Az önök messiása Bajnai? Hadd gratuláljak!
A Milla október 23-ai tüntetésén Bajnai visszatér. Két év ellenzéki építkezési lehetőség után ott tartunk, hogy még mindig a bukott miniszterelnök az ellenzék messiása? Mér' nem rögtön Medgyessy, hiszen róla sincs már rossz emlékünk...Tényleg nincs jobb nála?
A baloldali vezérkultusz
Bajnai Gordon begyújtotta a rakétákat (az Index szerint egyenesen a levegőben van). A sztori egyik oldalán ott van a pánikba esett és a Vezér megtalálásának mániájában felfordított szemekkel bóklászó ellenzéki „rettenetes tagság”. Ők persze egyetlen párt tagságát sem képezik, csak különböző okokból váltani szeretnének (van, aki stíluskonzervativizmusból, van aki ántifásizmusból, van aki protest szavazó lenne csak, van akinek víziója van, és vagyunk mi ugye, a rendes srácok).
Olyan értelemben nem tartottam magam sohasem baloldalinak, hogy ne röhögjek a haladás eszméjén, vagy a nyugaton a baloldaliak által vívott szexháborúkon. De olyan értelemben sem voltam sohasem jobboldali, hogy az erős apa (és a kigyója) a politikában elvarázsoljon. Köszönöm, nem kell vezér. Ezért nem is értem a baloldali árvagyerekeknek ezt az apakomplexusát, ezt a virtigli jobboldali Führerprinzip-et. Miért pont a Vezér hiányzik nekik ebből az egész katyvaszból, és hogyhogy egy neoliberális technokratában találják azt meg? Ha G. Fodor Gábor úgy érzi, epigrammába kell foglalni azt a férfiasságot, amit vezérében megtalált és saját magában ezek szerint csak keresett, azt megértem. Ha neki szüksége van a felettes ént emanálni egy miniszterelnökben, ám legyen. A jobboldali az kamaszfiú. A baloldali az lehetne egy meditatív-feminin princípium (megengedhetetlenül általánosítok, tetszik?), és itten mégis Vezér kell neki! Éhezik rá, nélküle nem is érzi magát állampolgárnak. Persze a politikában fontos a karizma, de a Bajnai-imádók csak attól rettegnek, hogy valamit ki kéne találni és fölépíteni, nem csak megvárni, hogy technokratabácsi megmentsen.
Ha az ellenzék mégis ilyen, akkor jól érezte a Milla – mert tényleg ezt akarja a tagság. Sőt, de még milyen jól kalkulált Bajnai (egyebet sem tesz, csak jól kalkulál).
Egyrészt én nem csak azért aggódom, mert Bajnai esetleg nem lesz elég esélyes kihívója a Fidesznek – bár érdemes elgondolkozni azon, hogy a már rebesgetett amerikai pénz = hazaárulás-retorika mennyire járatható csúcsra Bajnaival szemben (és így az egész ellenzékkel szemben, akit képviselne), hanem az is, hogy mit, hogyan és merre kormányozna.
Azért csinálunk új baloldalt, azért akarunk egy új köztársaságot, hogy aztán a harmadik köztársaság neoliberális, konformista restaurációjához kelljen asszisztálnunk? Azért bontjuk Orbánisztánt, hogy a kulturálisan és gazdaságilag is a nyugat perifériájába és a saját sikertelenségünkbe betonozó harmadik köztársaság politikájának egyik jellemző alakját hímezzük a zászlóra? Bajnai a 4K vagy a szakadás szélén egyensúlyozó LMP jelöltje normális esetben nem lehet. Pedig a Millával ezek az erők az új pólusnak nevezett kvázi reményteljes ellenzék. Bajnai társadalompolitikája viszont az új baloldal ellenségének társadalompolitikája.
Az új pólusban persze van, aki történeti tudat, artikulált értékek, politikai okosság híján a bajnaista szirénhangoknak jól tud csábulni. Meg is érthetem őket, mert nagy is a kísértés és nagy a nyomás az összefogásosdi, a „zászlóbontás” irányába. Az ő jelöltjük ezért lesz Bajnai - ezzel garantálva is az új pólus kettéosztását.
Ha nagyon kell egy ARC...
Kormányt váltani pedig másképpen is lehetne, a közép felé is lehetne másképpen nyitni, ha éppen ez kell. Tévedésnek tartom az első alkotmánybíróság munkásságát, néha giccsesen önimádónak államfői szerepjátszását - de Sólyom László (a politika Gödör-klubja) éthosza meglepő dolgokat csinálhat akár a jelen helyzetben is. Kérdés, hogy az aszófői beszéd vajon az erre való hajlandóságát mutatja-e?
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: DIE HARD 2012: az MSZP 100 napos visszatérése 2012.10.12. 00:47:57
Trackback: Az internacionálét éneklő Bajnai lesz a Milla kampányarca? 2012.10.11. 14:42:14
Trackback: 3 Malac építési tanácsai 2. Bárminemű ásás 2012.10.11. 13:27:50
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.11. 10:39:01
Trackback: Minek nekünk Bajnai? 2012.10.11. 08:30:56
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
De, én ezzel, mint értelmes ember vitatkozom. Nem a min. elnöki teljesítményével, hanem ezzel a rabsággal. Röhejes azt feltételezni, hogy Bajnai a Gyurcsány-kormányt holmi rabságként élte át - pláne GAZDASÁGI miniszterként, amiről ti, bajnaifanok annyira szívesen hallgattok. Bármikor kiléphetett volna Bajnai a kormányból, mondva: - Főnök, én ezzel-azzal nem értek egyet, további kormányzati munkámat a kormány, ill. személy szerint a Te politikád miatt vállalhatatlannak érzem: lemondok. Ahogyan azt általában szokás.
Nem tette. Meg sem fordult a fejében! De ezt nem negatív éllel mondom. Nem is kellett volna anno távoznia. Tette a dolgát a kormányban, a "nagyonelkúrósrohadtgyurcsány" alatt Kóka J. távozásával az egyik legfontosabb kormányzati poszt viselőjeként.
A kormányzati felelősségben pedig masszívan osztozik Gyurcsánnyal, bármennyire is próbáljátok most kivonni Bajnait az akkori kormányzásból, ill. eljelentékteleníteni a szerepét.
Pár éves fáziskésésben vagy, idén több mint 4ezer mrd, jövőre és 2 év múlva 3-3 ezer mrd feletti összeg megy el adósságszolgálatra.
Izland segítséget kapott Svédországtól. Ha nekünk is tudsz szerezni semmi gond, csak tudod nem ugyanannyiba kerül egy 200 ezres országot kimenteni, mint egy 10 millióst.
Kötvényekről van szó. Az állam addig tud működni, amíg tud újabb kötvényt eladni.
