját nem eufemizmus, hanem pofátlanság...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.12.22. 10:02:08

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünknek soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodáss...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.22. 10:01:18

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán? Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztősé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elempé? gittegylet...
A csodálatos MesePárt, ami tökéletes emberekből áll, és csak jó döntéseket hoznak.
Az igazi index olvasó ebben hisz, hiszen több bizonyíték van a létezésére, mint az evolúció elméletre.
Szóval az értelmiségi indexes a MesePárt-ra szavaz 2014-ben... vagy az Mszp/Szdsz-re, ahogy eddig... :x
Kedves Volankombi! A cím alatti óvóhelyes képet hol találtad? Nagyon szuper! :)
ORBÁN BANDA TAKARODJ, ezt a szégyent már nem nyeljük le.

Magyarok, polgárok!

Pénteken 4 kor a Parlamentnél találkozzunk és zavarjuk el ezt a bandát.

Előtte imádkozzunk, hogy az Isten is segítse meg az Orbán nélküli hazánkat!

Ne várj tovább, semmid sem marad!
Szerintem a 20 év alatt egyvalami derült ki:
magyar ember sajnos nem tudja kormányozni az országot mert nem ért hozzá.
Ez mondjuk mindjárt meg is magyarázza a történelmet, hogy néhány szerencsés korszaktól eltekintve miért voltunk valamelyik más ország alárendeltje.

Amúg a cikkből szerintem egyvalami következik, ha már mi nem tudunk országot vezetni akkor majd egy külső hatalom fogja, remélem ez az EU lesz egy kicsit szorosabb formában és az itthoni vezetés csak báb lesz hozzá.

A gond az hogy ahogy a fidesz viszi az országot könnyen lehet hogy ez inkább majd oroszország lesz...
@tálca nélküli miniszter:
péklapáttal jól tarkón azt is, a többi csirával együtt...
A probléma az, hogy bármilyen formáció jön, azt a régi káderek irányítják vagy a közvetlenül színpadon vagy a színfalak mögött.
@Dec. 23-án 4-re a Parlamenthez, "itt az idő"!: Kérlek fejezd be. Normális ember olyan rendezvényre nem megy ahol te is ott leszel.
Javallom, nézz utána a Weimari Köztársaság történetének (1919-1933)és Hitler hatalomra jutásának!
Dióhéjban; Társadalom Pistikének tele lett a hócipője a munkanélküliséggel, az éhezéssel, a gazdasági és politikai korrupcióval, az elit pofátlanságával.
Hitler rendet ígért és gazdasági felemelkedést. Betartotta. Csak sajna , a számla kissé magasra sikeredett (II. v.h.).
Tetszik, nem tetszik, a választópolgár arra fog szavazni, aki munkát, létbiztonságot és RENDET ígér. Akár Hitlerre is!
Sajna, a politikus az az állatfaj, amelyik sosem tanul, de mindig felejt. Pedig elég lenne nekik néha forgatni a középsulis törikönyvet. De a Blikk, vagy a Nemzeti Sport olvasmányosabb és érthetőbb.
elnezest. leforditotta ... "htt p://tinyurl.com/c9fvfj3"
@porthosz: pontosan ebben reménykedem. Ha már Papandrau és Berlusconi - akik azért nagyobb nevek (Berlusconi mindenképpen) mint Orbán Viktor - leváltható volt egy EU-s szakértővel, minden bizonnyal OV is az lesz. 2006 óta szakértői kormány kéne, engem az se érdekel, ha egy magyar se lesz köztük, és emiatt 20%-kal csökken öt évig a fizetésem, ha ez azt hozza magával, hogy legalább a megtakarításomat biztonságban tudhatom. Inkább a nyugat csicskája legyünk mint Oroszország/Kína/Egyiptomé.

@wmiki: már azt hittem, tényleg egybites agyad van, hogy neked csak fidesz meg mszp szavazó létezik, de a blogodat megnézve nem vagy hülye. Így hát egyetlen lehetőség maradt, hogy trollkodsz. Ennek tükrében olvasni a hozzászólásaidat viszont nagyon szórakoztatóak. :D
Abban, hogy a (jelenleg aktiv) politikai elit mostanra vagy sikeresen felszámolta saját hitelességét, vagy eleve képtelen megszerezni a hitelességnek még a látszatát is tökéletesen igaza van a szerzőnek.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a Fidesz által az asztal közepére produkált szarkupac (aminek az eltakaritásához ugye elég konkrét és egyértelmű feltétel- és utasitásrendszert kaptunk külföldről) okozta problémákon túl főleg gazdasági jellegű kérdésekről szól a válság.

Apolitikus gazdasági vezetőből (referenciákkal elb@szás utáni konszolidáció és kompromisszumokkal vert alacsony támogatottságú kormányzás dolgában) meg szerencsére van még egy kevéssé elhasznált darab raktáron.
Jó cikk, sajnos ez a valóság.Az a katyvasz, ami most van, ez bizony okozat, mondhatni, az Antalli-örökség.Idevezetett az észnélküli privatizáció, a gondolkodás nélküli liberalizálás, a nyugatnak ( új Moszkva) való megfelelni vágyás, az idióta liberális mantra, miszerint az állam rossz gazda, a Sólyom által elgázolt Zétényi-Takács törvény, a Bokros- csomag ( és az attól még ma is elaléló magát überokosnak képzelő liberális " elit" média- túlsúlya) és még ezernyi apró és nagyobb elkúrás.( nem feledkezvén meg Gyurcsány hatalommániájától, ami elhozta a kétharmadot a másik hatalommániásnak, ami katasztrófa az országnak.Nem is tudom, melyik a kártékonyabb , így hirtelen.)Ez az ország megy a lecsóba, menthetetlen.
Érdekes fejtegetés. Kár, hogy nincs sok értelme. A Fidesz nem fog elbukni még pár évig. Aki mást mond, az szokás szerint nem lát tovább az orránál.
Amatőr, nem rossz az érvelés, de látjuk mi lett belőle: egy német "vezetésű" EU... Sztem nem feltétlenül volt az rossz elképzelés - csak a fránya környezet... Akárcsak most.
Hát ha ezt a cikket a közepén kezdte volna a szerező, egész értelmes lenne a poszt, ha nem is lenne benne nagy újdonság. A pozitívum, amit el lehet mondani: bennem rezonál az, hogy egyszerűen nincs kire lecserélni még a vezérlő tábornokékat sem, nemhogy a komplett elitet. És mintha az egész ország ilyesmit érezne, meg azt a kételyt, hogy erre lehet, hogy nincs megoldás.
A cikkel egy ő bajom van.

