Ukrajna - a hidegháború újrakezdődött!

2014.02.21. 07:00 Döry L.

 F_200708_August23ed_352803a.jpg

A szír forgatókönyv?

Ukrajnában már nem csupán tüntetnek. Ukrajnában Szíriához hasonlóan amerikai-orosz csata zajlik. Az ilyen exportált nagyhatalmi vetélkedések sajátosságaként pedig a helyi társadalom élete, vagyona és politikai lehetőségei pusztulnak.

Ukrajnában polgárháborús szétszakadás képében jelenik meg a két hatalmi tömb vetélkedése. Azt, hogy Ukrajna nyugathoz való korlátozott integrációjáról szóló nyugati ajánlat és az ebből fakadó keserűség a nyugat által keltett illúziókon is alapult, már megírtuk. Mára Ukrajna polgárháborús intenzitású nagyhatalmi ütközőponttá vált. Nem is önmagában az eddigi véráldozat az, amely ezt a drámai képet sugallja, hanem, hogy egyre kevésbé látszik a lehetőség, hogy innen a folyamatok hogyan kanyarodhatnának vissza az erőszakmentesség és az ország egysége felé.

Ki ütött először?

Szíriához hasonlóan itt sem lehetséges kellő biztonsággal megállapítani, hogy a nyugat által támogatott sokarcú (náci/liberális/kerdem) ellenzék robbantotta-e ki az erőszakot, vagy az orosz-szövetséges kormány fegyveres szervei tették ugyanezt. Azt sem tudhatjuk, hogy az erőszak direkt alkalmazásában bíztak, vagy provokációs céllal használták azt. De tény, hogy az ország szíriai sebességgel csúszik a szétesés, a nagyhatalmi támogatással eszkalált polgárháború felé.

Ilyen polgárháborúk és ilyen nagyhatalmi beavatkozások jelentették azt a négy évtizedet, amelyet hidegháborúnak hívunk. És bár a boldog ’90-es évek eufóriájában, amikor Jelcin maffiaállama az Egyesült-Államok szövetségese volt, boldog-boldogtalan számára végleg véget ért a történelem – hát most észrevétlenül, de lassacskán újrakezdődött a történelem.

Az Egyesült Államok már nem Soros Györggyel és színes forradalmakkal szerez befolyási övezeteket, hanem hardkórabb eszközökkel is. Az is látszik, hogy nagyhatalmi rendező elvként nem ismeri el az "érdekszférák" elhatárolását. Oroszország pedig – azt nem tudni, hogy időlegesen megerősödve, vagy befolyását tartósabban visszaszerezve – újra kemény játékos, amely nem válogat az eszközökben. Az új hidegháború jelen állását itt most nem tekintjük át Afganisztántól Grúzián át Szíriáig, sem az USA mint hanyatló hegemón helyzetét, sem a feljövő rivális hatalmakat, amelyek Oroszországnak éppúgy vetélytársai. De jó lesz észbe vésni: az 1990 utáni két évtized egypólusú világa volt a kivétel, és nem fordítva.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr635824410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ukrajna: egy negyvennyolcmilliós Paks 2014.02.24. 13:45:37

Ez a poszt Paks II.-ről és a nemzeti oligarcharendszerről szól. Ukrajnában polgárháborús helyzet alakult ki. Adott egy olyan posztszovjet állam, amelyik a gazdasági és társadalmi átalakulásból felemás eredményt tudott kihozni. Emellett erős függé...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.21. 13:52:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az USA nem elég erős ahhoz, hogy egyetlen világhatalom legyen. Sőt, hála Istennek, nem elég erős.

Ami most megy az alapvetően médiaháború.

Putyin okos. Valószínűleg most magára fogja hagyni Ukrajnát. Az eredmény: csőd lesz az országban, s 2 éven belül fölényesen nyer az új Janukovics. Ugyanis Európa és az USA nem akar pénzt is költeni Ukrajnára, ingyen szeretnék megkapni.
Nekem 1956 jut eszembe. Részben!
Nyugat magára hagyja a gennyes rezsimet levetkőzni akaró országot... Háttéralkuk meg kitudja miről szólnak éppen. Undorító!
Maxval... egyetértek veled.
És onnantól kezd el nagyon gáz lenni nekünk.

AZ EU az elmúlt évtizedben mást sem csinált, csak folyamatosa adta fel befolyási övezeteit. Tíz évvel ezelőtt a befolyási övezetek tekintetében még Grúzia volt az ütközőállam, és az volt a kérdés, hogy Lukasenko - mint utolsó mohikán - mikor adja fel.

Azóta az EU csak visszavonul, és még komolyabb ellenállást sem fejt ki. Grúziát 2008-ban rendezték le az oroszok. Törökországot különösebb külső nyomás nélkül sikerült leválasztani az EU-szövetségről (milyen jó is, hogy egy erős tag helyett lesz egy rivális középhatalom). Észak-Afrikában az egyiptomi puccsal sikerült a térség kulcsállamát orosz-szövetségbe átdobni, ennek következményei pedig messzire vezethetnek.

Most itt van Ukrajna. Ha itt visszaáll a föderális viszony Oroszországgal, akkor újra határállammá válunk. A következő játszma már Közép-Európában, a Baltikumban és a Balkánon lesz.
@maxval a gondolkodó birca: Szerintem kb az oroszok az egyetlenek, akiknek nem éri meg, hogy ukrajna belesodródjon egy tartós válságba, vagy összeomoljon. Az inkább az usanak jönne jól. Janukovics menni fog, aztán jön egy másik. Még a lópikula eu-s szerződést is alá fogják írni, mert nem oszt, nem szoroz...
@stoppos76:

Ukrajnában a két tábor sosem fog jutni közös nevezőre, ez tény.