Ha közli, hogy nem fizeti a lejáró kötvényeket, akkor nem tud újabb kötvényt eladni. Azaz ő maga sem tud tovább működni.
Ezt jelenti az állam finanszírozási igénye.
Éppen ezért a csődhelyzet azt is jelenti, hogy az állam nem tud fizetni a tanároknak, tűzoltóknak, rendőröknek stb. Ezért is van, hogy minden állam igyekszik a csődöt elkerülni. Ha csak annyit jelentene, hogy beint a hitelezőknek, akkor mindenki csinálná.
A banki szféra a gazdaság gerince. Ha az összeomlik, minden veleomlik. Ezért az államok bármilyen áron igyekeznek megmenteni.
@VT Man: Oké, de a vicc kedvéért képzeld el a magyar tanárokat is 1/3 fizetéssel.
"kinek kell ez a gyilkos minelnöknek ???!
Tegyük ezt helyre, ha kérhetem. Lásd a csillag alatt.
*****
" A Hajdú Bét-ben 98- ban mikor 15% volt a Wallis részesedés, 6mrd volt a veszteség.
Évek során halmozódott a veszteség a HB rossz vezetése miatt.
Azért maradt fizetőképes a cég, mert halmozta a veszteségeket. Ebből maradtak talpon.
Érdekes, akkor senki nem akart öngyilkos lenni!!!
Aztán az OTP meg a Wallis tőkeinjekciójával, és átgondoltabb cégvezetéssel 2001-re 3,3 mrd nyereséget tudtak produkálni.
Szép volt a tenyésztők részesedése is. Még ekkor sem akart öngyilkos lenni senki!!!
Aztán a Wallis megvette az OTP részét, maradt egyedüli befektető.
2003-ra a HB egyrészt rossz gazdálkodás, másrészt a piaci helyzet alakulása miatt fizetésképtelen lett.
Nagyon sajnálatos, hogy a felszámolás során a tenyésztőket nem tudták kifizetni.
Az viszont egyértelmű, hogy nem Bajnai vezette a HB-t, nem ő vezényelte le a felszámolást.
Ezért állapította meg immáron nem először a független magyar bíróság, hogy köze nem volt az eseményekhez.
Természetesen vannak olyanok, akinek érdekében állna Bajnai lejáratása, ezért nagyon szeretnék elhitetni a közvéleménnyel a felelősségét. De ez a próbálkozás eddig csak azok irányába volt sikeres, akik csupán a jobboldali médiákból merítik egyoldalú ismeretanyagukat.
A Magyar Nemzet helyreigazítása a bírósági végzés után (szóról-szóra):
Lapunk 2007. február 10-i számában A nemzet példaképe – a Gyurcsány-kormány közelebbről című cikkben
– valótlanul állítottuk, hogy a felperes Bajnai Gordon a KISZ reformágából a rendszerváltáskor a Wallis Rt. első embere lett, a valóságban Bajnai Gordon 1999. december 30-án lett a Wallis Rt. vezérigazgatója;
– valótlanul állítottuk, hogy 1999-ben a Bajnai Gordon vezette Wallis Rt. a Hajdú-Bét Rt. Baromfifeldolgozó többségi tulajdonosa lett, a valóságban a Wallis csoport 1999. március 25-i tulajdonszerzésekor Bajnai Gordon még nem dolgozott a Wallis Rt-nél;
– valótlanul állítottuk, hogy a céget nem fejlesztették, csak a pénzt vették ki belőle, valamint ugyancsak
– valótlanul állítottuk, hogy 2003-ban Bajnai Gordont bízták volna meg a cég felszámolásával. " ///
Maradjunk ennyiben. Fröcsögni pedig könnyű, ahhoz ugyanis nem kell ész.
"Gyurcsányra is azt mondták hogy lottóötös a Fidesznek, aztán mégis nyert. :-)) "
Aztán mégis lottó ötös lett belőle, döntően ő hozta a fidesznek a 2/3-ot 2010-ben.
A baloldalon az emlékek hozták meg az igényt Bajnaira. Még emlékeznek, amikor a miszmusz Medgyessy megfirkálta a határozott Orbánt.
Azt azonban elfelejtik, hogy már Medgyessy meg Bajnai neve sem cseng olyan fényesen.
Az ilyen valós alapot nélkülöző dumák, hogy Orbán diktatúra, meg demokrácia megcsonkítása nem fognak sokat jelenteni a szélesebb választói rétegeknek szerintem. Ilyen hülye dumák pl. hogy döntsük meg zOrbán diktatúrát, eleve baromság, mert hogy lehet egy diktatúrát, annak keretén belül, demokratikus választáson megverni ? Egyáltalán egy diktatúra mitől diktatúra? Nyilván attól, hogy nincsenek választások, vagy ha vannak, azokon nem érdemes ellenzékiként indulni. És egyébként, egy Uniós tagállam hogy lehet diktatúra ?
Azért az emberek intelligenciája meghaladja azt a küszöböt, amely felett már ezzel a szöveggel hiteltelenné válik az ellenzék többi vádpontja is.
A valós eredmények annál inkább számítani fognak, pl. gazdasági növekedés beindítása és, vagy, államadósság csökkentése, ezeket ugyanis le lehet tenni az asztalra, szembe állítva kontrasztként a nyolcéves Ballib ciklussal.
És ne felejtsük el a fideszeteknek azt sem, hogy törvényesítették a rabszolgatartást.
Lásd még segélyért kötelező közmunka, amivel munkára kötelezett embereket fosztanak meg a munkavállalói jogaiktól, a tisztességes munkabértől, plusz elveszik még a lehetőségét is, hogy az adott területeken ne rabszolgákat dolgoztassanak. De említhetem a munkavállalói jogok szinte teljes eltörlését, pl. túlóra, végkielégítés stb., esetleg a minden eddiginél jobban szétbaszott egészségügyet, oktatási rendszert stb. stb. stb.
Szóval két év alatt a fideszes söpredéketek többet ártott az országban élőknek, mint az előző bagázs nyolc év alatt. Hogy döglene éhen az összes fideszes, függetlenül attól, hogy vezető, tag vagy csak szimpatizáns!
Igazad van, elcsesztem. Bár a 30% akkor se kóser, mert ez a 4 ezer nem a költségvetésből megy, hanem nagy része új kötvénykibocsájtásból.
Most viszont visszatérek a melóhoz, mert sose végzünk.
Íme egy józanul gondolkozó, kulturált, européer demokrata.
"A valós eredmények annál inkább számítani fognak, pl. gazdasági növekedés beindítása és, vagy, államadósság csökkentése, ezeket ugyanis le lehet tenni az asztalra"
Két megközelítésedre szeretnék reagálni, tisztelettel.
