Orbán: el-Kaczynskisedés és előrehozott választások?

2012.10.26. 07:30 Döry L.

ozartsetc_diane-victor_art_09-e1338230853945.jpg

"Szent Mihálykor, a behajtás napján csak az a pásztor, aki elszámol." (O.V.)
 

De mikor lesz Szent Mihály napja? A ciklus felére a kormányzás szinte tudatosan és rendszeresen fölszámolta az összes vele kapcsolatos várakozást. A következő választás kampányára való ráfordulás sokak szerint már meg is kezdődött. Azzal talán kevesebben számolnak, hogy ez nem 2014-ben lesz. Én sem ezt szeretném bizonyítani, csak elmélkedem. Bár a kondíciók a Fidesznek korántsem optimálisak - a ciklus közepi támogatásvesztettség állapotában vagyunk - lehetséges, hogy a Fidesznek érdeke még egy nyögvenyelős ellenzéki összefogás előtt előrehozott választást tartania: ez lehet a  biztos győzelemre alkalmas utolsó utáni pillanat. Akár így, lesz akár úgy, a kormányzás újrafogalmazza a célokat. Mik az új fogalmaik?

1. A relatíve vidám barakk

A kormányzás lemondott a hagyományos értelemben vett jó kormányzás megvalósításáról és a választók ilyen módon való meggyőzéséről. A számukra elérhetetlen ideálról lemondanak és egyben új célokat is találnak, amihez a kormányzást mérni kell. Nem az államadósság, a munkanélküliség csökkentése, a GDP-növekedés vagy az oktatás bővülése a mérce többé. Igazolásként bevetik a gulyáskommunizmus „összehasonlító elemzését”: eszerint nekünk annak kell örülnünk, hogy mégsem olyan rossz a helyzet, mint Romániában vagy az NDK-ban. 2012-ben Görögországhoz képest vagyunk a vidámabb barakk.

2. A jó pásztor

A másik dolog, amivel a kormány a saját teljesítményét relativizálja, egy európai léptékű végítélet fölfestése: Európa eszerint egy anarchia és szétesés szélén egyensúlyozó politikai egység, ilyen bizonytalan, anarchikus helyzetben pedig pont olyan erős kezű és biztonságot szavatoló vezetésre, olyan jó pásztorra van szükség, mint a miénk. Előrebocsátva azt a véleményemet is, hogy a magyar politikai szereplők közül jelenleg csak a kormány kísérel meg szembenézni Európa radikális átrendeződésével, ez az apokaliptikus vízió erősen eltúlzott.

3. A számok nélküli politika

A számok nélküli közgáz bevezetése után a kormány a mérhető politikai teljesítmény helyett a sokkal nehezebben számonkérhető, metafizikai- és spirituális célokat állítja a középpontba.: „Van egy cél: erős politikai közösséget kell teremteni” Egy közösség döntő elemében lelki minőség, de azt is látni kell, hogy erre a lelki minőségre egy kormánynak csak igen korlátozott ráhatása lehet. Úgy tűnik, a gazdasági eredménytelenség közepette a szimbolikus bűvészkedés semmilyen sikert nem ér el, sőt ellenkező hatást vált ki. A Fidesz nem csak a gazdasági bővülés elősegítéséhez nem ért, de azt sem tudja, mitől épül egy közösség - a cinizmussal vegyes hisztériától aligha. A jó szimbolikus politika szabályai ugyanis nem a politikai propaganda csinálásának szabályai. A sekélyes színvonalon megfogalmazott kormányzati propaganda nem "egységesíti a nemzetet", legfeljebb a fogyó jobboldali tábort butítja, radikalizálja. És a kutya itt van elásva: egy ilyen színvonalú kormánykommunikáció csak egy ideig képes még a korlátozott hatást is elérni. A radikalizálódó duma tehetetlensége miatt már nem tud visszafinomodni, de a mozgósító ereje az idő múlásával még fogy is.

A Fidesz bebizonyította, hogy trendfordulatot nem képes elérni. Míg az ellenfél elkezdi építeni a közepet, ő centrifugál kifelé - el-Kaczynskisedik. A kormány az eseményeket nem képes utolérni, 2014-ben pedig még kevesebb kraftja lesz. Logikus róla feltételezni, hogy lecsapja az órát, és abból főz levest 2013 tavaszára, amije van. Behajtja a megmaradt, de fogyatkozó juhokat.

kép forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr284858632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Fidesz a támogatásvesztettség állapotában van ? Szerintem ők ezt most is tagadják. Képesek újabb és újabb meneteket
rendezni, ha szükséges országhatáron túlról hoznak be import forradalmárokat!
Persze ez nem kisebbíti a formálódó közép
lehetőségeit. Már ha lesznek egyáltalán
választások !
A Békemenet arra volt jó, hogy most pontosan tudjuk, hányan szavaznak a Fideszre: 399.999 fő.
Magamat kivontam a 400 ezerből.