A nyugatpárti tábor akkor tudna erősödni, ha Ukrajnában DRASZTIKUS életszínvonalemelkedés állna be egy nyugatbarát kormány alatt. De ez SOSEM fog bekövetkezni, mert a nyugat nem fog pénzt adni. Jelcini állapotok lesznek ehelyett.

Az oroszpárti tábornak meg csak türelemmel kell felfegyverkezni, mert valóban csak Ororországnak érdeke pénzt is adni Ukrajnának.

Hozzáteszem: a nyugatpárti táboron is csak a galíciai kisebbség vevő az oroszellenességre. A nyugatpártiak többsége sem akar úgy a nyugattal lenni, hogy Ukrajna valamiféle oroszellenes bázissá váljon.
Ez már nem a hidegháború, ez új dolog.
Akit érdekel a téma, annak érdemes elolvasnia Huntington könyvét, majd húsz éve megjósolta, ami épp most történik és szerintem a többi tippje is be fog jönni.
Az a legnagyobb baj, hogy a boszmet egyik hatalom se kuldte akasztofara ahogy kellett volna.
a megható csajos videó "Im the ukrainian" nagyon fake volt.
„Különböző országok azon kísérletei, hogy a volt szovjet tagköztársaságok közti
határokat garantálják és megakadályozzák ezen államok természetes és békés
gazdasági, katonai integrációját, nagyban megnehezíthetik az új világrend
kialakulásának folyamatát és kétségeket ébreszthetnek Oroszországban afelől, hogy az
Egyesült Államok és nyugati partnerei valóban készek-e figyelembe venni az orosz
geopolitikai érdekeket. A közel-külföld hamarosan Oroszország nyugati kapcsolatainak
próbakövévé válik; itt derül majd ki, hogy mennyire képesek a felek egymás
létfontosságú érdekeit megérteni és azokat figyelembe venni.” (Migranjan [1994a] pp.
385-386.)
@Exploiter: Igen, Huntington a két civilizáció találkozásánál hasadó államként írja le Ukrajnát.
@Lovag Mihály: Samuel P. Huntington: A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása
Érdemes elolvasni előtte Francis Fukuyama: A történelem vége és az utolsó ember c. könyvét is, mert ez egy arra adott válasz.
@alfax: Ööö... belinkelnéd a leleplező bizonyítékokat?
Ha Putyin győz, előbb vám- és kereskedelmi unióba kényszeríti Ukrajnát, majd utána nagyon gyorsan teljes gazdasági-politikai unióba. Azaz a mostani félgyarmati Ukrajnából teljes beolvasztás lesz.

Hívhatják azt Eurázsiai Uniónak, vagy bárminek, valójában mindenki tudja hogy az Nagy-Oroszország lesz, egy újszovjet alakulat, ahogy a Szovjetunió sem volt más, mint Nagy-Oroszország.

Ez azt jelenti hogy Magyarország Kelet felől gyakorlatilag Oroszországgal lenne határos.

Ez mélyen ellentétes a magyar érdekkel, ez egy nagyon veszélyes fejlemény lenne. Magyarország abszolút érdekelt abban, hogy Ukrajna legalább a mostani szinten független maradjon, és pufferzónát képezzen nekünk a birodalmi törekvésű Oroszország irányában.
@tobeor: Na! Ebben egyetértünk.
@belekotty: Nem, te imádod Putyint és az orosz befolyás növekedését a magyar szuverenitás kárára, ahogy ezt már sokszor bebizonyítottad. Szerintem maradj a trollkodásánál, ahhoz értesz.
@maxval a gondolkodó birca: Azt is max az egyszeri átlagpógár gondolhatja, hogy egy orosz ellenes ukrajnának van reális lehetősége. Akik döntési pozícióban vannak, azok tudják, hogy kb annyi esélyük lenne, mint lepkefingnak a hóviharban. A következő vezetésnek annyi lesz a dolga, hogy kevesebbet harácsoljon és több jusson a népnek. Onnantól kezdve senkit nem fog érdekelni, hogy orosz, vagy eu.
kicsit túl van dimenzionálva itt a nagyhatalmak szerepe. Az EU társulási szerződéséhez, pld mi köze USAnak? Szerintem Obama kb leszarja az egészet.
Ahogy Sziriába se a CIA beszélte rá a felkelőket, hogy lövessék halálra magukat, itt sem.
Munkanélküliség, kilátástalanság, rossz életkörülmények küldik az embereket az utcára, ehhez nem kell USÁt meg CIAt látni mindenhol.
Mert jelenleg Venezuelában, Ukrajnában és Sziriában szervez tömegtüntetéseket az USA. Nem sok ez egy kicsit? Nem egyszerübb az, hogy simán gazdasági válság van és az emberek elégedtelenek?
@tobeor:
Pontosan így van, ezért nem tudom, hogy ez miért pártpolitikai kérdés - minden egyes magyarnak hosszú távú érdeke Ukrajna orosz függetlensége, attól függetlenül, hogy a mai nap éppen a pártbrossúra alapján szeretni vagy utálni kell az oroszokat.

Idióták
@Online Távmunkás:

Huntington civilizációs elmélete alapvetően rossz, mert egy esszencializáló fehér/nyugati szuprematista hátterű civilizáció fogalmat tol.

Ukrajnára sem stimmel, mert az ellentét itt max kulturális/történelmi/felekezeti/nyelvi az meg még nem civilizáció.