Gazdasági növekedés?
Inkább GDP csökkenés van és 6,6% os infláció, és jövőre is maximum stagnáló gazdaság prognosztizált (de ez irtó optimista szcenárió).
Orbán is épp azon imádkozik, hogy a németeknek jól menjen, különben nekünk annyi.
Amit le lehet tenni az asztalra?
Bajnai tett az asztalra, maga OV ismerte el.
"Orbán a közös sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Magyarország világbajnok teljesítményt tud felmutatni a fiskális konszolidáció terén (azaz ezzel elismerte a Bajnai-csomag szükségességet és nagyszerűségét)."
2010-ből egy nem éppen balos médiából:
szentkoronaradio.com/belfold/2010_07_21_merkel-befenyitette-orbant-aki-bajnait-meltatta
Maradjunk ennyiben.
Zárójelben, ha igen, akkor nagyot hibázik. Az itt fröcsögőknek építse az országát OV vagy Vona, nagyon megy a fejlődés, kb. erre jó ez a magyar társadalom. 44? Védjük Budapest erődöt az utolsó töltényig, nyilas testvéreim. 56? Lövessük szét Pestet, pesti srácok.
no successful 2012.10.11. 15:19:11
És a kontraszelektív nyolcéves ellenzék? A száznapossal mennyire ment szembe a Fidesz? Miért volt jó neked öt évre elnapolni a Molnár Lajos féle reformot? A hülyeség, az megy, ugye? Ezekkel nem kell az EU, csak Orbánnal? A valós eredmények számítanak neked, a gazasági növekedés beindítása?! Meddig akarsz várni rá, míg a szakállad a földet sepri?!
"De említhetem a munkavállalói jogok szinte teljes eltörlését, pl. túlóra, végkielégítés stb., esetleg a minden eddiginél jobban szétbaszott egészségügyet, oktatási rendszert stb. stb. stb."
Ok fordítsuk meg a dolgot, tegyük fel, a fidesz pont ellenkezőleg cselekszik, tágítja a munkavállalók jogait a munkáltatókkal szemben, túlórapénz mesés végkielégítés, háváj, dídzséj, minden.
Mit gondolsz te szerencsétlen, hány munkahely maradna azután itt Magyarországon ? Fognák a külföldi befektetők a cókmókjukat pénzüket, aztán húznának kínába.
Vedd már észre a munkaerő piacon nem kereslet van a munkaerőre, hanem kínálat, globális méretekben. Semeddig nem tart egy vállalkozásnak a termelői kapacitását áttelepíteni egyik helyről a másikra.
Itt a külföldi tőke bevonása a cél, és még egy szar munkahely is jobb, mint a semmilyen.
"A száznapossal mennyire ment szembe a Fidesz?"
Mert is volna szembe menni, politikai öngyilkosság lett volna, ezt te is tudod.
Ezért is előre mutató dolog pl. a költségvetési hiány plafon bevezetése.
Ha azt látom hogy gazdaságilag elfogadható ötleteket hoznak és legalább részben megvalósíthatóak akkor lehet hogy elgondolkozok rajtuk. Addig nem!
Viszont úgy gondolom botorság nem szavazni. Inkább a "kevésbé rosszra" szavaznék mint hogy senkire.
Bajnai tevékenységét ismerem és bár nem értek egyet teljesen minden tettével de részemről még ő az aki elfogadható.
Megértem hogy egy jobbikos élből elutasít mindent ami balos vagy liberális(pedig a Jobbik programja a legbalosabb és hemzseg a liberális lépésektől!!!) de én nem ez alapján ítélek. A lényeg a megvalósíthatóság és értelmesség.
Ha neki kellett volna vezetni most az országot, a legnagyobb válság idején, ő is ugyanezeket tette volna, mint Orbán. Talán a bankok és a multik megadóztatása helyett az embereket adóztatta volna meg. Hiszen üzletember (volt)! Senki nem piszkít a saját fészkébe!
"A valóság pedig, hogy adósságszolgálatra évente kb.1100 milliárd megy, ami a teljes költségvetés kevesebb,mint 10 %-a. Persze az is baromi sok, de nem 20-30."
A valóság az, hogy pl. idén a nemzeti jövedelem 17%-a megy adósságszolgálatra. Az kb. 4 ezer milliárd Ft.
Azért kell arc, mert a pártok hiteltelenek. Pártot építeni másfél év alatt nem lehet, Bajnaitól viszont tudjuk mit várhatunk.
Más részt itt elsősorban - számomra úgy tűnik legalábbis - inkább konszolidáció kell (na nem a fidesz féle, azt már láttuk). Ezt egyszer már megcsinálta, nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy úgy gondoljuk: másodjára is menni fog, bár én remélem most nem kellenek majd hitelek hozzá.
Amúgy meg én neoliberális technokrata vagyok. Miért tesz úgy mindenki, mint ha ezt már próbáltuk volna de nem működött volna? Sosem próbáltuk.
Ha olyan tökös legény lett volna, akkor meghoz olyan drasztikus döntéseket, amelyeket egyik kormány sem mert meghozni, mert tudta, hogy nagyjából bármit csinál, itt fidesz 2/3 jön. Persze a 2/3-dal bármit vissza lehetett volna vonni, de akkor lehetett volna érvelni, hogy igen, az országot elindították kifelé a gödörből, de a szemét fidesz lerombolta a vívmányokat. Ehelyett mit csináltak? Küldtek egy sms-t a fidesznek, hogy srácok, mit csináljunk, hogy nektek is jó legyen? (lásd malév)
Ha egy balliba közli, hogy nincs gazdasági válság, onnan lehet tudni, hogy van.
Megpróbálok éppen ezért most nem Gyurcsányozni, meg Bajnaizni, meg Orbánozni - csak halk, amolyan "Gordonos kimértséggel" jelzem, hogy 2013-ban, GDP-arányosan a VILÁGON!!! Magyarországnak kell a legtöbbet hiteltörlesztésre költenie.
Jó valamiben elsőnek lenni! Ugye!
És hogy az utánam következő kommentekben megkapjam a "görény jobbos" meg az "orbánista" bértollnok jelzőket, jelzem, hogy ebben a pillanatban a jelenlegi kurzus egy fillér hitelt sem vett fel senkitől!
A vitában - már ha erre reagál majd valaki - kéretik azt megválaszolni, hogy hogyan lehetünk mi ebben a hiteltörlesztési "versenyben" éllovasok???