Annak idején Csurkától rezegtek egy páran, mivel gyűléseire rendszeresen megjelent mintegy 300 ezer fő - és ennyien is szavaztak Csurkáékra.
Hiába hoznák előre a választást,már késő.A slepp sokba kerül,ennyit nem bír el a gazdaság,ha tovább erőltetik a kormányzást valószinűleg már az életükkel játszanának.Ha most leadnák a hatalmat még lenne esélyük később visszakarülni.
Ezek nem adják le a hatalmat. Ragaszkodnak a hatalomhoz, de bármikor lesz a választás meg lesznek tőle fosztva.
Választójogi törvény nélkül nehéz lenne előrehozott választást tartani. Ráadásul a regisztráció miatt sem írhatnák ki bármikor. Max. fél évet, ha nyernének ezzel a húzással.
Bajnai építené a közepet? Csupa bukott vagy mai napig aktív MSZP-ssel, az SZDSZ maradékával, szélsőliberális megmondóemberekkel, a gyurcsányi DK-val, érdeksérült csoportocskákkal (Kónya, Felcsuti) nehéz ügy lesz ez. Ezt a marketingmaszlagot aligha fogja a többség elhinni, legfeljebb a nagyvárosi "értelmiség" veszi még be ezt a dumát.
@agent_x: pontosabban elfogadott, új választási eljárási törvény nélkül. Mielőtt még valaki belekötne.
Siklóson adós, de a Fideszt támogatja a simlis fideszes!

A Fidesznek 2011-ben a tagdíjakból több mint százmilliós, az állami támogatással együtt egymilliárdot is meghaladó bevétele volt. Magánszemélyek, politikusoktól, önkormányzatok és cégek adományaiból további 46 millió forint érkezett.
Deutsch Tamás egymillióval támogatta pártját, a legnagyobb összeget, hárommillió forintot azonban az a siklósi Kalmár László fizette be a Fidesz kasszájába, akit most adótartozásai miatt támad a városi ellenzék.

Ilyenek vagytok, szarházi fideszesek, de szorul a hurok!
@Dr. jenőke (jenőke): Nem voltak többen a békemeneten 80 ezernél, nyugodtan elhiheted. (Ennyit tud durván a milla is felmutatni.) És többségük lengyel import volt, míg a millán saját meggyőződésből vettek részt az emberek. Ráadásul Széles Gábor is elkezdett kifarolni a NER mögül, Demján is leszedte a keresztvizet Viktorékról egy interjúban, nem is fektet be Magyarországon, inkább megy Szlovákiába, ami viszont rendkívül komoly dolgokat jelez előre, több, mint egy pár honpolgár pampogása.

Mindeközben ott van Bajnai, akiben a piacok bíznak, aki pénzügyi körökben elfogadott, elismert személyiség, könnyen lehet, hogy komolyabb adományokat is kap a kampányához.

Aztán ott van az MSZP, aminek a hivatalos mérések durván 1.3 millió szavazót regisztrálnak, de azt nem veszik figyelembe, hogy mindig is ennek a pártnak volt a legnagyobb rejtőzködő szavazóbázisa, akiket mérni nem lehet, mert a kutatónak nem vallják be, vagy fideszesnek vallják magukat. Ezzel 2002-ben, és 2006-ban is megszívatták a közvélemény-kutatókat. 2010-ben sem átszavaztak, egyszerűen nem mentek el. Egy ilyen országlás után Viktor ellenében azonban érdemes számítani a soha nem látott méretű mozgósításra, szóval én az MSZP-t nem írnám le teljesen.

Egy biztos, tűzforró 2013 áll előttünk.
@tony_romita: "Bajnai építené a közepet? Csupa bukott vagy mai napig aktív MSZP-ssel, az SZDSZ maradékával, szélsőliberális megmondóemberekkel, a gyurcsányi DK-val, érdeksérült csoportocskákkal (Kónya, Felcsuti) nehéz ügy lesz ez. Ezt a marketingmaszlagot aligha fogja a többség elhinni, legfeljebb a nagyvárosi "értelmiség" veszi még be ezt a dumát."

Nono...
Ne essél abba a hibába , mint aki a 23 . két rendezvényen megjelentek létszámából következtetést von le a választások - erőviszonyok - valós lehetőségeiről !
Amíg az Orvbán-gyűlésre nem (csak) valós akarattal , önszántukból mentek százezrek,....addig a Millára CSAK olyanok !!!
Az a vidéki tanár( önkormányzati alkalmazott ) , aki Fideszes vezetésű városban dolgozik,..és megkérdezik tőle főnökei , hogy akar - e menni tüntetni Orvbán mellett ?? Mit mondjon , hogy ne haljon éhen a családja ??????????????
"Nem voltak többen a békemeneten 80 ezernél, nyugodtan elhiheted. (Ennyit tud durván a milla is felmutatni.) És többségük lengyel import volt, míg a millán saját meggyőződésből vettek részt az emberek. "