Továbbá téves általában "civilizációs" okra visszavezetni ilyen konfliktusokat. A nagyhatalmi intervenciónak (gyarmati hagyomány) édesmindegy, hogy törzsi, politikai, vallási, területi, foglalkozási csoporton keresztül avatkozik be, vagy feszül egymásnak két nagyhatalom ezeken a törésvonalakon keresztül.

Az absztrakt kelet-nyugat konfliktus azért az ukrán szituban ennél jóval beágyazottabb (a nyugat-ukránok nem lennének hirtelen pro oroszok). De a konfliktusnak ez a beágyazottsága nem civilizációs, hanem történelmi és max. kulturális, nyelvi
A hidegháborúhoz képest elég nagy különbség, hogy akkoriban az ilyen meccsek Afrikában és Latin-Amerikában meg Ázsiában folytak nem itt, a kertek alatt.

További - kellemesebb- különbség, hogy most nem kell úgy tenni, mintha a Béketáborhoz tartoznánk. Legalábbis nem kell tüntetni menni a Nagy Testvérért, és nem visznek el rögtön, ha nem lájkolod Nolant.

Legfeljebb nem kaphatsz Soros ösztöndíjat.
@Döry L.:

"az ellentét itt max kulturális/történelmi/felekezeti/nyelvi az meg még nem civilizáció"

Hát akkor mi?
kultúra+történelem+felekezet+nyelv = civilizáció
Messze vagyunk a hidegháború újrakezdésétől, mert Oroszország már nem világhatalom, az USa pedig az.

Valójában Oroszország már "csak" regionális hatalom, ekként is az utolsó független, ezért tartják az USÁban Kínánál veszélyesebbnek (amely gazdaságilag sokkal erősebben integrálódott az új világrendbe). Nem kell ezt túlpörögni, messze még az új hidegháború.
szerintem marhaság.

mi értelme hidegháborúzni akkor mikor oroszországnak pénze van (olaj/gáz) az usa-nak meg adóssága?

@Lemiwinks: +1

nincs pénz, hatalmi arrogancia/feudalizmus dögivel -> kicsit felgyújtják a hatalmat. oszt jónapot.

Értem én, hogy igény lenne az emberek igényeit lenyomni az állatok szintjére, de az most igy az internet korában nem aktuális, ÉS/DE ezért nem kell mindenhol zsidót meg liberálist látni.
Ha te ezt látod hidegháborúnak hát lelked rajta - tedd azt.
@Döry L.:
..."kulturális/történelmi/felekezeti/nyelvi az meg még nem civilizáció."

Akkor mi a civilizáció?
Huntington csak jobb híján alkalmazza a civilizáció fogalmat, bvezethetett volna akár egy teljesen új fogalmat is a világ hatalmi pólusainak leírására.

Ennél fontosabb, hogy nem állítja a nyugati civilizációról, hogy szuprematista, hanem éppen azért írta a könyvet, hogy a szupremáció gyakorlásától óvja Amerikát.

Ami az elmúlt évtizedben történt Afganisztántól Ukrajnáig, az éppen az, amitől Huntington óvta a nyugatot.

Mindösszesen csak annyit mondott, hogy békén kellene hagyni az iszlámot, Kínát és Oroszországot, hogy a saját udvarukon sepregessenek. Szerintem megfontolandó.

Viszont Ukrajnát illetően Huntington is a konfliktust, sőt a szakadást valószínűsítette, függetlenül a nyugati politikától.
@tobeor: Te hülye vagy. Leszarom Putyint. Engem az érdekel hogy stabil villamos ellátásunk legyen, azt pedig az atomerőmű biztosítja. Jelenleg az orosz a legjobb és a legjobban finanszírozható, csak te fosol Putyntól.
@ikaljan:
Hoppá.
Azt hittem, az egyiptomi puccsal az USA nyert.
Mi köze az egyiptomi hadseregnek Oroszországhoz?
@tobeor: Na akkor maraggyunk a régiben!

napelem...napelem.. rosz atom.. putyincsicska... hazaárulás... napelem.. :-))

Ha erre vágysz, nesze!
@ikaljan: "Észak-Afrikában az egyiptomi puccsal sikerült a térség kulcsállamát orosz-szövetségbe átdobni, ennek következményei pedig messzire vezethetnek."
- Hogy mi?
@Exploiter:
deneeeem

A civilizáció a felvilágosodás hierarchizáló fogalma amely egy társadalom "fejlettségét", "összeszervezettségét, vagy lehántva ezt az univerzalizáló köntöst "európaiságát" jelenti. Rasszista és gyarmati jelentésekkel gazdagon.

fenteslent.blog.hu/2013/03/22/az_europai_felsobbrenduseg_utan

www.wmich.edu/iscsc/civilization.html

en.wikipedia.org/wiki/Civilizing_mission
@Lemiwinks:
Egy elégedett országban nehéz tömegtüntetéseket szervezni, de ebből még nem következik, hogy az elégedetlen országokban nincs külső segítő kéz a tüntetések szervezésében.

Kijevben, ha nem is szervezték, minden esetre támogatták a tüntetéseket.
@ikaljan:
Oroszország jobb gyarmatosító, mint a "Nyugat". Egyrészt slendriánabb, másrészt közel sem annyira kretén. Közép-Európa, nincs mese, vagy ennek, vagy annak az érdekszférája. Ez alól a 40 milliós Lengyelország sem kivétel, habár úgy tesznek, mintha azok lennének.

Európa a legjobban tenné, ha szövetségre lépne Oroszországgal, ahelyett, hogy rivalizál vele.
@tobeor: Angol garantált árak.