Jelige: Közgazdászok előnyben!
nem klasszikus keleti keresztény egyházat akar ez lenni. hanem egy olyan újkeleti "unortodox" patriárkátus, amelyik elismeri a pápa primátusát.
de ezt ő nem direkt politikai számításból találta ki. hanem azért, mert orbán viktor konföderációvá akarja alakítani európát. nagyjából azt képviseli, amit az amerikai polgárháborúban a déliek. minden állam maradjon teljesen önálló. mert ő az önálló nemzetállamokban hisz. mert rájött, hogy ő egy országot képes behülyíteni. de ez már kifelé nem működik. viszont ha minden magyarok vallási vezetője, akkor a hatalma garantált.
ő egy fordított oroszországot szeretne. ahol nem az világi, hanem a vallási vezetőnek van gyakorlatilag teljhatalma. és az elnök őt csak kiszolgálja. korábban ehhez kellett schmitt pál. aki a talpasa volt. modern kori basáskodás ez, vagy cárizmus. úgy, hogy a sztorit a pápaságtól eredezteti.
"Ezt a Bajnai a messiás hozzáállást nem értem. Mit csinált ő?"
A Haza és Haladás cikkein keresztül azt a képet alakította ki, hogy ténylegesen ért a gazdasághoz és stabil, felkészült szakértői gárdája van. Fideszre vagy MSZP-re illik ez? LMP-re?
Értem én, hogy a puding próbája az evés, de ha csak olyat választunk, aki már "bizonyított" (haha), akkor marad a mostani, elég gyenge minőségű politikai elit.
"ebben a pillanatban a jelenlegi kurzus egy fillér hitelt sem vett fel senkitől! "
Ez baromság, majdnem 3% az államháztartási deficitünk, szerinted az a plusz pénz az égből potyog? Omg.
"A vitában - már ha erre reagál majd valaki - kéretik azt megválaszolni, hogy hogyan lehetünk mi ebben a hiteltörlesztési "versenyben" éllovasok??? "
1.) Forrás? Azért nem hiszem, hogy így lenne.
2.) Úgy, hogy jelenleg iszonyat magas kamattal veszünk fel hiteleket, mert nem nagyon bíznak a gazdaságunk fellendülésében.
Hol volt ez a szakértelem, amikor az MSZP kormányok szakminisztere volt.
Báááár! Gyorsan hozzáteszem, hogy lehet, hogy jó üzletember (értsd: nem lelkizős), ugyanakkor Kóka János óta tudjuk, hogy ezt az országot nem lehet részvénytársaság módjára irányítani. Sőőőt! Más országot sem lehet.
az összes adósságszolgálat. amit a kormányzat (az önkormányzatokkal), a háztartás és a vállalkozások a pénzük jelentős részét a bankokba hordják. kérdés, hogy ezt imf csomagokkal el lehet-e simítani.
szerintem 2010-ben ez még ment volna. mert ha akkor a stand by megállapodásról az ország készenlétire vált, és nem vezetik be az egykulcsos adót, akkor nem ugrik meg az infláció (nem kellett volna áfát és egyéb fogyasztás terhelő különadót emelni), és stabil maradt volna az árfolyam. mert ott lett volna a nemzeti bankban az ingyenes (!) hitelkeret. ez az, ami működött volna. jelzem ezt várta a piac is. orbán viktor belecsapott a lecsóba. és az ország brutálisan beszopta. de ezért nem gyurcsány a hibás.
Hogy nem lehet reszvenytarsasag modjara iranyitani? Nem is, mert egy reszvenytarsasagnal ha ennyit lopnak, csodbe megy, es ha ennyi kreten dolgozna ott, az emberek 2/3-at ki kene rugni a picsaba.
A cikk bevezetője szerint a világon első 10ben vagyunk lakosságarány - adósságarány tekintetében, GDP arányosan pedig jövőre ránk vár a legnagyobb törlesztési kötelezettség.
egyszerűen tévedésben vagy. amikor az ország az imf csomag mellett döntött, akkor azt a pénzt nem a piaci hitel mellett vette fel, hanem helyette. csak ez úgy van kitalálva, hogy egy ilyen stand by pakettet egy kedvezőbb feltételű elővigyázatossági csomaggal lehet kifuttatni. ez az, amit magyarország a kormányváltáskor kérhetett volna. de akkor kipateroltuk a hárombetűs intézményt. és most majd két stand by csomag árát kell visszafizetni. vagy a valutatartalékot kell felélni.
magyarország problémája régen nem az, hogy el van adósodva. hanem, hogy normális feltételek között nem kap hitelt. a németeknek gdp arányosan ugyannyi az adósságuk. csak a német gazdaságpolitika hiteles. a magyar meg nem. ez a probléma.
A posztíró kissé el van tévedve: lehet, hogy a jobboldalnak Vezér és messiás kell, a baloldalnak azonban vezető.
Fogalmi zavarok, na.
A poszt is egy szánalmas kísérlet a mai magyar politikai paletta egyetlen hiteles személyiségének lejáratására.
Nem sikerült. Nem is fog.
Ha neked nem teszik, tisztelt posztíró, akkor maradjon a te megváltód OVi bácsi.
Ööö, ez melyik cikkből is derült ki? Ő évekig volt miniszter a Gyurcsány kormányban, majd kb egy évig kormányfő, ezalatt meg lehet nézni, mi történt a gazdasággal (rekord munkanélküliség, 6%-os visszaesés, államdósság egekbe szökése fűződik ehhez a korszakhoz.) És a bajok nem a nemzetközi válsággal kezdődtek, hanem már előtte kifulladt a növekedés, nőtt az eladósodás stb.
Most akkor pár harmadrangú akárki által írt cikk miatt ezeket feledjük el?
Uramatyám! Ekkora ostoba bunkó hogy találta meg egyáltalán a billentyűzetet?
Csak emlékeztető: Bajnai 2009-ben lett miniszterelnök, akkor már javában volt válság.
Az, hogy az MSZP-ben nem sok vizet zavart, jogos, bár ott nem az övé volt az igazi hatalom, amikor mégis az övé lett, javult a helyzet.
A harmadrangú akárki (lol) pedig remélhetően a szakértői gárdájának része lesz (miért ne lenne?), tehát igen, számít.
Legalább nem álmodik. Nem szeretni akarom én, hanem azt hogy csinálja a dolgát aztán hagyjon békén.
És tüntesse el azt a rohadt sok fideszes zombit akik 2010 után előmásztak a földből - nulla végzettséggel nulla szakértelemmel és nulla gyakorlattal rátelepedtek mindenre és csak vannak mint hűbéresek.
Remélem sikernek tekinted, hogy a 2008-as válságbeli CDS szintet már el tudtuk érni... "Érdekesség": kormányváltáskor természetesen alacsonyabb volt mind a kettő.