A RENDŐRSÉGNEK VANNAK HITELES LÉGI FELVÉTELEI.....MIÉRT NEM HOZZÁK NYILVÁNOSSÁGRA ???????????????????
@félázsiai nemecsek ernő áruló: Miért is bíznak benne a piacok? Mert szó nélkül teljesítette anno az IMF kívánságait?
A választások (legkorábban) 2014-ben lesznek ne feledd! Tudod a 2/3-ad bármit meg tud szavazni akár 1 nap alatt is. Sőt van egy olyan előremenekülési terve is Viktornak, hogy Ő lehet a közt. elnök is, akár a választások előtti héten is megválaszthatják őt.
Bajnai csak a narkóba süllyedő Juhászhoz és a szovjet propagandistaiskolában tanultakat kamatoztató Kónyához képest jelenti a közepet egy fotó erejéig
A békamenet meggyőzte a fideszt (hangoztatják is rendesen), hogy minden a legnagyobb rendben.
Ebben az esetben meg tök fölösleges az előrehozott választás, az csak a kudarc beismerése lenne (persze ha így történne, valami sikersztori azért kerekedne köré).
Amúgy meg nehéz elengedni a húsosfazekat félig üres gyomorral - a szociknak sem sikerült 2009-ben.
@dr kíváncsivagyok: Én a Bajnai-féle állítólagos középre nyitásról beszéltem, nem az erőviszonyokról. Ez a nyitás csak szólamok szintjén létezik, a hitelessége pedig a szereplők ismeretében óvatosan fogalmazva is kétséges. Az október 23-i megmozdulások alapján pedig azt látom, hogy a Bajnai-brigád rendezvényén részt vevők nagyjából ennyien vannak összesen, vidékiek pedig amúgy is alig. A Fidesz tömegbázisa vidéken van, a menet pedig a legóvatosabb becslések alapján is legalább 5x nagyobb volt, mint a Milla tüntije. Szóval tartalékok (nem megmutatkozó szimpatizánsok) tekintetében a kormánypártok sokkal jobban állnak. A befenyített önkormányzati dolgozókról szóló gondolat pedig ugyanolyan, az MSZP-központban kiötlött hazugság, mint a nagytőkések pénzén utaztatott tapsoncok, az ötösért résztvevő diákok vagy az határon túli magyarokkal kapcsolatos ingyenbuszos legendák. Én mindkét meneten ott voltam, egy kényszerből, morcosan vonuló emberrel nem találkoztam. Éppen ellenkezőleg: emelkedett, családias volt a hangulat.
Minden olyan rap zenét kedvelő konzervatív kábítószerellenes füvező aki elhiszi, hogy Bajnai Gyurcsánnyal más lesz mint Gyurcsány Bajnaival az rájuk fog szavazni
Új játékosok az asztalnál.
Hamarosan megborul a forint, az IMF meg nem tárgyal.
Jöhet az újabb béke(el)menet.
"A Fidesz bebizonyította, hogy trendfordulatot nem képes elérni. Míg az ellenfél elkezdi építeni a közepet, ő centrifugál kifelé - el-Kaczynskisedik. "

Hát persze...:D
És a libaszakértő lesz a "jobboldali liberális" Tusk, mi?:D

Jézusom, és ilyen kínos baromságok kerülnek ki az Index címoldalára..
@bnyuszi:" Miért is bíznak benne a piacok? Mert szó nélkül teljesítette anno az IMF kívánságait?"

Igen, pont ezért. Ha valakitől kölcsön kérsz, jó pont, ha meg tudod mondani, miből fizeted vissza.
itt van Orbán, aki ugye szidja az IMF-et, az EU-t, mindenki fasiszta, csak az ő életére tör.
Nem is kap hitelt. Pedig már többet tett, mint amit az IMF kért.
Egy dolog nem látszik: ha így alakulnak a dolgok, miből fizeti vissza a hitelt?

Ugyanis több Manyup pénz nincs. Növekedést várna az EU. erre viszont semmi elképzetése sincs.
@MACISAJT: Brummogsz, kicsi maci, Ne feledd, csak sajt vagy, nem medve. Látod, épp tegnap beszélgettünk a forintról. Hogy milyen okos , ügyes ez a Matolcsy. Na, ma mi történik? Csak figyelj hétfőn...
@tony_romita:" A Fidesz tömegbázisa vidéken van,"

A fidesz szerint nem.
De felhívnám a figyelmedet arra a pár jelre, amit nem veszel számításba. Mi történt a két legutóbbi időközin, vidéken?
Ki az, aki nem boldog a fidesz földosztásától?
@von Putri: Nem kell Bajnaira szavazni. A fidesz széthullik magától. Már egyre nagyobbak az érdekellentétek.
@tony_romita: "A befenyített önkormányzati dolgozókról szóló gondolat pedig ugyanolyan, az MSZP-központban kiötlött hazugság, mint a nagytőkések pénzén utaztatott tapsoncok, az ötösért résztvevő diákok vagy az határon túli magyarokkal kapcsolatos ingyenbuszos legendák."
Egy tanárnő ismerősöm mesélte nekem, hogy bizonyos kormánypárti rendezvényekre prezentálnia kell alkalmanként húsz diákot, az Erdély.ma oldalon pedig olvastam, hogy buszok indulnak a Békemenetre. Biztos ők is hazudtak, meg mindenki hazudott. Biztos anyukám volt kolléganője is hazudott, aki a Millára ment volna, de szóltak neki a munkahelyén, hogy közalkalmazottként ilyet inkább ne kockáztasson meg, biztos a transzparensek is hazudtak a tüntetésen, amelyeken az állt, hogy Szeged, meg Eger. Biztos vidéken nincsenek szegény, megalázott emberek, föld nélkül maradt gazdálkodók, közmunkások, akiknek tele a hócipőjük a kormánnyal.
Képzeld oda mellénk még azt a sok embert, akik nem tudtak, vagy nem mertek elmenni a Milla tüntetésre és így teljesebb lesz a kép. Persze lehet, hogy az irántunk való gondoskodásból és keresztényi szeretetből bevezetett előregisztrációval, új választási törvényekkel, és információk visszatartásával, ellenzéki politikusok besározásával, hírek meghamisításával így is nyerni fog a kormány, de az tényleg jó lesz? Tényleg jó, hogy csökkentik az iskolákban a nyelvórák számát, hogy bizonyos egyetemeken teljesen önköltségessé teszik a felsőoktatást, hogy minden pályázaton és minden földet a saját barátaik nyernek, nem pedig az ország számára legjobb ajánlat, a legjobban rászoruló gazdák? Jó az, ha félelemben tartják, idegenszívűnek nevezik és meghurcolják azt, aki kritizálni meri az intézkedéseiket? Jó az, ha elszigetelik az országot Európa többi részétől és Azerbajdzsánt tartják követendő példának? Tudod, attól, hogy elkendőzik az igazságot, az még igazság marad. Minél több embert fordítanak maguk ellen, annál többen fognak erre rájönni. Ha törvényes eszközökkel nem lehet már őket levéltani, annak tragikus következményei is lehetnek. Hidd el, a hozzád hasonló hívők már nincsenek többségben ebben az országban. Esetleg a Jobbikkal szövetkezve kialakíthattok egy stabil koalíciót. Annak egyébként örülnél?
@agent_x: egy dermesztő élményem volt pár napja. kétdiplomás, magasan művelt és kvalifikált ismerősöm üveges szemekkel bámult rám, amikor megemlítettem neki a regisztrációt. még csak nem is hallott az egészről. kérdeztem, hogy hol él, de a szerencsétlennek nincs tévéje. viszont az első reakciója ez volt: na jó, akkor menni kell regisztrálni, tűzön-vizen át.