Atom 92 font/MWh
szárazföldi szél 100 font/MWh
tengeri szél 155 font/MWh
napelem 125 font/MWh

Ja és atom mindig van, a többihez tartalék kell.

napelem...napelem.. rosz atom.. putyincsicska... hazaárulás... napelem..
@J.László: Akkor milyen rendesek voltak az oroszok hogy itt voltak negyven évig, nem? :-))

Neked teljesen elmentek otthonról?
@Döry L.:
Ilyen értelemben mit jelent az
"inka civilizáció", vagy az óegyiptomi civilizáció, vagy a kínai civilizáció?

A meghatározásod helytelen.

A civilizáció fogalmát széles körben használjuk a magasan fejlett, egymástól jól elkülöníthető emberi kultúrákra.
@belekotty:
Ilyenkor mindig azt mondom, szamárságra nem kell válaszolni, azonban már nem tudom megállni, hiszen az alábbi jelenség már egészen tömeges méreteket ölt.

NE KEVERJÜK ÖSSZE A SZOVJETUNIÓT OROSZORSZÁGGAL.
@belekotty: "Jelenleg az orosz a legjobb és a legjobban finanszírozható, csak te fosol Putyntól. "
Ezt ugye onnan tudjuk, hogy megvolt pályáztatva nyíltan, volt több pályázó is, és egyértelműen az orosz ajánlat volt a legjobb. Igaz?
@Mr. Rustical:
nem én határozom meg, meg nem is a Huntington, hanem a kontextus. Pont ez a baj az egész szemlélettel és terminológiával, hogy a)terhelt fogalmat használ, b) nem magyaráz vele jól. Olvasd el a linkeket, amiket küldtem.
@belekotty: na látod, mondtam én hogy ez a te szinted.
@J.László: Tényleg? Nem ugyanaz a domináns populáció, ugyanazzal a fővárossal, ugyanazzal a Kremllel?

@tobeor:
napelem...napelem.. rosz atom.. putyincsicska... hazaárulás... napelem..
Azért az elég nagy poén lenne, ha mondjuk úgy tíz év múlva kiderülne, hogy az Paks II-ről szóló Orbán-Putyin megállapodás titkos záradékában Putyin Magyarországnak ígérte Kárpátalját egy esetleges Ukrán szakadás esetén. Így már valóban megért 3000 milliárdot az üzlet.
@belekotty: ja és atomja csak a ruszkiknak van, aha :) hagyd már ezt a szánalmas próbálkozást, nem való neked az érvelés, gagyogj tovább ahogy eddig is, azt még élvezed is, és azzal még a ruszkik seggét is nyalod.
@[megmondoember]: Az orosz technológia nagyon jó. A többiek meg nem adnak hitelt a saját megoldásukhoz.
@J.László: Ne is...1849-ben a Szovjetúniónak még híre sem volt, de az orosz medve taposta a magyar földet, és fojtotta el a magyar szabadságharcot.

Ennyit az oroszország nem szovjetúnió elméletedről, te hülye.
Az EU-nak és az USA-nak közösen kellene egy újjáépítési alapot létrehozni, és kiszakítani Ukrajnát az orosz medve öleléséből. Ha másképpen nem megy, akkor ketté kell választani Ukrajnát nyugati és keleti részre. A nyugatit be kell integrálni az EU-ba. Bár, a jelen gazdasági válság közepette, az EU erre alkalmatlan...
@maxval a gondolkodó birca: dehogy hagyja magára. Putyinnak kell a Kercsi-szoros a Fekete-tengeri kijárathoz. Ehhez a legegyszerűbb vagy egész Ukrajnát megszerezni, vagy legalábbis az orosz-barát részt egy szétesés után. Akkor pedig nyitva az út egész Transznisztriáig. Abban a pakliban pedig már Moldova románlakta része és Besszarábia miatt Románia is benne van nyakig.
Egész Ukrajna lakosságának egy 4-5 részre való szakadás lenne a legjobb, békés út. A Krímben megalakulhatna Tatarisztán, ha félnek a tatárok, kérnek majd valami NATO-kompatibilis védelmet.
Szóval Putyinnak eszében sincs Ukrajnát magára hagyni.
Atom.
Paks, 2003. április 10. Ki baszta el? Francia-Német kooperáció.
Ki tudta megoldani a problémát? Na ki? Orosz mérnökök.
Nincs több kérdésem.
Köszönöm, de én inkább nem kérnék a nyugati konstrukciókból!
az oroszok nagyhatalmi státusa látszat, és átmeneti állapot. a mögöttes gazdasági erő csak az olaj (részben a gáz, többek közt mi is fizetjük) jelenlegi magas árán alapul. ha az olajár egy nagyot csökken, akkor rögtön nincs több milliárd a gyarmatokat támogatni. (az usa és kína mögött valós gazdasági erő van)
@ikaljan: az eunak soha nem voltak érdekszférái, nincs egységes külpolitikánk, önálló geopolitikai céljaink, se pedig hadseregünk. ergo érdekszféránk sem tud lenni, ha akarnánk sem. grúzia nettó amerikai projekt volt.
@maxval a gondolkodó birca:

Hogy itt liheg a nyakunkban egy birodalomépítő nagyhatalom, mely ismét csökkenteni akarja Magyarország szuverenitását?

Á, nincs ezzel semmi baj... nyugi birka, semmi, de semmi baj sehol... akik nem magyarok, azokat ez nem zavarja...
@teotwawki: Ha úgy alakul, hogy elválok a feleségemtől megkapod a egyik házát ha most megveszed tőlem az autóm, úgy hogy még a kölcsönt is én adom neked az autóra.
Ne foglalkozzál vele, hogy nincs pénzed a gyerekeidnek majd lesz.
Ugorj rá ecsém mint gyöngytyúk a takonyra.