Sugárzik róla, hogy a szerzője "amit én nem ismerek, az nincs" alapon "gondolkodik".
@vinyi: Igazad van, a cikk hülyeségeket tartalmaz. Egy igazat ír csak: az SZDSZ elbukott. Nem sajnáljuk.
Az MSZP még nem bukott el teljesen és megújulhat, mert maradt még támogatottsága.
A Fidesz nem fog elbukni, legfeljebb nem lesz abszolút többsége '14-ben. Ez nem probléma, a Jobbikkal koalícióban vezetik majd az országot még négy évig.
@Rive: a szarkupac összetétele azért igen változatos. A toronymagas államadósság miatt sajnos úgy cicázik velünk a pénzvilág, ahogy nem szégyell. Joggal nem akarunk befeküdni nekik -hiszen miért egy nemzetközi pénzügyi szervezet kormányozzon itthon ugyebár- , emiatt viszont ők ügyesen eltüntették a leminősítésekkel az államadósság csökkentést, amely újabb intézkedéseket -adók, zárolások stb.- generál itthon. Ördögi kör és nem nagyon van fegyverünk. Ha az államadósság a jelenlegi felére rúgna csak, nyugodtan lehetne még nagyobb pofánk is: nehezebben kezdenének ki.
@kennyking: Jó sokat vagdalózol, csak az orrnál tovább látásra szemléltetésül annyit mondanék, hogy nem Sólyom kaszálta el a Zétényi-Takácsot, hanem az Alkotmánybíróság semmisítette meg, mert az AB feladata (volt), hogy az alkotmányos rendnek megfelelő törvények ne lépjenek hatályba. Ha olyan az alkotmány, akkor annak kell megfelelni, és ha működik az AB, akkor szimplán az a dolga, hogy kaszáljon, a törvény és nem az vélt vagy valós igazság szerint. (Ugyanez áll a hülyék által végtelen sokat fikázott ombudsmanokra is. Nem a saját értékítéletüket erőszakolják az országra, hanem a törvény betűjét követik. Ez a dolguk.)
Te meg akik ugyanezt mantrázzák 20 éve, épp ezt az apró nüanszot nem veszik észre, nyilván messzebb van, mint az orruk. És ez csak egy példa a listádról.
Ami a konkrét témafelvetést illeti, egy dolog a tudás és egy másik az emberi tisztesség, az alapvető erkölcsi normák ismerete és alkalmazási képessége, főleg terhes időszakban. E területen sokkal nagyobb a deficit a mai politikában, mint a szakmai képességekben: beteges alapelvekkel a büdös életben nem lesz valaki a realitások mentén gondolkodó szakember.

Azt kell megnézni, hogy ki az, aki nemzetközileg is elismert értékek képzését a GYAKORLATBAN is bizonyította.

Nem kevés ilyen magyar ember van.

Csakhogy a magyar politikai rendszer ezeket a kiválasztás során igen nagy mértékben alkalmatlannak nyilvánította az elmúlt 70 évben. Vagy az illető eldobta az elveit a hatalomszerzés érdekében. Például Martonyi János.

Nem kell félni, hogy nincsenek a mostaniaknál alkalmasabbak, mert per pillanat a béka segge alatt vagyunk jócskán.

Tulajdonképpen még az is megfordul a fejemben, hogy az eredeti célja ennek a blognak nem az volt-e a kitűzése, hogy terjessze a nincs más megoldás, mint a mostani kurzus ideológiáját.

De a gyakorlatban ezt a célt mindenképpen elérte.

Így is, úgy is selejt.
"A rendszerváltás után felnőtt generációnak szembe kell néznie a ténnyel, hogy szülei generációja önmagát tette hiteltelenné és gyilkolta le különböző frakciókba csoportosulva"

Kellett volna, 2010 előtt. Pontosan ők szavazták meg a FIDESZt. Most már a rendszerváltás után _született_ generációban bízhatunk csak. És írjuk fel: a FIDESZ nyírta ki az összes másikat maga körül, és sajnos ez a kinyírás teszi a többieket 'hiteltelenné', nem a valódi adatok, vagy tények. Ha valódi adatokra, tényekre építve néznénk vissza, sok hasznos és értékes embert, meg jó politikust találnánk. Látszik a kommentekből, meg a posztból, hogy bőven nem tartunk ott, hogy egy ilyen visszanézést akárcsak meg is próbáljunk
Valaki mondja meg hogy ki lesz az a valaki aki majd megmondja!!!