én megkockáztatom, hogy hirtelen pálfordulással, az alkotmánybírósági normakontroll (kedvezőtlen) eredményének "hatására", "józan belátásra" és "a demokratikus játékszabályok messzemenő tiszteletben tartására" hivatkozva vissza fogják vonni az egész regisztrációs hercehurcát, amint a századvég megfelelő nagyságú számokban mérhetően kimutatja ezt a reakciót a "reakció" köreiben.
@parandroid: Az ismerősöd fideszes? :-)
@tony_romita: Ad 1. "Én mindkét meneten ott voltam, egy kényszerből, morcosan vonuló emberrel nem találkoztam. Éppen ellenkezőleg: emelkedett, családias volt a hangulat." Én egyszer voltam Nürnbergben éjjel, aludtam a pályaudvaron békésen, ám hirtelen megjelent egy nagy csoport skinhead, és szétkúrták a békés álmomat, úgy kellett menekülnöm. konklúzió: ezek a nürnbergiek egy rakás skinhead MIND.

Ad 2. "A befenyített önkormányzati dolgozókról szóló gondolat pedig ugyanolyan, az MSZP-központban kiötlött hazugság, mint a nagytőkések pénzén utaztatott tapsoncok..." "illetve a FIDESZ-központban kiötlött, a baloldali mocskos pénzből, rőfkóbászért megvásárolt roma származású honfiaink szavazatainak megvásárlásáról, és a szanyi kapitány által utaztatott szavazóturistákról szóló hazug, suttogó propagandaelemek" - tette volna hozzá a szerző nyilvánvalóan, ha nem jött volna az a fránya áramszünet a döntő pillanatban, ami miatt erre már nem maradt ideje.
bajnai megjelenése alaposan felkavarta az állóvizet. megjelentek a fideszes trollok és fizetett kommentelők, elindult a lejáratás, ugyanazokat a közhelyeket mantrázzák a hír tv-n, a békemeneten és az interneten. habony árpi bizonyára nagyon elfoglalt lehet mostanában

a fidesz győzelmében bízni vallásos áhítatot igényel. az országnak tele a töke a párttal, vidék, város, értelmiség, munkásság, vállalkozók, diákok, tanárok, egyszóval mindenki olyan megszorítást és pofont kapott, amire még bokros idején sem volt példa. a számok nem hazudnak.

ezek után egyetlen kérdés van, hogy bajnai taktikája bejön-e, ami nem azonnal a balra nyitás, hanem egy erős közép létrehozása. ismét nem a fidesz kezében a kezdeményezés, nem rajta múlik, hogy mi lesz a sorsa. osztogatni már nem tud, a határon túliakban bízhat egyedül

összegezve a dolgot, a történelem ismétli önmagát, mindig magabiztosak voltak a választások előtt, főleg ha többen voltak az utcán - ami önmagában semmit nem jelent, mert a szavazófülke számai kicsit mások szoktak lenni

az mszp és az ellenzéki érzelműek pedig nem mondják meg hová szavaznak, mert ha nincs választás, akkor nincs pártjuk sem, nincs még tennivalójuk

rossz és egyre rosszabb lesz fideszesnek lenni és nem ússzátok meg az elszámoltatást komáim
@bnyuszi: Hagyjuk már ezt a faszságot! Az IMF-nek NINCSENEK kívánságai. Az IMF-nek CSAK számológépe van.