Az évszázad üzlete... És az oroszok majd a mi érdekeinket nézik egy esetleges válás esetén... az ex-nejem is azt mondja, persze vidd csak. nem láttam a putyinnal kötött szerződést, de szerintem ezt a verziót érdemes lenne újragondolni. szép és romantikus meg területszerző, csak nem igazán látom valószínűnek
@tobeor: És a másik nyakunkban lihegő nagyhatalommal nincs semmi gond? Nem akkor járunk jobban ha lavírozunk a kettő között?
@wolves84lb:
Szenyázni az szokott, aki kifogyott az érvekből. Tanuljátok már meg e fontos szabályt, pupákok.
@Mr. Rustical: az egyiptomi puccs kb az utolsó dolog volt amit a nyugat és usa akart. "nekünk" az lett volna a legjobb, ha a vén szarházi még 500 évig hatalmon van. gondolj bele: egy nagyméretű, potenciálisan erős országot tartott a középkorban (azaz félgyarmati sorban), kifelé relatíve inaktív volt, izraellel kijött. más egyéb nem kell a nyugatnak.
Szíriában nem USA-orosz hanem Izrael-orosz meccs van bár az ugyanaz.
@Abendsen: Melyik lenne az a másik nagyhatalom, amelyik liheg a nyakunkban? Én nem tudok semmi ilyenről. Ugye nem valami elborult EU-ellenes hisztit akarsz rám borítani?

(De ha lenne is valahol még egy nagyhatalom, nem hiszem hogy mondjuk egy frankhitelesnek segítene a helyzetén, ha nem egy bank felé lenne kiszolgáltatott, hanem kettő felé... ez nem lavírozás lenne, ez dupla akkora szar lenne)
@Yo! Maaan!: "Csernobil??? Hát ott nincs is atomerőmű!" :D
@HgGina: önálló tatarsztán? osztán a tatárok tudnak erről? meg akarják is? máűsrészt ha az oroszok visszakapják a krímet, akkor ott oroszföld lesz az idők végéig, töbször nem kúrják el.
Hidegháború? Nos valószínűleg így van. Részt vettem egyszer egy konferencián, ahol Nógrádi György azon a véleményen volt, hogy az oroszok csak kis múló epizódnak tekintik a 90-óta eltelt időt. Újra "Szovjetúniót" akarnak, persze lehet, hogy nem háborúval, hanem politikával.
Az pedig, hogy a hivatalos média,meg a blogokon a narancsszoponcok a tüntetőket "kutyázzák" nyilvánvalóvá teszi, hogy a hidegháborúban Magyarország már megint hova húz. Pedig azt hittem, hogy 50-90-ig elég volt abból a tömbből. Szóval köszönjük.
@béla a görög: Jelenleg egy éves nyugdíjkifizetésünk több mint a paksi projekt.
Arra is hitelt vesznek fel a gyerekeid nevére.

Ebből legalább épül valami, aminek a gyerekeid is hasznát látják.
@J.László: Miért ne keverjük össze a Szovjetúniót Oroszországgal? A gyakorlatban milyen jellemzőiben különbözik a kettő jelen pillanatban?
@tobeor:

Oroszország nem vesézlyesebb, mint az USA vagy az EU.
@Rezsicsökkentő Hapcibenő: számos dologban különbözik a kettő. aki ezt nem látja, az vak. de történetesen mindkettő expanzív állam, pont úgy, mint a világ bármelyik másik népe, ha lehetősége van rá. mi is ostromoltuk annó augsburgot meg itáliát, bevettük bécsnek büszke várát. és most épp kárpátalját csatolnánk vissza, ha lenne realitása. ez valahogy kódolva van, hogy több kell, mint ami van.
@tobeor: Én nem vagyok EU ellenes, természetes, hogy az erős országok elnyomják a gyengébbeket, ez ellen nem sokat tudunk tenni mint, hogy élünk a kevés mozgásterünkkel és megpróbáljuk csökkenteni a függésünket. Viszont ha szerinted a németek (akik a régiónkban gyakorlatilag az EU-t jelentik) emberbaráti szeretetből s nem a maguk hasznára terjeszkednek akkor valóban nincs miről beszélgetnünk.
@Mr. Rustical: lehet, hogy kivülről támogatják, na és? belülről sokkal nagyobb támogatása van az ukrán tüntetőknek.
Janukovics meg egyszerüen inkompetens, vagy csak nincs támogatottsága, hogy nem birt meggyőző rendőri erőt biztositani az oszlatáshoz.
Párszáz kalasnyikovos bérgyilkos helyett pár ezer jól felszerelt rohamrendőr kellett volna, buldózerek, locsolókocsik, hogy felszámolja a tüntetést, de nem tudta.
Tisztelt blogger.
Ön hülyébb, minzt a sokévi átlag, és gőze sincs arról, miről is ír.
De az internet elbírja.
Javaslom a politikusi, vagy a parlamenti szakértői munkakört, oda ennyi elég tudás.
@Sírköves Slomó: Sziriában Siita - Szunnita meccs van. A két hatalom aki háborúzik az Irán meg Szaud Arábia. Mindekettőnek van támogatója Oroszo és USA.
Oroszország sokkal erősebben és nyiltabban támogatja az Irán Hezbollah Baszar erőket, mint USA a felkelőket.
Csak ámulok és bámulok!
Micsoda "tökéletes" munkát végzett a bolsevik média a hazai agyakban!
"a másik, nyakunkban lihegő nagyhatalom"
Ahogyan itt a többség, de a poszt maga is, egyenlőségjelet próbál tenni az USA néha valóban töketlenkedőnek tűnő, de alapvetően jó szándékú fellépése és a szovjet-orosz birodalmi agresszió közé - hát ez elképesztő! Az idegen hatalom, amely hazánkat 4 évtizeden át leigázva tartotta 80 ezer katonájával, tankjaival és atombombáival, az "ugyanúgy" elítélendő, mint a másik, amelyik a világ túlsó feléről nem küldte el nekünk segíteni és meghalni a katonáit.
Az a Putyin, aki láthatóan semmitől se riad vissza, ha a "szovjet", azaz orosz birodalom helyreállításáról, vagy - százezrek halála árán - szíriai fegyvereladásai védelméről van szó, az "nagyjából azonos" azzal a technológiailag, gazdaságilag és elsősorban társadalmilag - nem véletlenül - sokkal fejlettebb másikkal, amelyik IGENIS önzetlen segítő szándékkal költ évente dollármilliárdokat a nélkülözők, a kiszolgáltatottak megsegítésére az egész világon.
Értem én, hogy a "mindenki magából indul ki", vagy költőibben, a "saját dalát véli hallani a másik dalában", ezért képtelenségnek gondolják nálunk sokan, hogy az önzetlen segíteni akarás vezessen embereket, államokat, világhatalmakat.
Sajnos éppen nem a szomszédunkban.
Hogyan is gondolnák ezt nálunk sokan, amikor a nagyhatalmi birodalmi agresszor terveit "véletlenül" épp a magyar választások előtt kiszolgáló Kedves Vezetőjük minden ép eszű számára egyértelműen nyers hatalmi, hatalom megtartási érdekből tette, amit művelt. Mert kellett, kell a sok pénz és nem bécsi bankszámlán, hanem sok-sok bőröndben.
Az ukrán tüntetők táblákon kérdik a - szerintük - nem eléggé erélyes Merkeltől: "Mennyit fizetett neked Putyin?"
Látott már valaki hasonló kérdést Magyarországon Orbán nevével behelyettesítve, a nyilvánvalóan erről szóló, szégyenletes, idén januári moszkvai hanyatt fekvése óta?
"Kedves Vezetőnk! Mennyit fizetett neked Putyin?"
Persze, hogy nem kérdi senki!
Kik is tehetnék fel neki ezt a kérdést?! Tán a bécsi bankszámlások?
@maxval a gondolkodó birca: De, az. Kérdezz meg pár 56-ost.
Vagy azt a tízmillió magyart, akik itt élten 40 évig orosz gyarmatban, és csak álmodozhattak nyugati szabadságjogokról és nyugati jólétről.

És Magyarország nem kívülálló, hanem az EU része, itt vagyunk, és itt is akarunk lenni, Európa Magyarország hazája, természetes helye és otthona. Kösz, a ruszkikból elég volt.
@Abendsen: Tényleg borzalmas ahogy a német adófizetők pénzét az EU-s bürokrácián át Magyarországra. Bezzeg a szép ruszki időkben ilyen bajunk nem volt.
@bucbuc: Igen?! Szép! Arról eddig csak azt hittem simán kirabolnak!

És akkor MÉG hatodjak is meg, hogy ennek legalább a gyerekeim hasznát látják...?

Gondold újra te is mit mivel akarsz eladni!
@tobeor:

Felmondtad jól a Párt üzenetét, oroszellenes hisztiző. De ugye ezt te sem gondolod komolyan?
@Tarudi:
Na végre valaki leírta. Tényleg döbbenetes ahogy itt páran össze akarják mosni Európát, a világ egyik legfejlettebb társadalmú-politikájú-értékrendű részét a keleti ruszkikkal, ahogy egyenlőségjelet akarnak tenni az EU és szovjet-orosz birodalmi agresszió közé.

Ez valami tömeges Stockholm-szindróma lehet. 25 éve vonultak ki a gyarmatosítóink, ezek meg hívnák őket vissza.
@tobeor:

Igen, ez a tipikus válasz, ha valaki rámutat a demagógiára.
@tobeor:

Írok egy cikket a ballib és a fidesznyik agyatlanságról. Elnevezem Tobeor-szindrómának.
@Döry L.: Nem civilizációs különbség a kulturális/történelmi/felekezeti/nyelvi ellentét? Szerinted mi kell még a civilizációs különbséghez ezeken kívül?
@tobeor: Jaj, menj már a picsába. Tényleg ennyire elvakult vagy?
@maxval a gondolkodó birca: hú, cikket írsz, most kéne megijednem? :DD és igen, persze, mert ballib nyavajgás hogy ne legyünk orosz gyarmat, a jobberek már sorban állnak Putyin előtt.. ízé, térdelnek :)

Minden moszkovitának küldöm az orosz himnuszt, nesztek:
www.youtube.com/watch?v=wjhfdz0Oc3I
@maxval a gondolkodó birca:
"oroszellenes hisztiző"
Gyöngyszem! Amikor a náci - azaz nemzetiszocialista - rémtettekről esik szó, (Auschwitz, egyebek), akkor is "németellenes hisztizőkről" hadoválsz, ugye? Ja, hogy nem onnan kapod a jattot? Értem.