Úúú!
@kennyking: ennek ugyan semmi értelme, de tényleg szépen felmondtad a hőzöngő, 80IQ-s kispolgári mantrát. minden más véleményhez már némi tudás, ismeret kellene. így csak annyit, hogy ez a nézet (és mivel terjeszted, te magad vagy) a legkárosabb Mo-ra nézve. miattad nem jutunk előbbre.
Nana, álljunk meg a bukott pártok sorolásával. Én a látszattal talán ellentétben NEM vagyok nagy rajongója az MSZP-nek, de az alábbiak TÉNYEK:

- az MSZP nem rombolta le a nyugati, sikeres demokráciák politikai modelljét
- az MSZP gazdaságpolitikai bakijait hajlandó volt korrigálni (Bokros-csomag, IMF-hitelkeret)
- az MSZP a cinikus, gátlástalan hazudozás és másra mutogatás helyett valamiféle reális világlátást és gazdasági hozzáértést mutatott.

(Mindezek különben igazak voltak az SZDSZ-re is, tetszik vagy nem.)

Különben lelkesen támogatnék például bármilyen pártot, amit Bajnai vagy hozzá hasonló ember vezet.

A Jobbik meg csak azt fogja bizonyítani, hogy van a Fidesznél is sokkal rosszabb. Azonnali káoszba tolja majd az országot, mert szakmai hozzáértésük abszolút nulla, és még inkább jellemzi őket a "mindenki ellenünk" és a hazug felsőbbrendűség-érzés, mint a Fideszt.
"amely annyira veszi figyelembe a magyar nép kultúráját, hogy azt december 23.-ára hirdeti meg"
Őöööööööööööö.
Miért mi van december 23-án?
Ha minden szar, mit javasolsz? Ha kifogytunk az értelmiségiekből (bár amikor az a bizonyos Lászlóné érettségivel miniszter lehet), vagy inkább azokból, akik annak álcázták magukat, akkor kik jöjjenek ezekután?

Dec23: Van benne vmi, hogy nem szerencsés időpont, de éppen azon a napon fogják lenyomni a torkunkon a végső pusztulás törvényeit, ebben az esetben pedig a parlament is qrvára figyelembe veszi a magyar kultúrát.

@soulclipse: Másolom:

Kedves Barátunk!

Az elmúlt hetekben láthatóvá vált, hogy teljesen kimerítettük a parlamenti ellenzéki politizálás eszközeit. Új ellenállást hirdettünk, mivel az ellenállás ereje a sokszínűségben és az új eszközökben van. Az elmúlt napokban valamennyi demokratikus parlamenti és parlamenten kívüli erőt megkerestünk, hogy együtt tiltakozzunk december 23-án a demokrácia kivégzésének napján a Parlament előtt, a Kossuth téren.

Ha neked sem tetszik, hogy:

- olyan választási rendszert hoznak létre, amelyben a fideszes szavazatok többet érnek

- kétharmados törvényben rögzítik az egykulcsos adót, kiiktatva annak lehetőségét, hogy a választáson érdemben dönthessünk a gazdaságpolitikáról is

- gyakorlatilag bábszínházat csinálnak az országgyűlésből, hiszen az ellenzék véleményét már meg sem kell hallgatniuk, akkor

GYERE EL és tiltakozz a tervezett törvények ellen te is!

A programok:

December 23. Kossuth tér, Budapest
9:00-11:00 Szembesítés: az érkező képviselők szembesítése azzal, mire készülnek.

Gyülekező: 8:45 és 9:00 között a Kossuth téren, a metrókijáratnál

16:00 Demonstráció

Pontos helyszín: Kossuth tér 4. (a metrókijárattól elindulva a Duna felé)

A két időpont között a vidékről érkezetteket örömmel látjuk vendégül egy teára irodánkban, a Bajcsy Zsilinszky út 37-ben!

Még nem késő, hogy szólj másoknak is, és őket is magaddal hozd! Hívd meg az összes ismerősödet Facebookon is!

Köszönjük, hogy velünk vagytok, köszönjük a sok biztató üzenetet, amit az elmúlt napokban kaptunk! Találkozunk pénteken a Parlamentnél!

Üdvözlettel,
Szél Bernadett és Vágó Gábor
Az LMP szóvivői
Ez a kínzó kérdés kerülget engem is hónapok óta. Ha egyik sem akkor ki?

Persze a korábban elbuktak önáltatóan még ajánlgatják magukat, de remélem nekik sem jut több némi lámpavasnál.
@Member:
Ezt tudom, de a blogíró szerint erre a napra nem szabadott volna tenni, mert ez nem veszi figyelembe a magyar nép kultúráját. Ezért kérdeztem.
@soulclipse: Akkor már inkább az aggasztó, hogy ma is lesz egy kisebb horderejű tüntetés, ami erőt szívhat el. Egy napra kellett volna időzíteni, hogy Révusz Máriusz is lássa a tömeget.
@is: Nyilván.Hol tartana ez az ország, ha mindenki liberális lenne? Határ a csillagos ég....
@harmincas: Nekem is ez az utolsó reményem, hogy előkerül a Bajnai, hozza az Oszkót és talán sikerül nekik. Az, hogy ki lesz mögötte a párt nem is érdekel, felőlem még a fidesz is lehetne :)
@is: Ahogy látom viszont te elég penge vagy. Segítenél nekünk tudatlan kispolgároknak? Mondjuk egy névsorban, mégis kik lennének az adatokkal alátámasztott hiteles emberek?
@soulclipse: Na mar nem birom, ugyhogy valaszolok en neked. Bar en sem tudom pontosan mire ertette a blog iro ezt a magyar szokasos sort, de valszeg azert, mert karacsony elott a rokonok meglatogatjak egymast. Regen talalkozott es szivesen vagy kevesbe szivesen latott csaladi kor latja egymast megint es nincs ahhoz kedvuk, hogy tuntessenek valami ellen vagy mellett, amit nem is nagyon ertenek.
Member meg annyira benne van ebben a dologban, hogy mar mast nem is ert meg, hiaba kerdezed meg tole ketszer is.