A Fideszről meg bármilyen disznóságot el tudok képzelni Viktor hatalmának fenntartása érdekében, mert Viktort soha nem érdekelték a választók.
@balage_81 reloaded: "a határon túliakban bízhat egyedül"
A határon túl is tele faszuk Viktorral. Az ottani magyarokat is sikerült felosztania, de az ő általa támogatott pártok a küszöböt sem érték el.
VÁLASZTÁSI CSALÁS ESETEN IS...ÉS ELŐRE HOZOTT VÁLASZTÁS ESETÉN IS KITÖR AZ IGAZI FORRADALOM ÉS LÁZADÁS...3 NAPOS VÉRES FIDESZ és DemoKrácia ellenes VERÉS !!!
Az áldozatok vagy éhen halnak mint szegény vagy jobbágy vagy a forradalomban a FIDESZ MAFFIA MEGDÖNTÉSÉÉRT ...ezt már megjósolták!!!!!
Sok befüvezett károgó romkocsma "értelmiségi", rémhírkeltő zombi... Kitenyészett titeket ez a toleráns Magyarország a saját bajára. Menjetek már Angliába, vagy a faszomtudjaahovaakartok, és vigyétek magatokkal a gágogót meg a koranyugdíjazott díszhuszárt és a fődrogpártolót.. Higgyétek el, nem fogtok hiányozni.
Válogatás az orbáni gazdaságpolitika (nem Matolcsy a főnök, ő egy báb és egy pajzs, ez Orbán gazdaságpolitikája, csak ő dönt) eredményeiből.

Mi Magyarország fő exportcikke?

Az emberek. 500.000 magyar dolgozik külföldön.

Köszönjük Fidesz! Köszönjük! Hol lehet szavazni?
@ariete:

Hűűűű...már most csak sajnálni tudlak..

Viktátornak vége lesz mint a botnak.. :)
@pikkpakk: oszt ki jön a helyére? Valami drogos? És az fogja mondani a parasztnak, hogyan kell termelni a kenyeret? Ja, hogy az nem kell, majd megveszi jó drágán az osztrák paraszttól... A többi meg dögöljön ugye, füveském? A diktatura akkor jön majd igazán, ha a jobb oldal igazán összefog. Akkor még ide sem írhatsz majd.
@bnyuszi: ... és ha netán megválasztatná magát ke-nek, mit tudna tenni? Gátolná az új kormány munkáját, és ezzel tovább taszítaná még lehetetlenebb helyzetbe az országot? Ettől a viselkedéstől nyerné vissza a Zemberek tömegénél elvesztett népszerűségét?
Miért lenne ez a szituáció jó az országnak?
@Korogi24: Azt hiszem tévedsz!
Nekem van egy olyan érzésem, hogy Orbáné az óvodai politikai homokozó, ő csak ott főnök, ő csak ott dönt. (A Matolcsy meg csak egy jelentéktelen játszótárs, akinek még kisvödör sem jutott.)
Az igazi főnök az, akinek a nevét sem szabad leírni, kiejteni. Kitalálod-e, kire céloztam?

Ebből a felállásból próbáld értelmezni a fidesznyik struktúrát!
Az mno-n napok óta mást sem csinálnak csak bajnait csesztetik. Ennyire fosnak tőle? Mert ha semmi be sem veszik ahogyan a fideszesek állítják akkor minek foglalkoznak vele? Úgyis csak a saját táborukat hergelik a többiek meg már leszarják a fidesz mantráit.
@ariete: igazi demokratikus szemlélet. Amúgy Viktornál bármikor jobban megmondom a mg.ot. Lévén nem jogász, hanem kertész az eredeti papirom :-)
Borzalmasabb a túlmozgása, mint Gyurcsánynak bármikor.
Nem lenne etikus így mutatni Orbán Viktort? VIDEÓ
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3204_miniszterelnok_mozgasban
@ariete: "oszt ki jön a helyére? Valami drogos? És az fogja mondani a parasztnak, hogyan kell termelni a kenyeret? "

Ez a ti bajotok, te szellemi nyomorék. Meg akarod mondani a parsztnak, hogyan kell kenyeret termelni.A tanárnak hogyan kell tanítani, az orvosnak hogyan kell gyógyítani, stb. A végtelenségig lehetne folytatni. Te (ti). Ki a f@sz vagy te, hogy megmondjad?
2013 tavaszára mikor regisztrálnánk? Persze hosszú még a nap, még bejelenthetik, hogy "na, ma megszavaztuk a cuccost, hétfőtől lehet regisztrálni!"
Budapesti sör puccs a München -i mintájára? Nem túl jó előjel egy ország számára, de az Untergang hoz nem rossz kezdésnek. Add már Uram az IMF -t Kovács Kati mintájára? Kreefeld -i barátom szerint a németeknél törvényileg engedélyezett a kiegyensúlyozatlan tájékoztatás, talán ezért harcol a Milla?
Olvasom a kommenteket, s látom, hogy a hiszteriolibbancsok előbújtak, s egyre erőszakosabbak. Ez előrevetíti azt, hogy mi lesz, ha esetleg a "baloldali" ellenzék nyer a választásokon.
Nekem nem hiányzik az, hogy újból teleszarják az egész médiát gyűlölködésükkel, a demokrácia jegyében.
Lehet, hogy mégis a fideszre szavazok.
@parandroid: Szeretem az iróniát, de ez itt nem annyira sikerült. Nyilván nem lehet általánosítani, éppen ezért fogalmaztam úgy, hogy "én nem találkoztam". Szanyi kapitánnyal nem jó példálóznod, ő konkrétan hangfelvételen biztatta az átjelentkezésre a szavazóit. A lejárt tésztára pedig szintén első kézből van infóm, részleteket nem írhatok. Egyszerűen hidd el, én is elhiszem a nürnbergi sajnálatos eseményeket :)
a arelatíve vidámság naaaaaaaaaagyon relatív mára, max az a (legyünk megengedőek) 400ezer a vidám aki békemenetel, a többiek azért nem ennyire vidámak.
A lengyelknek szerencséjük volt (repülőgép)lehet,hogy nem is a szerencse kellett hozzá?
Mo. csúszik le a lejtőn. A munkanélküliség nő, az emberek pénze egyre fogy, most jön a tél, most jön a karácsony. Jövőre sem lesz növekedés, folytatódik a lecsúszás, nő az elkeseredés.
És akkor még nem beszéltünk 2013 teléről, 2014-ről.
hülyeség egy jól felépített kampánnyal a sárba lehet taposni az mszpt. elég felemlegetni az ő csodálatos 8 évüket a 2006-ban történteket és már nem is olyan rossz a mostani kormány mérlege.
@hexensussz: Írtam én, hogy ez jó lenne az országnak? Így megtarthatja a hatalmát, nem lesz ellenzékbe kényszerítve 4*x évre.