El is érkeztünk arra a neuralgikus pontra, hogy miért kapjuk mi drágán a hitelt. Ki adott (korábban) felhatalmazást az úgynevezett hitelminősítő intézeteknek, hogy egy magáncégként, besorolásával így dönthessen egy ország gazdasága felett. Mert ne ámítsuk magunkat. Ezen cégek véleménye meg "kódjai" alapján áraznak be minket, holott az egész rendszer álságos. Szerintem: a tartós hozamemelkedést a hitelminősítők felgyorsították, ugyanis a kormány a folyamatos leminősítés nyomán egyre és egyre magasabb kamatok mellett tudta csak finanszírozni az adóságot. Az az egyszerű összefüggés, hogy ha leminősítenek egy országot akkor az feljebb tolja a kamatot és nehezíti az ország helyzetét. Vagyis ebből következik, hogy a leminősítésben nincs nagy kockázat a hitelminősítő számára hiszen a lépés úgyis az általa előre jelzett következményekhez vezet. Ha nem is a leminősítés pillanatában, de később úgyis eljut az ország arra a szintre amit ő jósolt. Csak hogy éppen a hitelminősítő hathatós "segítségének köszönhetően". Hát ezért ennyire drágák azok a hitelek... Nem hiszem, hogy éppen miattunk...
Ja, megvan! Aki 10. helyen futott be még az MSZP-nek is miniszterelnöknek 2009 tavaszán.
És most ő a legalkalmasabb baloldali jelölt. :)
Ti tényleg hisztek a mesékben még? erről kell szóljon 23-a? rohadék komcsik ezek!
"Nem véletlen, hogy hónapok óta esik a CDS árazásunk és az állampapírpiaci kamatlábak is. Remélem sikernek tekinted, hogy a 2008-as válságbeli CDS szintet már el tudtuk érni... "Érdekesség": kormányváltáskor természetesen alacsonyabb volt mind a kettő."
2010 tavaszán épp recsesszió sem volt Európában. Azzal nem érdemes összehasonlítani a mostani helyzetet.
Vagy ha igen, akkor nézzük meg a 2006-os 2007-s magyar teljesítményt is a válság előtt, amikor Bajnai volt a előbb az EU-s pénzek és a fejlesztésérért felelő, majd gazdasági miniszter. Az eredmény masszív 0. (Mennyi is volt akkor Szlovákia fejlődése? Kb. 6%)
"Hany ezer embernek szunt meg a munkahelye a heten a jatekgeptorveny kapcsan? "
És hányezer család ússza meg anyagi csőd nélkül, mert a hülyegyerek férj (vagy feleség, mert ilyenről is hallottam) beletolja az automatába a pénzt ?
Konkrétan én ismertem egy két fazont, akik játékgépet üzemeltettek itt, ott.
Alkalmazottjuk nem volt, ürítgették a gépeket. Na, ők éhen dögleni nem fognak ez után sem pl.
Ez egy olyan iparág volt, ami abból élt, hogy családok kasszája ürült ki. Ezt siratjátok ti. És ne gyertek azzal, hogy majd ez után az interneten folytatják, mert már nincs nekik, mert régóta nem tudják fizetni.
A dolog úgy működött, hogy lement a fickó a közeli krimóba, ivott két sört, aztán adott esetben a havi fizuját beletolta a gépbe, ami persze úgy volt állítva, hogy statisztikailag többet szedett be, mint kiadott.
Akkor inkább már a póker.
Más kérdés, hogy ha ennyire ócska nulla az ellenzék, akkor a Fidesznek sem kell jobbnak lennie. Na ez baj, mert koránt sem olyan jók, hogy hátradőlhetnének. De így nem lesznek megizzasztva sem.
Feltéve, hogy az "Orbánék" pártjában levő kommunista elit nem az a kommunista elit, mint a többiben :-)) Na ez a "zsákutca".
magyarországon a keresztyén leginkább az ellenreformált szinonimája. a magyar református egyháznak nem sok köze van a helvét protestantizmushoz. debrecennek (ami elvben a "kálvinista róma") semmilyen kulturális kapcsolat nincs genffel.
magyarországon eleve nem kellene reformált egyházakról beszélni, legfeljebb ellenreformáltakról. volt szerencsém látni a tiszántúli és az erdélyi református egyház egyesülését. soha annyi oláhcigány nem volt a piac utcán. nem is erőltetik ezt a dolgot. egy vicc volt az egész. néhány behülyített refisen kívül nincsenek hívek. érdekből jöttek a cigányok. hogy mégis mit lehet ezzel nyerni. aztán el kellett nekik magyarázni, hogy ez egy pártpolitikai dzsembori. és a cigányoknak nem osztanak lapot. mert ez az egész magyarok szupremáciájáról szólt volna.
szerintem a magyar közkultúra alapvető problémája, hogy nincsenek komolyan vehető felekezetek. politikai katolicizmus van, és ennek a legkülönfélébb elvtelen leágazásai. de orbán mindig is hívőket akart maga köré gyűjteni. a libertárius gondolkodással próbálkozott. csak rájött, hogy abban túl sok az okoskodó értelmiség.
most azt mondja, hogy mindannyian a turulba születünk bele, és akkor attól leszünk magyarok. a sas kitojja a magyar birkát. nyilván bele a gyorsnaszádba. ő a jó pásztor kimenti mint noé bárkával. ő a kapitány, aki a kikötőbe vezet bennünket. időnként pávává változik és úgy táncol. a geci pedagógusok meg rendelik a sok konyakot.
a viccet félre téve. orbán egy dolgot ért. hogy ez a válság nem gazdasági, hanem kulturális eredetű.
a gond ott kezdődik, hogy az európai vallás kontinensen sem egységes. van egy skandináv evangelikus tömb, egy atlanti libertárius, egy déli katolikus, egy keleti ortodox formáció. középeurópa pedig ezek keveréke. ezen kívül van a népnemzeti balkán. ahová magyarországot ma egyértelműen besorolják. románia, bulgária, szerbia közé. de a vicc, hogy szuverén népnemzeteket csak a magyarok akarnak. igazi balkáni ország csak az erendően latinkeresztény magyarország.
a görögöknél is ez az egész egy kulturális kérdés. mert egyszerűen létre kellene hozni a dél-európai (ibériai, római, görög) katolikus régiót. és egyszerűen kereskedni a tenger másik oldalán lakó moszlimokkal. zsidók is rögtön benne lennének a dologban. nem lenne válság. ez az egész nem egy gazdasági, hanem egy kulturális probléma.
ebben a mezőnyben egyedül orbán viktor az, aki ezt pontosan érzi. csak ő egy nyilvánvalóan rossz választ ezekre.
a devizahitelek azért drágák, mert az adós a banki költségeken túl egyszerre viseli a kamat, az árfolyam és a csődkockázatot.
erre mondom azt, hogy többek között erre a problémára, és még számtalan egyéb kérdés rendezésére osztrák-német-svájci egy középeurópai államszövetséget kellene létrehozni. legalább egy nagyon laza konföderációt. és akkor ezekről lehetne tárgyalni.
de nem egyszerűen azt mondani, hogy engedjék el az adósságot, vagy ütemezzék át. mert mi magyarok vagyunk. ez ugyanis abszurd. ez legfeljebb izlandnak ment. de az egy 300 ezer lakosú sziget majdnem a sarkkörön.
itt egy kölcsönösen előnyös megállapodást kellene kötni a osztrák-német-svájci tőkésekkel. azért, hogy a nép ne hordja a pénzét a bankokba. hanem azt előtte forgassuk meg a reálgazdaságban. és így nem fog csődbe menni senki. közép-európai szövetségi keretek között kell kiegyezni. vagyis kifejezetten "labancpolitikát" kell folytatni. aztán majd utána lehet rebellisnek lenni.
az új alkotmány is csődközelbe vitte az országot. az orbán-féle is.