Szerintem....:)
@harmincas: Arról is lehetne pár szót szólni, kiknek és hány év börtönt kellene kiosztani azért, hogy az MSzP kormányzás alatt minden lehetséges gazdasági reform-elképzelést lejárattak, megakadályoztak. Hazug vádaskodással, gátlástalan demagógiával. Normális ellenzék hagyja végrehajtani a szükséges (és népszerűtlen) gazdasági intézkedéseket, amivel mellesleg a kormányon lévők kényszerűségből elfogyasztják a népszerűségüket. Nem úgy a Fideszes banda: legyen csak minél rosszabb a helyzet, nekik annál jobb. Agyatlan banda, mit képzeltek, majd ebből a jóllakott óvodás kinézetű Matolcsiból kiröppennek a nagy ötletek, amik jóváteszik a megakadlyozott reformok okozta károkat? És amikor beérik a hülyeség gyümölcse, elkezdik provokálni a szomszéd országokat, hogy a barom magyarok bevegyék ezt a szabharc-maszlagot. Persze be is veszik, a jelek szerint. Mennyibe van nekünk a négy-öt év késlekedés? És ha évekig lehet valakit előzetesben tartani, mert állítólag (??) olcsóbban adott el egy házat, amit egyébként senki nem akart drágábban megvenni, akkor az elmúlt évek idióta nyilatkozataival és hülye lépéseivel okozott milliárdos károkozásokért mi jár majd?
@Kard: Bajnai és Oszkó tényleg jó szakemberek. Csak sajnos nincs a hátuk mögött semmilyen hátország. Se sajtó, se értelmiség. Ha viszont valamelyik párt mögéjük áll, muszáj lesz figyelembe venniük a brancs érdekeit. Meg azért Bajnai elég sok szállal kötődik a gazdasági elit azon részéhez akik eddig sem nyújtottak valami túl fényeset. De ezzel együtt is támogatnám őket, nem meggyőződésből, csak egyszerűen tényleg nem látok más alternatívát.
Kedves volankombi! (engem nem zavar, ha álnéven írsz, nincs jelentősége)

Sose láttam Schiffer kockás zakóban. Nem értem, hogy egy felháborodás miért emlékeztetne bármilyen letűnt korszakra is. Egy elképzelt új világban nem lehet majd felháborodni? Vagy hogy?

Én se értek sok mindenben egyet Scheiringgel, nem is kell, de mi a gond a páneurópai ökofaluval (már ha valaki ezt olvassa ki belőle)?

Valahogy ebből a cikkből is azt érzem ki, hogy a szerző mindenkinek ki akar osztani egy pofont, hogy mutassa, ő mennyire kurvára független. Mondani nem mond semmit, hogy lehetne másként, csak körbefikázza a terepet.

De ami igazán kiveri a biztosítékot, az a december 23-i tüntetés fikázása. Ember, nem az LMP választotta ki ezt az időpontot! A Fidesz dönt pont karácsony előtt a demokrácia utolsó szögéről, hatalmának bebetonozásáról pont ekkor! Hidd el, bárki szívesebben tüntetni május elsején, napfényben, friss virágok között. Nekünk ez jutott. Lehet fikázni, siránkozni tovább, lehet választani! Ők (mi) legalább megpróbálják. Legalább elmondhatják, hogy nem hallgattak.

FYI: lehetmas.hu/hirek/30751/mit-hoz-a-fidesz-karacsonyra/
@tbs1001: @harmincas:
"A Jobbik meg csak azt fogja bizonyítani, hogy van a Fidesznél is sokkal rosszabb. Azonnali káoszba tolja majd az országot, mert szakmai hozzáértésük abszolút nulla, és még inkább jellemzi őket a "mindenki ellenünk" és a hazug felsőbbrendűség-érzés, mint a Fideszt. "

Ha jól értem az érvelésedet, magad sem kérdőjelezed meg a Jobbik hatalomra jutását.Mintegy elkerülhetetlen következményeként az elmúlt két évtized politizálásának.

Ha szabad, én azért visszatérnék a kályhához (weimari köztársaság bukása). A német gazdasági felemelkedés nem a zsidók kiirtásának, vagy Lengyelország lerohanásának következménye.
Európa potentátjai egymásnak adták a kilincset Német földön, hogy megcsodálják és ellessék a rohamos gazdasági fejlődés titkát. Mert a szétzüllött ország a SAJÁT EREJÉBŐL
pár év alatt állt talpra és lett Európa vezető gazdasági hatalma.
Hogy aztán egy beteges rögeszme mindezt a pusztulásba taszította, talán nem azt jelenti, hogy a gazdasági siker egyenes következménye a háború.

És hogy a dolgok hogyan függenek össze? Szerintem nem az ördögtől való a rendteremtés. Mind alsóbb, mind felsőbb szinten. És a Jobbik rendet ígér. És a társadalom ma igényli, holnap követeli. Mert a pohár lassan túlcsordul.
@emem: amelyik kormány képtelen kormányozni az mondjon le és írjanak ki új választásokat. Elég nagy balekság a kormány kormányképtelenségét az ellenzékre kenni. De persze aki ezt nem fogja fel annak elég jól hangzik.
@harmincas:
+1

Nem az a kérdés, hogy megbukik-e a fidesz, hanem, hogy ki lép a helyébe.
A fidesz-kdnp (és a jobbik is ide sorolható) az elmútnyocévben mindent megakadályozott. Mindent. Felelős gazdaság-, társadalom-, egészség-, oktatás-, stb. politikát nem lehetett kialakítani, mert akkor nemzethalál lesz. Hát most lesz. Tessék. Nem örülök, de majd kiretusáljuk.