Jut eszembe: a "Mesterségem a halál" rovatcím telitalálat ma az Indextől. Ahogyan az orosz kommunista gyilkosok tegnap lövöldözték az ukrán népet, az pont az a jelent volt mai kivitelben, amikor a Schindler listája című filmben a náci táborparancsnok a szobájából, távcsöves puskájával lövöldözte le a foglyokat.
Amiért aztán megérdemelt jutalmául megkapta a nyakára kötelet, amikor összeomlott a "kedves vezér" kártyavára. Szinte érthetetlen, hogyan képzeli a sok hivatásos gyilkos, diktátorok szolgája, hogy más lesz a sorsa.
@tobeor:

Inkább az oroszok, mint a rothadó nyugat...tetves jenkik, meg az eu-s majmok.. akik az igazi veszélyt jelentik Magyarország szuverenitására...

Nyugaton mi van ? A nagy nyugati szabadság, ahol mindenkinek annyi joga van, de kötelezettsége semmi.

Nekünk az oroszokkal kell jóban lennünk.
@BattleCry: ja, ja :)

a rothadó nyugati imperializmus... :)

Az "I ♥ Putyin" pólókat nyomtatják már? :)
@BattleCry:
"Nekünk az oroszokkal kell jóban lennünk."
Nektek, lehet. Csak minket, Európához, a civilizációhoz tartozó magyarokat hagyjatok békén!
@milliliteratura: nincs igazad. És ne vakozzál másokat, mert visszaszáll.
@BattleCry: "Nekünk az oroszokkal kell jóban lennünk."

NEKÜNK?
KELL?
OROSZOKKAL?

Te is gondold újra mit akarsz eladni...!
Bazmeg 2014-ben egy ilyen mondat...
@ampelmann: 56-ban azért közben volt egy elterelő Szuezi-válság is, erről sokan elfeledkeznek.
@J.László: Oroszország jobb? Szóval jobb volt a kommunizmus, mint a Monarchia?

@tobeor: Az engem is zavar, amikor az oroszokat és a törököket valaki egyértelműen európainak állítja be. Az oroszoknál még hagyján, ott legalább valamennyire Európában van az ország, de a törökök? Se a földrajz, se a kultúra nem stimmel.
@ampelmann: Undorító?
Te ugye rögvest küldenéd a gyerekedet harcolni a világ másik felére, egy szabadságáért küzdő nép megsegítésére?!
S ha nem tennéd "undorító" lennél? Vagy küldenéd az esetleges halálba, de csak akkor, ha a segítség mellé még valami saját nemzeti érdek is párosítható lenne? Az már tényleg "undorító" volna?
Ajánlom figyelmedbe a "szálka és a gerenda" esetét a példabeszédekből!
@tobeor:

Minden fanatikus azt hiszi, csak a másik oldal fanatikusa nevetséges és szánalmas. Pedig mindkettő az. Nagyon vicces nekemezt nézni kívülről, pártfüggetlen közíróként.

S zeneileg az orosz himnusz az egyik legszebb a világon.
A kedves birca hallgat. Csak nem betaláltam a jattal?!
És a Kedves Vezető rajongói? Hol vannak? Hát senki sem utasítja vissza még a csúnya felvetést is, hogy aszongya:

"Kedves Vezetőnk! Mennyit fizetett neked Putyin?"
@maxval a gondolkodó birca:
Áruld már el légyszi, hogy te mi a faszomtól vagy közíró. :D Konkrétan mit írsz?
@Tarudi:

A kommunista bűnök kapcsán oroszozni pont ugyanaz mint Auschwitz miatt utálni Merkelt - nevetséges.

A kommunizmus legnagyobb áldozata az orosz nép.
@maxval a gondolkodó birca:
A náci indulókról mi a véleményed?
Csak úgy, "ZENEILEG"?!
Most látom:
"Pártfüggetlen közíró", bruhaha! Így szerepelsz a kágébé fizetési ívén is?
@maxval a gondolkodó birca:

Nem, még véletlenül se "ugyanaz". Mivel Merkel nem akarja ujjá építeni Hitler birodalmát. Ha azt tenné, akkor bizony "németeznénk" is!
@Lemiwinks: így van. Elég hülyén néz ki, hogy az USA - közvetetten - az al Kaidásokat támogatja. Ráadásul a kormányzat nem irtja a keresztényeket még a kisebbségeket.
@Tarudi: Hitlerét nem azonban a kelet felé irányuló terjeszkedése egyértelmű. Egyszerűen ezek a német stratégiai érdekek, 200 éve is ezek voltak és ma is ezek.
@Tarudi:

Mi a baj az orosz himnusszal? A szövege volt komcsi, de a jelenlegi szövege teljesen új.

A náci indulók nem tetszenek. De pl. a spanyol fasiszta himnusz szintén jó zeneileg.
@maxval a gondolkodó birca:
Fontossági sorrendben haladva, azért ez a valótlanságod sem maradhat ki:
"A kommunizmus legnagyobb áldozata az orosz nép."
A kommunizmus legnagyobb áldozata az a százmillió halott, akiket az "eszme" nevében gyilkoltak meg a kommunisták. Ehhez vegyük hozzá azt a félmilliárdot, akinek "csak" az életét tette tönkre a kommunizmus, többek közt hazánkban is. S teszi tönkre még ma is, például az ízig-vérig kommunista Észak-Koreában, Kubában, vagy Venezuelában és a "piaci" kommunista Kínában, vagy Vietnamban.

Tehát a kommunizmus EGYIK áldozata az orosz nép. Így már igaz az állítás.
@maxval a gondolkodó birca: te mint közíró? :) Na és mesélj hol írsz? :) Szent István is fanatikus volt ugye, meg Széchényi is? Meg a 48-as és 56-os hősök is?
Idióta...
sztem most kéne visszakérni kárpátalját mert még az oláhok elkapkodják előlünk :)
@maxval a gondolkodó birca: miaz hogy közíró? régebben csak simán kommenteltél, mint minden rendes troll.
@maxval a gondolkodó birca:
Mit nem akar Putyin újjá építeni? Hitler birodalmát? A szövegértésed zéró, kedves "pártfüggetlen közíró".
Tudod, van olyan, hogy analógia. A merkeles hasonlat arra utalt, hogy Putyin meg a saját "nagy" elődje, Sztálin birodalmát építgeti. Tudod, az a Sztálin, akinek a "dicsőségét" most íratja be - újra - Putyin az orosz történelemkönyvekbe, az orosz Hoffmann Rózsa által.
Tudod, arról a "nagy Sztálinról" van szó, aki Hitler legjobb rablócimborája volt, akivel együtt jobbról-balról lerohanták Lengyelországot. Középen találkoztak és kijelentették, hogy Lengyelország nevű ország nincs többé. A kedves rabló cimboraság egészen addig tartott, amíg a nagyobbik gazember - Hitler - hátba nem támadta a haverját 1941-ben. A mi kommunista történelem könyveinkben itt "folytatódott" a Második Világháború, rögtön 1939. szeptembere után. Ezt a kis kétéves intermezzót a lengyel-szovjet, finn-szovjet háborúval (Katyn-nal) kifelejtették belőle. Csak a Nyugat szidalmazása szerepelt benne, amiért "tétlenül" nézték Hitler ügyködését. Például az angolok ugye, akik már 1939. szeptemberében hadat üzentek neki.
a látványterv teccik. az, hogy a szabadság térre akarják tenni, az nem teccik. nagyon nem.
a holoemlékezés a mazsihisz dolga. ha orbán is akar emlékezni, emklékezzenek ketten róla.
ENGEM ELSŐSORBAN A MAGYAR EMBEREK JELENLEGI SORSA, ÉLETHELYZETE, KILÁTÁSAI ÉRDEKELNEK. MA, ITGTR, MASGYARORSZÁGON. 2014-BEN.

a ténytár blogban nem lehet ezt betenni !!!
ide sem ?????
kKI AZ A NAGYON HÜLYE, AKI MILLIÁRDOKAT SZÓR EL HOLOEMLÉKEZÉSEKRE, RENESZÁNSZOZÁSOKRA AMIKOR CSALÁDOK EZREI VEGETÁLNAK, KILAKOLTATÁSOKAT ESZKÖZÖLNEK VELÜK SZEMBEN ÉS MILLIÓK MUNKANÉLKÜLIEK, ÉHEZNEK ???
@kvadrillio:
Kapcsolódó anyagok

Civil Alap-2014 Támogatott pályázatok listája
Pdf - 705.4 KB

kormányportál-ról.....
ENNYI PÉNZT OSZTOGATOTT KI LÁZÁR JANCSIKA AZ UNIÓS MILLIÁRDOKBÓL A CIVIL ALAPON KERESZTÜL !
DE A MUNKANÉLKÜLIEKRE, KÓRHÁZAKRA NINCS PÉNZ ??????????
Eddig bírta Index elvtárs "tárgyilagossága" az igazságot a kommunistákról, Sztálinról és annak hű fiáról, Putyinról.

Rekordidő alatt vakarták le a címlapról! Mindent elmond róluk ez a sietség.
@kvadrillio: Mi van hülyegyerek, beragadt a caps lock?
@Rezsicsökkentő Hapcibenő: a második felében tökéletesen igazad van, -4,75 körül van mindkét szemem :)
@Tarudi:

Elismerik Sztálin pozitívumait, nem titkolva negatívumait. Mi a gond?
@Tarudi: a szovjet déli hadseregcsoport Magyarországon 320 ezer katonával tette tiszteletét. Szóval az a 80 az 320. A többihez nem fűznék semmit.
@Silent Bob: Az a reaktor sem magától, vagy konstrukciós hiba miatt makkant meg, hanem emberi hülyeségtől.
@maxval a gondolkodó birca: Visszavonulhatsz a blogodra egymondat után képnézegető birca.Máshol semmi keresnivalód.
Merkelt szidni, mert nem avatkozik be? Ki lenne ilyen hülye? Adolf beavatkozott, azóta amiatt szégyellheti magát az egész németség. Merkel jól teszi, hogy nem avatkozik be. Hadd csinálják ki egymást, amíg úgy ki nem merülnek, hogy nem állnak fel 50 évig. És akkor sem kell őket leigázni, hanem csak kereskedni velük, Európa számára kellően kedvező feltételekkel.
Csak mondom, hogy az USA ezzel a stratégiával nyert 2 világháborút. Hagyta, hogy a harcoló felek meggyengítsék egymást, aztán nevető harmadikként belépett a háborúba. Az egyik felet legyakta, a másikat megállította, még az előtt, hogy az bekebelezte volna egész Európát.

Félreértés ne essék, ha az ukrán menekültek megjelennek, mindent meg kell tennünk értük nekünk is, meg az osztrákoknak és a lengyeleknek is. Pláne, hogy sokkal jobban járunk velük, mint a dzsihádmániás muszlim menekültekkel. De beavatkozni? Szó sem lehet róla. Ezt meccseljék le egymás közt az oroszok meg az ukránok.

Üdv:
b

Üdv:
b
Oroszország nem lesz már soha olyan erős hogy háborúzhasson amerikával,jelenleg is a legrosszabul teljesítő valuták egyike a rubel.Azt látod amit szeretnél,nem a valóságot.
süti beállítások módosítása