Egy akkora 80% fölötti költségvetési determinációval, amit örökül hagyott Bajnai Gordon (és Gyurcsány Ferenc), csak rendkívül pocsék memóriával lehet azt állítani, hogy az új alaptörvény vitte csődközelbe az országot.
De egy-két pohár bor melletti beszélgetést ne vesd össze a játékgépekkel, ennek egyszerüen nincs semmilyen kultúrális pozitivuma. Ilyen alapon talán a kártyázás lenne jobb analógia
Ja, értem, mert szerinted nagyarányú adócsökkentés kell, és fellendül a gazdaság? De, képzeld el, hogy nem mindegy, hogyan növeli az adókat. Betette Oszkót pénzügyminiszternek, stabilizálták a helyzetet, és visszaállították az ország hitelét, 1 Ft-ért vállalta a munkát, miniszterelnöksége idején nem írt ki haveroknak szóló pályázatokat, továbbá létrehozták a Haza és Haladás nevű "intézményt", ami mai napig követi és esetlegesen tanácsokat is kidolgoz, mit kellett volna tenniük. Kértek és kaptak IMF hitelt, AMIT NEM HASZNÁLTAK FEL TELJESEN, ANNAK ELLENÉRE, HOGY MEGTEHETTÉK VOLNA!!! Oszkó egyébként részletes cikksorozatot írt arról is, hogyan adták át a Malévet és milyen lehetséges forgatókönyveket dolgoztak ki, amit persze a Fidesz elkúrt, nem kicsit, nagyon.
Leszarom, honnan van a pénze, messze jobban ért az egészhez, mint a Matolcsy - Orbán tengely. És nem csak a média alapján, hanem mert láttam már Oszkó előadást élőben, és Matolcsy előadást videón, már e kettő fényévekre van egymástól.
De mondhatsz alternatívát (ha már írtad, akkor légyszi ismételd, mert nem olvastam), hogy akkor szerinted ki? Reálisat! Tehát a "dutyiba az egész parlamenttel, minden korábbi vezetőt lógassunk fel és induljon 10 évnyi nyomozás az elmúlt 20 év ügyei miatt, majd kérjük csatlakozásunkat Kínához"-t ne.
Bajnainak nem kellett semmilyen választáson indulnia. Párt tagjának sem kell lennie.
Viszont abban tévedtem, hogy a miniszterelnököt kinevezik. Az Alkotmány szerint választja az Országgyűlés.
Ezért elnézést.
Az Alaptörvény szerint az Országgyűlés megválasztja a miniszterelnököt, dönt a Kormánnyal kapcsolatos bizalmi kérdésről. E szerint még nem került sor választásra.
További szép napot!
Bajnai nem politikus. Gazdasági szakember, aki nem akar többnek, másnak mutatkozni, mint amihez ért. Csak ennyi. Nem akarta megreformálni unortodox módon a demokráciát, még ezt a kicsit ződ, kicsit savnya magyart se. A matekot is ortodoxan érti a szerencsétlen. Mindennek okán hazudoznia sem kellett röpke kormányzása alatt, hogy mi nem az, mint aminek látszik. A gazdasággal törődött mindössze, azt egy év alatt elég jól csinálta. Megmondta, mit miért kell úgy, ahogy. Megtette és senki nem süllyedt arra az életszínvonalra, ahol ma tart.
Nem akart istennek, félistennek látszani, mint Orbán és pláne nem hazudott, hogy ezt mé gis elhhitesse bárkivel. Ennyi a különbség. És azt gondolom, a 2010-es választáson Orbán sem azzal kampányolt, hogy "itt vagyok, én az isten, válasszatok meg!". Nem. Ígért 29 racionális dolgot, ami sok tekintetben hasonlított Bajnai programjára, s amiből aztán semmit nem valósított meg, ellenben azóta is hazudozik arról, hogy meglett mindaz, csak mi nem látjuk a plebsz rövidlátó szemével. Ez két év óta így megy, sőt, egyre több a hazugság, miközben a teljesítmény egyre gyatrább.
És még mindig bárki más hülye, meg hazug? Na, ne röhögtessél már, mert ha kórházba visznek a kacagó vakbelem miatt, esetleg nem élem túl a jelenlegi - Orbán kormány által magas szintre emelt - egészségügyi ellátás mellett.
Ébredjünk már fel. Szar dolog arra ébredni a tv előtt, hogy bilibe lóg a kezünk, de arra még szarabb, hogy bele is fulladtunk a pisibe álmodozás közben.
és most nincs csődközeli állapot. miközben mindenki arról beszél, hogy ha az ország a valutalappal nem állapodik meg, akkor majd a valutatartalékot költjük el. annak a felélése jelenti a csődöt. ha azon a ponton nincs piaci konjunktúra és nincs jelentős többlet, akkor összeomlanak a közszolgáltatások. magyarország konkrétan ezt kockáztatja.
itt annyit kellett volna csinálni, hogy az új kormány a stand by hitelmegállapodás visszafizetését egy ingyenes (!) készenléti kerettel kivezeti. bajnai hogy tudta fizetni a nyugdíjakat? hogy volt adójóváírás? miért nem kellett áfát emelnie? miért nem kellett különadót kivetni? persze elvették az extra nyugdíjat, az extra bért. de ezzel egyensúly közelben volt az ország. és csekély növekedéssel (!) adták át az államkincstárt.
csak sok esetben 8 éven át a pénzükre váró igen mohó embereknek kellett a pénz. szerinted miért adósodott el debrecen, hódmezővásárhely, esztergom. mert véletlen se finanszírozták a fideszt. ilyenről nem is hallottam.
itt nem arról van szó, hogy gyurcsány nem kúrta el. valójában persze az egész elit. és még csak nem is arról van szó, hogy bajnai egy szuper ász.