-papdani

(és eközben bomlik szét a demokrácia, mint nagyanyó kötött pulóveréről a fonál)
@wilson77: Leírtad a megoldást is. Ha mindenért a fidesz a hibás, ki kell őket rakni, vissza gyurcsányt, nem lesz akadékoskodás, jön a új aranykor. (lmp-t kihagytad, mert azért néha ők is akadékoskodnak, úgyhogy ők is mehetnek a levesbe. A maradéknak meg felesleges befűteni azt a nagy házat, elég lenne egy kisebb épület is.Nah hipp-hopp helyre is állítottuk a demokráciát.)
@Amatőr: Azannya, majdnem szószólszóraegyetértünk..! :O Azért a 1-2 közötti gazd. felem. egy kicsit kevésbé szép történet mint ahogy sugallod, de tulajdonképp mindegy. Hiszen egyetértünk.
@Lorp:
Kedves Lorp!
Nem, sajnos nem: ellenzék nélkül nem működik a demokrácia. Én szeretném a fideszt a parlamentben.

(jut eszembe, eddig azt hallottam, hogy a gyurcsány a hibás. Ez demagógia? Az. Most leírom, hogy nem mindenért a fidesz a hibás.)

üdv: wilson
@Lorp: Igen de az a gazdasági elit legalább ott állna. Az Orbán mellett már az sincs. Szinte összes jobboldali gazdasági szakember is elpártolt tőle.
A múltkor beszéltem egy barátommal aki újságíró egy tekintélyes jobboldali lapnál és mondta, hogy milyen nehéz helyzetben vannak. Bírálni nem tudnak (vagy csak nagyon óvatosan), mert akkor egyből egy platformra kerülnek a népszabival, de dicsérni ezt a sok baromságot amit csinálnak meg nem lehet.
Szóval szerintem már az Orbán mögött is csak a szemellenzős idióták maradtak meg.
A környezetemben szinte mindenki a Fideszre szavazott és most már olyanok is ki vannak ábrándulva belőlük akik 1990 óta folyamatosan a jobboldalon állnak és mindig vérfideszes hírében álltak.
@tbs1001: 32-ben került Hitler hatalomrés 38. nov. 9-én volt a kristályéjszaka! Közte 6 év!
Lehet számolni.
A jövő a megmaradt Fidesz fanok (no comment) és a (leendő) Jobbik választók csatájáról fog szólni.
Ha ilyen és ekkora hozzáértéssel, arccal operálnak a sárgák, nem kétséges, hogy vért fognak hugyozni a bent maradásért.
A jobbikra azt mondani, hogy szakértelem hiányában lennének elég felületes másrészt röhejes vélekedés. Látjuk mire jut Matolcsi-féle szakember gárda, köszi, de kb. ennél bármi jobb!
Másfelől meg, nem kurvára mindegy milyen színben megyünk az EU ellen? Orbán vezérünk is beint nekik, akár csak a Jobbik, max. az utóbbinak van érthető, nyílvános magyarázata, elve rá miért teszi. Az előbbi tetteinek valódi okát és céljait senki nem ismeri, elnézve hogyan kapálóznak félek ők maguk sem teljesen.

Fingom sincs mi lenne Jobbikos kormányzással, de jobb ha felkészülünk rá lélekben.

Egy nem jobbikos szavazó
Egy dologban közös az MSZP és a Fidesz: Mindkettő a Fidesz miatt bukott el. Előbbi jól végezte a dolgát, csak Orbánék ellenük uszították a zembereket. Pedig se Gyurcsány, se Bajnai nem kapott anno ilyen levelet Barroso-tól, sőt senkitől sem. De az emberekbe annyira belekódolta a Fidesz hogy "az MSZP rossz" hogy most már beleivódott a tudatalattijukba is. És utána jött a Fidesz. Akik annyira nem tudnak kormányozni hogy az röhej. Van kétharmaduk, nincs ellenzékük, csinálhattak volna amit akarnak, és mi lett az? Az ország tönkretétele. Köszönjük, idióták (ezt értem a pártra is és a szavazóikra is)
@Kard: Az oké hogy a fidesz mögül kihátráltak az emberek. Csak még az nem világos számomra, hogy mennyire lenne az jó nekem ha a jelenlegi gazdasági elit irányítaná az országot. Több aggodalmam is van ezzel kapcsolatban. De mint fentebb írtam nem nagyon látok más alternatívát.
"A fidesz-kdnp (és a jobbik is ide sorolható) az elmútnyocévben mindent megakadályozott. Mindent."

"Most leírom, hogy nem mindenért a fidesz a hibás."

Ugye megérted hogy egy kicsit összezavarodtam.
@Amatőr: Arra célzol, hogy 1.5 választási ciklus kell majd a Jobbiknak..? Ennyi időt nem biztos hogy kibírok már anyagilag... :D :D

Ne aggódj, azt hiszem értem amit mondasz, de nem szabad elfelejteni, hogy történelem objektív cselekményeinek értelmezése MINDIG szubjektív lesz. Szóval semmi probléma nincs azzal, ha Te egy kicsit máshogy gondolod, mint én. Tudom: nekem van 1 igazam - és nem akarlak meggyőzni róla... :D :D
@Lorp: Igen értem a kétségeid. A legnagyobb baj itthon nincs olyan réteg már rég meggazdagodott és akar politizálni. Amerikában senkiből nem lehet sikeres politikus ha előtte nem tett le valamit a versenyszférában. Itthon meg azért megy valaki politikusnak, hogy meggazdagodjon.
A Bajnai ezért volt nekem szimpatikus, ő tuti nem akar még több lóvét sokkal inkább államférfi lehetne belőle.
Azért a Bajnai kívül vannak még okos emberek a jobboldalon is. Azok akik most mind kivonultak az Orbán mögül. Ilyen lehet a Bot Péter Ákos például. Őt is nagyon szívesen látnám a miniszterelnöki székben. A lényeg olyan ember legyen aki ért a gazdasághoz. Ha van egy jól prosperáló gazdaság van mindenre pénz is.
@rkazinczy:
köszi a választ. Egyébként erre gondoltam én is. Biztos nem szerencsés, de ez a mondatrész, akkor amikor nyakunkon az államcsőd, olyan bután hangzik.
könyörgöm importáljunk nyugatról egy királyt... skandinávot vagy hollandot és németországban is vannak még hercegek (ööö, csak habsburg-rokont ne...)
felőlem lehet a neje az orbán ráhel. böe.

megkapná a plebs a központi hatalmat, az atyuskát, meglenne a katkók öröme - oké, a reformátusoké ill. protestánsoké, de nálam ez mind egykutya -, de talán hozna magával modern, felvilágosult értékrendet és tippeket, rutint.
@tbs1001: "Arra célzol, hogy 1.5 választási ciklus kell majd a Jobbiknak..?"

Erre vonatkozó jóslásokba nem bocsátkozom,mivel nincsenek szükséges információim.
Egyébként pedig "belga" vagyok, és nem sajnálnám a parlament épületét, ha bennégnének a képviselők miniszterestől, smittpalistól kezdve helyettesekig bezárólag.
De azért ne vonj párhuzamot a Reichstag felgyújtásával! Alapvetően pacifista vagyok.
@Kard: ...és a lovakat lelövik időben.
@wowerman:
"Előbbi jól végezte a dolgát, csak Orbánék ellenük uszították a zembereket." :D :D :D

Jaja, jó dolgunkban kellett beavatkozni 2006-ban az ÁHT hiányba, hogy nehogy 11% felett legyen, hanem csak 9% körüli, szintén jó dolgunkban kerültünk 2008-ban államcsőd közeli helyzetbe (ami a korábbi felelőtlen pénzszórás, és a hozzánemértő gazdasági kormányzás eredménye). Szintén jó dolgunkban (mert annyi pénz volt hogy el kellett már lopnia valakinek), hogy fél mszp és szadesz sittre került korrupció, csalás, sikkasztás, hivatali visszaélés, stb miatt...

Iszonyúan jól végezték a dolgukat :D
Minden bántó szándék nélkül, te a Marsról jöttél?
@Kard: 'A Bajnai ezért volt nekem szimpatikus, ő tuti nem akar még több lóvét ...'

Ezek szerint lóf@szt se tanultál az elmúlthúszév eseményeiből.

Mondom ezt úgy, hogy nekem is Bajnai a jelen kinálatból az egyetlen, akit elfogadhatónak tartok a miniszterelnöki posztra.

(Ha ez most dupla, akkor a blogmotor volt: aszonta próbáljam újra. )
@Amatőr: Az ugye meg van, hogy az általad úgy áhított rend alapú gazdaságnál a szabad németek 15 év alatt(1945-1960) egy sokkal jobbat raktak össze. 1960-ra az NSZK kibocsátása meghaladta az egész régi Németországét.
Szerintem nincs a kettő között összefüggés, a rend és gazdasági növekedés között. A németek mindig is egy dolgos nép voltak és valszeg lesznek. Itt nem is arra gondolok, hogy németnek születik valaki, hanem inkább az ott lévő kultúra (és ez elég tág fogalom, munka, oktatás, gazdasági) az ami ezt a hihetetlen fejlődést többször is előidézte, azaz Németország képes volt a nulláról a világ élvonalába kerülni.
Ja és persze ez az a kultúra amit nem tudsz nagyon nehezen tudsz megváltoztatni (a miénk szerintem pocsék, inkább balkáni mint nyugat európai).
Egyszerű: azért nem műxik az ország, mert itt elvileg kapitalizmus van, de nem tartjuk be a szabad vállalkozás lehetőségét (végzettséggel, engedélyekkel kell szarozni), nincs szabad áru-áramlás (regisztrációs adó). Pedig ezek a kapitalizmus alaptételei, ezek nélkül meghalunk. Magyarország megint külön utas politikát jár, ezzel annulálja a kapitalizmust.
Majd a piac eldönti, hogy valaki jól vezeti-e a kis boltocskáját, vendéglőjét, gyárát, ne az engedélyeket kiadó vízfej tegye.
A 90-es évek elején pezsgett a hazai gazdasági élet, mindenki vállalkozott, próbálkozott. Most mindenki fásultan várja a véget, vagy elmenekül.
Az ország tragédiája, hogy a képzett, adófizető-képes, fiatal lakosság jelentős hányada már külföldön van. A romák okozta elkeseredés, a kilátástalanság, a politikusok pofátlansága miatt sokan döntenek úgy, hogy kínlódjon orbánnal a fene, irány a szebb élet. Személy szerint nem látom a kiutat. A politikai elit nem fog maga lemondani a kiváltságairól, mert nincs önmegtartóztási képességük, s a törvényeket magasról leszarják. Már képeket festetnek magukról, a saját fizetésük az égben van, arrogancia minden fokon. Időszerű lenne, ha egy gyógyíthatatlan ember, akinek mindegy, lepuffantana egyet közülük, hogy kicsit megrettenjenek. Lassan forradalmivá érik a helyzet. ELkeserítő.
@www.doominogame.com: No ez nekem is sokszor eszembe jutott, hogy mikor lesz meg az első politikus gyilkosság.
@Rwindx: Azt tudom hogy te honnan jöttél. Félinformációk, semmi forrás, túlzások, stb, jó kis komment.
(az lmp azért 23-ára hirdette meg tüntetését, mert akkor fogadják el azokat a bizonyos törvényeket, amik a 4k-t is ugyanúgy el fogják lehetetleníteni, mint az itt fikázott többi pártot)
@Kard: A 80-as években a Tátrába jártunk síelni; arra tellett. Hosszú sorok, tülekedés, veszekedés a sísorban, mert a körülmények spártaiak voltak.
Aztán az évtized végén már a sógorokhoz jártunk, mert bár drágább, de nincs várakozás, nincs sor, tülekedés és veszekedés. És akik szánakozó mosollyal figyelték a magyar síturisták úgymond "ügyeskedéseit". Ám egy hószegény decemberben amikor is a környék egyetlen havas lejtőjéhez özönöltek az osztrákok is, a szemem láttára verekedett össze két helybéli egymással a nagy tülekedésben. Na, ennyit a nemzeti sajátosságokról!
Igaza van Albert barátunknak; minden relatív.
@Lorp: Nem, egyáltalán nem értem.

A fidesz mindent megakadályozott az elmúlt években. pont.
új mondat, új belezdés. A fidesz nem mindenért tehető felelőssé, (vessző) például a világszintű válságért nem lehet okolni a fideszt. Új mondat. Ugyanakkor a fidesz próbál mindent rákenni az euró és ki tudja még milyen válságra, de a belpolitikai, -gazdasági okoknál a saját felelősségét tagadja.

wilson
@Amatőr: Ennek semmi köze ahhoz, hogy ki hogy dolgozik, milyen oktatásban részesül és főleg nem statisztikai példa. Statisztikai példa az, hogy Németország kétszer is a nulláról a világ élvonalába került mi meg húsz év alatt semmit nem értünk el. Ez nem a rend kérdése ahogy gondolod hanem a kultúráé. Amit te említettél az inkább viselkedéskultúra, ettől még a munka-, az oktatás- és vállalati kultúra különbözhet és szerintem különbözik is.
Azt akartam ezzel mondani ha itt rend lenne akkor se lenne felemelkedés mert az először a fejekben kéne megváltoztatni.
Kis naív lélek voltál, blogíró, hogy néhány millió balekkal egyetemben elhitted, hogy a Fidesz képes lehet, ...hogy is írtad: "magyar demokrácia megújjítására".

P.S Gyurcsányék ennél a mostani maffiabandánál ezerszer jobbak voltak. Például azért, mert ugyan (jelentős ellenzéki, plusz egyébb szándékos gátló tényezők miatt is) nem tudtak kormányozni, bénáskodtak, kapkodtak és következetlenek voltak, de legalább nem akarták felszámolni a demokráciát. Ez is valami. Ellenben a Fidesszel, amiről sokan írtuk még messze a választások előtt, hogy igen: erre készűl.

Úgyhogy ezt beszoptad, posztíró, de nagyon. És mindannyian fizetjük ezt a beszopást, fideszszavazó-és nemszavazó egyarát. Mi közösen: minannyian!
@Amatőr:
És hogy a dolgok hogyan függenek össze? Szerintem nem az ördögtől való a rendteremtés. Mind alsóbb, mind felsőbb szinten. És a Jobbik rendet ígér. És a társadalom ma igényli, holnap követeli. Mert a pohár lassan túlcsordul.
Sajnos, ha az mszp és az lmp minden "jobbító" szándéka a Jobbiknak kedvez.
@iii: szevasz, rég láttalak! Fatraktorról nem tudsz valamit?
Scheiringgel semmi baj nincs, ő legalább gondolkodik - nem értem, miért vetted támadásnak az LMP-re vonatkozó részt.
Más: felhívnám a figyelmet, hogy december 28.-án és 30.-án is lesz ülés a Parlamentben.
@Amatőr: Én magam érzem ezt itthon. Van egy vállalkozásom (a sima munkahelyem mellett), dobozos szoftvert "gyártunk". Értsd ez alatt, hogy fejlesztek egy szoftvert és értékesítem (pontosabban a cégem) a neten keresztül nagyon nagy részt külföldieknek.
Magyar reakció az átlag embertől: ja jó, esetleg egy kis hümmögés.
Amerika, kanadai, ausztrál reakció: áhhh ez kurva jó, ez az csináld csak így tovább, nagyon jó az egész és egyből mondják az ötleteiket.
Itt van a bazi nagy különbség és ez kulturális. Ez egyik pártolja és egyenesen buzdítja azt aki vállalkozik és kockáztat. Itthon meg a vállalkozó egy büdös csaló, aki valami újat csinál egyből jönnek a fanyalgók próbálják visszahúzni. Undorító. Ez a magyar kultúra.
@volankombi: Ööö, nem tudom, ki az a Fatraktor.

Persze, lesz ülés jövő márciusban is, csakhogy ippeg 23-án fognak egy rakás törvényt elfogadni, amelyek hosszú időre (ill. amíg vissza nem vonják vagy meg nem változtatják, fideszéknél hetente változik az alkotmány is) befolyásolják Magyarország működését. Ezért linkeltem be egy cikket, ott ez le van írva:
lehetmas.hu/hirek/30751/mit-hoz-a-fidesz-karacsonyra/

@Kard: Hajjaj, ezzel nagyon egyetértek. Ez pontosan így van, ez a magyar ugar.
@Az ős kaján:
Szerencsére (vagy csak azt hiszem)viszonylag kevés zsidó ősöm lehet ( bár ki tudja) , tehát nincs bennem zsigeri utálat a Jobbikkal szemben. Számomra a gennyláda jellemtelen Antall és bandája ugyanolyan ellenszenves mint az Újkomcsik . az Újszadesz vagy az Orbánék. Egyik kutya, másik eb. A különbség talán csak annyi, hogy a Jobbikot még nem kóstoltuk. Nekem vannak előítéleteim mindennel és mindenkivel szemben, de ezek egyenlőek. Tehát nem prejudikálok, csak óvatos vagyok, azaz hiába fikázzák a Jobbikot; én még nem ismerem őket. Majd meglátjuk. Mert meglátjuk.
@Kard: Nézd: a magyarság egy életrevaló vérkeveredés, hiszen átment rajtunk egész Európa és a fél Ázsia, sőt, még Afrikából is jutott! Mi vagyunk a lehetőségek tárháza, de sajnos fél évezrede nincs egy ALKALMAS politikusunk, aki bárhol, bármikor, bármilyen eredményt képes lenne felmutatni. A sokat fikázott románok a szánalmas geopolitikai helyzetük és a suszterük ellenére (akibe több politikai tisztesség szorult, mint a gazember ,gyilkos, hazaáruló kádárba) többet tudnak felmutatni, mint mi!
@Amatőr: Ja, Hitlert se ismerte senki vagy nem akarta elhinni, hogy ismeri. Igen, most eljutottunk a Hitlerrel való érvelésig, de sajnos a Jobbikról ez ugrik be. Elvégre nekik van SD-re hajazó gárdájuk, nem az LMP-nek vagy másoknak.

Talán meg kellene ismerkedni azokkal a blogolókkal, akik a Jobbik támogatású honlapokon irogatnak. Meg kell nézni, milyen könyveket reklámoznak ott. Miket művel egyes országgyűlési képviselőjük fasisztoid zenei rendezvényeken, milyen nézeteket fejt ki. Nincs mit prejudikálni, ezek tények.
@nada dan: igen, Róna Péter. Egy. Még van pár. Azért írtam, hogy "szinte minden tagja", nem azt, hogy "minden tagja".
@harmincas: Tényeket sorolhatnád tovább is és azután rájöhetnél magadtól is eddig ki is volt a rendszerváltás legnagyobb tolvaja!Hangsúlyozom eddig!
@wowerman: Az mszp és a fidesz gyökerei is közösek,szépen megosztoztak az mszmp-seken,a retorikájuk is mszmp-s gyökereken alapszik,hagy ne soroljam tovább.
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: :((
sosem trollkodom

VALÓBAN azt gondolom, hogy a jelenleg választhatók közül messze a Fidesz a legjobb

de felőlem ti hihettek képzeletbeli pártokban, csak jó lenne, ha közben nem azokat mocskolnátok, akik a valóságban merészelnek élni
@wmiki: az állításod akkor lenne igaz, ha nem 2/3-ja lenne a fidesznek. Tudod mi lett volna ha Bajnait választják meg kétharmaddal? Nagy valószínűséggel az, amire a Fideszt felhatalmazták. Tök kíváncsi lennék azért, hogy mire jutnának Orbánék ha ugyanúgy szopatnák őket és minden törvényjavaslatukat keresztülhúzná az ellenzék ahogy ők tették "azelmúttnyócévben". Megsúgom, semmire. De legalább tovább nem rombolnák az országot.

Üdv: valaki aki 2010-ben az mszp megbuktatása miatt szavazott a fideszre és örült a 2/3-nak, ma pedig már őszintén bánja, mert nem gondolta volna, hogy a szocikat a bolsevizmus váltja... :(((
@iii: Hogy egy új Hitler hatalomra jut, vagy sem, az már nem az én felelősségem. Nem veszem magamra a világ baját és nem leszek homok a gépezetben.
Mi, 4 vagy 8 millióan letettük, vagy letehettük a voksainkat a hitünk szerinti legmegfelelőbbekre.
És itt kezdődik a politikai felelősség, ami nálunk csak fából vaskarika. És az is marad, amíg egy jellemtelen szaralak bármikor belemondhatja a pacekodba; "Teccettek volna forradalmat csinálni!"
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: épp AZÉRT van 2/3-a a fidesznek, mert azok az emberek, akik a valóságban élnek, és nem egész nap index blogokba kommentelnek, azok nem képzeletbeli pártokban hisznek
@wmiki: épp AZÉRT van 2/3-a a fidesznek, mert azok az emberek, akik a valóságban élnek, és nem egész nap index blogokba kommentelnek, elhiszik a kormány retorikáját, hogy minden szép és jó, és semmi gáz nincs az országban. És amíg ez így marad, marad a kétharmad is, az tény.
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: :((

nem, nem azért, mert elhiszik
hamen mert nincs alternatíva
csak a ti képzeletetekben, a MesePárt... vagy az mszp... :x
@wmiki: Ott tartunk, öregem, hogy bármi jobb lenne ennél. Gyurcsány kutyafasza volt ehhez képest.
@wmiki: van alternatíva, a nem manipulált közmédia 3 hónapos futása után népszavazással elzavarni őket, és EU-s szakértői kormányt alakítani.
De ezt egyszer már leírtam, erre megint az mszp-vel jössz, most akkor csak trollkodsz.

Abban egyetértek hogy jelenleg nincs vállalható párt Magyarországon.
süti beállítások módosítása