Ettől függetlenül: ha neked valami jó, nekem meg valami más, akkor az országnak mi a jó?
@félázsiai nemecsek ernő áruló: Persze hogy nincsenek kívánságai az imf-nek. 2009-ben is Bajnai saját ötlete volt a 13. havi nyugdíj eltörlése pl.
"Míg az ellenfél elkezdi építeni a közepet..."

miféle közepet???
Minden szélsőbalos és ballib birka beállt Bajnai mögé, ezért még ha ő maga normális is lenne, akkor sem lenne közép, hanem ballib. Velük visszajönne a 60% (!) feletti szja, a növekvő segélyek az ingyenélőknek és ezzel együtt a társadalmi kontraszelekció, eladósítás, stb. Cserébe lehetne füvezni, marha jó. Ez minden, csak nem közép, hanem erős szélsőbal.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

2008-ban kivettem a kafetéria-keretemet készpénzben. 240,000 Ft-ból 100,000-et kaptam kézhez. Az bizony kis híján 60%-os adó. Lehet hogy nem mind SzJA címén lett levonva, de ez a lényegen nem sokat változtat.
@mirigy187:
Orbánnak 14 éve k...-zák az anyját a ballib médiákban. Ennyire félnének tőle?
@neoteny: A cafeteria készpénzre váltása most sem olcsóbb. Az SZJA meg sose volt 36%-nál magasabb, az is csak az évi 3.6 milliós kereset felett progresszíven. Ez azt jelenti, hogy 3.6 millióig bezárólag 18%-os SZJA volt, és ha évi 3.7 milliót kerestél bruttóban, akkor 100 ezer forint után 36%-al adóztál.

Egyébként soha nem az SZJA vitte el a sok pénzt. Egy bruttó 200 ezres munkás a munkáltatónak durván 350 ezerben van. Ezeknek oroszlánrésze a nyugdíj, és az egészségügyi pénznyelő. Nem úgy látom, mintha a fidesz ezekkel kezdett volna valamit.
@félázsiai nemecsek ernő áruló: Így van.
Ráadásul miután a nyáron az Orbán általal támogatott romániai magyar pártok leszerepeltek az RMDSZ-szel szemben a román önkormányzati választáson, az RMDSZ vezetői kilátásba helyezték, hogy alapítanak Magyarországon egy pártot, amire az összes határon túli magyar szavazhatna a legközelebbi magyarországi választáson. Ez a Fideszt a jelek szerint érzékenyen érintette, mert azóta látványosan visszavett a romániai nyomulásból.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Egyébként soha nem az SZJA vitte el a sok pénzt."

Ehhez képest sokan kritizálják a 16%-os általános SzJA-t.
@neoteny: Mert csak az átlagnál jóval nagyobb keresetűek jártak jobban vele, az adójóváírást kivezették, ami bőven lenullázza azt a 2%-ot, amit SZJA-n nyerni lehetett, a cafeteria adókulcsai nőttek, és még durván 500 milliárd évről évre ki is esik a költségvetésből.

Csak a hülye csökkent úgy adót, hogy nincs meg a fedezet. Bevételt csökkenteni úgy kell, hogy előtte kiadást is csökkentettünk azonos mértékben. A fiúk a kiadási oldalhoz nem nyúlnak, az adóprés azonban elérte a kritikus fokozatot. Az SZJA csökkentés elveszik, a felső tízezer jól jár vele, de aki teheti, megy ki szlovákiába a cégével (Demján is). Ez azt jelenti, hogy egyre kevesebben fizetnek egyre több adót.

Minél erősebben szorítja össze a kezét, annál többen csúsznak ki a markából.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Csak a hülye csökkent úgy adót"

"Az SZJA csökkentés elveszik"

Zavart érzek az erőben: akkor most csökkentették az SzJA-t vagy sem?
@neoteny: Az SZJA csökkentés elveszik, mert a legnagyobb keresetűek nem fizetik be. Ellensúlyozásként próbálkoztak az adójóváírás kivezetésével, de lévén a magánynyugdíjpénztárak megszűntek, a munkavállalónak nincs semmi, ami miatt neki fontos lenne a teljes bejelentett bruttó bér. Ez növelte a szürkegazdaságot (nem fizet adót) és ahol tehetik, a cég már a környező országokba van bejegyezve, vagy fontolgatják az átjelentkezést (újabb kiesett adó). Ezt érték el az SZJA csökkentéssel.

Ebből összeomlás lesz.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Az SZJA csökkentés elveszik, mert a legnagyobb keresetűek nem fizetik be."

Mert korábban -- amikor magasabb volt a marginális SzJA kulcs -- akkor befizették? Ennek semmi értelme sincs...

"a munkavállalónak nincs semmi, ami miatt neki fontos lenne a teljes bejelentett bruttó bér"

Attól eltekintve hogy a bejelentett béréhez joga van, amit a munkaügyi bíróságon is érvényesíteni tud, míg a zsebbe kapott pénz csak addig az övé amíg azt a munkáltató hajlandó neki kifizetni.

"Ezt érték el az SZJA csökkentéssel."

Meg azt hogy akik bejelentett havi 500,000 Ft-os bruttó fizetést kapnak (ami azért előfordul multiknál dolgozók esetében), 40,000 Ft-tal több marad nettóban.
@neoteny: "Mert korábban -- amikor magasabb volt a marginális SzJA kulcs -- akkor befizették? "
Ezen a szinten már multinál dolgozik az ember. Igen, befizették.

"munkaügyi bíróságon"
Szép álom, de a magyar rögvalóság azt mutatja, hogy az ember inkább kér 120 bruttót és 100-at zsebbe, mint 140 bruttót, de azt jogtisztán. A munkáltatónak ugyanannyiba kerül. Míg volt MNYP, addig ezen az úton a saját nyugdíjával játszott. Ma a helyzet az, hogy senki nem hiszi el, hogy 10-15 év múlva az állam még képes nyugdíjat fizetni.

"40,000 Ft-tal több marad nettóban"
Ezen a bérszínvonalon ez már nem napi költésre megy, hanem megtakarításra, és Tunéziai útra -> ÁFA kiesés.

Ha egy alacsony keresetűnek nő 10ezerrel a bére, azt elkölti maradéktalanul. Tapasztalat.

Az SZJA határ fölött, aminek most kedveztek, ott viszont nem lesz belőle jelentős kiáramlás, csak tőke a nyaralásra, luxus-termékekre; többnyire külföldről.

Sajnos eddig ezek tények, már megtörtént dolgokról beszélünk, számokról, amik a hiba jellegét mutatják, kár ezen vitázni, én csak a megértésében tudok segíteni.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Ezen a szinten már multinál dolgozik az ember. Igen, befizették."

No de azt írtad:

"Az SZJA csökkentés elveszik, mert a legnagyobb keresetűek nem fizetik be."

Akkor most melyik?

"Szép álom, de a magyar rögvalóság azt mutatja, hogy az ember inkább kér 120 bruttót és 100-at zsebbe, mint 140 bruttót, de azt jogtisztán."

Utána meg sír a Munkahelyi (T)error blogon amikor nem fizetik ki a leépítés előtti három hónapban, és a szerződése csak a 120 bruttó nettójára jogosítja fel.

Aki adót csal -- mert a zsebbe fizetésnél a munkavállaló _is_ és a munkaadó _is_ azt teszi -- utána ne legyen meglepődve ha rosszul jár.

"Ezen a bérszínvonalon ez már nem napi költésre megy, hanem megtakarításra, és Tunéziai útra -> ÁFA kiesés."

Feltéve hogy a megtakarítását soha nem költi el (ami egy nehezen védhető feltételezés), és hogy az utazási irodának nem fizet ÁFÁ-t. Amit pedig külföldön költ a magyar turista ÁFA-mentesen, annak a sokszorosa kerül bevételre a Mo-t látogató turistáktól ÁFÁban.

"kár ezen vitázni"

Pedig ezeken a kérdéseken vitatkozik a fejlett országokban élő számos ember.
@neoteny: Még egyszer írom: annak a rétegnek, ami eddig is, és ezután is rendesen fizeti az adót csökkentették az adóját. Annak a rétegnek pedig, ahol eddig is a szürkegazdaság volt jellemző, drasztikusan emelték. Ha ezt nem érted, nem tudom jobban elmagyarázni.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"annak a rétegnek, ami eddig is, és ezután is rendesen fizeti az adót csökkentették az adóját."

"Annak a rétegnek pedig, ahol eddig is a szürkegazdaság volt jellemző, drasztikusan emelték."

Tehát aki rendesen fizet SzJA-t annak emeljék az adókulcsait, hiszen úgyis befizeti, azoknak akik pedig elkerülik az SzJA befizetését csökkentsék az adókulcsait hogy akkor talán inkább hajlamos lesz követelni a valós bruttó bejelentést (ami közel sem bizonyított)?
@quasar: neked is megmondjuk hol a helyed, ne izgulj.
@neoteny: Nem emeljék, hanem hagyni kellett volna addig, amíg a gazdasági környezet nem engedi meg a drasztikus csökkentést.

Most az van, hogy csökkentették az átlagnál legalább kétszer magasabb keresetűek adóját, és drasztikusan megemelték az átlagos, vagy az alatti keresetűek adóját, amivel munkahelyek szűntek meg, ezzel kevesebben fizetnek adót.

Azt meg látom nehéz a II. kerületi bőrfotelből fölfogni, hogy ahol minimálbér+boríték fizetés van, ott nem jókedvükben teszik, hanem azért, mert annyi más adót kell fizetniük a vállalkozás életbentartására, hogy a bérköltségre már nem marad.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Még mindig az az elv hogy fizessen több SzJA-t az aki úgyis befizeti és kevesebbet az aki úgysem fizeti be.

Az adócsalást megideologizálása pedig szép magyar szokás.

A helyzet még rosszabb, mint gondolod: a II. kerülettől vagy 8,000 km-re ülök a bőrfotelban... és errefelé igen szigorúan veszik a jövedelemadó befizetését a munkahelyek túlnyomó többségében. Cserébe még a progresszív adózás mellett is csak kb. 24%-os a jövedelemadó + nyugdíjjárulék + munkanélküli biztosítás egy, az átlagtól valamivel jobb fizetésre.
@neoteny: Bazdmeg te szellemi fogyatékos vagy, vagy mi? Leírtam, mi a gond! Nem azt mondtam, hogy elvetem az egykulcsos adót, hanem hogy milyen dilettáns módon csinálták. Ha nem tudsz szöveget értelmezni, az a te bajod! És nem, Magyarországon továbbra sem az SZJA viszi el a sok pénzt. Lehet villogni a kibebaszott SZJA-val, amivel főbelőttük a költségvetést, azóta is csomagot csomag hátán kéthetente jelentenek be, és még így sem tudják visszahozni!

Ám legyen személyi jövedelemadó csökkentés, ha erre verik magukat. Legyen! De akkor a faszomért nem csökkenttték a kibaszott nyugdíjakat, vagy szüntették meg a nyuggerek ingyen utazását.

Valamit valamiért.
@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Ám legyen személyi jövedelemadó csökkentés, ha erre verik magukat. Legyen! De akkor a faszomért nem csökkenttték a kibaszott nyugdíjakat, vagy szüntették meg a nyuggerek ingyen utazását.

Valamit valamiért."

Rendben van: ebben egyetértünk.
@gigacherry:

„Bizonyos kormánypárti rendezvények“ – ezek milyenek? Gondolom, nem a Békemenetre delegálták a diákokat. Ha pedig buszokat indítanak, az nem azonos azzal a legendával, miszerint ingyenbuszokkal fuvaroznák a felvonuló tömegeket a határon túlról. Anyukád kolléganőjének a története kicsit sántít, bár kizárni semmit sem lehet. Nekem is szóltak egy, az előző kormányzat (GyF-Kóka) alatt komoly megrendelést kivitelező cégnél, hogy a “kitűzőm itt nem igazán előnyös”, bár azt nem tartom életszerűnek, hogy bárki megfenyegetnek amiatt, amit a szabadidejében tesz.
Nyilván voltak vidékiek a Millán is, de hogy a törzsközönség budapesti, azt majd a választások eredmnyéből is látni fogod. Azért azt elismered, hogy a Békemeneten látott több tucat városnévvel szemben a Millánál csupán néhányat emeltek fel. Ebből a Szeged-táblát speciell a Botka-féle MSZP kommandó hozta magával. Abban egyetértünk, hogy vidéken is vannak kiábrándult emberek, akár szegényebbek is, mint a városban. De megalázásról beszélni, vagy a közmunkások sértettségét komolyan venni elég nagy badarság.
Nem látok problémát a választási regisztrációban, a végre arányosított választási eljárásban vagy akár a felsőoktatás átalakításával kapcsolatosan. Ez utóbbit, pontosabban a felsőoktatás katasztrofális állapotát belülről látom és csak támogatni tudom a lépések nagy részét. Egyszerűen életidegen az, hogy ma Magyarország Nyugat-Európa számára képez orvosokat, vagy hogy az egyetemek ontják magukból a közgazdászokat. Nem kérdés, hogy szükség van a reformra, a változások pedig nyilván érdekeket sértenek. Arra azért kíváncsi lennék, hogy milyen információkat tart vissza a kormány, azt inkább a gyurcsányi kormányról lehetett elmondani, pont a 2006-os választások előtt. És miért sározna be ellenzéki politikusokat a kormány? Nem nagyon kell azokat besározni, a legtöbb ügyük amúgy is köztörvényes cselekmény, sajnos elég nehéz bizonyítani némelyiket.
Ettől eltekintve: számomra is vannak a kormánynak vitatható lépései, nem mindennel tudok egyetérteni, mégis az alapirányt helyesnek tartom. Vannak olyan állításaid, amivel viszont nem tudok mit kezdeni: ki és kit tart félelemben? 2006 ősze kapcsán megérteném az ilyen véleményt, de ma? Két éve azon retteg, sopánkodik az ellenzék rosszabbik fele, hogy nincs sajtószabadság, hogy nem tud véleményt nyilvánítani vagy hogy fasizmus és antiszemitizmus tombol országszerte. Ebbe a képbe illik az az általad emlegetett, a ballib által gerjesztett kép, miszerint a kormány “elszigeteli” Európa többi részétől az országot. Ezt ugyan hogy csinálja a kormány, miben nyilvánul ez meg?
Az utolsó kérdésedre pedig röviden annyit: a koalíció mindig kényszerhelyzet, de a választásokon mindenki jelöltekre (=pártokra) szavaz, nem koalára. Ez az én esetemben egyértelműen a Fidesz, de hogy ne kerüljem meg a kérdésedet: előbb szavaznék a Jobbikra, minthogy a Bajnai-féle egyletre. Miért lenne jobb Bajnai Gyurcsánnyal mint Gyurcsány Bajnaival?
@félázsiai nemecsek ernő áruló: gondolom azért tartod viccesnek, mert sose fizettél 60% felett. Mindegy hány részre osztják az adóéket és hányféleképp nevezik csakhogy kevesebbnek tűnjön (szja+mindenféle járulék), az mind a költségvetésbe megy, ezért jövedelemadó.
Ez 2009-ben nekem 62% volt, ma kb. 50, az ideális meg 30% lenne.
süti beállítások módosítása