hanem arról, hogy amit orbán-matolcsy páros nem vezet sehová. jobb oldalról mást most nem lehet odatenni. és akkor balról kell kiválasztani a még éppen elfogadhatót. a bajnai-oszkó tandem tűnik annak. nem azért, mert az olyan jó. hanem mert, nincs jobb.
ehhez képest magyarország még ma is túlzott deficit eljárás alatt áll. azért, mert a hiánycél teljesülését nem fogadja el senki. azt ugyanis egyszeri tételekkel sikerült elérni. magánpénztári vagyon felélése, stb.
na, de akkor tegyük hozzá (amit az ellentárbor jogosan mond), hogy bajani minisztersége és miniszterelnöksége alatt magyarország ezeket a növekedési adatokat produkálta: 0.1+0.9−6.8+1.3=-4.5%
összehasonlításként szlovákia: 10.5+5.8+−4.9+4.2=15,6% lengyelország: 6.8+5.1+1.6+3.9=17,4%. több, mint 20%-os lemaradás.
most értem, hogy ez az összehasonlítás sok okból nem teljesen fair. de azt nem lehet mondani, hogy bajnai a szuper ász.
mi lenne ha mindenki levenné a szemellenzőjét.
Ellenben fasorba tették az összes valamire való szakértőjüket, akik valóban letettek valamit az asztalra ez ügyben, mind ott sorakoznak a c vágányon, egész szerelvényt alkotnak. És közben pár idióta, dilettáns fasz ötleteli a gazdaságpolitikát, naponta 3x, így 2 év után is. Ebből sok minden lehet, de felemelkedés, az biztosan nem lesz. Bukta, az annál hamarabb. De kevés vigasz lesz ez 9981000 másik magyar polgárnak, hogy az a pár faszkalap visszavonul a birtokaira jól megérdemelt pihenését tölteni az "áldozatos kormányzati munka után". Mert a romokat a népnek kell eltakarítania ezúttal is.
Merjem-e mondani, hogy ez lesz az valóban áldozatos munka, nem az, amiben a kormány dicsérni szokta magát? Igazán nem venném a lelkemre, ha összeomlanának pszichikailag a megrázkódtatástól, tényleg.
Egy vadkenderes, egy kétcsaládos, izé kiscsaládos, egy volt katonai békeharcos, egy grafomán a facebookon, egy ....
Na, nem is folytatom.
Szóljatok, ha valamit tudtok majd pl. a mezőgazdaságban. Csak példaként. :)))
Ha elfogynak az adófizetők, akkor Orbán akár mindkét kezét a seggébe dughatja, akkor sem lesz elég adóbevétele. Kit fog megadóztatni, ha elhúznak, bezárnak a vállalkozások? Matolcsí honnan fog áfát beszedni, meg jövedéki adót, ha az emberek nélkülöznek és ezért nem fogyasztanak vagy jelentősen kevesebbet? Mert itt tartunk már most. Látni kéne, hogy a szerencsétlennek ezért kell havonta kiigazítania a költségvetés irányszámait, mert amit terveztek, azt a valóság nem igazolja. 2 év óta ez megy.
Gondolkodni kéne. Előjel nélkül. Az emberi logika nem ortodox vagy unortodox, csupán józan, pariban van a valósággal. Hát az Orbán kormány meg nincsen.
Bajnainak nem voltak ilyen problémái, mert nem képzelgett a valóságról. Nem megváltó ő, viszont egyszer már bizonyított egy nehéz helyzetben, amit ez a kormány nem tett meg. Nem kell tévedésbe esni, nem az EU-nak, vagy bármely más országnak fog fájni, amikor itt is eléri az infláció a 25%-ot. Nem, az nekünk fog fájni, akik itt élünk. Amazok csak megmondják, hogy mi lesz, ha ezt vagy azt nem jól csináljuk. Ha ennek ellenében még mindig a hazugságnak hisz a nép, akkor majd rájön a maga bőrén, hogy mire kellett volna nézni. Ez az, ami biztos. Gondolkodni kéne vagdalkozás helyett. Nincs politika, nincsenek érzelmek, ez egyszerűen a pénzről szól. A kisember szemszögéből nézve a megélhetéséről.
ha azt mondod, hogy leginkább bajnaival kerülhető el a csőd, akkor egyet értünk. de a magyarok döntő többsége felemelkedést, felzárkózást akar.
abban is egyet értünk, hogy orbán viktorral ez nem fog sikerülni. de világgazdasági konjunktúra nélkül bajnai gordonnal sem. egész egyszerűen azért, mert ő egy globális kapitalista. ami azt jelenti, hogy ha a világban 5% a növekedés, akkor jó eséllyel nálunk is annyi lesz. feltéve, hogy nincs fölé rendelve egy párttitkár. ő papírforma szerint hozni fogja az átlagot. semmi kilengés. se felfelé, se lefelé.
Tehát Orbán azokat a pénzintézeteket intézte el elsőre, akik a magyar vállalkozásokat és persze a lakosságot is finanszírozták. Azokat a magyar vállalkozásokat is, akik a fent említett külföldi cégek beszállítói vagy épp önállóan exportra dolgozók voltak. Ti. hazai építkezésekhez, bővítésekhez ők sem ejróban vettek fel hitelt, mert minek? Nos, satuba tette őket, pedig ott lenne a megrendelés, a lehetőség a növekedésre, de ugye most nincs pénzük fejleszteni, bővülni - azaz növekedni. MOndjam mi ennek a következménye vagy egyértelmű? Vagy elhúz a magyar vállalkozás is külföldre, jobb , kiszámíthatóbb körülmények közé, vagy lassan kiesik a versenyből.
No, ez az, amit pl. Bajnai nem csinált. Miért nem? Mert maga is benne dolgozott mindebben és begombázott állapotban se jutott volna eszébe ilyen hülyeség. Hát ez elég lényeges, hosszútávra kiható különbség a két emberke gondolkodásmódjában, ismereteiben,tudásában.
Megjegyzem, Orbán mindenkivel harcol, ám külföldi "ellenségei" meglehetősen higgadtan és objektíven viszonyulnak viselkedéséhez. Pont azért, mert ők is tudják mindazt, amit leírtam, miszerint a gazdaság csinálja a politikát és nem fordítva. Ha nincs gazdaság, nincs politika sem, mert della nélkül ugye...
Legyen gyanús, amikor a rádió bemondja, hogy egy őrült az autópályán a forgalommal szemben halad. Legyen gyanús, hogy nem az őrültnek van igaza, amikor erre az a reakciója, hogy nem egy őrült jön szembe, hanem mindenki. Jelen pillanatban Orbán az az ember, aki a világgazdasági autópályán forgalommal szemben hajt. Hogy sejted, megúszhatja? Nem volt még hasonlóra precedens.
A növekedési mutatókat nem elég összehasonlítani egyoldalúan, mert az mihez képest. Nem egzakt gazdasági állapot mutatója, nem vagyoné, nem életszínvonalé, hanem csak a folyamaté, az igéretes vagy taszító tendenciát mutatja, hova érdemes befektetni, hol van remény a megtérülésre. Vagyon majd a megtérülés során keletkezik. Ergo, ha már a befektetést elriasztja a politikus, akkor nem lesz megtérülés sem. Ehhez kiszámítható jogi környezet kell először is. Argentína is prezentál növekedést, ám a jogi környezet kiszámíthattalansága, megbízhattalansága miatt már 14 éve szopóágon vannak egy kísértetiesen hasonló szabadságharc miatt. És ma sem cserélnél velük, mert nálunk ma még is sokkal jobb a helyzet, mint ott. Nagyjából ez a perspektívája az Orbáni gazdaság politikának, és még csak 2 év telt el.
Ehhez képest Bajnai az ortodox beállítottságával nem a gazdaságot, hanem az államigazgatást, a vízfejet faragná, pont azt, amit Orbán nem tett meg. Nem mindegy ugyanis, hogy a munkanélküliek a produktív vagy az improduktív szektorokból kerülnek-e ki.
Mert ha van termelés, akkor azok esetleg eltarthatják az állami alkalmazottakat adóikkal, ám fordítva lehetetlen.
A 640 ezresnek hazudott állami klientúrából, jól fizetett, diplomás köztisztviselői, közalkalmazotti karból 20 ezret leépíteni, nos, az nagyjából semmi. (A 30 ezer orvost, ki tudja hány nővért és tanárt nem számolom ide, de úgy saccolom, hogy 200 ezernél kevesebben vannak. Persze, lehet, hogy tévedek, de nem találtam ilyen adatokat, ezért csak saccolni tudok most.)
Nos, a gazdasági szektorban az elmúlt 2 évben 20 ezernél jóval több embert építettek le.
Jelzem, hogy mára, 2012 második félévére Orbán hazavágta a bank, biztosítás,befektetési és velük a tőzsdei ágazatokat. És mindazokat, akik függtek ezektől, pl az építőipart. Az Audi termeli s a magyar GDP negyedét? Hol élünk? Hol a többi sokszázezer vállalkozás produktuma?
Mit lehet még tönkretenni?
Orbánnak azért ellensége az IMF, mert az pont a pazarló államot karcsúsítaná, emez meg ebben látja hatalma dicsőségét. Ha megnézed, mindenütt faragtak a kiadásokon, csak az állam dologi kiadásain, beruházásain nem. Pedig ezt kellett volna legelőször. Jelzem, hogy 20 ezret már Gyurcsány is lefaragott a létszámból, pedig nem volt ennyire szar a helyzet. Szóval, ez a szabadságharc reménytelen. És még hülyeség is, nem kicsit.
„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!
orbán terve az volt, hogy a svájci bankárt lecseréli az arab pénzváltóra. a német iparost kínai fűszeresre. a labancok gazdasági pozícióit visszaszerzik a "nemzeti nagytőkések". a körülötte összegyűlt tökfejek.
és ez terve nem jött be. vagy csak részben. a magyarok többsége szopóágon maradt, vagy még többen kerültek oda. nem orbán ekézésében van vitánk.
hanem abban, hogy nekem erős kétségeim vannak a 20. századi globális kapitalizmus jelenkori működését illetően. szerintem az ortodox liberalizmus ugyanúgy tarthatatlan lesz, mint az "unortodox" nacionalizmus.
www.napi.hu/tozsdek-piacok/ujabb_melyponton_300_bazispont_alatt_a_magyar_cds-arazas_londonban.533959.html
2009 márciusi:
hvg.hu/gazdasag/20090306_london_CDS_felar_kelet-europa
Jogos, valóban benéztem.
2010 áprilisában mondjuk 170 volt... de ez sem sokat mond.
Ha lesz kedvem összehasonlítom a környékbeli államokéval, de nem ígérek semmit, sajnos nem fizet ezért nekem senki.
A politikai elvek pedig? Ha az évtizedeken (esetleg egy-két évszázadon)át megszokott megszokott értékrendek szerint kialakított rendszerek összeomlottak (ortodox nacionalizmus, liberalizmus), akkor az alapelvek is velük együtt csődöt mondtak.
Tehát nincs értelme azokhoz hasonlítani a valóságot, amelyet ezek mentén teremtettünk, mert a valóságot kell megoldani. Azt gondolom, hogy ezért nem egy 8-bites csip az ember, hanem sokkal kifinomultabb szerkezet. Megvan rá benne a képesség bármilyen probléma megoldásához, csak el kéne felejtenie hozzá a megszokott, kényelmes sablonokat, amelyek mentén nem jutott egyről a kettőre. Sajnálom, ha egyes emberek nem tudnak önállóan gondolkodni és ezért nem képesek sablonokon túl valóban új utakat találni, de ez az ő korlátjuk.
Ilyen értelemben tartom Bajnait vészkijáratnak, mert azzal foglalkozik, azt oldja meg, amit kell, miközben nem feledkezik meg az emberekről sem. Nem köti egyik politikai elvrednszer sem a kezét. Nem ez a normális egy embertől? Szerintem de.
Sajnos, az amit Orbán épít, az a kádári kommunizmus koppintása. Pszichológia ez. Mintakövető magatartásnak hívják, és akkor nyúl hozzá az ember automatikusan, amikor fogalma sincs, hogy mit kéne csinálnia egy helyzetben. Ilyenkor a gyerekkorban beléültetett mintát veszi elő önkéntelenül bárki.
Mivel magam is Orbán kortársa vagyok, hát kösz, ebből inkább nem kérnék, azt a pályát már ismerem. Ha már államkommunizmust kell csinálni, akkor jó a kínai, csakhogy az a gazdaság kapitalista hatékonyságán alapul, nemkeverik bele a kommunizmust, meg népnemzeti mókusvakítást, mint az itthoni jobboldal. Ha megy agazdaság, akkor bármilyen rendszerben lehet bohóckodni, ezt fedezték fel a kínaiak. Sőt, tulajdonképpen Kádárék is felfedezték a 60-as években, csak ugye a szovjetek nem engedték megvalósítani.
Nos, Orbán nem a jó végén fogta meg ezt az építsünk kinai modell szerint, mert a lényeget hagyta ki pont. Tudod, az számít, amit tesz, nem az, amit mond - hogy a saját szavait idézzem. Hát mostanra már látszik, hogy mit képes megtenni, megvalósítani abból, amit mond. De, szerintem ehhez 9981990 magyar polgár, mint kísérleti alany, nos, kissé drága mulatság.
Az utolsó 100 komment: